PPC (pay per click)
PPC staat voor pay-per-click, een vorm van internetmarketing waarbij adverteerders alleen hoeven te betalen als er op een advertentie wordt geklikt. Naast het gebruik van banners op websites is deze methode ook te vinden in zoekmachinemarketing. Digiso is een PPC specialist. Neem contact op voor de mogelijkheden.
- Snel online impact met Digiso
- Persoonlijke aanpak
- Team van specialisten
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur contact
- Binnen 24 uur reactie
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur contact
- Binnen 24 uur reactie
PPC (pay per click)
PPC staat voor pay-per-click, een vorm van internetmarketing waarbij adverteerders alleen hoeven te betalen als er op een advertentie wordt geklikt. Naast het gebruik van banners op websites is deze methode ook te vinden in zoekmachinereclame. Hoe verhoudt PPC zich tot andere vormen van reclame?
PPC-advertenties garanderen dat de adverteerder alleen betaalt als er een interactie is met de advertentie, of het nu gaat om een link naar een website of een telefoonnummer dat de telefoonapp van een smartphone activeert. Met PPC-advertenties weten adverteerders of gebruikers actie hebben ondernomen. PPC-advertenties garanderen dat de adverteerder alleen betaalt als er een interactie is met de advertentie, of het nu gaat om een link naar een website of een telefoonnummer dat de telefoonapp van een smartphone activeert. Met PPC-advertenties weten adverteerders of gebruikers actie hebben ondernomen.
Wat is Pay-Per-Click (PPC)?
Het pay-per-click (PPC)-model is een vorm van online reclame waarbij een uitgever door een adverteerder wordt betaald telkens wanneer op een advertentielink wordt geklikt die deze laatste op zijn platform heeft geplaatst. PPC staat ook bekend als het kosten-per-klik (CPC) model. De populairste platforms die PPC aanbieden zijn zoekmachines, zoals Google, en sociale netwerken, zoals Facebook.
Uitleg over de werking van het PPC business model
Het pay-per-click advertentiemodel is het meest succesvol wanneer online advertenties trefwoorden bevatten die verband houden met het geadverteerde product of de geadverteerde dienst. In zoekmachines verschijnen gesponsorde links bijvoorbeeld pas nadat iemand een trefwoord heeft ingevoerd dat verband houdt met wat wordt geadverteerd. Daarom is het gunstig voor bedrijven die vertrouwen op pay-per-click modellen om te onderzoeken en te analyseren welke trefwoorden het meest relevant zijn voor hun producten of diensten. Door te investeren in deze specifieke zoekwoorden zullen meer klikken (en conversies) uiteindelijk leiden tot hogere winsten.
Het PPC-model levert adverteerders voordelen op doordat zij hun product- of dienstenadvertenties kunnen tonen aan mensen die actief op zoek zijn naar verwante zaken. Ook bespaart een goed opgezette campagne de adverteerder geld omdat elk bezoek meer waard is dan wat de uitgever per klik heeft betaald.
Het pay-per-click model levert inkomsten op voor uitgevers. Net zoals Google en Facebook gratis diensten aanbieden aan gebruikers (d.w.z. zoeken op het web en sociale netwerken), kunnen online bedrijven geld verdienen aan hun gratis producten door gebruik te maken van online advertenties, voornamelijk de PPC-methode.
PPC en CPM
CPM, of Cost Per Thousand, brengt klanten kosten in rekening op basis van het aantal keren dat een advertentie wordt bekeken. Zelfs als iemand onmiddellijk op de advertentie klikt, is het mogelijk dat hij de advertentie op een later tijdstip heeft gezien en gebruik heeft gemaakt van het aanbod van een andere bron.
Kosten en baten van PPC
Enkele voordelen van Pay-per-Click voor adverteerders zijn “gratis” reclame en de mogelijkheid om potentiële klanten gerichter te benaderen. Een opvallende banner zonder Call To Action zal niet onmiddellijk worden aangeklikt, maar de kosten voor een klik zijn meestal hoger dan bij CPM-tarieven. Dit hangt gedeeltelijk af van de zoek- en weergavecriteria. Het tarief bij adverteren op een populaire zoekterm zal hoger zijn dan bij minder populaire zoektermen, maar het targeten van potentiële klanten is gemakkelijker met Pay-per-Click.
Google Ads
Zoekmachinereclame werkt volgens het PPC-model, en deze advertenties worden weergegeven volgens een veiling die Google organiseert. De adverteerder kan bieden op termen of trefwoorden die verband houden met zijn product, dienst of website-inhoud. De “advertentie” met de hoogste Quality Score (een unieke en specifieke score voor elke advertentie die bepaalt hoe relevant deze is) wordt, naast de hoogste bieder, prominenter weergegeven dan andere advertenties – en verschijnt misschien zelfs als eerste bij een overeenkomstige zoekopdracht.
Wilt u uw PPC campagnes uitbesteden? Zoek niet verder dan Digiso. Wij regelen alles voor u, zodat u zich kunt richten op wat u het beste kunt. Neem vandaag nog contact met ons op om te beginnen.
Gratis Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!