Lokale SEO

Hogere posities in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google? Schakel dan onze lokale SEO-specialisten in. Wij maken snel impact. Meer organisch verkeer naar uw website.

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een SEO specialist u op

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een SEO specialist u op

Lokale SEO

Lokale SEO is een marketingtechniek die uw bedrijf helpt te verschijnen wanneer potentiële klanten zoeken naar termen met betrekking tot uw bedrijf in een specifieke locatie. Lokale SEO wordt alleen maar belangrijker, dus het is een goede kans voor bedrijven met fysieke locaties om van te profiteren.

Bij Digiso begrijpen we dat één maat niet iedereen past als het gaat om SEO – daarom bieden we een verscheidenheid aan diensten voor kleine en middelgrote bedrijven. Als u de zichtbaarheid van uw bedrijf online wilt verbeteren en meer lokale klanten wilt aantrekken, neem dan vandaag nog contact op met Digisi. Wij zullen met u samenwerken om een op maat gemaakt lokale SEO plan op te stellen dat voldoet aan uw specifieke behoeften en u helpt uw doelen te bereiken. Vul nu ons online formulier in om te beginnen.

In 3 stappen uw SEO uitbesteden aan Digiso

SEO uitbesteden betekent dat u zich kunt concentreren op uw kernactiviteiten. We weten wat het is om het druk te hebben. We begrijpen dat u zich moet concentreren op de kern van uw bedrijf, maar toch een bedrijf wilt dat u helpt te slagen. Door SEO bij ons uit te besteden, kunnen wij al uw SEO behoeften afhandelen, zodat u zich kunt richten op wat echt belangrijk is: geld verdienen en uw bedrijf laten groeien. Wij zijn experts op het gebied van SEO, dus laat ons het voor u regelen.

Herkent u zich in onderstaande situaties? Besteed dan uw SEO uit aan Digiso.

  1. Ik ben niet goed zichtbaar in Google met mijn bedrijf.
  2. Ik wil meer organisch verkeer naar mijn website.
  3. Ik wil de hoogste posities in de zoekresultaten.
  4. Ik twijfel over het feit of mijn website wel is geoptimaliseerd voor zoekmachines.
  5. En ga zo maar door.

Stap 1

Telefonische inventarisatie

Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen over SEO. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn met SEO, wat uw SEO budget is en of u al bezig bent met SEO.

Stap 2

Plan van aanpak

Na het telefonische gesprek, gaan onze SEO specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw SEO gaan verbeteren. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.

Stap 3

Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel

Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met het optimaliseren van uw SEO.

Voor wie is lokale SEO bedoeld?

Hoewel elke organisatie een aantal voordelen kan zien van lokale SEO, hangt het succes ervan af van zaken als de markt waarin u zich bevindt en hoe potentiële klanten zoekopdrachten uitvoeren. Als uw bedrijf lokaal is of fysieke adressen heeft, dan wordt Lokale SEO nog essentiëler voor bedrijfsgroei. Zelfs als uw focus als bedrijf nationaal is, zijn er manieren om zichtbaar te worden in lokale zoekresultaten. Hoewel elke organisatie een aantal voordelen kan zien van lokale SEO, hangt het succes ervan af van zaken als de markt waarin u zich bevindt en hoe potentiële klanten zoekopdrachten uitvoeren. Als uw bedrijf lokaal is of fysieke adressen heeft, dan wordt Lokale SEO nog essentiëler voor bedrijfsgroei. Zelfs als uw focus als bedrijf nationaal is, zijn er manieren om zichtbaar te worden in lokale zoekresultaten.

Lokale SEO is de sleutel voor bedrijven

  • met een paar grote vestigingen of tientallen tot honderden kleinere vestigingen,
  • waarvan regionale marketing cruciaal is,
  • die een lokale strategie hebben bepaald, of
  • die zich richten op zoektermen waarbij veel geografische resultaten worden weergegeven.

 

Als u een kleine bedrijfseigenaar, onafhankelijke aannemer of een beperkt aantal locaties hebt, is lokale SEO-training waarschijnlijk interessant voor u. Door te leren hoe u uw bedrijfsvermelding zelf kunt optimaliseren, kunt u het meeste uit uw carrière halen.

Niet tevreden over uw SEO
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw SEO door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de SEO specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.

Wat is local search?

Lokale SEO draait om het gemakkelijk vindbaar maken van uw bedrijf in lokale zoekresultaten. Google’s zoekresultatenpagina (SERP) is gepersonaliseerd en gelokaliseerd, wat betekent dat de resultaten die u ziet anders zijn, afhankelijk van uw locatie en eerdere zoekopdrachten. Als u bijvoorbeeld zoekt naar een ‘kapper bij u in de buurt’ vanuit Amsterdam, krijgt u andere resultaten dan wanneer u zoekt vanuit Maastricht.

De term “lokale SEO” kan op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Het zou kunnen verwijzen naar het ‘local pack’ (Google Search & Google Maps), maar ook naar gelokaliseerde, ‘gewone’ organische resultaten (blauwe links).

SEO die lokaal gericht is, verbetert de zichtbaarheid voor termen die verband houden met een specifieke locatie in zowel Google Zoeken als Maps. De term verwijst meestal naar inspanningen om de doorklikratio te verbeteren van de “lokale 3-pack” resultaten, die vergelijkbaar zijn met bedrijfsvermeldingen die alleen via zoekopdrachten op de kaart worden gevonden. Deze verschijnen meestal bovenaan de organische zoekresultaten, waardoor ze een uitstekend middel zijn om de zichtbaarheid voor lokale zoekopdrachten te vergroten.

Wat zijn precies lokale zoektermen?

Lokale SEO richt zich op lokale zoektermen, of zoekopdrachten die een Local Pack activeren. Dit zijn zoekopdrachten met de intentie om iets in de buurt te vinden – een locatie, product of dienst.

Hier zijn enkele voorbeelden van lokale zoektermen:

  • schoenen
  • schoenen + Rotterdam
  • regenjas + in de buurt
  • auto kopen
  • fysiotherapeut

Lokale zoektermen kunnen, maar hoeven niet altijd een locatie te bevatten. Google begrijpt vrij goed wanneer iemand iets in de buurt nodig heeft. Volgens gegevens van Google bevat 46% van de zoekopdrachten “lokale intentie”.

Er zijn veel verschillende soorten lokale zoektermen

  • Om een winkel buiten het servicegebied te zoeken, typt u ‘[zoekterm] + [plaats]’ in de zoekbalk. Bijvoorbeeld: als iemand schoenen in Rotterdam zoekt, typt hij ‘schoenenwinkel Rotterdam’.
  • Als iemand in Rotterdam op zoek is naar een schoenenwinkel, kan hij zoeken op termen als ‘schoenenwinkel’ of ‘schoenenwinkel in de buurt’ en locaties bij hem in de buurt vinden.

Met een toename van het aantal zoektermen waarvoor een lokaal pakket wordt weergegeven, is lokale SEO-optimalisatie belangrijker dan ooit. Dergelijke zoektermen zijn meestal gericht op een specifieke locatie en zijn vaak hoog converterend, wat resulteert in nieuwe klanten.

Het belang van lokale SEO

Het toenemende gebruik van lokale zoekopdrachten via de smartphone heeft de afgelopen tien jaar een hoge vlucht genomen. In feite zoeken 350x meer mensen nu naar plaatsen “in de buurt”. De belangrijkste reden is te danken aan populaire navigatie-apps, zoals Google Maps.

Hoe werkt precies lokale SEO?

De posities van uw locaties in zowel Google Search als Maps worden volgens Google door verschillende factoren bepaald. De specifieke factoren zijn:

  • Relevantie: De relevantie van uw bedrijfsprofiel is hoe goed het overeenkomt met wat de zoeker zoekt.
  • Afstand: De “afstand”-metriek meet de nabijheid van potentiële zoekresultaten tot ofwel de in een zoekopdracht gebruikte locatieterm, ofwel de huidige locatie van de zoeker.
  • Prominentie: Prominentie weerspiegelt de online aanwezigheid en naamsbekendheid van een bedrijf.

Wij hebben het LOCAL Success Model ontwikkeld om u te helpen uw zichtbaarheid te verbeteren op de zoektermen die voor u van belang zijn, meer leads en verkopen te genereren en het aantal winkelbezoeken te verhogen.

Hoe zet u een effectieve lokale SEO-strategie op?

Reken maar dat uw bedrijfslocaties veel beter zichtbaar zijn als u een goed lokaal SEO-plan heeft. Het is belangrijk om moeite te steken in het ontwikkelen van een beslissende uitrol strategie, vooral voor bedrijven met veel locaties.

De vier essentiële stappen van lokale SEO zijn:

  1. Bepaal uw bedrijfsdoelstellingen (zoals meer voetgangers, het genereren van leads of het meer verkopen van een bepaald product) en doe wat zoekwoordenonderzoek. Maak een plan op basis van wat u vindt.

  2. Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf als topresultaat verschijnt bij relevante zoekopdrachten, is het belangrijk om uw Google Mijn Bedrijf-profiel te optimaliseren volgens SEO-best practices en bevindingen uit zoekwoordenonderzoek.

  3. Verbeter de ranking van uw bedrijf op Google Search en Maps door gerichte citaties op te bouwen. Hierdoor worden uw locaties prominenter getoond voor relevante lokale zoektermen, wat u weer meer klanten en leads oplevert.

  4. Om ervoor te zorgen dat uw strategie voortdurend effectief is, moet u deze regelmatig analyseren en de nodige wijzigingen aanbrengen. Vervolgens kunt u de bijgewerkte strategie uitrollen naar andere locaties of landen. Optimaliseer uw website voor lokale SEO om meer bezoekers naar fysieke winkels te trekken.

Uw concurrentie is groot, maar er liggen nog steeds kansen voor u. Door te investeren in lokale SEO kunt u een voorsprong nemen op de concurrentie en uw organisatie sneller laten groeien. Local Search Scan kan u helpen deze kansen te ontdekken, zodat u ze kunt benutten.

Bij Digis0 bieden we op maat gemaakte SEO plannen voor kleine tot middelgrote bedrijven – omdat we begrijpen dat elk bedrijf anders is. Als u uw online zichtbaarheid wilt verbeteren en meer klanten wilt aantrekken, neem dan vandaag nog contact met ons op. We maken een plan speciaal voor uw bedrijf dat aan al uw behoeften voldoet en u helpt uw doelen te bereiken. Om te beginnen vult u nu ons online formulier in.

Gratis Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze SEO specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op. 

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!

Display, shopping, search, performance max, discovery, video, en youtube (alle campagnetypen in Google Ads)

Conversiegericht, snelle laadtijden, SEO-optimised en unieke interactieve designs anno 2023

Omzetgerichte webshops, speciaal ingericht voor Google en platform marketing 

Contact & Support

Wij zijn elke dag bereikbaar, ook in weekenden

085 - 080 54 57

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft