Marketing automation
Marketing automation is een term die veel wordt gebruikt in B2B-marketing. Maar wat houdt het in? Marketing automation software is ontworpen om marketingafdelingen en -organisaties te helpen effectiever te zijn in marketing. Het kan helpen met zaken als e-mail, sociale media, websites en andere online kanalen. En het kan repetitieve taken automatiseren.
- Snel online impact met Digiso
- Persoonlijke aanpak
- Team van specialisten
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur contact
- Binnen 24 uur reactie
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur contact
- Binnen 24 uur reactie
Marketing automation
Marketing automation kan uw bedrijf helpen effectiever te zijn in marketing. Het kan repetitieve taken automatiseren, waardoor u meer tijd overhoudt voor andere aspecten van uw bedrijf. Neem vandaag nog contact op met Digiso voor meer informatie over hoe wij u kunnen helpen.
Marketing automation: wat is het precies?
Zoals de naam al aangeeft, betekent marketing automation dat technologie wordt gebruikt om potentiële klanten automatisch gerichte berichten te sturen. Het doel is om deze geïnteresseerden uw product of dienst te laten kopen. Met marketing automation zorgt u ervoor dat deze informatie uw potentiële klanten op een persoonlijke manier en op het juiste moment bereikt. Wanneer u marketing automation gebruikt, is de kans groter dat uw doelgroep geïnteresseerd raakt in wat u verkoopt en snel tot aankoop overgaat.
Het gebruik van marketing automation groeit snel
In Amerika is meer dan 50% van de bedrijven al begonnen met het gebruik van marketing automation (MA). In Nederland begint MA populairder te worden. Uit ons onderzoek blijkt dat in 2016 30% van de Nederlandse bedrijven MA gebruikte en in 2017 was dat opgelopen tot 35%.
Het automatiseren van leadgeneratie en -verwerking kan de verkoop drastisch verhogen, vaak met meer dan 75% in minder dan een jaar tijd. Potentiële klanten die op het juiste moment relevante informatie krijgen, zullen waarschijnlijk grotere aankopen doen dan degenen die dit soort behandeling niet krijgen. In zakelijk jargon wordt dit lead nurturing genoemd. Bovendien bespaart een MA-oplossing geld door processen te automatiseren en de tijd tussen het eerste contact en de verkoop te verkorten.
De voordelen van marketing automation
Met geautomatiseerde marketing kunt u gegevens verzamelen over iedereen die uw site bezoekt, zoals waar ze vandaan komen, welke pagina’s ze bekijken, of ze al dan niet inhoud downloaden, enz. Dit geeft u waardevol inzicht in het gedrag van klanten, zodat u uw marketingstrategieën net zo kunt aanpassen en zo nodig nieuwe inhoud kunt ontwikkelen. Met marketing automation kunt u niet alleen de gegevens van anonieme bezoekers opslaan, maar ook het gedrag van elke bezoeker aan uw website volgen, inclusief klanten.
Voorbeelden van toepassingen zijn
Wanneer ons systeem ziet dat een klant vaak de pagina met informatie over prijzen bezoekt, gebruiken wij marketing automation om hem een e-mail te sturen. Wij vragen of zij tijd hebben voor een persoonlijk gesprek met iemand van sales. Zo kunnen wij eventuele vragen beantwoorden. Een ander voorbeeld is als u in de ICT-sector zit en een potentiële klant vooral pagina’s leest over uw oplossingen voor netwerkbeheer. Via MA kunt u via chat contact opnemen met de persoon in kwestie en vragen of zij geïnteresseerd zijn in meer informatie over hoe uw oplossing zich onderscheidt van de concurrentie. Bovendien kunt u nagaan welke bezoekers bijna klaar zijn om te kopen. Marketing automation gebruikt “lead scoring” om “punten” te geven afhankelijk van het gedrag van een bezoeker. Als iemand bijvoorbeeld een video over uw product bekijkt in plaats van alleen de homepage, krijgt hij meer punten. Zo weet u wanneer het de moeite waard is om bepaalde mensen rechtstreeks naar uw verkoopteam te sturen in plaats van ze eerst via marketing te laten gaan. Op die manier is er minder kans dat ze hun klanten helemaal verliezen.
Als u de verkoop wilt verhogen en waardevolle inzichten wilt krijgen in uw klanten, dan is marketingautomatisering de aangewezen weg. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over hoe wij u op weg kunnen helpen.
Gratis Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!