SEO optimaliseren

Wilt u uw vindbaarheid in Google verbeteren? Krijg hulp van echte SEO specialisten. Wij zorgen ervoor dat uw website organisch beter vindbaar wordt, hoger in Google komt en vindbaar wordt voor uw doelgroep.

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een SEO specialist u op

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een SEO specialist u op

In 3 stappen SEO uitbesteden aan Digiso

SEO uitbesteden betekent dat u zich kunt concentreren op uw kernactiviteiten. We weten wat het is om het druk te hebben. We begrijpen dat u zich moet concentreren op de kern van uw bedrijf, maar toch een bedrijf wilt dat u helpt te slagen. Door SEO bij ons uit te besteden, kunnen wij al uw SEO behoeften afhandelen, zodat u zich kunt richten op wat echt belangrijk is: geld verdienen en uw bedrijf laten groeien. Wij zijn experts op het gebied van SEO, dus laat ons het voor u regelen.

Herkent u zich in onderstaande situaties? Besteed dan uw SEO uit aan Digiso.

  1. Ik ben niet goed zichtbaar in Google met mijn bedrijf.
  2. Ik wil meer organisch verkeer naar mijn website.
  3. Ik wil de hoogste posities in de zoekresultaten.
  4. Ik twijfel over het feit of mijn website wel is geoptimaliseerd voor zoekmachines
  5. En ga zo maar door

Stap 1

Telefonische inventarisatie

Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen over SEO. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn met SEO, wat uw SEO budget is en of u al bezig bent met SEO.

Stap 2

Plan van aanpak

Na het telefonische gesprek, gaan onze SEO specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw SEO gaan verbeteren. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.

Stap 3

Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel

Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met het optimaliseren van uw SEO.

SEO: de betekenis

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het proces waarbij een website of webwinkel wordt geoptimaliseerd om de positie ervan bij zoekmachines te verbeteren. Het optimaliseren van uw website voor zoektermen die overeenkomen met de content van uw site kan leiden tot een toename van verkeer en verkoop. Zoekmachines rangschikken websites op basis van hun gepercipieerde waarde voor bezoekers, dus een hoge rangschikking betekent meer bezoekers en conversies. Er zijn drie belangrijke gebieden om te optimaliseren bij het bouwen van een website: techniek, content en linkbuilding.

Kennismaken met Digiso

Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw SEO te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw SEO optimaal zal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden. 

Waarom is het belangrijk om uw website te optimaliseren voor zoekmachines?

Om te begrijpen waarom zoekmachineoptimalisatie belangrijk is, is het nuttig te weten dat er verschillende manieren zijn om verkeer van zoekmachines naar uw website te krijgen. Bij zoekmachines heeft u de “normale” (organische) zoekresultaten en betaalde vermeldingen. Voor een vermelding in de betaalde zoekresultaten moet u betalen; voor een vermelding in de organische lijsten – in tegenstelling tot advertenties – optimaliseert u uw website en verbetert u de kwaliteit ervan.

Organische zoekresultaten zijn de lijsten die door een zoekmachine worden geretourneerd als reactie op de invoer van de gebruiker. Deze kunnen worden onderverdeeld in categorieën zoals featured snippets, antwoordvakken en normale tekstgebaseerde vermeldingen met titels of beschrijvingen. Dit onderstreept het belang van zoekmachine optimalisatie. Als bedrijf wilt u niet afhankelijk zijn van advertenties om bezoekers naar uw website te brengen, zeker niet als die advertenties niets opleveren.

Als de zoekmachine uw pagina’s niet meer toont in de resultaten, kunt u niet worden gevonden door potentiële klanten. Om los te komen van het infuus van advertenties en bezoekers moet uw website vindbaar zijn op relevante zoektermen. Uw site aanmelden bij zoekmachines en de content ervan optimaliseren kan u helpen meer potentiële klanten aan te trekken.

Waarom zoekmachine optimalisatie voordelig is voor uw bedrijf of website

Zoekmachineoptimalisatie is een proces om uw website meer kans te geven om bovenaan de zoekresultaten te verschijnen. Omdat zoekmachines rekening houden met relevantie bij het kiezen van de websites die ze in hun resultaten opnemen, kunt u de kans op het aantrekken van relevante bezoekers vergroten door uw site te optimaliseren voor SEO. Een goed uitgevoerde SEO campagne is een effectieve manier om verkeer en inkomstenstromen naar een website te brengen.

Hoe meer u uw website optimaliseert en verbetert met SEO, hoe hoger de waarde ervan wordt. Dit maakt leads en/of orders die organisch worden bereikt waardevoller dan via betaalde campagnes. SEO is een marketingstrategie voor de lange termijn; in tegenstelling tot SEA levert het geen snelle resultaten op die ’s nachts kunnen verdwijnen.

Werkt zoekmachine optimalisatie voor alle grote zoekmachines of alleen voor Google?

