Zoekmachine marketing

Uw klanten zoeken via zoekmachines naar uw producten en diensten. Bent u nog niet vindbaar? Schakel dan direct de hulp in van Digiso.

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een zoekmachine specialist u op

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een zoekmachine specialist u op

In 3 stappen zoekmachine marketing uitbesteden aan Digiso

Zoekmachine marketing is het proces van verbetering van de zichtbaarheid van websites, webpagina’s en webtoepassingen in zoekmachines. Hierbij wordt begrepen wat zoekers zoeken en hoe content kan worden gecreëerd die goed scoort in de organische zoekresultaten.

Zoekmachine marketing omvat een breed scala aan activiteiten, van het bouwen van websites van hoge kwaliteit die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines tot het genereren van verkeer naar die sites. In sommige gevallen kunt u zelfs pay-per-click advertising op Google of Bing Ads gebruiken als onderdeel van uw algemene strategie.

De zoekmachine marketing diensten van Digiso kunnen u ook helpen uw lokale zoekresultaten te verbeteren door uw zichtbaarheid in Google Maps en Google Places te vergroten. Neem vandaag nog contact met ons op en we bespreken hoe we u kunnen helpen.

Staat u nog niet bovenaan in de zoekmachines? Maak dan direct een afspraak. 

Stap 1

Telefonische inventarisatie

Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen over zoekmachine adverteren. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn in de zoekmachine, wat uw zoekmachine budget is en of u al bezig bent met zoekmachine adverteren.

Stap 2

Plan van aanpak

Na het telefonische gesprek, gaan onze SEO specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw topposities gaan bezorgen in de zoekmachines. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.

Stap 3

Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel

Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met zoekmachine adverteren voor uw bedrijf.

Wat is zoekmachine marketing?

Search Engine Marketing (SEM) is een combinatie van Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). Door zowel betaalde als organische zoekresultaten te optimaliseren, kunt u uw doelgroep effectiever bereiken.

SEO bestaat uit marketingactiviteiten die, mits goed uitgevoerd en op de juiste manier gecombineerd, de positie van uw website in de organische zoekmachineresultaten verbeteren. Hierbij spelen vier factoren een rol: techniek, betrokkenheid, autoriteit en website content. Als deze componenten zijn geoptimaliseerd, zou uw site hoger in de organische resultatenlijst moeten verschijnen voor gebruikers die op Google of Bing zoeken naar soortgelijke producten of diensten als de uwe. Benieuwd hoe we dit doen? Lees hier meer over zoekmachine optimalisatie.

Kennismaken met Digiso

Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw zoekmachine adverteren uit te besteden aan ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw prestaties in de zoekmachines optimaal zijn. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden. 

Hoe profiteert u van zoekmachine marketing?

  • Zoekmachine marketing is een geweldige manier om een publiek van mensen te bereiken die actief op zoek zijn naar uw bedrijf. Bijvoorbeeld, als uw bedrijf verkoopt huisdier accessoires en producten, ga u niet om klanten aan te trekken door te adverteren op Facebook.
  • U kunt zich richten op een specifiek zoekwoord of zin die relevant is voor de diensten of producten die u aanbiedt. Dit betekent dat wanneer iemand op Google zoekt naar “hondenkleding” ze uw advertenties bovenaan de pagina zullen zien vanwege hun zoekopdracht.
  • SEM biedt betere tracking dan andere vormen van digitale marketing omdat het marketeers in staat stelt om precies te zien hoeveel mensen hun advertentie hebben gezien en vanuit die advertentie hebben doorgeklikt naar hun website of landingspagina.
  • U kunt meerdere advertenties maken met verschillende berichten voor elk, waardoor u kunt testen welke advertentie het beste werkt voor elk zoekwoord / zin voordat u meer geld inzet om ze allemaal tegelijk uit te voeren.

Zoekmachine marketing effectief gebruiken

Zoekmachine marketing is een van een aantal strategieën en tactieken die worden gebruikt om zoekmachines zoals Google, Yahoo! of Bing uw site te laten opnemen in de topresultaten voor bepaalde zoekopdrachten. Zoekmachine marketing (SEM) is een combinatie van SEO en SEA. SEO staat voor search engine optimization en SEA staat voor search engine advertising.

Veel bedrijven willen graag aan zoekmachine marketing doen, maar ze weten niet hoe. Wilt u ook hoger of zelfs bovenaan in Google komen? Of beter zichtbaar zijn in Google? Het plaatsen van een advertentie op Google kan u ook helpen om beter te scoren in hun zoekresultaten.

SEO en zoekmachine Marketing

Zowel SEO als SEA moeten fundamentele onderdelen zijn van uw online marketingstrategie. SEO is een effectieve langetermijnstrategie voor meer verkeer, terwijl SEA vaak snelle resultaten oplevert. Dit betekent dat ze ideaal zijn in verschillende fasen: SEO moet vooral worden ingezet in de See-fase van het See Think Do Care-model; SEA zal meer impact hebben tijdens de bijbehorende Do-fase.

Niet vindbaar in zoekmachines?
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw vindbaarheid in de zoekmachines door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de zoekmachine specialisten van specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.

Zoekmachine marketing is gebaseerd op zoekwoorden

Zoekwoorden zijn essentieel voor zoekmachine marketing. Gebruikers van Google typen deze woorden immers in de zoekbalk om te vinden wat ze zoeken. Maar voordat u kunt bepalen welke zoekwoorden u kunt gebruiken in tekst op uw website of in advertenties op andere sites, moet u zoekwoordenonderzoek doen.

Identificeer eerst uw zoekwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf of die potentiële klanten gebruiken bij het zoeken naar producten zoals de uwe. Probeer hiervoor een of meer zoekwoordplanners (Google Keyword Planner en Keywordtoolio). Met deze planners voert u gewoon een zoekwoord in het veld in en u krijgt de zoekvolumes voor dit zoekwoord te zien, evenals suggesties voor andere zoekwoorden die samen de basis kunnen vormen voor verschillende campagnes voor Search Engine Marketing (SEM). Let er bij het selecteren van deze zoekwoorden op dat u onderscheid maakt tussen long tail en short tail zinnen en dat u bepaalde termen uitsluit van advertentiegroepen vanwege slechte prestatiecijfers zoals hoge kosten per klik (CPC) waarden die wijzen op lage conversiepercentages van klikken op advertenties die deze termen bevatten.

Zoekmachine marketing: On-page SEO

Zodra u hebt bepaald welke zoekwoorden het belangrijkst zijn om de zichtbaarheid van uw website in de zoekmachineresultaten te vergroten, is het van cruciaal belang om op elke pagina van uw website wijzigingen aan te brengen zodat die termen worden geoptimaliseerd. Backlinko heeft een goede infographic waarin 16 on-page SEO factoren worden belicht. Hieronder worden enkele belangrijke onderdelen toegelicht:

  • Title tags bepalen grotendeels hoe uw site zal presteren. Vermijd het gebruik van steeds dezelfde tags en zoekwoorden. Zo zorgt u ervoor dat u geen dubbele tags krijgt. Het zorgt er ook voor dat u dezelfde opmaak in uw titels krijgt. Als u bijvoorbeeld een webshop hebt, kies dan een van deze structuren voor uw productpagina’s: Productnaam – Categorie | Bedrijfsnaam.
  • Ervoor zorgen dat alle interne links direct leiden vanaf een pagina waar gebruikers ze kunnen vinden (dus niet via een tussenliggende pagina) is ook cruciaal.
  • Meta beschrijvingen moeten tussen de 150 en 160 tekens lang zijn en relevante zoekwoorden bevatten zodat ze in de zoekresultaten verschijnen.
  • Vermijd waar mogelijk het gebruik van flash-animaties of andere elementen die lang duren om te laden, omdat Google sites met dergelijke elementen bestraft.

SEO content met zoekmachine marketing

Nu we enkele belangrijke on-page SEO-factoren hebben besproken, is het tijd om te praten over hoe u uw merk kunt onderscheiden van anderen en unieke content kunt schrijven.

Content moet kwalitatief en waardevol zijn. Het moet gericht zijn op een bepaalde groep mensen, uw doelgroep. Optimaliseer uw pagina met zoekwoorden en verhoogt u zoekmachine ranking door content te schrijven die gebaseerd is op betrouwbare bronnen en gedetailleerd is (zie hieronder). Vul deze content aan met een goede meta description en title tag zodat gebruikers van zoekmachines daadwerkelijk op het zoekresultaat klikken (zie hieronder). Dit hele proces trekt enthousiaste fans aan, zorgt ervoor dat de content gedeeld wordt op social media platforms en creëert natuurlijk relevante links naar uw website (die we in een ander artikel zullen bespreken).

Gebruik artikelen die gebaseerd zijn op feiten: door uw content te baseren op gegevens of feiten kunt u het verkeer naar uw website verhogen (zie hieronder). Uw content wordt dan gezien als een autoriteit door mensen die het delen, waardoor het organische bereik verder toeneemt zonder dat er betaalde advertenties nodig zijn, zoals Facebook-advertenties enzovoort, die geld zouden kosten.

Hoe werkt zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren (SEA) is ook een onderdeel van zoekmachine marketing. Nu we de basisprincipes van zoekmachine marketing (SEM) met behulp van SEO hebben besproken, laten we eens kijken naar een specifieke vorm – PPC advertenties.

Als adverteerder kunt u via Google Ads een advertentie indienen bij Google. Aan deze advertentie koppelt u een aantal zoekwoorden. Wanneer iemand op Google zoekt naar een van deze zoekwoorden, komt uw advertentie tevoorschijn (mits u genoeg betaalt).

De advertenties in de zoekresultaten van Google worden ook wel pay-per-click (PPC) of cost-per-click (CPC) advertenties genoemd, omdat u dus betaalt per klik op deze advertentie. Adverteerders bieden op zoekwoorden waarop gebruikers van zoekmachines zoals Google zoeken . De advertenties van de adverteerders met het hoogste bod worden getoond in Google.

Er zijn verschillende soorten advertenties die kunnen verschijnen in de zoekresultaten van Google : tekstadvertenties , beeldadvertenties en videoadvertenties. Bijvoorbeeld: er zijn tekstadvertenties zoals “Adverteer hier”. We zijn allemaal bekend met dit soort tekstbanners die meestal verschijnen boven niet-betaalde vermeldingen op het eerste gezicht lijken op organische resultaten, maar eigenlijk zijn ze betaalde advertenties; ze zijn niet meer organisch omdat iemand heeft besteld ze van googlebot. Daarom moeten we altijd proberen betere posities te behalen dan hen, ook al is niet al te gemakkelijk soms.

Meer leads, naamsbekendheid en omzet
Als u uw naamsbekendheid, leads en verkoop wilt vergroten, biedt een combinatie van SEO en SEA een goede online basis voor uw bedrijf. Door te adverteren met Ads leidt u gebruikers van Google op korte termijn naar uw website, waardoor uw conversiepercentage toeneemt. Zoekmachineoptimalisatie is, in tegenstelling tot betaalde advertentiecampagnes, goed voor de korte termijn. Het stelt u in staat een betere positie binnen de organische rankings van Google te bereiken zonder advertentiekosten te betalen.

Er zijn naast Google Ads en zoekmachine optimalisatie nog andere manieren om uw bedrijf of webshop collectief te promoten, bijvoorbeeld via remarketing advertentie op YouTube het opzetten van Google Shopping advertenties of adverteren in display netwerk. Uiteraard loont het combineren van meerdere kanalen, dit zorgt voor synergie.

Doelgerichte en strategische aanpak
Wil uw website succesvol zijn, dan moet hij goed gepositioneerd zijn voor de zoekwoorden waarvoor u wilt scoren. Hij moet ook een duidelijke en beknopte boodschap hebben die aanslaat bij uw doelgroep.

Een goede contentstrategie zal helpen vertrouwen op te bouwen bij bezoekers, hen een reden geven om terug te komen en met uw merk samen te werken op sociale media. Maak een plan rond welke informatie u wilt delen op uw website, evenals offsite kanalen zoals blogs of artikelen die relevant zijn voor die onderwerpen. Als het na een eerste periode niet goed voor u uitpakt, overweeg dan om het plan te herzien zodat het beter aansluit bij hoe mensen tegenwoordig het internet gebruiken.

Hoe begint u met zoekmachine marketing?

  • Begin met het bepalen van uw doelen.
  • Bepaal uw doelgroep.
  • Bepaal uw budget.
  • Maak een lijst van de zoekwoorden waarvoor u wilt ranken.
  • Kijk naar uw concurrentie en zie wat zij doen (zoekmachines veranderen voortdurend, dus blijf op de hoogte van trends).
  • Maak een content strategie die past bij hoe mensen vandaag de dag zoeken – dit zal u informeren over hoe u al het andere gaat plannen.

Wat kunnen onze klanten van ons verwachten?
Wanneer u ons inhuurt als Search Engine Marketing Agency, gebruiken we onze expertise en ervaring om uw zichtbaarheid op zoekmachines zoals Google en Bing te verbeteren, met als resultaat:

  • Verhoogde naamsbekendheid.
  • Meer leads, verkopen en conversies.
  • Een verbeterde ROI (return on investment).

Digiso kan u ook helpen uw lokale zoekresultaten met: Een lokale SEO-strategie die uw zichtbaarheid in Google Maps en Google Places vergroot. Lokale citaties die goed geformatteerd en geverifieerd zijn. Een actieve link building campagne om meer verkeer te genereren van zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo.

Gratis Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze zoekmachine specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op. 

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!

Waar wij u nog meer bij kunnen helpen

Naast zoekmachine adverteren, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website en conversie optimalisatie. 

Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment. 

Display, shopping, search, performance max, discovery, video, en youtube (alle campagnetypen in Google Ads)

Conversiegericht, snelle laadtijden, SEO-optimised en unieke interactieve designs anno 2023

Omzetgerichte webshops, speciaal ingericht voor Google en platform marketing 

Contact & Support

Wij zijn elke dag bereikbaar, ook in weekenden

085 - 080 54 57

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft