SEA
SEA staat voor zoekmachine adverteren. Wij hebben SEA experts in huis met jarenlange ervaring. Bent u al zichtbaar in de zoekmachines? Neem contact op om kosteloos de mogelijkheden te bespreken
- Meer omzet en winst
- Snel resultaten te zien
- Team van SEA specialisten
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een SEA specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een SEA specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
In 3 stappen SEA uitbesteden aan Digiso
Zoekmachine adverteren (SEA) is een manier voor bedrijven om hun producten of diensten te adverteren op zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing. Search engine advertising, ook wel SEA genoemd, kan op verschillende manieren en in verschillende formaten worden uitgevoerd. Er zijn drie hoofdtypen zoekmachine advertenties: tekst, beeld en rich-media. Met zoekmachine adverteren kunt u onmiddellijk resultaat zien, maar er zijn verschillende factoren die van invloed zijn op hoe snel en effectief uw campagne zal zijn. De sleutel tot succesvol adverteren ligt in het opzetten van effectieve campagnes en het instellen van het juiste budget. Dit houdt in dat u zich richt op specifieke doelgroepen, zodat u relevante bezoekers genereert die conversies maken. Wij kunnen uw hele campagne van begin tot eind opzetten tegen lage kosten, hoge doorklikpercentages bereiken en de exposure voor u maximaliseren.
De voordelen op een rijtje:
- Bovenaan in de resultaten van zoekmachines, zelfs voor nieuwe websites
- Uiterst specifieke target mogelijkheden
- Mogelijkheid om het rendement op de advertentie-uitgaven (ROAS) te verhogen
- Snelle en krachtige resultaten
Staat u nog niet bovenaan in de zoekmachines? Maak dan direct een afspraak.
Stap 1
Telefonische inventarisatie
Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen over zoekmachine adverteren. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn in de zoekmachine, wat uw zoekmachine budget is en of u al bezig bent met zoekmachine adverteren.
Stap 2
Plan van aanpak
Na het telefonische gesprek, gaan onze SEO specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw topposities gaan bezorgen in de zoekmachines. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.
Stap 3
Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel
Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met zoekmachine adverteren voor uw bedrijf.
SEA: zoekmachine adverteren
Search Engine Advertising (SEA) verwijst naar het adverteren op zoekmachines. Een search engine advertiser is gespecialiseerd in zoekmachinemarketing dat zich houdt bezighoudt met het opzetten, monitoren en bijsturen van advertentiecampagnes binnen zoekmachines. Tekstadvertenties worden bovenaan en onderaan de pagina’s met zoekresultaten weergegeven. Over het algemeen is er één per pagina op de eerste zoekronde.
De eerste en vaak de onderste resultaten van een zoekmachine pagina zijn advertenties, terwijl daaronder nog veel meer links verschijnen. Dit zijn de “organische” zoekresultaten, waarvoor niet wordt betaald. Hun verschijning wordt bepaald door een heel ander algoritme. Mensen denken vaak aan zoekmachines zoals Google wanneer ze het woord “zoekmachine” horen, en mensen stellen SEA vaak gelijk aan gesponsorde resultaten op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s).
Kennismaken met Digiso
Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw zoekmachine adverteren uit te besteden aan ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw prestaties in de zoekmachines optimaal zijn. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden.
Adverteren in Google: meer dan alleen zoekmachine
- YouTube dient ook als zoekmachine. Wij kunnen advertenties op YouTube inzetten in antwoord op zoekwoorden die verband houden met de content van de site, die vervolgens gericht zijn op potentiële klanten op basis van hun interesses.
- Google Shopping is een vorm van advertenties die u wellicht op Google hebt gezien bij het uitvoeren van bepaalde zoekopdrachten. Net als tekstadvertenties verschijnen deze vaak in grote kolommen naast de zoekresultaten en worden ze door adverteerders op soortgelijke wijze opgezet.