Google is de enige zoekmachine die wereldwijd zoekopdrachten domineert. Ongeveer 95% van de Nederlandse internetgebruikers gebruikt Google als zoekmachine en slechts 5% gebruikt Bing. Zoekmachineoptimalisatie is een manier om het aantal bezoekers van uw website te verhogen. Het algoritme van Google bepaalt waar uw webpagina verschijnt in de zoekresultaten op basis van verschillende factoren, waaronder hoeveel andere sites naar die van u linken.

De algoritmen van andere zoekmachines werken in wezen hetzelfde als die van Google, maar zijn gewoon minder geavanceerd. Dus waar Google nu is wat betreft de ontwikkeling van zijn algoritmen, zijn andere zoekmachines misschien volgend jaar of zelfs later.

Door uw site te optimaliseren voor de Google zoekmachine, bent u altijd waar mensen kijken als ze antwoorden willen. Het algoritme dat bepaalt wat bovenaan een Google zoekresultaat verschijnt, verandert voortdurend. Dus door ervoor te zorgen dat uw website het goed doet in de huidige versie van hun algoritme, zult u ook toekomstige veranderingen met gemak doorstaan.

Het algoritme van Google is een gedetailleerde reeks berekeningen die bepalen welke websites in de zoekresultaten verschijnen. Het bedrijf houdt de details van dit proces geheim, dus niemand weet precies hoe het werkt, maar we kunnen er vrij zeker van zijn dat er wiskunde bij komt kijken. Hoewel er veel bekend is over het maken en optimaliseren van een website, zijn er nog steeds mogelijkheden voor verbetering. Het algoritme van Google weegt de zoekwoordposities van een website door 200 verschillende factoren, waarvan vele moeilijk te definiëren zijn. De manier waarop zoekmachines factoren wegen wordt ook beïnvloed door concurrentie, industrie en de intentie van de zoekopdracht van een zoeker. Het resultaat is dat websites die geoptimaliseerd zijn voor Google over het algemeen hoger scoren dan websites die dat niet (of minder goed) doen.

Niet tevreden over uw SEO
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw SEO door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de SEO specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.

Het algoritme van Google houdt rekening met verschillende factoren

De zoekmachine van Google gebruikt de informatie in de titel en beschrijving van elke pagina om te bepalen welke resultaten bij een bepaalde zoekopdracht moeten worden weergegeven. Google legt echter meer nadruk op de kwaliteit van de content dan op de metadata. Een website met sterke content, maar onvolledige metatags kan hoger scoren in de zoekresultaten dan een site met middelmatig materiaal die al zijn tags heeft ingevuld.

Sidenote: Natuurlijk zijn dit slechts twee factoren die de psoitionering van zoekresultaten beïnvloeden. Er zijn nog 200 andere elementen bij betrokken.

Het algoritme van Google wordt voortdurend bijgewerkt

Het doel van Google met het algoritme is om gebruikers de meest relevante en gebruiksvriendelijke websites te tonen wanneer zij een zoekopdracht uitvoeren in Google. En daarom brengt Google elk jaar meer dan 3.600 wijzigingen aan in zijn zoekalgoritme – allemaal met als doel de relevantie en de gebruikerservaring te verbeteren. Door de voortdurend veranderende aard van zoekalgoritmen en de frequente updates van Google, is het vaak moeilijk voor SEO bedrijven om te voorspellen hoe verschillende factoren een website zullen beïnvloeden.

Zo kan het zijn dat na een algoritme-update van Google het belang van mobielvriendelijke websites toeneemt. Deze sites stijgen in de zoekresultaten en worden zichtbaarder voor zoekers. Een website die niet is geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers zal niet alleen minder klikken ontvangen, maar ook lager scoren in de zoekresultaten. Daarom is het belangrijk om op de hoogte te blijven van wijzigingen in het algoritme van Google. We hebben een lijst met alle algoritme-updates van Google en de belangrijkste wijzigingen in de rankingfactoren, zodat u uw site ook na een update hoog kunt houden.

SEO kennis en tools zijn essentieel voor elk bedrijf

SEO is een grote, complexe discipline die kennis vereist van de drie grote SEO pijlers: on-site optimalisatie (SEO), off-site optimalisatie (SMO) en content marketing. Hoewel een beperkt kennisniveau voldoende is om het belang van zoekmachineoptimalisatie in te zien en de zichtbaarheid van een bedrijf op het web te verbeteren, kiezen veel bedrijven ervoor hun SEO activiteiten uit te besteden.

Naast kennis is het gebruik van de juiste tools essentieel. Uiteraard heeft u veel aan Google Search Console of een Google Keyword Planner, maar er zijn ook veel gratis SEO tools beschikbaar die u kunnen helpen bij het monitoren en beheren van de prestaties van uw website.

Dit is echter niet genoeg als u echt voor SEO resultaten wilt gaan. Als u serieus bent over het concurreren op topniveau en het laten opmerken van uw website door de zoekmachine van Google, dan is het essentieel dat u investeert in tools zoals Ahrefs of Semrush de eerste twee zijn legendarisch voor hun vermogen om zoekwoord gegevens te volgen op vrijwel elke site met een backlink profiel.

Wij bieden zoekmachine optimalisatie diensten

Als SEO bureau is Digiso volledig gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie. We zijn experts in wat we doen en daarom blijven klanten keer op keer bij ons terugkomen. Ons team bestaat uit bekwame en ervaren SEO specialisten, die veranderingen in de algoritmen van zoekmachines nauwgezet volgen. Met onze expertise, geavanceerde tools en ruime ervaring weten we hoe we uw site goed in Google kunnen laten scoren. Ons doel is de positie van uw website in de zoekmachines te verbeteren, zodat meer mensen u online kunnen vinden. Wij helpen u met SEO op een aantal manieren. De vraag is wat het beste werkt voor uw bedrijf, dus ons team past zijn aanpak aan afhankelijk van uw behoeften.

SEO advies

Heeft u genoeg tijd om de SEO zelf te doen? Of kunt u het zich veroorloven een marketeer of marketingteam in te huren? Dan nemen wij de rol van adviseur op ons en fungeren wij als SEO consultants voor onze klanten. Onze SEO consultants werken met u samen om een strategie te ontwikkelen om hoger te scoren in zoekmachines, en zetten dat plan vervolgens om in actie. Door onze kennis, ervaring en expertise in SEO – evenals een toewijding om op het scherpst van de snede te blijven van alle gerelateerde gebieden en tools – helpen wij u uw zakelijke doelen te bereiken.

SEO audit

Als u een meer hands-on aanpak wilt, kunnen we een SEO audit uitvoeren. Nadat onze analyse is afgerond en het rapport heeft kunnen inzien, gebruikt u een lijst met actiepunten als startpunt voor het verbeteren van de vindbaarheid van uw website. Wij analyseren uw website, wijzen de gebieden aan die voor verbetering vatbaar zijn en geven u gemakkelijk uitvoerbare aanbevelingen. We hebben het werk dat we hebben gedaan samengevat en gemakkelijk leesbaar gemaakt. Wij sturen u slechts enkele actiepunten met duidelijke prioriteiten, zodat u zich weer kunt bezighouden met wat belangrijk is: het runnen van uw bedrijf.

Als u extra hulp nodig heeft, neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Lokale SEO

Als u een fysieke winkel heeft of filialen, kan lokale SEO helpen om klanten naar uw bedrijf te brengen. Het optimaliseren van uw Google Mijn Bedrijf-profiel is cruciaal voor lokaal succes, vooral als de meeste van uw verkopen afkomstig zijn van persoonlijke bezoeken (in tegenstelling tot online bestellingen). Google Mijn Bedrijf is een cruciaal onderdeel van uw lokale vindbaarheid. Als u bovendien aparte landingspagina’s maakt voor elke afzonderlijke stad of buurt waarin u opereert, kunt u de informatie op uw website beter afstemmen op de behoeften van de lokale bevolking in die gebieden.

Internationale SEO

Als u internationaal zaken doet, is het belangrijk om in meerdere landen hoog in de zoekresultaten te verschijnen. Door internationale SEO technieken te gebruiken, zorgen we ervoor dat uw site prominent verschijnt voor klanten, niet alleen uit uw eigen land, maar waar ze ook zoeken. Internationale SEO vereist kennis van alle elementen die deel uitmaken van online marketing: van zoekwoorden targeting tot het creëren van content. Deze breedte maakt het complexer dan binnenlandse SEO, die minder variabelen kent.

De kosten voor een SEO traject

Elk SEO project is uniek. Daarom stellen we altijd een voorstel op maat samen voor elk bedrijf of website waar we mee werken. Tijdens ons voorstel krijgt u te zien:

  • Wat de huidige positie van uw website of webshop is in de zoekmachineresultaten.
  • Hoe zichtbaar u bent ten opzichte van uw concurrenten.
  • Wat uw website mist vanuit technisch, on-page en offsite perspectief
  • Wat de samenwerking inhoudt.
  • Wat ons advies is op het gebied van investeringen die u kunnen helpen uw doelen te bereiken.

Interesse om samen te werken? Bel of stuur ons een e-mail. We geven u graag meer details over hoe we uw bedrijf kunnen helpen groeien en bloeien online.

Gratis Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze SEO specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op. 

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!

Waar wij u nog meer bij kunnen helpen

Naast SEO, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website en conversie optimalisatie. Ook kunt u bij ons terecht voor betaald adverteren, bijvoorbeeld via Google Ads of Facebook Ads.

Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment.