Zoekmachine optimalisatie uitbesteden
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is de basis van elke online marketing strategie. Iedereen gebruikt zoekmachine Google, dus als u online succesvol wilt zijn, is het essentieel dat u uw website hiervoor optimaliseert. Wij helpen u graag.
- Meer omzet en winst
- Snel resultaten te zien
- Team van zoekmachine specialisten
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een zoekmachine specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een zoekmachine specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
In 3 stappen zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan Digiso
Zoekmachine optimalisatie is een manier voor bedrijven om hun producten of diensten zichtbaar te maken op zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing. Search engine optimization, ook wel SEO genoemd, zorgt ervoor dat u gratis impressies en klikken krijgt vanuit zoekmachines naar uw website. Optimaliseer uw website voor de zoekmachines en schrijf relevante content. Hier komt echter wat expertise bij kijken. Wij hebben zoekmachine specialisten in huis die u graag helpen.
Staat u nog niet bovenaan in de zoekmachines? Maak dan direct een afspraak.
Stap 1
Telefonische inventarisatie
Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen over zoekmachine optimalisatie. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn in de zoekmachine en of u al bezig bent met zoekmachine optimalisatie.
Stap 2
Plan van aanpak
Na het telefonische gesprek, gaan onze zoekmachine specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij u beter zichtbaar gaan maken in de zoekmachines. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.
Stap 3
Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel
Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met zoekmachine optimalisatie voor uw bedrijf.
Zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan Digiso
Zoekmachine optimalisatie is een vorm van online marketing waarbij websites via organisch zoeken hun zichtbaarheid in de zoekresultaten kunnen vergroten door hun ranking op de SERP (Search Engine Results Page) te verbeteren. Er zijn verschillende manieren waarop een zoekmachine expert kan helpen de ranking van uw site te verbeteren en het verkeer en de conversies uit organische zoekopdrachten te verhogen zonder te hoeven betalen voor advertentieplaatsingen zoals PPC Ads of Facebook Ads.
Besteedt u dit uit aan een zoekmachine optimalisatie bureau? Dan bouwt u aan een constante, gratis bezoekersstroom naar uw website of webshop. Neem vandaag nog contact op met ons op.
Kennismaken met Digiso
Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw zoekmachine optimalisatie uit te besteden aan ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw prestaties in de zoekmachines optimaal zijn. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden.
Waarom zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het proces waarbij ervoor wordt gezorgd dat een website of pagina naar voren komt in relevante zoekopdrachten. De term “organisch” wordt vaak gebruikt voor zoekmachine optimalisatie die berust op handmatige technieken, zoals het maken van blogs en content, of analytische methoden door gebruik te maken van de analysegegevens van een website.
Er zijn drie belangrijke voordelen van het optimaliseren van uw website:
- Verbeterde rankings in zoekmachines zullen verkeer naar uw site sturen, wat zal leiden tot meer verkoopconversies.
- Het optimaliseren van bestaande pagina’s op uw website kan helpen de tijd die per bezoeker op de site wordt doorgebracht te verhogen (wat belangrijk is).
- Het optimaliseren van nieuwe pagina’s kan de gebruikerservaring verbeteren door content van hogere kwaliteit te creëren die waarde biedt aan gebruikers die deze pagina’s bezoeken.
Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie is de activiteit van het verbeteren van de zichtbaarheid van uw website in zoekmachines. Het is een langetermijnstrategie die maanden of jaren kan duren om resultaten te boeken.
U moet content van hoge kwaliteit creëren voor uw website. Zoekmachines zoals Google en Bing gebruiken deze content om te begrijpen waar uw site over gaat, wat hen helpt te beslissen waar de site op de pagina’s met zoekmachine resultaten (SERP’s) moet komen. Dit verbetert ook de gebruikerservaring: mensen die naar een onderwerp zoeken, vinden informatie die hun vragen beantwoordt, in plaats van nutteloze onzin.
SEO en SEA: wat is het verschil tussen deze twee activiteiten?
SEO (Search Engine Optimization) is het proces waarbij uw website wordt geoptimaliseerd om meer verkeer van zoekmachines aan te trekken. Als u bijvoorbeeld deze blog beter zichtbaar wilt maken bij de eerste paar resultaten voor “SEO blog” in Google, dan optimaliseert u deze met zoekwoorden als “SEO blog” en beschrijft u uw content in deze termen.
SEA (Search Engine Advertising) is een marketingstrategie waarbij wordt geadverteerd op zoekmachines. Dit kan gebeuren door te betalen voor gesponsorde links of via advertenties die verschijnen wanneer gebruikers zoeken naar bepaalde zoekwoorden (bijvoorbeeld wanneer iemand zoekt naar “SEO blog”).
Niet vindbaar in zoekmachines?
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw vindbaarheid in de zoekmachines door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de zoekmachine specialisten van specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.
Content optimalisatie
Een optimalisatie strategie voor content is geen one-size-fits-all ding. Als u bijvoorbeeld uw site wilt optimaliseren voor informatie over algemene gezondheidsproblemen, zou het geen zin hebben een artikel te schrijven over een specifieke ziekte als kanker of diabetes. De reden daarvoor is dat mensen die op zoek zijn naar informatie over deze ziekten waarschijnlijk afkomstig zijn van zoekmachines en specifiek zoeken naar boeken of tijdschriften met medisch advies.
Dus, als we proberen onze pagina’s op te bouwen om goed te scoren op deze termen, zouden we ons richten op het maken van meer technische artikelen die specifiek betrekking hebben op de symptomen en behandelingsmogelijkheden van elke ziekte in plaats van iets algemeens te publiceren als “wat veroorzaakt deze ziekte?”. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat bezoekers die via Google komen tevreden zijn met wat ze vinden wanneer ze ons als eerste bezoeken; waardoor de kans op conversie in leads en sales ook toeneemt.
Zoekmachine optimalisatie onderzoek
Onderzoek naar zoekmachine optimalisatie is essentieel voor elk online bedrijf. Het doel van dit type onderzoek is uit te zoeken hoe bezoekers zoeken naar producten en diensten die vergelijkbaar zijn met de uwe, welke zoekwoorden ze gebruiken en wat uw concurrenten doen. We willen tenslotte allemaal dat onze websites of blogs bovenaan in Google zoekopdrachten worden gevonden!
Er zijn enkele belangrijke stappen bij het uitvoeren van SEO onderzoek:
- Wat verkoop u precies? Vervolgens verplaats u zich in de gedachten van een bezoeker. Op welke manier zou zo iemand op zoek gaan naar uw product of dienst? Hoe zou u hier zelf naar zoeken? Met deze brainstormsessie leg u de basis voor het onderzoek en voor de hele website optimalisatie.
- Daarna kijkt u naar de concurrentie en de LSI-zoekwoorden. Elke pagina heeft een hoofd zoekwoord en LSI zoekwoorden verwerkt in de tekst. Bijvoorbeeld, als uw belangrijkste zoekwoord “kittens” is, zou u woorden als “puppies” of “welpen” op diezelfde pagina kunnen opnemen. Hierdoor is het voor Google duidelijk waar een tekst eigenlijk over gaat! Bovendien scoort u met deze zoekwoorden op Google! Om deze zoekwoorden te vinden zijn er tools beschikbaar waar men bij de concurrenten precies kan nagaan welke zoekwoorden zij tot nu toe zelf hebben gebruikt.
Technische zoekmachine optimalisatie uitbesteden
Technische SEO wordt vaak verward met content optimalisatie. De twee zijn echter fundamenteel verschillend in omvang en doel.
Technische SEO is een proces waarbij wijzigingen worden aangebracht in de code van een website om ervoor te zorgen dat deze goed scoort in zoekmachines. Het omvat zaken als site snelheid, mobiele optimalisatie en veiligheidsproblemen. Technische SEO kan worden beschouwd als een langetermijnstrategie, omdat het gaat om het aanbrengen van wijzigingen in de loop der tijd om de rankings in meerdere zoekmachines te verbeteren.
Het doel van technische SEO is niet noodzakelijkerwijs om tijdelijk de rankings op Google te verbeteren (hoewel dit kan gebeuren). In plaats daarvan gaat het om het waarborgen van een lange levensduur door het verbeteren van de crawl-efficiëntie voor de lange termijn, zodat uw site goed blijft scoren, zelfs na seizoensgebonden schommelingen of algoritme-updates van Google of andere zoekmachines.
Hoe begint u met schrijven voor zoekmachine optimalisatie?
Zoekwoord onderzoek is het proces van het identificeren van zoekwoorden en zinnen die een hoog zoekvolume hebben in uw doelmarkt. Als een zoekwoord of zin niet zinvol is voor uw lezers, zal het u niet helpen met SEO.
U moet ervoor zorgen dat u uw content optimaliseert voor de juiste termen en dat uw site een passende hoeveelheid content heeft voor elke pagina.
Hier zijn enkele stappen voor het uitvoeren van zoekwoord onderzoek:
- Gebruik een zoekwoorden tool (zoals Google Keyword Planner) om uit te zoeken naar welke zoekwoorden mensen zoeken op Google, Yahoo!, en Bing. U kunt deze tool ook gebruiken om te bepalen welke zoekwoorden weinig concurrentie hebben, maar toch veel zoekopdrachten per maand krijgen, zodat u geen geld verspilt aan concurrerende termen.
- Als u eenmaal een paar zoekwoorden heeft gekozen, gebruik dan verschillende andere tools (zoals SEMrush) om er meer over te weten te komen.
- Kies één of twee long-tail zinnen binnen elke categorie; deze zijn gemakkelijker te rangschikken dan brede zinnen.
- Gebruik tools als BuzzSumo of Ahrefs om populaire artikelen te ontdekken die direct gerelateerd zijn aan deze onderwerpen.
Wij maken van uw website een autoriteit in zoekmachines
Ons team van zoekmachine optimalisatie experts en content curators zijn de beste in de industrie. We hebben gewerkt met honderden bedrijven, die miljoenen dollars aan inkomsten hebben gegenereerd en we kunnen hetzelfde doen voor u. Ons proces is bewezen dat het keer op keer werkt- of uw doelstellingen nu zijn om het verkeer te verhogen, naamsbekendheid op te bouwen of een autoriteit te worden in uw branche. Wij helpen u deze doelen te bereiken door een strategie te creëren die het beste werkt voor de behoeften en doelen van uw bedrijf, deze uit te voeren door middel van organische linkbuilding technieken en de effecten dagelijks te controleren.
We weten dat uw bedrijf uniek is, en we werken hard om ervoor te zorgen dat uw strategie is afgestemd op uw behoeften. We hebben bedrijven van alle groottes geholpen hun organisch verkeer en omzet te verhogen, inclusief grote bedrijven zoals Apple en kleine bedrijven die net beginnen. Als u wilt dat uw bedrijf groeit, neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij zullen met u samenwerken tot we een hoge positie in de zoekmachines bereiken voor uw gerichte zoekwoorden.
Wij maken van uw website een autoriteit in zoekmachines
Ons team van zoekmachine optimalisatie experts zijn de beste in de industrie. Wat uw doelstellingen ook moge zijn, bijvoorbeeld meer verkeer, naamsbekendheid op te bouwen of een autoriteit te worden in uw branche. Wij helpen u deze doelen te bereiken door een strategie te creëren die het beste werkt voor de behoeften en doelen van uw bedrijf, deze uit te voeren door middel van content en organische linkbuilding technieken. Hierbij meten wij de effecten dagelijks.
We weten dat uw bedrijf uniek is, en we werken hard om ervoor te zorgen dat uw strategie is afgestemd op uw behoeften. Als u wilt dat uw bedrijf groeit, neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij zullen met u samenwerken tot we een hoge positie in de zoekmachines bereiken voor uw gerichte zoekwoorden.
Enkele technische SEO-onderdelen van een website
U kunt veel technische onderdelen van een website vinden als u de broncode bekijkt. De volgende zijn enkele van de belangrijkste:
- Site snelheid. Dit is de laadtijd van uw pagina, en het staat voor hoe snel uw pagina gemiddeld laadt op alle apparaten op verschillende locaties. U wilt ervoor zorgen dat uw site snelle laadtijden heeft, omdat dit de conversies aanzienlijk kan beïnvloeden.
- Mobiele optimalisatie. Net als mobiel vriendelijke websites voor desktops en tablets maakt responsive design websites gemakkelijker te gebruiken op mobiele apparaten door ervoor te zorgen dat ze er goed uitzien, ongeacht de schermgrootte of oriëntatie (staand of liggend). Het past ook de content aan op basis van de afmetingen om de leesbaarheid en toegankelijkheid te verbeteren.
Links ruilen met partners
Links ruilen met een partner is een effectieve manier om het aantal backlinks te verhogen. Linkruil is het proces van het uitwisselen van links met een andere website die een soortgelijke content of doelgroep heeft als uw eigen website, om een link van elkaars site te krijgen.
U kunt links uitwisselen met andere domeinen en websites, maar ook met online bedrijven, blogs en forums die verband houden met uw niche. Het idee is dat als twee websites een vergelijkbaar publiek of vergelijkbare onderwerpen in hun content hebben, wanneer een bezoeker op de ene site terechtkomt door op de link van de andere site te klikken, dit beide sites zal helpen hun zoekmachine optimalisatie te verbeteren.
De traditionele methode om startpagina's te gebruiken
Vroeger waren startpagina’s een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Tegenwoordig is het echter een ander verhaal. Homepages zijn geen goede manier om een gesprek te beginnen met uw klanten of zoekmachines. Dat komt omdat de meeste mensen niet op het eerste resultaat klikken als ze iets zoeken op Google; ze bekijken twee of drie resultaten voordat ze beslissen op welke ze eerst willen klikken.
Als u een geweldige website hebt, maar u optimaliseert hem niet goed genoeg – en dit omvat het gebruik van zoekwoorden in koppen en tekst – dan maakt het niet uit hoeveel verkeer uw site krijgt (en als het niet veel verkeer krijgt), zullen klanten nooit over u te weten komen, omdat ze die pagina’s helemaal niet zullen bezoeken.
Artikelen plaatsen op blogs en andere sites
De kosten van zoekmachine optimalisatie uitbesteden zijn afhankelijk van een aantal factoren, waaronder:
- De grootte van uw website. Kleinere websites kunnen voor minder geld geoptimaliseerd worden dan grotere websites.
- De mate van concurrentie in uw markt en regio. Als u zich in een zeer concurrerende markt bevindt, moet u waarschijnlijk meer uitgeven aan SEO dan wanneer u zich in een minder concurrerende markt bevindt.
- Uw budget: Sommige bedrijven hebben duizenden of zelfs miljoenen tot hun beschikking, terwijl anderen werken met zeer beperkte middelen. Dit beïnvloedt hoeveel tijd en moeite ze kunnen steken in hun SEO inspanningen, en ook hoeveel andere diensten ze zich kunnen veroorloven om uit te besteden (zoals webdesign).
De traditionele methode om startpagina's te gebruiken
De kosten van zoekmachine optimalisatie uitbesteden zijn afhankelijk van een aantal factoren, waaronder:
- De grootte van uw website. Kleinere websites kunnen voor minder geld geoptimaliseerd worden dan grotere websites.
- De mate van concurrentie in uw markt en regio. Als u zich in een zeer concurrerende markt bevindt, moet u waarschijnlijk meer uitgeven aan SEO dan wanneer u zich in een minder concurrerende markt bevindt.
- Uw budget: Sommige bedrijven hebben duizenden of zelfs miljoenen tot hun beschikking, terwijl anderen werken met zeer beperkte middelen. Dit beïnvloedt hoeveel tijd en moeite ze kunnen steken in hun SEO inspanningen, en ook hoeveel andere diensten ze zich kunnen veroorloven om uit te besteden (zoals webdesign).
Wij bieden resultaatgerichte zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie specialisten zijn experts op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Zij kunnen u helpen uw website hoger in de zoekresultaten te krijgen en meer verkeer naar uw site te brengen.
Zoekmachine optimalisatie specialisten weten hoe ze uw website moeten optimaliseren voor hogere rankings, wat betekent dat deze te vinden is wanneer iemand zoekt op Google of Bing. Dit zal ervoor zorgen dat potentiële klanten gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken op uw site in plaats van te moeten graven door pagina’s na pagina’s van irrelevante informatie van andere websites voordat ze aankomen op de uwe – wat ook betekent dat ze langer zullen blijven terwijl ze daar zijn.
Begin vandaag nog met het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie aan Digiso
Zoekmachine optimalisatie is een integraal onderdeel geworden van elk bedrijf, en met goede reden. Zonder dat, mist u tonnen potentieel verkeer dat anders van u zou kunnen zijn. Maar wie heeft de tijd om het allemaal zelf te doen? U hebt een team van experts nodig die zich uitsluitend richten op website optimalisatie, zodat u zich uitsluitend op uw bedrijf kunt richten.
Als u resultaten wilt – en dan bedoelen we echte resultaten – dan moet u zoekmachine optimalisatie (SEO) uitbesteden aan Digiso. Wij zorgen ervoor dat uw site van top tot teen wordt geoptimaliseerd zodat u zoveel mogelijk verkeer uit Google krijgt – zonder al het werk zelf te doen.
Gratis Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze zoekmachine specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!
Waar wij u nog meer bij kunnen helpen
Naast zoekmachine optimalisatie, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website en conversie optimalisatie.
Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment.