Performance max campagne

Zet nu een Performance Max campagne in om uw diensten of producten te promoten via Google Ads. Performance Max campagnes staan bekend om haar automatisering. Heeft u hulp nodig bij het opzetten van dit campagnetype? Onze Google Ads specialisten helpen u graag.

Gratis Google Ads Quikscan

Hulp van onze Google Ads specialisten

Gratis Google Ads Quikscan

Hulp van onze Google Ads specialisten

In 3 stappen door de Google Ads Quickscan

Veel bedrijven gebruiken Google Ads, maar behalen niet het gewenste resultaat. Vaak zien zij de kosten stijgen en de resultaten dalen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Google Ads moet namelijk altijd meer geld opleveren dan dat het kost. De Google Ads Quickscan van Digiso doet een audit van uw Google Ads account.

De scan geeft antwoord op onder andere de volgende vragen;

1) Gebruik ik een logische Google Ads account structuur?
2) Kunnen mijn Google Ads campagnes verbeterd worden?
3) Adverteer ik op de juiste zoekwoorden?
4) Is er een match tussen mijn zoekwoorden en landingspagina’s?
5) Zijn mijn advertenties van goede kwaliteit?
6) Sluiten mijn zoekwoorden aan bij de zoekopdrachten van mijn potentiële klanten?
7) Kunnen de kosten per klik worden verlaagd?
8) Hoe kan ik meer klanten krijgen uit Google Ads?

Stap 1

Telefonische introductie en uitleg

Als u zich heeft aangemeld voor de Quickscan, dan belt één van onze Google Ads specialisten u op. In dit gesprek stellen wij ons kort voor en vragen wij u inleidende informatie over uw Google Ads account. Daarna leggen wij u stapsgewijs uit hoe wij de Quickscan gaan uitvoeren. De Quickscan doet een analyse van uw Google Ads account. Dit houdt in dat wij toegang nodig hebben tot uw Google Ads account. Vanzelfsprekend gaan wij hier vertrouwelijk en met uiterste zorgvuldigheid mee om.

Stap 2

Onze specialisten voeren de Quickscan uit

Na de telefonische introductie en uitleg, gaan onze Google Ads specialisten aan de slag. Meestal is dit één specialist die uw account onder de loep neemt. Maar soms ook met meerdere specialisten om zo de analyse te verbeteren. Uiteraard doen wij enkel een analyse van uw Google Ads account en wijzigen wij niks aan uw campagnes. Wij zijn alleen gefocust op hoe het beter kan en waar kansen liggen. De Google Ads Quickscan kunnen wij meestal binnen twee tot drie werkdagen uitvoeren vanaf het moment van aanvraag.

Stap 3

Wij bespreken met u de Quickscan

Wij geven u een seintje zodra wij de scan hebben uitgevoerd. U bent waarschijnlijk benieuwd naar de resultaten. Om de resultaten te bespreken maken wij graag met u een afspraak. Dit kan telefonisch, digitaal (bijvoorbeeld Teams of Google Meet) of op locatie. Onze Google Ads specialisten leggen u graag uit wat de scan heeft laten zien, hoe het beter kan en waar de grootste kansen liggen. Op basis van de scan willen wij u vervolgens graag een voorstel doen hoe de Google Ads specialisten van Digiso u kunnen helpen bij het optimaliseren van uw Google Ads campagnes.

Performance Max campagnes in Google Ads

Sinds de aankondiging van het nieuwste advertentietype, de Performance Max-campagnes van Google Ads, is er veel gespeculeerd over de gevolgen voor adverteerders. Wat is Performance Max, en hoe verschillen ze van bestaande advertentietypes? En wat kunnen we zeggen over de eerste prestatiecijfers? Google’s aankondiging van een bredere uitrol voor de Performance Max-campagne heeft geleid tot veel vragen van adverteerders over wat dat is en hoe het zich verhoudt tot andere campagnes.

Wij kunnen uw campagnes onder de loep nemen en ervoor zorgen dat ze zo efficiënt mogelijk werken. Op hoog niveau zijn Performance Max-campagnes ontworpen om adverteerders meer controle te geven over hun budgetten en advertentie-uitgaven. Ze zijn beschikbaar voor alle adverteerders met advertenties in Google Ads, maar slechts een deel van hen kwa, tijdens de eerste uitrol in aanmerking voor dit nieuwe type campagne. Nu is Performance Max voor elke adverteerder met een Google Ads account beschikbaar. Het doel is om u te helpen betere prestaties uit uw campagnes te halen door meer transparantie te bieden over hoe ze presteren. Naast de standaardcijfers (kosten per klik) kunt u nu ook de impact op doorkijk- en conversiepercentages zien.

Kennismaken met Digiso

Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Google Ads te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Google Ads campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden. 

Alles over Performance Max in Google Ads

De afgelopen jaren heeft Google veel wijzigingen aangebracht in zijn advertentieplatform, en de rode draad in deze ontwikkelingen is machine learning – het algoritme van het bedrijf. Een aantal nieuwe functies, waaronder Performance Max en Smart Bidding, helpen adverteerders het bereik van hun campagnes te vergroten zonder urenlang bezig te zijn met het beheer ervan.

De nieuwe performance max-campagne is een belangrijke verandering ten opzichte van het vorige advertentiemodel. Met de performance max-campagne kunt u uw campagnes optimaliseren op een ongekend niveau van granulariteit, waardoor u advertenties en trefwoorden kunt tweaken als nooit tevoren.Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken of iets wel of niet werkt voor uw advertenties-u kunt het gewoon direct tweaken of bijwerken zodat het wel werkt.

Google is verantwoordelijk voor de targeting en levering van Performance Max-advertenties. Het doet dit door elementen te automatiseren die anders menselijke input van de adverteerder zouden vereisen. Performance Max is een geautomatiseerd advertentietype dat lijkt op een slimme campagne, maar met enkele extra functies.

Hoe gebruikt u Performance Max in de praktijk?

U kunt deze campagnes gebruiken om u te richten op een specifiek publiek waarvan u weet dat het waarschijnlijk zal converteren op uw advertenties. Als u bijvoorbeeld een e-commerce site bent die probeert verkopen te genereren voor een nieuwe productlancering, kunt u een prestatiecampagne gebruiken om mensen te tonen die al soortgelijke producten hebben gekocht of interesse hebben getoond in soortgelijke producten terwijl ze op het web surfen. U zult binnen elke campagne aparte advertentiegroepen willen maken, zodat de verschillende soorten gebruikers alleen relevante advertenties te zien krijgen.

Smart Shoppingcampagnes en Smart Shoppingcampagne op steroïden. Google Ads vereist nog meer tekstuele, data-feed en visuele input wanneer het creëren van inhoud volledig onafhankelijk gaat tegenstelling tot Smart Shopping, dat alleen als webwinkel kan worden gebruikt – met een data-feed van Google Merchant Center – kan Performance Max door alle advertentieaccounts worden gebruikt.

Omdat u met prestatiecampagnes kunt optimaliseren voor conversies en klikken, zijn ze zeer geschikt om meerdere variaties van advertenties tegelijk te testen. Zo kunt u voor elke advertentiegroep verschillende call-to-action-woorden of afbeeldingen testen zonder dat u eerst aparte accounts hoeft op te zetten.

U maakt één campagne met targeting die inzicht geeft in wie uw publiek is. Google toont automatisch advertenties aan mensen met de grootste kans op conversie, zoals bepaald door deze informatie. U kunt de effectiviteit van uw optimalisatie-inspanningen vergroten door publieks signalen te verstrekken. Google zal deze gegevens analyseren en vergelijkbare consumenten identificeren die waarschijnlijk hetzelfde gedrag of dezelfde interesses hebben, en hun zoekresultaten net zo rangschikken.

De voordelen van Performance Max

Performance Max campagnes kunnen u helpen uw ROI (Return on Investment) te verhogen door:

  • Het vermijden van verspilde uitgaven aan slecht presterende zoekwoorden in uw account en deze te vervangen door beter presterende zoekwoorden.
  • Het optimaliseren van biedingen, zodat u alleen betaalt voor klikken van mensen die waarschijnlijk zullen converteren.
  • Het automatisch bijwerken van biedingen op basis van prestaties, waardoor uw advertenties relevanter en nuttiger worden voor mensen die naar die termen zoeken.

Performance Max-campagnes komen in aanmerking om advertenties weer te geven op alle advertentiekanalen van Google, wat een groot verschil maakt met de campagne types directory en tekst.Performance Max-campagnes kunnen worden getoond op alle plaatsen waar andere AdWords-advertenties verschijnen: op pagina’s met zoekmachineresultaten, display sites en YouTube-kanalen.

Google Ads Quickscan
Niet tevreden over het huidige presteren van uw Google ads? Vraag dan een gratis Google Ads Quickscan aan. Wij kijken hoe uw Google Ads campagnes verbeterd kunnen worden en identificeren kansen. 

Op welk netwerk wordt Google Ads Performance Max uitgevoerd?

Het Performance Max netwerk bestaat uit real-time bidding (RTB) exchanges en enkele andere bronnen. Deze bronnen omvatten:

  • Google’s eigen advertentiebeurs
  • advertentie-exchanges van derden, zoals AppNexus, Index Exchange en Rubicon Project
  • Directe uitgevers

Budget en bieden met Performance max

  • Stel een budget vast: Bepaal hoeveel u bereid bent uit te geven aan elke campagne. U kunt ook een dagelijks budget instellen en Google uw advertenties automatisch laten stoppen wanneer ze dit bereiken.
  • Biedingen beheren: Met bod-aanpassingen kunt u de kosten per klik (CPC) en de gemiddelde positie van uw advertenties ten opzichte van andere adverteerders binnen één advertentiegroep optimaliseren. Als u bijvoorbeeld een van uw advertenties vaker wilt laten zien dan een andere, maar niet wilt dat de CPC’s van die advertentie hoger zijn dan die van de andere, gebruikt u bod-aanpassingen.
    Stel vervolgens een budget vast en beslis over de biedingsstrategie die u gaat gebruiken. Er zijn verschillende opties: Max Conversies (om meer klikken te krijgen), Max Waarde (om minder uit te geven), of Doel CPA/ROAS (zodat uw advertentie-uitgaven onder controle blijven).

Hoe zit het met locatie, taal en advertentieplanning?

U bent waarschijnlijk bekend met de functionaliteit van locatie- en taal-targeting in Google Ads. 

Bij het opzetten van een advertentiegroep voor een prestatiecampagne is het belangrijk om vooruit te plannen door uw doelen in gedachten te houden en na te denken over wat voor soort prestaties u wilt van elk doel. Als u wilt dat gebruikers doorklikken naar uw site en een aankoop doen, zorg er dan voor dat uw landingspagina klaar is voor hen wanneer ze daar aankomen nadat ze op een van uw advertenties hebben geklikt.

U moet ook het rendement op investering (ROI) optimaliseren door relevante advertenties te maken die worden weergegeven wanneer gebruikers het meest waarschijnlijk zullen converteren op basis van hun locatie of zoekgeschiedenis.

Meer over Performance Max

Om te beginnen kunt u een Performance Max-campagne gebruiken voor elke advertentiegroep die slechts één advertentie bevat. Wanneer u dit doet, toont Google Ads uw advertenties aan mensen die hoogstwaarschijnlijk de actie ondernemen die u wilt dat ze op uw website ondernemen (bijvoorbeeld zich inschrijven voor uw nieuwsbrief).

Voordat u een Performance Max-campagne maakt:

  • Zorg ervoor dat de acties in de advertentiegroepen waarin u dit type campagne wilt maken in aanmerking komen voor performance targeting.
  • Verzamel vooraf zoveel mogelijk potentiële lezers en zorg voor een goed analyseprogramma, zodat Google uw werk verder kan optimaliseren.
  • Afhankelijk van de hoeveelheid pagina’s of artikelen uw website heeft, kunt u verschillende ‘asset groups’ aanmaken

Wat is de impact van Performance Max voor SEA?

Het geautomatiseerde karakter van Google Ads is de laatste jaren toegenomen, met behulp van het Google-algoritme, zoals u misschien al geraden had. In zijn boek 21 Lessons for the 21st Century: The World After Capitalism wijst Yuval Noah Harari erop dat machines steeds meer taken van mensen overnemen (alsof er nog niet genoeg waren).

In de eerste helft van de 20e eeuw was dit vooral fysiek mensenwerk dat vervangen is door machines. Voor de 21e eeuw gaat het met name over denkwerk en denkprocessen.

Ik sta al lang kritisch tegenover de nieuwe methoden die Google Ads inbrengt, maar dat betekent niet dat ik niet bereid ben ze uit te proberen of ervan te leren. Ik verwijs vaak naar de “oude tijd”, maar die tijd is voorbij en zal niet meer terugkeren. SEA heeft de laatste jaren veel veranderingen ondergaan. Hoe effectief een strategie of tactiek in het verleden ook is geweest, als u die vandaag gebruikt en niet aanpast aan veranderende omstandigheden, zult u resultaten eronder lijden.

Veel van het repetitieve werk dat vroeger door mensen werd gedaan, wordt in toenemende mate overgenomen (of kan niet meer worden gedaan) door Google Ads, waaronder het maken en verbeteren van tekstadvertenties, het instellen van negatieven, het controleren van biedingen en nog veel meer.

Omdat we weten hoe we u kunnen helpen uw Google Ads campagnes te maximaliseren. Een deel van het probleem is dat veel bedrijven geen duidelijk beeld hebben van hun Google Ads-doelstellingen. En zelfs als ze dat wel hebben, kan het moeilijk zijn om de voortgang naar die doelen te meten. Zonder duidelijke doelen en metingen is het onmogelijk om te weten of uw strategie werkt of niet.

Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze Google Ads specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op. 

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!

Waar wij u nog meer bij kunnen helpen

Naast onze expertise in Google Ads, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website, technische SEO en conversie optimalisatie. 

Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment. 

Tot slot bieden wij ondersteuning bij social marketing, zoals het adverteren op Facebook en Instagram. Eigenlijk komt dit neer op de gehele marketingstrategie wanneer wij alle online kanalen combineren. 

Gratis Google Ads Quikscan

Hulp van onze Google Ads specialisten