Internationale SEO

Hogere posities in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google wereldwijd? Schakel dan onze internationale SEO-specialisten in. Wij maken snel impact. Meer organisch verkeer naar uw website.

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een SEO specialist u op

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een SEO specialist u op

In 3 stappen uw interntionale SEO uitbesteden aan Digiso

SEO uitbesteden betekent dat u zich kunt concentreren op uw kernactiviteiten. We weten wat het is om het druk te hebben. We begrijpen dat u zich moet concentreren op de kern van uw bedrijf, maar toch een bedrijf wilt dat u helpt te slagen. Door SEO bij ons uit te besteden, kunnen wij al uw SEO behoeften afhandelen, zodat u zich kunt richten op wat echt belangrijk is: geld verdienen en uw bedrijf laten groeien. Wij zijn experts op het gebied van SEO, dus laat ons het voor u regelen.

Herkent u zich in onderstaande situaties? Besteed dan uw SEO uit aan Digiso.

  1. Ik ben niet goed zichtbaar in Google met mijn bedrijf.
  2. Ik wil meer organisch verkeer naar mijn website.
  3. Ik wil de hoogste posities in de zoekresultaten.
  4. Ik twijfel over het feit of mijn website wel is geoptimaliseerd voor zoekmachines.
  5. En ga zo maar door.

Stap 1

Telefonische inventarisatie

Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen over SEO. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn met SEO, wat uw SEO budget is en of u al bezig bent met SEO.

Stap 2

Plan van aanpak

Na het telefonische gesprek, gaan onze SEO specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw SEO gaan verbeteren. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.

Stap 3

Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel

Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met het optimaliseren van uw SEO.

Internationale SEO

Als u uw bedrijf internationaal wilt uitbreiden, kijk dan niet verder dan Digiso. Wij helpen de SEO van uw website te verbeteren zodat klanten op specifieke geografische locaties u gemakkelijker kunnen vinden. Neem vandaag nog contact met ons op voor een gratis consult en zet de eerste stap om uw bedrijf wereldwijd te laten groeien.

Als u een meertalige website beheert of erover denkt uw bedrijf online uit te breiden naar andere landen, wordt SEO complexer. U moet ervoor zorgen dat uw site zichtbaar en begrijpelijk is over de grenzen heen, zodat potentiële klanten u kunnen vinden. Dit is waar internationale SEO om de hoek komt kijken.

Bij het optimaliseren voor een internationaal publiek moet u rekening houden met de volgende zaken:

Taal en land targeting?

De manier waarop u uw website structureert, hangt af van de vraag of u een meertalige of multiregionale website hebt. Als u zich wilt richten op mensen in één taalgebied, dan is dat een meertalige website. Als we bijvoorbeeld alleen kijken naar de Spaanstalige markt, dan zouden we land Spanje als voorbeeld nemen voor dit type site. Als u zich echter specifiek wilt richten op klanten uit verschillende landen, dan heet dat een multiregionale website.

  1. Hoezeer het succes van uw bedrijf gebaseerd is op de locatie.
  2. Uw vertrouwen in het potentieel van een land.
  3. Het aantal middelen waarover u beschikt, bepaalt het succes van uw multiregionale aanpak.

Domeinstructuur: het technische aspect van domeinnamen

Nadat u de internationale markten hebt afgebakend die het meest geschikt zijn voor uw bedrijf en specifieke landen of talen hebt aangewezen, is het tijd om na te denken over een logische domeinindeling. Uw keuze beïnvloedt in grote mate of u kiest voor een multiregionale aanpak of voor een meertalige website. Hier vindt u een overzicht van uw opties:

  • Een algemeen topniveau domein (gTLD) is niet automatisch gericht op één land. U kunt een gTLD gebruiken om u op één of meer landen en talen te richten. Enkele veel voorkomende gTLDS zijn bijvoorbeeld .com, .net en .org.
  • Een ccTLD is een landcode topniveau domein, zoals de naam al aangeeft. Het is gekoppeld aan een landcode, zoals .nl voor Nederland, .de voor Duitsland,.fr voor Frankrijk, enz.
  • Een subdomein is een deel van een domeinnaam. Bijvoorbeeld nl.example.com, of nl.support.example.com.

U kunt ook subdomeinen en domeinen samen registreren, zoals example.co.uk en be.example.co.uk of example.fr en lu .example .fr. U moet beslissen wat voor soort domein u wilt. U moet ook nadenken over technische details en of u wilt dat mensen automatisch worden doorverwezen op basis van hun taal of locatie.

De verschillen tussen zoekmachines

Gezien het grote marktaandeel van Google wordt gemakkelijk vergeten dat er ook andere zoekmachines zijn. We mogen echter niet vergeten dat er genoeg andere opties zijn:

  • In Rusland heeft Yandex 54,26% van het marktaandeel van zoekmachines in handen.
  • Baidu heeft 70,3% van de markt in China.
  • In de VS is de concurrentie van Yahoo en Bing minimaal: 5,8% voor Yahoo, terwijl 5,6% Bing gebruikt.

Als u wilt dat uw website verschijnt in een buitenlandse zoekmachine, moet u meer doen dan alleen optimaliseren voor Google. We schreven al over de verschillen tussen Google en Bing, maar de algemene SEO-regels komen grotendeels overeen. Het is echter altijd een goede gewoonte om dubbel te controleren of alles correct is gedaan voor die specifieke zoekmachines.

Vertaalwerk kan meer zijn dan alleen de vertaling van woorden

Als u dacht dat internationale SEO alleen vraagt om het vertalen van uw inhoud in een andere taal voor een andere geografische groep, dan vergist u zich. Lokalisatie is een zelfstandig beroep en er komt meer bij kijken dan u denkt.

Met andere woorden, als u probeert een Nederlandse website in België op de markt te brengen, of omgekeerd, zult u waarschijnlijk falen. Om te slagen in internationale marketing, gebruik altijd lokale copywriters en doe gericht zoekwoordenonderzoek. Houd bovendien rekening met wettelijke verschillen, culturele gebruiken, verschillende betaalmethodes en neem contact op met extra concurrenten buiten uw eigen land.

Lokale autoriteit en outreach

Als u wilt dat uw website hoger scoort in lokale zoekopdrachten, dan zult u, afhankelijk van de domeinstructuur die u gebruikt, enige moeite moeten doen om de lokale website autoriteit te vergroten. Autoriteit is altijd een belangrijk element van elke SEO-strategie, maar soms is het nog belangrijker – bijvoorbeeld als u aparte cTLD’s gebruikt voor domeinen in verschillende landen, zoals Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Daarom moet u autoriteit genereren voor de afzonderlijke domeinen als u cTLD’s wilt gebruiken; ze profiteren niet van elkaars rank. Omgekeerd, wanneer u een gTLD met subdomeinen gebruikt (zoals example.com/nl/), wordt alle linkwaarde onderling gedeeld.

Lokale SEO

Als u uw kansen om gevonden te worden door potentiële klanten in het buitenland wilt verbeteren, dan is lokale SEO essentieel. Lokale SEO helpt om de zichtbaarheid van uw webpagina’s en vermeldingen op specifieke geografische locaties te verbeteren. Dit wordt steeds belangrijker in een mobiele wereld, waar mensen op elk moment en op elke plaats kunnen zoeken naar wat ze nodig hebben. Locatie wordt daarom een steeds belangrijkere factor voor succes online.

Start uw Internationale SEO vandaag nog met de hulp van een professional. Verbeter uw kansen om gevonden te worden door potentiële klanten en vergroot uw zichtbaarheid op specifieke geografische locaties. Neem contact met ons op voor een gratis consultatie.

Niet tevreden over uw SEO
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw SEO door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de SEO specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.

De belangrijkste onderdelen van SEO uitbesteden

SEO bestaat uit drie componenten. Namelijk content, linkbuilding en techniek. Het is de taak van de SEO specialist om content, linkstructuren en metadata te optimaliseren voor zoekmachines. Dit betekent dat u uw niet alleen kunt richten op het verbeteren van uw content of het verkrijgen van af en toe een link van een andere website. Om de beste resultaten uit SEO te halen, is het belangrijk om met alle drie de facetten van het proces rekening te houden.

Linkbuilding is het proces van het verwerven van externe links die naar een website verwijzen. Belangrijk hierbij is dat dit proces op natuurlijke wijze wordt uitgevoerd. SEO content is een hoeksteen van digitale marketing. Zonder dat zijn er geen resultaten. Google gebruikt content om de vraag van de bezoeker te beantwoorden. Om uw website online zichtbaarder te maken en klanten aan te trekken, moet u relevante content toevoegen die goed geschreven is.

Digiso: Internationale SEO

Er zijn enkele zeer belangrijke punten waarmee u rekening moet houden wanneer u het SEO werk van uw bedrijf uitbesteedt. U moet altijd duidelijk zijn over wat u krijgt, en waar u voor betaalt. Zorg ervoor dat de dienstverlener een transparante aanpak biedt; dit betekent dat ze hun strategie, tactieken, resultaten en plannen duidelijk communiceren. Transparantie vermindert onduidelijkheid, wat uw bedrijf helpt sneller te groeien en onnodige kosten zoals herwerk of verspilde tijd aan projecten die geen resultaten opleveren (wat bijna altijd het geval is als er geen transparante communicatie is) te voorkomen.

Een goede dienstverlener is niet alleen transparant over zijn strategie en tactiek, maar ook over hoe hij met geld omgaat met andere woorden: hoe hij zijn diensten in rekening brengt. Dit kan bestaan uit maandelijkse voorschotten waarbij een bepaald aantal uren per maand is inbegrepen in een vast tarief; het kan ook betekenen dat per uur wordt gerekend voor al het werk dat buiten de uren in het maandelijkse voorschotpakket wordt gedaan wat meestal efficiënter is dan een all-you-can-eat buffet van diensten dat vooraf wordt gepresenteerd tegen een vaste prijs (vooral omdat de meeste bedrijven geen onbeperkte toegang tot alles nodig hebben). In beide gevallen moeten er geen verrassingen zijn in termen van extra kosten die later in rekening worden gebracht omdat de gebudgetteerde tijdsbestekken worden overschreden; dit is waar duurzaamheid in het spel komt.

Uw SEO uitbesteden of zelf doen: wat is slimmer?

Wij geloven dat outsourcing de juiste keuze voor u is. Als u serieus bent over uw site, dan willen we u waarschuwen voor de beren op de weg. Als doorgewinterde SEO experts willen we niet zien dat iemand zijn tijd en geld in SEO weggooit zonder op pagina 3 in Google te komen. En daarom is het slim om uw website te laten optimaliseren door bijvoorbeeld Digiso.

Wij kunnen u helpen om bovenaan de pagina’s met zoekmachineresultaten (SERP’s) te komen met onze SEO diensten. Wij zorgen ervoor dat uw website is geoptimaliseerd voor zoekmachines, zodat mensen hem kunnen vinden wanneer ze online zoeken naar producten of diensten.

Gratis Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze SEO specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op. 

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!