2 manieren om hoog bovenaan in de zoekresultaten te komen
- SEO: Search Engine Optimization. Zoekmachine optimalisatie omvat het verbeteren van uw positie in de organische zoekresultaten.
- SEA: Search Engine Advertising. Dit verwijst naar campagnes die zijn geoptimaliseerd voor weergave als “gesponsorde zoekresultaten” op de sites van Google en Microsoft- en dan verder gericht via de systemen van advertentienetwerken (zoals de twee bovengenoemde).
- SEM: Search Engine Marketing. SEO en SEA vallen onder deze overkoepelende term.
De voornaamste redenen om in Google te adverteren
Het is belangrijk de volgende vragen in overweging te nemen:
- Waarom zou ik betalen voor zoekwoorden waar mijn website toch al goed op scoort?
- Waarom zou ik veel tijd investeren in SEO als de zoekwoorden die verkeer naar mijn website leiden al worden geadverteerd?
Uit onderzoek blijkt dat 89% van het verkeer dat u realiseert via betaalde zoekadvertenties verloren gaat met organische zoekresultaten. Met andere woorden: slechts 11% van uw betaalde verkeer kan worden gecompenseerd door SEO werk. Het laat ook zien dat 66% van alle kliks op een Google Ads advertentie worden bereikt door ervoor te zorgen dat uw advertentie op de eerste pagina met zoekresultaten verschijnt. Volgens onderzoek komt ongeveer 50% van het “paid search” verkeer van advertenties die bovenaan de resultatenpagina van een zoekmachine staan (de eerste drie of vier plekken).
Concluderend: SEO en SEA zijn beide belangrijke manieren om verkeer uit zoekmachines te genereren, of u nu een expert bent of een beginner.
Zoekmachine adverteren heeft ook enkele unieke voordelen ten opzichte van andere vormen van internet adverteren:
- U betaalt alleen voor de advertenties die werken.
- Zoekmachines trekken klanten aan die op zoek zijn naar antwoorden op hun problemen, dus zoekmachine adverteren (SEA) is een vorm van pull marketing.
- U kunt het bedrag instellen dat u aan elke campagne wilt besteden.
- U kunt op elk niveau zien hoe goed uw campagne het doet: per advertentie, zoekwoord, apparaat – elk onderdeel.
- Het gebruik van zoekmachines neemt gestaag toe en deze trend zal zich waarschijnlijk voortzetten.
Niet vindbaar in zoekmachines?
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw vindbaarheid in de zoekmachines door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de zoekmachine specialisten van specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.
Het effect van goede advertentieteksten in zoekmachine adverteren
De advertentietekst moet zo zijn ontworpen dat hij aanslaat bij uw doelgroep. Vertrouw nooit op veronderstellingen.
Gelukkig biedt Google Ads een aantal manieren om te testen welke soorten advertenties het beste presteren. Wij raden altijd minstens 3 unieke advertentievariaties binnen één advertentiegroep aan, zodat u kunt zien welke het meeste aandacht trekken en daarop kunt reageren. U kunt ook veranderen hoe uw advertenties worden weergegeven. U kunt ze gelijkmatig laten rouleren, of ervoor kiezen om de meest succesvolle advertentie het meest te laten zien.
Binnen Google Ads is er een sectie speciaal voor experimenten. Hier kunt u verschillende soorten tests opslaan en in de loop van de tijd op meerdere campagnes toepassen. Het schrijven van advertentieteksten is geheel aan u. Door verschillende technieken en formules uit te proberen, konden wij – door te testen – een reeks beste praktijken vaststellen die hieronder worden beschreven. Houd de updates van Google Ads altijd goed in de gaten, want die brengen regelmatig wijzigingen aan in de regels over welke advertenties zijn toegestaan.
Hoe maakt u advertentieteksten die goed scoren in de zoekmachine van Google?
Wij raden u aan voor elke advertentiegroup 2 distinctieve responsieve advertenties te schrijven. Beschrijf duidelijk wat uw bedrijf doet, gebruik zoekwoorden uit de zoekopdracht, maar herhaal ze niet op een manier die “keyword stuffing” suggereert. Als u worstelt met het bedenken van nieuwe advertentie, kijk dan eens naar de advertenties die verschijnen op de topposities van de resultaten van zoekmachines. Deze geven vaak inzicht in wat uw klanten belangrijk vinden en hoe concurrenten hun producten of diensten in de markt zetten.
SEA: relevantie van zoekwoorden
Hoewel het belangrijk is om zoekwoorden op te nemen in de titels van uw advertentiegroepen, wilt u niet langer meerdere keren hetzelfde zoekwoord gebruiken. Het kan zijn dat uw zoekwoorden in twee verschillende categorieën vallen. U kunt bijvoorbeeld besluiten om bezoekers van “blauwe jeans” en “kleurrijke jurk” naar verschillende pagina’s op uw website te sturen. Dit verbetert niet alleen uw Google zoekposities, maar maakt het ook waarschijnlijker dat mensen u vinden als ze op Google zoeken.
De psychologie achter effectieve Google Ads teksten.
Dit is een steeds belangrijker gebied geworden binnen marketing, inclusief online marketing. We zullen onderzoeken hoe de psychologische principes van overtuiging ons kunnen helpen onze advertentieteksten effectiever te maken.
- Autoriteit: Een brandstore is een uitstekende manier om te pronken met uw expertise. Wij hebben ontdekt dat het plaatsen van “Tip” achter de advertentie de kans op succes kan vergroten.
- Schaarste: wanneer niet veel mensen er een hebben, en mensen het gevoel hebben dat ze het snel moeten krijgen voordat anderen het doen.
- Wederkerigheid: een ander iets aanbieden en er iets voor terug verwachten.
- Sociale bewijslast: voeg enkele voorbeelden of getuigenissen toe om uw beweringen te staven.
Google de meest gebruikte zoekmachine, gebruik daarom Google Ads
De kosten van Google Ads als u dit uitbesteedt:
De twee primaire kosten van een Google Ads campagne zijn:
- Het bedrag dat u uitgeeft aan adverteren bij Google (mediabudget)
- De kosten van het inhuren van een expert voor het opzetten en onderhouden van een Google Ads campagne.
Mediabudget Google Ads
U kunt instellen hoeveel u aan elke campagne wilt uitgeven. Dit doet u door een budget per campagne in te stellen en ook gedeelde budgetten toe te wijzen – die gelden voor meerdere campagnes tegelijk, zowel in tijd (dag of maand) als in geld. Het bedrag dat u betaalt voor uw advertenties hangt af van verschillende factoren, zoals concurrentie, biedingsstrategie en targeting. Maar vergeet niet: Google zal nooit meer uitgeven dan wat u als budget/bod instelt.
Het is een veilingmodel: u biedt tegen uw concurrenten, wier kwaliteitsscores ook worden getoond. Er is dus geen regel die zegt dat degene die het hoogste bod uitbrengt, wint – in plaats daarvan is het belangrijker dat uw kwaliteitsscore hoog is dan dat u een groot bod uitbrengt.
Hoe meer concurrentie er is voor een zoekwoord, hoe duurder het is om op die term te adverteren. In de praktijk betaalt u tussen €0,50 en €2 per klik, afhankelijk van hoe specifiek of generiek uw gekozen zoekwoord is. Als u uw campagnes goed optimaliseert, bespaart u geld. Een goede vuistregel is om uw campagne-instellingen voortdurend te controleren en aan te passen op basis van de relevantie van zoektermen, geografische targetingvoorkeuren (inclusief locatieblokkering), apparaattype, advertentieplanningsopties en nog veel meer.
Als u bijvoorbeeld ziet dat bieden op een zoekwoord in een bepaalde regio te duur is en niet genoeg verkeer oplevert voor uw bedrijf, overweeg dan het bedrag te verlagen zodat u betere resultaten krijgt met lagere kosten.
Digiso: Google Ads beheerder
Wij raden u aan een Google Ads specialist in te huren om uw campagne uit te voeren. De specialisten hebben namelijk meer ervaring met en kennis van adverteren in Google dan de meeste mensen. Zij beschikken over de meest recente informatie, hebben ervaring met het werken voor meerdere klanten en hebben ervaring met het uitvoeren van plannen. Google Ads specialisten zijn belangrijk vanwege hun strategische, operationele expertise. Hiervoor kunt u zich wenden tot een online marketing adviesbureau. De kosten worden vaak op uurbasis teruggerekend: het gemiddelde tarief ligt tussen de 75-150 euro per uur. Schakel de hulp van Digiso in om meer rendement uit uw Google Ads campagnes te halen.
Hoe gaan wij te werk?
Wat zijn de belangrijkste terugkerende taken?
Dagelijks campagnebeheer.
- Hoe doen uw prestaties het in termen van klikken, conversiepercentages en kosten? Ontvang een waarschuwing wanneer er iets moet gebeuren.
- Controleer uw advertenties en dien ze opnieuw in als er problemen zijn.
Bij Digiso monitoren we de prestaties van onze Google Ads campagnes met een handige tool van Google. Deze tool waarschuwt ons automatisch wanneer een van onze campagnes de vooraf ingestelde metrics niet haalt.
Wekelijks campagnebeheer.
- Kijk nog eens naar de cijfers: Komen ze nog overeen met uw verwachtingen?
- Analyseer de kosten van uw campagnes. Denk aan de afspraken die u met klanten hebt gemaakt over bijvoorbeeld doelstellingen en ROAS. Bestudeer uw advertenties om te bepalen of sommige misschien moeten worden verbeterd, en sluit zoekwoorden uit die niet bijdragen aan uw doelstelling.
Maandelijks:
- Controleer de doeltreffendheid van uw advertenties op basis van de CTR.
- Automatiseer uw processen: stel nieuwe regels op en doe inspiratie op bij collega’s die scripts online delen.
- Overweeg om extensies te installeren als u dat nog niet hebt gedaan.
- Hoe zijn uw experimenten van vorige maand verlopen? Heeft u de resultaten en uitkomsten bereikt waarop u had gehoopt?
- Herken patronen in uw verkoopcijfers van de afgelopen maanden en vergelijk deze met die van vorig jaar.
- Zorg ervoor dat u rekening houdt met komende speciale dagen, zoals Black Friday of Kerstmis, wanneer u uw budget vaststelt en advertenties plaatst.
- Optimaliseer uw advertentietekst door verschillende combinaties van woorden en call-to-action te testen. U kunt ook de tekst op landingspagina’s testen om de Quality Score te verbeteren.
- Wat is het aandeel van het verkeer dat door Google Ads wordt gegenereerd in vergelijking met andere advertentiekanalen?
- Neem uw doelzoekwoorden op in de advertentietekst, met behulp van H1- of H2-tags. Dit zal u helpen op te vallen bij mensen die eerder geneigd zijn te klikken op advertenties die hun zoekterm bevatten en daardoor uw kosten per klik (CPC) verlagen.
- Controleer regelmatig de concurrentie voor nieuwe zoekwoorden die u in uw bedrijf kunt gebruiken.
Heeft u geen zin om dit allemaal zelf te doen, laat Digiso dit dan voor u doen. Ons team van SEA specialisten staat voor u klaar. Wij zijn er om u te helpen het maximale uit uw Google Ads campagne te halen. Wij kunnen een strategie voor u opstellen, goed presterende advertenties maken en de resultaten controleren. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over hoe wij u kunnen helpen uw bedrijf te laten groeien.
Gratis Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze zoekmachine specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!
Waar wij u nog meer bij kunnen helpen
Naast zoekmachine adverteren, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website en conversie optimalisatie.
Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment.