LinkedIn adverteren
Bereik uw doelgroep via LinkedIn. Wij helpen u met succesvolle LinkedIn campagnes.
- Meer klanten via LinkedIn
- Snel resultaten te zien
- Team van LinkedIn specialisten
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een LinkedIn specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een LinkedIn specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
Linkedin adverteren inzetten voor uw bedrijf
Zoekmachine optimalisatie, of SEO, bestaat uit twee delen: “On-page SEO” en “Off-page SEO.” On-page SEO verwijst naar alle zoekmachine optimalisatie die op uw website zelf gebeurt. Dit omvat het plaatsen van trefwoorden op de juiste plaatsen en het toevoegen van interne links. Off-page SEO zijn alle dingen die u buiten uw website doet om het makkelijker te maken voor mensen om te vinden wanneer ze een zoekmachine zoals Google gebruiken. In deze blogpost geven wij een aantal tips voor het doen van Off-page SEO.
Off-page SEO kan lastig zijn, maar gelukkig is Digiso er om te helpen. Bel ons vandaag nog en we werken samen met u om de ranking van uw website te verbeteren.
LinkedIn adverteren uitbesteden
Voordat uw bedrijf aan LinkedIn adverteren kan denken, heeft u een LinkedIn Bedrijfspagina nodig. Dit is zeer belangrijk. Zodra u dit hebt opgezet, kunnen we de details van LinkedIn adverteren onder de loep nemen (dit heet LinkedIn Campagne Management). De details omvatten:
- Voordelen van LinkedIn advertenties.
- Strategieën voor LinkedIn remarketing.
- Hoe LinkedIn targeting gebruiken om uw doelgroep te bereiken.
Linkedin advertentieformats
Er zijn niet alleen verschillende soorten doelstellingen, maar u hebt ook de keuze uit verschillende advertentieformaten. Bij het maken van uw beslissing moet u nadenken over de advertenties in termen van lay-out en plaatsing.
Tekstadvertenties
LinkedIn’s “Text Ad” lijkt het meest op zoekadvertenties van Google en Bing. LinkedIn gebruikt ook het bekende CPC- of impressiemodel, en de advertenties worden getoond in de zijbalken van LinkedIn-pagina’s. Esthetisch zijn het geen bijzonder interessante advertenties; ze bestaan eerder uit een blok tekst met een titel naast het bedrijfslogo. Deze advertentietypes kunnen ook zonder afbeelding bovenaan sommige LinkedIn pagina’s worden getoond.
Advertenties die worden vertoond in de nieuwsfeed
Gepromote berichten die eruitzien alsof ze door een bedrijfspagina zijn geplaatst, zijn te vinden in de Nieuwsfeed. Zo kunt u bijvoorbeeld een “advertentie met één afbeelding” met een link of een “advertentie met afbeeldingencarrousel” vinden.
Berichtadvertenties
De LinkedIn app laat u zien hoeveel nieuwe berichten u hebt. Sommige daarvan zijn misschien van marketeers die iets willen verkopen. Zij gebruiken daarvoor Message Ads. Ze bouwen een lijst op van mensen op basis van interesses en andere zaken. Vervolgens sturen ze berichten naar mensen op de lijst die misschien willen kopen wat ze verkopen. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid om “Conversational Ads” te gebruiken Hiermee kunnen marketeers een heleboel knoppen instellen die naar een landingspagina leiden. Het is belangrijk op te merken dat bij deze berichtadvertenties en conversational ads bepaalde elementen dynamisch kunnen worden geladen – zoals de voornaam van een persoon of de bedrijfsnaam waar hij of zij werkt. Door deze persoonlijke toets toe te voegen, valt de boodschap beter op.
Gepersonaliseerde advertenties
Zoals de naam al doet vermoeden, zijn dit de meest gepersonaliseerde advertentievarianten van het platform. Adverteerders kunnen kiezen voor een “Volg-advertentie” waarmee ze een bedrijfspagina kunnen promoten. Met de “Spotlight-advertentie” kunnen adverteerders gepersonaliseerde aanbiedingen promoten met behulp van profielgegevens. Dan, als een adverteerder, heeft u nog steeds de optie van het gebruik van de
“Jobad”, waarmee u officieel vacatures en aanbiedingen kunt promoten op basis van dezelfde gegevens die eerder in het proces van potentiële sollicitanten zijn verzameld, waardoor u tijd en energie bespaart. De beschikbare sjablonen maken het eenvoudig om een creatieve en persoonlijke advertentie te maken. Het is belangrijk in gedachten te houden dat deze advertentieformaten alleen zichtbaar zijn op desktopcomputers.
Linkedin targeting
Wat LinkedIn adverteren zo interessant maakt, is het targeting aspect. Gebruikers plaatsen regelmatig updates met betrekking tot recente promoties of functietitels, wat onschatbare informatie oplevert. Gebruikers vermelden bijvoorbeeld hun positie binnen een bedrijf, waar ze werken, interesses en nog veel meer. Met 4,7 miljoenLinkedIn gebruikers wereldwijd, is het zeer waarschijnlijk dat uw advertenties worden gezien door personen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw product of dienst
Demografische gegevens
Met de targeting functies kunt u ervoor zorgen dat uw boodschap de juiste mensen bereikt. U kunt targeten op leeftijd en/of geslacht, zodat u weet dat uw advertentie wordt gezien door de demografie die u wilt bereiken.
Ervaring
Als u LinkedIn gebruikers wilt targeten op basis van hun werkervaring of vaardigheden, selecteer dan de optie “Ervaring”. Op die manier kunt u kiezen hoeveel jaar ervaring iemand heeft in een bepaald vakgebied, welke taken ze typisch uitvoeren in een bepaalde rol en functie, hoeveel invloed of macht ze hebben binnen een organisatie, en welke vaardigheden iemand op zijn profiel vermeldt.
Interesses
Als u bij het aanmaken van uw advertentie “Interesse” selecteert, kunt u personen bereiken op basis van hun interesses of de groepen waartoe zij behoren. U kunt zich ook richten op gebruikers die dezelfde interesses hebben als uw bedrijf.
Meer weten?
Ga nu aan de slag met LinkedIn adverteren. Het is zeker het proberen waard en we hebben al veel mooie resultaten behaald. Als u hulp nodig hebt, helpt Digiso u graag.
LinkedIn Ads is een kosteneffectieve manier om uw doelgroep te bereiken. Met LinkedIn Ads kunt u uw doelgroep specifiek targeten, zodat u weet dat uw advertentie door de juiste mensen wordt gezien. LinkedIn Ads zijn eenvoudig in te stellen en te gebruiken, en ze zijn een geweldige manier om nieuwe klanten te bereiken. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over LinkedIn adverteren en hoe kunnen wij u helpen uw doelgroep te bereiken.
Gratis Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze LinkedIn specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!