Webshop promoten Groningen

Bent u zoekende naar een webshop marketing specialist om meer uit uw webshop te halen? Wij helpen u bij het genereren van meer leads, klanten, omzet en winst via webshop marketing. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken. Binnen 24 uur reactie van één van onze Google shopping specialisten.

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur contact

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur contact

Webshop promoten Groningen

Digiso is de ideale oplossing voor bedrijven die hulp nodig hebben bij het promoten van hun webshop. Ons ervaren team van webshop marketing specialisten kunnen strategieën op maat leveren om uw bedrijf helpen groeien. Wij begrijpen de uitdagingen van het verhogen van webshopbezoekers en hebben jarenlange ervaring op dat gebied. Maak nu een afspraak en zie wat wij voor u kunnen betekenen.

Digiso: online marketing bureau zonder poespas

Er staat een volledig team van specialisten voor u klaar, vanaf het allereerste moment dat wij beginnen met onze samenwerking. Zo helpen wij u met SEA (Google Ads), SEO, Social Media marketing, e-mail marketing, vindbaarheid, website-optimalisatie, datarapportages en nog veel meer. Wij zijn zowel gespecialiseerd in de B2B- als B2C markt. Tijdens onze alledaagse werkzaamheden is ons streven om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. Benieuwd hoe wij dit doen? Neem dan contact met ons op.

Gratis afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!

Blogs

Wat is Channable?

Channable is een online marketingplatform dat bedrijven helpt hun digitale aanwezigheid te optimaliseren door productcatalogi automatisch te synchroniseren met externe kanalen zoals de markt, vergelijkende

Lees verder »

Wat is een GIF?

Een GIF (Graphics Interchange Format) is een type afbeeldingsbestand dat zowel statische als geanimeerde afbeeldingen ondersteunt. Het gebruikt een 8-bit palet en wordt het meest

Lees verder »

Wat is Magento?

Magento is een open-source e-commerce platform dat online bedrijven een uitgebreide reeks krachtige tools biedt om hun winkel te bouwen en te beheren. Het is

Lees verder »

Wat is Mailchimp?

Mailchimp is een alles-in-één marketingplatform voor kleine bedrijven. Het stelt gebruikers in staat om e-mailcampagnes aan te maken, te beheren en te segmenteren, geautomatiseerde klantreizen

Lees verder »

Wat is add to cart?

Toevoegen aan winkelwagentje (ook wel “add-to-cart” of ATC genoemd) is een actie die het winkelend publiek onderneemt wanneer ze klaar zijn om een product van

Lees verder »

Wat is een bug?

Een bug is een fout of tekortkoming in een computerprogramma waardoor het onjuiste of onverwachte resultaten oplevert, en kan leiden tot systeemcrashes, geheugenlekken en datacorruptie.

Lees verder »

Wat is een EAN?

EAN staat voor European Article Number, een numerieke code van 13 cijfers ter identificatie van producten die op de wereldmarkt worden verkocht. Deze streepjescode is

Lees verder »

Wat is Google Maps?

Google Maps is een door Google ontwikkelde kaartendienst. Het biedt satellietbeelden, wegenkaarten, 360° panoramische beelden van straten en real-time verkeersomstandigheden – allemaal handig bij het

Lees verder »

Wat is metadata?

Metadata zijn gegevens over andere gegevens. Ze beschrijven en geven context aan de oorspronkelijke gegevens, en helpen ze te classificeren zodat ze toegankelijk zijn en

Lees verder »

Wat betekent segmenteren?

Segmentatie is het proces waarbij een markt wordt opgedeeld in verschillende groepen klanten die soortgelijke behoeften, kenmerken of gedragspatronen hebben. Het is een belangrijk onderdeel

Lees verder »

Wat is buzzmarketing?

Buzzmarketing is een vorm van promotie die klanten aanmoedigt om een product of dienst onder de aandacht te brengen. Buzzmarketing probeert een sfeer van conversatie

Lees verder »

Wat is cross device marketing?

Cross device marketing is een technologiegedreven marketingstrategie waarmee bedrijven klantgegevens van meerdere apparaten kunnen vastleggen en benutten. Het stelt marketeers in staat een eenduidig beeld

Lees verder »

Wat is een attribute set?

Een attribute set is een groep attributen die specifieke kenmerken van een artikel beschrijven. Een attribute set kan zijn: kleur, grootte, vorm, materiaal, prijs, beschikbaarheid,

Lees verder »

Wat is een slug?

De slug is het stuk tekst dat achter uw domeinnaam komt in een URL. Deze paginatitel wordt automatisch gegenereerd op basis van wat u hebt

Lees verder »

Wat is Woocommcerce?

Woocommerce is een open-source ecommerce plugin voor WordPress. Hiermee kunnen gebruikers hun online winkels creëren, beheren en onderhouden gemakkelijker en efficiënter. Het is ’s werelds

Lees verder »

Wat is WP admin?

WordPress admin is de administratieve achterkant van een WordPress website. Het is waar admins en gebruikers toegang hebben tot alle functies en instellingen voor hun

Lees verder »

Wat zijn blogs?

Blogs zijn een vorm van online communicatie waarbij regelmatig inhoud wordt gepubliceerd. De inhoud bestaat meestal uit tekst, foto’s, video’s en geluidsopnames. Blogs bieden personen

Lees verder »

Wat zijn productbundels?

Product bundels verwijzen naar producten of diensten die als pakket worden verkocht. Een bundel kan twee of meer artikelen omvatten, zoals meerdere softwareprogramma’s, digitale downloads

Lees verder »

Wat is een marketingscan?

Een marketingscan is een analyse van de externe omgeving, met inbegrip van economische, sociale, technologische en concurrerende trends. Het helpt bedrijven hun huidige marktpositie te

Lees verder »

Wat is bundle pricing?

Bundle pricing (bundelprijzen) zijn een soort marketing- en prijsstrategie waarbij meerdere producten worden verkocht als één gecombineerd product met korting. Bundelprijzen bieden klanten de mogelijkheid

Lees verder »

Wat is dynamic pricing?

Dynamic pricing (dynamische prijsstelling) is een prijsmodel waarbij de prijzen voor goederen of diensten worden aangepast op basis van de marktomstandigheden, de vraag van de

Lees verder »

Wat is een marktplaats?

Een marktplaats is een online platform waar kopers en verkopers elkaar kunnen ontmoeten om goederen, diensten of informatie uit te wisselen. Marktplaatsen worden gebruikt door

Lees verder »

Wat is dropshipping?

Dropshipping betekent dat een winkel de producten die hij verkoopt niet in voorraad houdt. Wanneer de winkel een product verkoopt, koopt hij het van een

Lees verder »

Wat is een API-koppeling?

Een API-koppeling is een soort software-integratie waarmee twee of meer verschillende toepassingen met elkaar kunnen communiceren en gegevens kunnen uitwisselen. Een applicatieprogrammering interface (API) definieert

Lees verder »

Wat is klantretentie?

Klantretentie (Klantbehoud) verwijst naar het vermogen van een bedrijf om bestaande klanten tevreden te houden en te voorkomen dat zij zich tot concurrenten wenden. Bedrijven

Lees verder »

Wat is PaaS?

Platform as a Service (PaaS) is een cloud computing-dienstenmodel dat gebruikers de mogelijkheid biedt om toepassingen op een cloudplatform te implementeren zonder de onderliggende infrastructuur,

Lees verder »

Wat is SaaS?

Software-as-a-Service (SaaS) is een cloud computing-model dat toegang tot softwarediensten via het internet mogelijk maakt. Het biedt gebruikers toegang tot de softwarefunctionaliteit zonder deze op

Lees verder »

Wat is Google Shopping?

Google Shopping is een online winkeldienst waarmee gebruikers artikelen van verschillende verkopers kunnen zoeken en vergelijken. Het biedt een handige manier om te bladeren door

Lees verder »

Wat is een SWOT-analyse?

Een SWOT-analyse (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) is een strategisch planningsinstrument om de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van een organisatie

Lees verder »

Wat zijn digitale producten?

Digitale producten zijn alle soorten digitale content die online kunnen worden verkocht of verhandeld. Hieronder vallen downloadbare eBooks, software en apps, abonnementsdiensten, streaming mediadiensten, lidmaatschappen

Lees verder »

Wat is de footer?

De voettekst, of paginavoet, is een gebied onderaan een webpagina dat vaak informatie over het auteursrecht en aanvullende links naar gerelateerde pagina’s. Het kan ook

Lees verder »

Wat is de header?

De header is een stukje code bovenaan een HTML-document dat specifieke informatie over de website bevat. Het wordt meestal gebruikt om de browser informatie te

Lees verder »

Wat is de cache?

Cache is een tijdelijke gegevensopslagruimte die wordt gebruikt door computers, websites, browsers en toepassingen. Hierin worden vaak geraadpleegde gegevens zoals webpagina’s, afbeeldingen, scripts en andere

Lees verder »

Wat is een SEO audit?

Een SEO audit is een uitgebreide beoordeling van de technische componenten en de inhoud van een website om mogelijke belemmeringen voor succesvolle zoekmachineoptimalisatie te identificeren.

Lees verder »

Wat is een SEO scan?

Een SEO scan is een proces van het analyseren van een website om potentiële gebieden te identificeren die moeten worden verbeterd om de zichtbaarheid in

Lees verder »

Wat is een subdomein?

Een subdomein is een domein dat deel uitmaakt van een groter domein. Het functioneert als een onafhankelijke entiteit, maar is gekoppeld aan het hoofddomein. Subdomeinen

Lees verder »

Wat is Google Search?

Google Search is een webzoekmachine van Google LLC. Het is de meest gebruikte zoekmachine op het World Wide Web, die dagelijks miljarden zoekopdrachten ontvangt. Het

Lees verder »

Wat is SEO copywriting?

SEO copywriting is een proces waarbij inhoud wordt gecreëerd met als doel de zichtbaarheid van de website in de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) te verbeteren.

Lees verder »

Wat is een favicon?

Een pictogram dat met een bepaalde website of webpagina wordt geassocieerd, wordt een favicon genoemd. De favicon wordt meestal weergegeven in de adresbalk van de

Lees verder »

Wat is Google Trends?

Google Trends is een hulpmiddel waarmee gebruikers kunnen onderzoeken hoe vaak bepaalde zoektermen in de loop van de tijd zijn gebruikt. Het geeft inzicht in

Lees verder »

Wat is lazy loading?

Lazy loading is een programmeertechniek die door ontwikkelaars wordt gebruikt om de initialisatie van een object uit te stellen totdat het nodig is. Dit helpt

Lees verder »

Wat is off page SEO?

Off-page SEO omvat activiteiten die buiten een website worden gedaan om de positie ervan in de zoekmachineresultaten te beïnvloeden, zoals linkbuilding en sociale media marketing.

Lees verder »

Wat is on page SEO?

On page SEO (Search Engine Optimization), ook bekend als on-site SEO, is de praktijk van het optimaliseren van individuele webpagina’s om het verbeteren van de

Lees verder »

Wat is readability?

Readability is het gemak waarmee een lezer een geschreven tekst kan begrijpen. De readability hangt af van verschillende factoren, zoals de lengte van de zinnen,

Lees verder »

Wat is schema.org?

Schema.org is een initiatief van grote zoekmachines zoals Google, Microsoft en Yahoo om een standaard voor gestructureerde gegevensopmaak voor webpagina’s te creëren. Door gestructureerde gegevens

Lees verder »

Wat is technische SEO?

Technische SEO verwijst naar het proces van het optimaliseren van een website voor zoekmachine crawlers en het verbeteren van de algemene zichtbaarheid in organische zoekmachineresultaten.

Lees verder »

Wat is local SEO?

Lokale SEO (of lokale zoekmachine optimalisatie) is een methode om uw online aanwezigheid te optimaliseren om klanten in een specifiek geografisch gebied te bereiken. Het

Lees verder »

Wat is Google Ads Editor?

Google Ads Editor is een gratis te downloaden applicatie waarmee u grote of complexe Google Ads-accounts efficiënter kunt beheren. Hiermee kunt u bulkwijzigingen aanbrengen, acties

Lees verder »

Wat is zoekvolume?

Zoekvolume is een maatstaf voor het aantal zoekopdrachten dat wordt uitgevoerd op zoekmachines voor een bepaald trefwoord, term of zin. Het is een belangrijke maatstaf

Lees verder »

Wat zijn core web vitals?

Core Web Vitals zijn een reeks door Google gedefinieerde statistieken om de gebruikerservaring op websites te meten. Deze statistieken meten het laden, de interactiviteit en

Lees verder »

Wat is een 404 pagina?

Een 404-pagina is een foutpagina die verschijnt wanneer een gebruiker probeert toegang te krijgen tot een website of webpagina die niet bestaat. Dit kan gebeuren

Lees verder »

Wat is een robots txt?

Een robots.txt-bestand is een tekstbestand in de hoofddirectory van een website dat zoekmachinerobots (zoals Googlebot) vertelt welke pagina’s en bestanden de robot al dan niet

Lees verder »

Wat is een tagline?

Een tagline is een korte, memorabele slogan of zin die wordt geassocieerd met een bepaald product, merk of bedrijf. Het dient als uitdrukking van de

Lees verder »

Wat is HTML?

HTML is een taal die wordt gebruikt om websites en apps te maken. Het is de standaard opmaaktaal voor documenten die worden weergegeven in een

Lees verder »

Wat zijn anchor links?

Ankerlinks, ook wel “page jumps” genoemd, zijn een type HTML-link waarmee gebruikers snel van de ene sectie naar de andere kunnen navigeren op dezelfde pagina.

Lees verder »

Wat zijn plugins?

Plugins zijn softwarecomponenten die extra functionaliteit bieden aan een bestaand programma of toepassing. Ze stellen gebruikers in staat de mogelijkheden en functionaliteit van hun programma’s

Lees verder »

Wat zijn doelgroepen?

Doelgroepen zijn een specifieke groep mensen binnen een grotere populatie waarop marketeers of adverteerders zich richten voor hun boodschap. Ze kunnen worden verkleind op basis

Lees verder »

Wat zijn campagnetypes?

Campagnetypes verwijzen naar de verschillende manieren waarop een marketing- of reclamecampagne kan worden gestructureerd. Verschillende campagnes zijn ontworpen voor verschillende doeleinden, zoals het stimuleren van

Lees verder »

Wat is wijzigingsgeschiedenis?

U kunt de wijzigingsgeschiedenis in Google Ads gebruiken om te controleren op wijzigingen in voorstellen, voorgestelde regelitems, bestellingen, regelitems, advertentiemateriaal, aangepaste velden, sleutel/waarden voorraadregels doelsegmenten

Lees verder »

Wat is verbeterde CPC?

Verbeterde CPC (ECPC) is een geautomatiseerde biedstrategie die biedingen optimaliseert om meer conversies te krijgen terwijl uw doelrendement op advertentie-uitgaven (ROAS) wordt gerespecteerd. ECPC werkt

Lees verder »

Wat is manual bidding?

Manual bidding is een online reclamestrategie waarmee adverteerders individuele biedingen kunnen instellen voor elk van hun advertentieplaatsingen. Deze vorm van bieden kan worden gebruikt wanneer

Lees verder »

Wat is het zoeknetwerk?

Het Zoeknetwerk is een verzameling websites en zoekmachines die advertenties weergeven die gekoppeld zijn aan Google Ads. Wanneer iemand zoekt naar iets dat relevant is

Lees verder »

Wat is een sitelink-extensie?

Een sitelink-extensie is een type advertentie-extensie waarmee adverteerders extra links aan hun advertenties kunnen toevoegen, zodat gebruikers toegang krijgen tot meer specifieke pagina’s op hun

Lees verder »

Wat is een prijs-extensie?

Prijs-extensies worden veel gebruikt in digitale marketingcampagnes. Een website kan een sectie hebben voor speciale aanbiedingen en kortingen, wat meer klanten kan aantrekken. Het is

Lees verder »

Wat is een locatie-extensie?

Een locatie-extensie is een advertentiefunctie die beschikbaar is in Google Ads en Microsoft Advertising waarmee adverteerders hun fysieke bedrijfslocaties kunnen promoten. Door een locatie-extensie toe

Lees verder »

Wat is een klantenportfolio?

Een klantenportefeuille is een verzameling klanten, doorgaans gesegmenteerd volgens verschillende kenmerken zoals demografie, geografie en/of gedrag. Het wordt gebruikt om kansen te identificeren en marketingstrategieën

Lees verder »

Wat is een highlight-extensie?

Highlight-extensies zijn een geweldige manier om je tekstadvertenties te verbeteren, door concurrerende aanbiedingen zoals gratis verzending of 24-uurs klantenservice te benadrukken. Ze verschijnen naast je

Lees verder »

Wat is een CMS?

Een content management systeem (CMS) helpt u bij het maken en beheren van digitale inhoud. Het ondersteunt meestal meerdere gebruikers, zodat mensen kunnen samenwerken. Het

Lees verder »

Wat is een campagne?

Een campagne is een georganiseerde inspanning om een product, dienst, zaak of initiatief te promoten. Het omvat activiteiten zoals reclame, public relations, direct marketing en

Lees verder »

Wat is een bestemmings-URL?

Bestemmings-URL, ook bekend als definitieve URL, is het eigenlijke webadres van een landingspagina waarnaar een internetgebruiker wordt geleid wanneer hij op een advertentie klikt. Bestemmings-URL’s

Lees verder »

Wat is een bel-extensie?

Een bel-extensie is een telefoonnummer dat verschijnt bij een Google-zoekmachineadvertentie. Dit telefoonnummer komt rechtstreeks uit de accountgegevens van de adverteerder. Als je op het nummer

Lees verder »

Wat is een app-extensie?

Een app-extensie is een programma of stuk code dat functionaliteit toevoegt aan een bestaande toepassing. Het kan worden gebruikt om nieuwe functies te introduceren, bestaande

Lees verder »

Wat is een advertentieset?

Een advertentieset is een onderdeel van Facebook Ads Manager waarmee je leveringsopties voor je advertentiecampagnes kunt definiëren, targeten en beheren. Een advertentieset kan een of

Lees verder »

Wat is een advertentiegroep?

Een advertentiegroep is een verzameling advertenties, trefwoorden en biedingen die samen worden beheerd om een algemeen marketingdoel te bereiken. Met advertentiegroepen kunnen marketeers zich richten

Lees verder »

Wat is een advertentieaccount?

Een advertentieaccount is een online platform waarmee bedrijven hun advertentiecampagnes kunnen beheren. Hiermee kunnen bedrijven advertenties aanmaken en optimaliseren, statistieken bijhouden, rapporten bekijken en meer.

Lees verder »

Wat is een adset?

Een adset is een verzameling advertentiecampagnes met verwante doelstellingen die op dezelfde manier worden beheerd. Elke adset bestaat uit een of meer advertenties en is

Lees verder »

Wat is advertentiebeheer?

Advertentiebeheer is een proces dat bedrijven helpt bij het beheren, targeten en optimaliseren van hun online reclamecampagnes. Dit omvat het selecteren van de juiste advertentienetwerken

Lees verder »

Waar staat SEM voor?

SEM, of Search Engine Marketing, is een vorm van online marketing die specifiek gebruik maakt van zoekmachines om de doelgroep te bereiken. Het doet dit

Lees verder »

Wat is cross-selling?

Cross selling is eenvoudigweg upselling aan een bestaande klantenkring. Nadat iemand bij u heeft gekocht, kan hij worden benaderd en soortgelijke of verwante producten/diensten worden

Lees verder »

Wat is een productfeed?

Een productfeed is gewoon een bestand met informatie over producten en hun kenmerken. Deze gegevens kunnen dan worden gebruikt voor andere doeleinden, zoals het weergeven

Lees verder »

Wat is up-selling?

Upselling is een verkooptactiek waarbij de klant wordt aangemoedigd om een verbeterde of vernieuwde versie van een product of dienst te kopen. Het gebeurt wanneer

Lees verder »

Wat betekent bulkkorting?

Bulkkortingen zijn door de verkoper aangeboden prijsverminderingen die klanten belonen die grote hoeveelheden artikelen kopen. Er zijn twee belangrijke redenen waarom een verkoper kortingen aanbiedt:

Lees verder »

Wat is een adviesprijs?

De adviesprijs is de door de fabrikant of leverancier vastgestelde basisprijs van een product vóór kortingen. Dit veelgebruikte getal in de marketing is bedoeld om

Lees verder »

Wat is een referral?

“Referral’ betekent precies hoe het klinkt – aanbevolen worden door iemand. In marketing kan dit komen van vrienden, familie of websites. Doorverwijzingen kunnen plaatsvinden zonder

Lees verder »

Wat is een salespijplijn?

Een salespijplijn is een essentieel hulpmiddel voor elke verkoopprofessional, net zoals een kaart onmisbaar is voor ontdekkingsreizigers. Het geeft inzicht in de huidige fase van

Lees verder »

Wat is een staffel?

Een staffel is een percentage of bedrag dat afhankelijk is van een andere variabele, in de handel vaak gebruikt als kwantumkorting. De korting is van

Lees verder »

Wat betekent ecommerce?

Ecommerce, of elektronische handel, verwijst naar elk soort zakelijke transactie die online plaatsvindt. Dit omvat alles van webwinkels tot digitale transacties. Ecommerce verwijst naar elk

Lees verder »

Wat is A/B testing?

De A/B-testmethode vergelijkt twee opties om te zien welke effectiever is. Deze methode wordt vaak in marketing gebruikt om te begrijpen wat er gebeurt als

Lees verder »

Wat is AdSense?

Google’s AdSense is een populair platform waarmee website-eigenaren geld kunnen verdienen door gerichte advertenties op hun websites weer te geven. AdSense biedt advertenties van een

Lees verder »

Wat is commissie?

Commissie is een vorm van vergoeding die een agent, makelaar of andere tussenpersoon ontvangt voor het verlenen van diensten om transacties tussen twee partijen te

Lees verder »

Wat is display marketing?

Display marketing is een vorm van digitale reclame waarbij visuals, zoals afbeeldingen, video’s en banners, worden gebruikt om producten of diensten te promoten. Het wordt

Lees verder »

Wat is e-marketing?

E-marketing, of internetmarketing, is het communiceren van een boodschap aan uw doelgroep via digitale kanalen. Het doel van e-marketing is vaak om nieuwe klanten te

Lees verder »

Wat is een biedstrategie?

Een biedstrategie verwijst naar de aanpak die adverteerders gebruiken bij het instellen van biedingen voor hun gerichte advertenties. Er zijn verschillende soorten biedstrategieën beschikbaar die

Lees verder »

Wat is een fee?

Een fee is vergoeding of een geldbedrag dat in rekening wordt gebracht voor verleende diensten. Bedrijven, personen of organisaties kunnen fees vragen om de kosten

Lees verder »

Wat is een impressie?

Een impressie is een interactie die wordt geregistreerd wanneer een gebruiker inhoud, zoals een online-advertentie, bekijkt of ermee interageert. Indrukken helpen adverteerders de doeltreffendheid van

Lees verder »

Wat is een niche markt?

Een nichemarkt is een kleinere deelverzameling van een grotere markt. Hij bestaat uit een zeer gerichte groep klanten met specifieke behoeften en voorkeuren die niet

Lees verder »

Wat is een vertoning?

De term vertoning staat bij online marketing voor het aantal keren dat een advertentie wordt weergegeven. Hoewel dit kan worden verward met de gelijknamige term,

Lees verder »

Wat is pagerank?

Pagerank is een algoritme dat Google gebruikt om websites te rangschikken in zijn zoekmachineresultaten. Het kent een numerieke weging toe aan elk element van een

Lees verder »

Wat is telemarketing?

Telemarketing is de marketing van producten en diensten via de telefoon. Dit werk wordt uitgevoerd door telemarketeers, telefonische verkopers of ook wel agenten genoemd Telemarketing

Lees verder »

Wat zijn aftersales?

Aftersales is een term voor de acties die een verkoper onderneemt nadat een transactie is afgerond. Het kan gaan om klantenservice, technische ondersteuning, iemand leren

Lees verder »

Wat zijn presales?

Presales is het proces waarbij een product of dienst wordt verkocht voordat het beschikbaar is voor het publiek. Deze activiteit omvat doorgaans interactie met potentiële

Lees verder »

Wat is WordPress?

WordPress is een geweldig Content Management Systeem voor iedereen die op een eenvoudige manier een website wil bouwen en onderhouden. U kunt het overal voor

Lees verder »

Wat is een website?

Een website is een groep webpagina’s die met elkaar zijn verbonden en op het internet kunnen worden bekeken. Deze pagina’s staan op een server die

Lees verder »

Wat is een Sitemap?

Een sitemap schetst de interne links van uw website op een duidelijke en georganiseerde manier. Het is vergelijkbaar met de inhoudsopgave in boeken, en het

Lees verder »

Wat is een e-mail?

E-mail, of elektronische post, is een manier om informatie via het internet te versturen. Dit kan bestaan uit tekst, afbeeldingen, documenten en bijlagen. E-mail werkt

Lees verder »

Wat is een e-book?

Een e-boek is een digitaal document dat kan worden weergegeven op een e-reader, computer of smartphone. E-books omvatten zowel teksten die eerder op papier zijn

Lees verder »

Wat betekent SEO?

Search Engine Optimization, of SEO, is de praktijk van het verbeteren van een website om hoger te scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoe

Lees verder »

Wat betekent SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, en het is een manier om online marketing toe te passen door te betalen om uw website als topresultaat

Lees verder »

Wat zijn suspects?

De term “suspect” wordt gebruikt in CRM, modellen voor verkooptrechters en andere bedrijfsscenario’s. Als we zeggen dat iemand verdacht is, betekent dat alleen maar dat

Lees verder »

Wat zijn SMART doelen?

Het SMART-doelensysteem is een acroniem dat uit vijf verschillende onderdelen bestaat: specifiek, meetbaar, acceptabel, relevant en tijdgebonden. Met deze techniek kunt u betere doelen stellen

Lees verder »

Wat zijn custom audiences?

Custom audiences bieden gerichte advertenties aan specifieke personen binnen een gekozen groep. Marketeers verzamelen gegevens over hun gebruikers, die kunnen variëren van e-mail en telefoonnummer

Lees verder »

Wat zijn brede zoekwoorden?

Brede zoekwoorden zijn zoektermen die soortgelijke betekenissen hebben. In plaats van een groot aantal verschillende zoekopdrachten op te geven, worden doelwoorden en -zinnen automatisch aan

Lees verder »

Wat zijn branded keywords?

Voorbeelden van branded keywords zijn keywords die de bedrijfsnaam bevatten, zoals “Zalando” of “‘Zalando schoenen” Met Zalando specifiek, enkele andere branded keywords die mensen zouden

Lees verder »

Wat is retargeting?

Retargeting is een manier voor adverteerders om potentiële klanten advertenties op andere websites te tonen nadat zij de website van de adverteerder hebben bezocht en

Lees verder »

Wat is remarketing?

Als u niet bekend bent met remarketing (of retargeting), is het een vorm van gerichte reclame waarmee u uw bedrijf, producten of diensten opnieuw kunt

Lees verder »

Wat is merkwaarde?

Wanneer marketeers het over merkwaarde hebben, hebben zij het over de “waarde” van een merk zoals bepaald door de perceptie van de consument. Dit is

Lees verder »

Wat is media buying?

Media-inkoop gaat niet alleen over het promoten van uw merk – het gaat ook over het vergroten van uw geloofwaardigheid. Bovendien kan media-inkoop uw SEO-strategie

Lees verder »

Wat is engagement?

Betrokkenheid wordt als volgt gedefinieerd: “een situatie waarin een persoon zich betrokken voelt” In marketingtermen betekent betrokkenheid de mate waarin uw klant zich betrokken voelt

Lees verder »

Wat is een salesfunnel?

Het woord “funnel” betekent in het Nederlands “trechter” Een salesfunnel is een term die bedrijven gebruiken om de verschillende stappen in hun verkoopproces te beschrijven,

Lees verder »

Wat is een lead?

Een lead is een persoon die misschien wil kopen wat u verkoopt. Bijvoorbeeld, als iemand naar uw website gaat en een formulier invult waarin u

Lees verder »

Wat is een heatmap?

Een heatmap is eenvoudigweg een grafische weergave van gegevens. Aan de hand van kleuren wordt getoond welke delen van het scherm het meest worden bekeken.

Lees verder »

Wat is een CTA?

Een oproep tot actie is gewoon een techniek om uw websitebezoekers aan te sporen een specifieke, gewenste actie te ondernemen. U kunt bijvoorbeeld een CTA

Lees verder »

Wat is conversie attributie?

De term “conversie attributie” wordt gebruikt om het proces te beschrijven waarbij wordt vastgesteld welke website, zoekmachine of advertentie een bezoeker ertoe bracht een aankoop

Lees verder »

Wat is cold calling?

Cold calling is een term die gebruikt wordt in marketing en persoonlijke verkoop en die verwijst naar het benaderen van potentiële klanten die geen relatie

Lees verder »

Wat is churn rate?

Churn rate is een term voor het aantal klanten die hun lidmaatschap of abonnement bij een bedrijf beëindigen. Het is ook bekend als verlooppercentage, en

Lees verder »

Wat betekent CTR?

CTR meet het percentage mensen dat op een advertentie of zoekmachineresultaat klikt en vervolgens naar een website wordt doorverwezen. Het wordt gebruikt als indicator van

Lees verder »

Wat betekent CRM?

CRM, of Customer Relationship Management, is de term die wordt gebruikt om te beschrijven hoe een bedrijf zijn relatie en interactie met klanten beheert. Met

Lees verder »

Waar staat UX voor?

UX heeft betrekking op de gebruikerservaring, of hoe iemand een product gebruikt en ervaart. Als het gaat om design, richten UX Designers zich op het

Lees verder »

Waar staat SSL voor?

Secure Sockets Layer (SSL) technologie wordt gebruikt om gegevens tussen de browser en de server te versleutelen. Dit houdt de informatie veilig. Tegenwoordig wordt echter

Lees verder »

Waar staat SERP voor?

SERP is een acroniem voor Search Engine Result Page. Deze naam verwijst naar de pagina die verschijnt nadat een gebruiker trefwoorden invoert in een zoekmachine

Lees verder »

Waar staat CSV voor?

Een CSV-bestand, wat staat voor comma-separated values, is een tekstdocument waarin gegevens op een georganiseerde manier worden opgesomd. Deze bestanden worden gemaakt zodat grote hoeveelheden

Lees verder »

Wat is linkbuilding?

Het verkrijgen van links van andere websites die verwijzen naar uw eigen website wordt linkbuilding genoemd, wat tot doel heeft meer bezoekers naar uw website

Lees verder »

Wat is marketing automation?

Technologie die automatisch uw marketingprocessen en cross-functionele campagnes over meerdere kanalen beheert, wordt marketingautomatisering genoemd. Met deze tool kunt u klanten bereiken via geautomatiseerde berichten

Lees verder »

Wat is een testimonial?

Een testimonial (of referentie) is een uitspraak van een tevreden klant over zijn positieve ervaring met uw bedrijf. Testimonials kunnen korte citaten zijn, maar ook

Lees verder »

Wat is een deeplink?

Een deeplink brengt bezoekers rechtstreeks naar een specifiek deel van uw website, in plaats van alleen de homepage. Dit kan uiterst nuttig zijn wanneer u

Lees verder »

Wat is een domeinnaam?

Een domeinnaam is de identificatie van een computer in het Domain Name System, waarmee websites en andere doeleinden op het internet worden aangeduid. De domeinnaam

Lees verder »

Wat is een cookie?

Een cookie is een minibestandje dat websites op uw computer, telefoon of tablet plaatsen. Het bevat informatie zoals inloggegevens voor een site, welke items zich

Lees verder »

Wat is een blog?

Op een blog worden nieuwe berichten in omgekeerd chronologische volgorde gepubliceerd – met het meest recente stuk altijd bovenaan. Vaak hebben artikelen een persoonlijke insteek,

Lees verder »

Wat is een affiliatenetwerk?

Ook wel: affiliate network Een affiliatenetwerk werkt als tussenpersoon tussen adverteerders en uitgevers van websites. Adverteerders creëren online campagnes die vervolgens door het affiliatenetwerk aan

Lees verder »

Wat is een adviesprijs?

De adviesprijs is de normale prijs die de fabrikant of de officiële importeur voor een product heeft vastgesteld. Detailhandelaren zijn niet wettelijk verplicht deze adviesprijzen

Lees verder »

Wat betekent ROAS?

Met ROAS kunt u berekenen hoeveel geld uw marketingcampagne oplevert (hoeveel euro hij oplevert voor elke euro die aan advertenties wordt besteed). Als u 10

Lees verder »

Wat betekent POAS?

Een ROAS (return on ad spend) meet hoe efficiënt uw advertenties de verkoop stimuleren – en het is een vrij eenvoudige formule: deel de inkomsten

Lees verder »

Wat betekent PPC?

PPC is een internet marketing techniek waarbij de adverteerder een kleine vergoeding betaalt, telkens wanneer op zijn advertentie wordt geklikt. PPC kan bestaan uit banners

Lees verder »

Wat betekent opt-out?

Opt-out is een methode om zich af te melden voor informatie die zonder uitdrukkelijke toestemming wordt verzonden. Veel mensen associëren deze term met digitale nieuwsbrieven

Lees verder »

Wat betekent opt-in?

Een persoon moet zijn toestemming geven om gecontacteerd te worden om zich aan te melden. Zij kunnen er bijvoorbeeld mee instemmen dat er telefonisch of

Lees verder »

Wat betekent discounter?

Discounters zijn winkels die koopwaar onder de gemiddelde marktprijs aanbieden. Zij bereiken dit door intensieve inkoop, huismerken of producten die gedurende een beperkte tijd tegen

Lees verder »

Wat betekent een advertentienetwerk?

Advertentienetwerken fungeren als tussenpersoon tussen adverteerders en uitgevers. Hun primaire verantwoordelijkheid is het koppelen van beschikbare advertentieruimte aan geïnteresseerde bedrijven, en zij ontvangen een commissie

Lees verder »

Wat betekent e-commerce?

Elektronische handel, of kortweg e-commerce, omvat alle vormen van commerciële transacties die online plaatsvinden. Dit omvat meer dan alleen webwinkels en strekt zich uit tot

Lees verder »

Wat betekent CPC?

Kosten per klik (CPC) is een prijsmodel dat meestal wordt gebruikt in online marketing. Bij CPC worden advertenties, banners en links geprijsd op basis van

Lees verder »

Wat betekent crawlen?

Crawlers zijn software bots van zoekmachines die uw site verkennen en de inhoud ervan indexeren. Door te crawlen wordt de relevante informatie in de zoekmachine

Lees verder »

Wat betekent copywriting?

Hoewel copywriting voor verschillende doeleinden kan worden gebruikt, zijn niet alle soorten effectief om hetzelfde doel te bereiken. Het schrijven van website- of brochureteksten is

Lees verder »

Wat betekent B2C?

Bij Business to Consumer, of B2C, verkopen bedrijven hun producten en diensten rechtstreeks aan de klant, zonder tussenpersoon. Deze vorm van verkoop is niet meer

Lees verder »

Wat betekent B2B?

Business to business, of “b2b”, is een economische term die verwijst naar de transacties tussen bedrijven. Dit zijn bedrijven die goederen en diensten leveren in

Lees verder »

Wat is WordPress?

WordPress is een geweldig Content Management Systeem voor iedereen die op een eenvoudige manier een website wil bouwen en onderhouden. U kunt het overal voor

Lees verder »

Wat is een website?

Een website is een groep webpagina’s die met elkaar zijn verbonden en op het internet kunnen worden bekeken. Deze pagina’s staan op een server die

Lees verder »

Wat is een Sitemap?

Een sitemap schetst de interne links van uw website op een duidelijke en georganiseerde manier. Het is vergelijkbaar met de inhoudsopgave in boeken, en het

Lees verder »

Wat is een e-mail?

E-mail, of elektronische post, is een manier om informatie via het internet te versturen. Dit kan bestaan uit tekst, afbeeldingen, documenten en bijlagen. E-mail werkt

Lees verder »

Wat is een e-book?

Een e-boek is een digitaal document dat kan worden weergegeven op een e-reader, computer of smartphone. E-books omvatten zowel teksten die eerder op papier zijn

Lees verder »

Wat betekent SEO?

Search Engine Optimization, of SEO, is de praktijk van het verbeteren van een website om hoger te scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoe

Lees verder »

Wat betekent SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, en het is een manier om online marketing toe te passen door te betalen om uw website als topresultaat

Lees verder »

Wat betekent jpeg?

Hebt u zich ooit afgevraagd wat het JPEG-bestandsformaat is en hoe het werkt? JPEG, ofwel Joint Photographic Experts Group, is een type beeldbestand dat bijzonder

Lees verder »

Wat betekent FAQ?

FAQ betekent Frequently Asked Questions, en deze pagina is bedoeld om vragen te beantwoorden die vaak door klanten of bezoekers van de website worden gesteld.

Lees verder »

Wat betekent bouncerate?

De term “weigeringspercentage” wordt ook gebruikt. Het percentage bezoekers dat tijdens hun bezoek aan een website slechts één pagina bekijkt, wordt het bouncepercentage genoemd. Als

Lees verder »

Hoe maakt u een goede landingspagina?

Landingspagina’s zijn een belangrijk onderdeel van uw marketingstrategie. Ze kunnen op verschillende manieren worden gebruikt: om leads te verzamelen, om verkeer naar een specifieke site of product te leiden, of gewoon als een manier om uw merkbekendheid te vergroten. Er zijn veel verschillende soorten landingspagina’s, maar ze hebben allemaal één ding gemeen. Het doel is namelijk klanten een bepaalde actie laten uitvoeren. Hier leest u hoe u effectieve landingspagina’s kunt maken die u helpen dit doel te bereiken.

Lees verder »

Waarom is het handig om een Google Ads quickscan te laten doen voor uw bedrijf?

Google Ads is een ongelooflijk krachtige tool voor uw bedrijf. Het stelt u in staat om potentiële klanten op het juiste moment en op de juiste plaats te bereiken, terwijl u ook uw naamsbekendheid of uw merk vergroot en leads genereert. Het kan echter een flinke klus zijn om met Google Ads aan de slag te gaan. Daarom is het belangrijk om een Google Ads quick scan te laten doen voordat u aan deze reis begint, zodat u weet wat het beste werkt voor uw bedrijf. In dit artikel leest u waarom dit zo nuttig is en hoe het u kan helpen om betere resultaten te behalen in Google Ads.

Lees verder »

Is het uitbesteden van content marketing slim?

Er zijn honderden manieren om uw bedrijf online aan de man te brengen. Helaas is de overgrote meerderheid van deze methoden niet effectief en een verspilling van tijd, geld en middelen. Een van de manieren hoe de beste resultaten kunt krijgen is door middel van content marketing. Een nog betere methode zou zijn om content marketing uit te besteden aan een ervaren online marketing bedrijf. Wij leggen uit waarom.

Lees verder »

Hoe kan u meer domein autoriteit (domain authority) krijgen met uw website?

Als u wilt dat meer van uw websitepagina’s en blogs worden gezien en gedeeld door Google, dan heeft u domein autoriteit nodig. Als u een website hebt met content die relevant is voor wat mensen zoeken en met de juiste zoekwoorden erin, dan is de kans groot dat uw site hoger scoort dan andere in zijn categorie. Hier zijn enkele tips over hoe u meer domein autoriteit kunt krijgen met uw eigen website.

Lees verder »

Beste WordPress plugins om uw website sneller te maken

Als u een WordPress website hebt, weet u hoe belangrijk het is om deze snel te houden. Als uw website er te lang over doet om te laden, zullen gebruikers meestal afhaken voordat ze hebben gezien wat er op uw pagina of site staat. In dit artikel leggen wij uit hoe u uw WordPress website sneller maakt door middel van plugins.

Lees verder »

Zo bepaalt u de perfecte online marketing strategie

Als u uw bedrijf serieus wilt laten groeien, is het tijd om een online marketingstrategie op te stellen. Dit zal u helpen doelen te stellen en manieren te bedenken om deze te bereiken. Een online marketingstrategie geeft u de kennis en hulpmiddelen om te slagen in uw branche. Wij hebben dit artikel geschreven om u informatie te geven over wat een online marketingstrategie is en hoe deze werkt.

Lees verder »

Hoe maakt u van uw website een conversiemachine?

Wat heeft u aan een mooie website als deze websitebezoekers niet aanzet tot een actie? Denk bijvoorbeeld aan het doen van een aanvraag, het invullen van een contactformulier of een aankoop. In dit artikel geven wij tips hoe u van uw website een conversiemachine maakt.

Lees verder »

De betekenis van conversie optimalisatie (CRO)

Conversie optimalisatie – in het Engels Conversion Rate Optimization (CRO) – zorgt ervoor dat u meer uit uw website haalt. Door slim uw website te optimaliseren voor conversies, kunt u meer klanten en omzet genereren. In dit artikel vertellen wij hier meer over.

Lees verder »

Wat betekent on-page SEO?

On page SEO is een term die verwijst naar alle activiteiten die u uitvoert op uw website pagina’s om beter vindbaar te worden. In dit artikel leggen wij hier u alles over uit.

Lees verder »

De belangrijkste voordelen van Elementor (Pro)

Elementor is de beste gratis websitebouwer die er is. Het is gemakkelijk te gebruiken, ongelooflijk krachtig, en het heeft een enorme bibliotheek van elementen en sjablonen. De Pro-versie biedt nog meer mogelijkheden voor wie die nodig heeft. U kunt gratis aan de slag met Elementor of upgraden naar de Pro-versie als u meer flexibiliteit wilt.

Lees verder »

Zoekmachine adverteren: de tool voor meer klanten

Adverteren via zoekmachines helpt u potentiële klanten te bereiken die op zoek zijn naar producten of diensten zoals de uwe. Dit type van reclame is een geweldige manier voor zowel kleine bedrijven als grote bedrijven om mensen online te bereiken. Zoekmachines zijn een van de populairste manieren voor mensen om online te vinden wat ze zoeken. Als u gevonden wilt worden door potentiële klanten, is adverteren in zoekmachines een belangrijk hulpmiddel.

Lees verder »

Wat is een productfeed en waarvoor wordt het gebruikt?

Een productfeed is een bestand dat informatie bevat over producten en de attributen die bij die producten horen. Deze gegevens kunnen dan ergens anders worden weergegeven, bijvoorbeeld in een webwinkel of in advertenties van een andere site. Standaardinformatie over een product omvat gewoonlijk de naam, de afbeelding, de algemene kenmerken en de beschrijving.

Lees verder »

Waarom het belangrijk is om conversies te meten

Wanneer een bedrijf geld probeert te verdienen, is het belangrijk om gegevens over klanten te verzamelen. U moet weten waar ze vandaan komen en wat ze doen als ze uw site bezoeken- en of ze al dan niet terugkeren. Om een succesvol bedrijf te zijn in de huidige markt is het niet genoeg om te vertrouwen op buikgevoel. Veel bedrijven beginnen op die manier, maar komen er uiteindelijk achter dat hun omzet niet zo snel groeit als zou moeten: Dat komt omdat ze de conversiepercentages niet goed bijhouden.

Lees verder »

Waarom elk bedrijf gebruik moet maken van Google Mijn Bedrijf

Als u dit nu leest, is de kans groot dat u een bedrijf heeft. En als u een bedrijf heeft, is de kans groot dat u hebt gehoord van Google Mijn Bedrijf (GMB). Maar wat is GMB precies en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf? In dit artikel beantwoorden we al uw vragen over het maken van een Google Mijn Bedrijf-vermelding.

Lees verder »

Hoe kiest u een perfect hostingpakket voor uw website?

Bij de aankoop van webhosting moet u verschillende factoren overwegen voordat u een aankoop doet. Het kiezen van een webhostingbedrijf is een complex proces, en u moet de tijd nemen om te beslissen met wie u in zee gaat. Omdat het kiezen van een hostingpakket verwarrend kan zijn, is het belangrijk om te weten waar u op moet letten bij het rondkijken. Als u uw keuzeproces wilt vergemakkelijken, blijf dan lezen en bekijk enkele belangrijke aspecten die u kunnen helpen.

Lees verder »

9 manieren om de click through rate (CTR) te verhogen

Wat kunt u doen om het doorklikpercentage van uw advertenties te verhogen? Een hoger doorklikpercentage betekent niet noodzakelijk dat u meer geld verdient. Hoewel CTR niet altijd direct correleert met verkoop, geeft het de potentiële belangstelling van klanten voor uw product aan. In dit artikel geven we verschillende tips waarmee u zonder veel extra moeite het doorklikpercentage kunt verhogen.

Lees verder »

Zet Google Shopping campagnes in voor uw webshop

Shopping campagnes zijn een geweldige manier om uw online verkopen te verhogen. In dit artikel leggen we de basisbeginselen uit van Google Shopping campagnes voor uw online winkel en hoe u ze gemakkelijk zelf kunt maken. We laten u ook enkele tools zien waarmee u de prestaties kunt verbeteren zodra ze live zijn.

Lees verder »

Trage website? Zo maakt u de website sneller

Een trage website zal door veel bezoekers worden verlaten. Een website die traag is kan mensen ervan weerhouden te blijven en geld uit te geven aan uw producten of diensten. Dat willen we niet. Hier leest u hoe u uw site sneller kunt laten laden en enkele voorbeelden van bedrijven die hun websites snel hebben gemaakt door deze technieken toe te passen.

Lees verder »

Waar voldoet een succesvolle webshop aan?

Een succesvolle webshop is meer dan alleen een manier om koopwaar te verkopen: het is een online bestemming met een eigen, unieke identiteit. Een succesvolle webshop biedt goede producten en diensten, maar ook een gebruiksvriendelijke interface of app. En vooral: U moet er een sterke community omheen bouwen. Een sterke community schept vertrouwen, waardoor klanten eerder trouwe “fans” worden die steeds weer terugkomen.

Lees verder »

8 tips voor een goede call to action (CTA)

Een call to action (CTA) is een belangrijk onderdeel van elke website. Het is wat bezoekers aanzet tot actie, of dat nu het inschrijven op uw e-maillijst is, het doen van een aankoop of gewoon doorklikken naar een andere pagina. U kunt een CTA gebruiken om bezoekers om te zetten in klanten, zodat ze een actie ondernemen die u wilt. Dit artikel laat zien hoe u dat kan doen.

Lees verder »

Online marketing uitbesteden of beter zelf doen?

De voordelen van online marketing voor bedrijven zijn talrijk. Echter, veel ondernemers zijn overweldigd door de hoeveelheid informatie die ze moeten leren om effectief gebruik te maken van online marketing technieken. Dus hoe beslist u welke opties geschikt zijn voor uw bedrijf? In dit artikel bespreken we wat precies onder online marketing valt, waarom u vindbaar moet zijn en of het voor uw bedrijf zinvol is om online marketing uit te besteden.

Lees verder »

10 voordelen van zoekmachine optimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie, of SEO, is een marketingtactiek waarbij verschillende strategieën worden gebruikt om websites hoger te laten scoren in zoekmachines, zoals Google. Dit artikel legt uit waarom het belangrijk is te investeren in de SEO van uw website en geeft u enkele tips om aan de slag te gaan.

Lees verder »

LinkedIn adverteren, ideaal voor de zakelijke dienstverlener

Het runnen van een eigen bedrijf vereist constante marketing en promotie, wat vermoeiend kan zijn. Gelukkig staan er enkele geweldige marketingtools tot uw beschikking die u kunnen helpen om meer klanten te bereiken en het proces voor jou gemakkelijker te maken. Als u LinkedIn advertenties nog niet hebt gebruikt voor dit doel nu is het tijd om te beginnen.

Lees verder »

Wat is Google Search Console en wat kunt u ermee?

Heeft u zich ooit afgevraagd hoeveel verkeer uw website krijgt? Zo ja, dan bent u niet de enige. De Google Search Console (vroeger bekend als Google Webmaster Tools) laat precies zien hoeveel mensen uw site zien als ze zoeken op Google of ernaar doorklikken vanaf een andere website. In deze blog bekijken we de basisbeginselen van het gebruik van GSC en enkele van de meer geavanceerde functies waarmee u uw SEO-strategie en prestaties in de loop der tijd kunt verbeteren.

Lees verder »

Wat is leadgeneratie en hoe zet u het in?

U hebt de term “leadgeneratie” waarschijnlijk al eerder gehoord, maar wat is dat eigenlijk?Leadgeneratie is een manier om vooraf gekwalificeerde leads te krijgen die u vervolgens kunt omzetten in verkoop. In deze blog vertellen wij alles over leadgeneratie.

Lees verder »

12 redenen waarom u als bedrijf moet bloggen

Bloggen als bedrijf is niet langer een trend, maar eerder een essentiële marketingstrategie. Blogs zijn uitgegroeid tot een van de meest effectieve manieren voor bedrijven om hun doelgroep te bereiken. Dus als u nog niet bent begonnen met bloggen, is dit het moment. In deze blogpost leggen we uit waarom het zo belangrijk is voor bedrijven om te beginnen met bloggen en hoe u het effectief kunt gebruiken in uw eigen bedrijf.

Lees verder »

Waarom is WordPress zo populair?

Als content management systeem (CMS) bestaat WordPress al sinds 2003. Vandaag gebruikt meer dan de helft van alle websites op het internet dit platform. Dat is een ongelooflijk aantal als u bedenkt hoeveel andere CMS-opties er zijn. De vraag is: waarom kiezen zoveel mensen voor WordPress? Laten we eens kijken naar 12 redenen waarom iedereen deze software gebruikt.

Lees verder »

De ultieme handleiding om te beginnen met Facebook adverteren in 2022

Adverteren op Facebook is een geweldige manier om uw merk te verspreiden en nieuwe klanten te krijgen, maar er komt wel het een en ander bij kijken. U moet advertenties maken, landingspagina’s creëren die uw publiek aanspreken en zich op die gebruikers richten en vervolgens betalen wanneer mensen uw advertentie zien. Dit kan moeilijk zijn als u net begint.
Daarom hebben we dit artikel geschreven. Alle informatie die u nodig heeft zodat u aan de slag kan gaan met Facebook adverteren. Van het maken van advertenties en het kiezen van de juiste doelgroepen tot het optimaliseren van de campagne en het meten van de resultaten.

Lees verder »

Campagnetype Performance Max in Google Ads

Google Ads is razend populair als het gaat om zoekmachine adverteren. Het leuke aan Google Ads is dat het altijd bezig is met ontwikkeling. Zo is er een tijd geleden een nieuw campagnetype bijgekomen in Google Ads; Performance Max. In deze blog vertellen wij u alles over dit nieuwe campagnetype.

Lees verder »

Hoe kies ik de juiste biedstrategie in Google Ads?

Google Ads is een veelzijdig advertentieprogramma. Het heeft veel functionaliteiten. Zo kunt u bijvoorbeeld uit type campagnes kiezen, maar ook uit biedstrategieën. In Google Ads bepaalt de biedstrategie van een campagne mede het succes. In deze blog leggen wij u alle biedstrategieën aan u uit.

Lees verder »

Wat is beter: ROAS of POAS?

ROAS staat voor return on ad spend en POAS staat voor profit on ad spend. ROAS heeft betrekking op het rendement uit advertentie uitgaven. Hierbij wordt de omzet gedeeld door de kosten. POAS gaat echter een stap verder. Hierbij wordt er gekeken hoeveel er onder aan de streep wordt overhouden (winst voor belasting). Alle kosten en advertentie uitgaven zijn hierbij van de omzet afgetrokken.

Lees verder »

Voordelen van een WordPress website

Er zijn talloze manieren om een website te bouwen. Dit gebeurt via een CMS wat staat voor een Content Management Systeem. WordPress is verreweg het meest gebruikte CMS van de wereld. Waarom? Simpelweg omdat WordPress vele voordelen biedt ten opzichte van andere Content Management Systemen. In deze blog belichten wij de voordelen van het bouwen van websites in WordPress.

Lees verder »

Fysieke winkel of webshop: de voor- en nadelen

Zowel een fysieke winkel als een webshop kennen voor-en nadelen. Een fysieke winkel wint het van een webshop als het gaat om dat een product eerst uitgeprobeerd moet worden. Een webwinkel, op haar beurt, is 24 uur per dag geopend. Ook kunt u kiezen voor een fysieke winkel in combinatie met een webshop. Aan de hand van dit artikel weet u na het lezen precies wat de voor-en nadelen zijn van een fysieke winkel en webshop.

Lees verder »

Google Analytics: de ultieme handleiding

Iedereen die een website heeft, is natuurlijk benieuwd hoe goed de website het doet met betrekking tot gebruikers. Hiervoor zijn een aantal handige tools. De meest populaire tool om websitestatistieken te meten is Google Analytics. Deze tool helpt u bij het interpreteren van uw online performance. Google Analytics meet hoeveel gebruikers u per dag heeft, vanuit welke bronnen zij komen enzovoorts. In deze blog leggen wij u uit hoe u Google Analytics instelt en hoe u deze tool optimaal kunt gebruiken.

Lees verder »

Haal meer uit uw webshop: 10 super handige tips

Het doel van een webshop is om zoveel mogelijk producten te verkopen. De webshop moet er voor zorgen dat websitebezoekers converteren naar daadwerkelijke klanten. Om meer uit uw webwinkel te halen, is het handig om de conversie te verhogen. In deze blog bespreken wij 10 tips om meer uit uw webshop te halen.

Lees verder »

14 tips voor het schrijven van sterke websiteteksten

Schrijven lijkt eenvoudig. Echter, het schrijven van goede websiteteksten niet. In de praktijk komt hier het een en ander bij kijken. Het ultieme doel van websiteteksten is dat het natuurlijk van begin tot eind gelezen wordt. Om die reden dienen uw websiteteksten goed geschreven te worden. Hoe u sterke websiteteksten kan schrijven, leest u in deze blog.

Lees verder »

Webshop laten maken: de kosten en voordelen

U zit er al een tijdje mee in uw hoofd, u wilt een webshop laten maken. Gelijk schieten de volgende vragen door uw hoofd; wat kost het en wat zijn de mogelijkheden? Als u verschillende webdesign bureaus gaat vergelijken, ziet u dat de prijzen enorm verschillen. Maar ook de mogelijkheden. In deze blog vertellen geven wij u graag inzicht in de kosten en mogelijkheden van het laten maken van een webshop.

Lees verder »

Remarketinglijsten maken: via Google Tag Manager of Google Analytics

U kent het vast wel. U heeft net een website bezocht en plots ziet u alleen nog maar advertenties van hen. Dat noemt men remarketing. Het woordje remarketing zegt het al. Het is het opnieuw (re) targeten van een doelgroep (marketing). In deze blog vertellen wij u alles over remarketing in Google Ads. Wij vertellen onder andere waarom remarketing vaak succesvol kan zijn. Ook vertellen wij u hoe eenvoudig remarketing kan toepassen voor uw bedrijf.

Lees verder »

Hoe doet u een gedegen zoekwoorden onderzoek?

Als u online zichtbaar wilt zijn met uw bedrijf, dan moet u weten waar uw potentiële klanten op zoeken in Google. Een goed verzorgd zoekwoorden onderzoek biedt hierbij uitkomst. Dit onderzoek biedt het fundament voor de algehele online marketingstrategie. In deze blog leggen wij u alles uit over het zoekwoorden onderzoek en geven u hierbij praktische tips. Wij beperken ons in dit artikel tot het optimaliseren van zichtbaarheid in Google.

Lees verder »

Advertentie-extensies in Google Ads: Wat is het en hoe gebruikt u het?

Bij het draaien van Google Ads campagnes, is het belangrijk om te optimaliseren. Als marketeer bent u hier dan ook dagelijks mee bezig. U wilt immers het beste resultaat tegen zo laag mogelijke kosten. Het succes van een Google Ads campagne wordt bepaald door menig variabelen, zoals advertentiekwaliteit, doelgroep bepaling, biedstrategieën enzovoorts. Wat ook goed werkt in een Google Ads campagne, zijn advertentie-extensies. Met advertentie-extensies kunt u uw huidige advertentie uitbreiden met extra informatie. Zo wordt uw advertentie nog aantrekkelijk. In deze blog vertellen wij u alles over extensies in Google Ads en hoe u dit toepast in de praktijk.

Lees verder »

Hoe optimaliseert u een Google Shopping campagne?

Als u al een tijdje een Google Shopping campagne heeft lopen, dan bent u vast benieuwd hoe u dit kan optimaliseren. Er zijn namelijk enorm veel mogelijkheden. Het begint al bij een goede productfeed. In dit artikel vertellen wij u alles over het optimaliseren van uw Google Shopping campagne. Daarnaast geven wij een aantal interessante tips mee.

Lees verder »

Mogelijkheden om conversies bij te houden in Google Ads

Iedere ondernemer wilt uiteindelijk weten wat het rendement is van elk marketingkanaal. Zo ook bij Google Ads. Heeft u een webshop, dan wilt u weten hoeveel verkopen er zijn gegenereerd door Google Ads. Als u een adviesbureau heeft, dan wilt u leads genereren in de vorm van bijvoorbeeld een adviesgesprek. Om te kunnen meten in hoeverre Google Ads succesvol is, moeten er conversies worden ingesteld. Vaak zijn deze conversies gekoppeld aan (bedrijfs)doelen.

In deze blog vertellen wij meer over het instellen van conversies in Google Ads. Daarnaast leggen wij stapsgewijs uit hoe u een Google Ads conversie kan aanmaken.

Lees verder »

Website laten maken? Mini-handleiding met tips over waar u op moet letten

Een website maken gaat niet over één nacht ijs. Dit wordt daarom vaak uitbesteed aan webdesign bureaus. Waarom? Om de simpele reden dat het maken van een website best lastig kan zijn, zeker als u dit nog nooit heeft gedaan. In dit artikel geven wij een mini-handleiding in de vorm van praktische tips over waar u op moet letten bij het laten maken van een website.

Lees verder »

Google Tag Manager instellen: een stapsgewijze handleiding

Wilt u Google Tag Manager instellen? Google Tag Manager is een tool om de online performance van uw bedrijf te meten op een gemakkelijke manier. Zonder tussenkomst van een webdeveloper of een extern bureau die de hoofdprijs vraagt. Via Google Tag Manager krijgt u inzichtelijk wat elk marketingkanaal oplevert aan uw algemene bedrijfsdoelen welke hoofdzakelijk betrekking hebben op meer omzet en winst. Dit in het kader van de continuïteit van uw onderneming. In deze blog vertellen wij u alles over Google Tag Manager en hoe u dit instelt.

Lees verder »

Google Shopping campagne opzetten? Zo doet u dat

Google Shopping is een mooie uitkomst voor webshops die graag meer willen verkopen. Bedrijven die gebruik maken van Google Shopping worden bovenaan in de zoekresultaten van Google vertoond. Zij gebruiken hiervoor productadvertenties. Om een Google Shopping Campagne op te zetten, moet er eerst wat voorbereidend werk worden gedaan. In deze blog vertellen wij stapsgewijs wat u moet doen om een Google Shopping campagne op te zetten.

Lees verder »