Internationale marketing
Bent u internationaal gevestigd met uw bedrijf en heeft u verschillende klanten uit diverse landen? Dan heeft u behoefte aan internationale marketing. Digiso is de specialist in internationale marketing.
- Snel online impact met Digiso
- Persoonlijke aanpak
- Team van specialisten
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur contact
- Binnen 24 uur reactie
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur contact
- Binnen 24 uur reactie
Internationale marketing
Digiso – een bedrijf gespecialiseerd in internationale marketing – biedt vier unieke strategieën die bedrijven kunnen gebruiken om zich op hun markten te richten.
De verschillende benaderingen van verschillende strategieën:
- Een wereldwijde marketingstrategie is bedoeld om wereldwijd dezelfde boodschap uit te dragen, zonder rekening te houden met factoren als land of tijdzone. De belangrijkste reden om een dergelijke strategie te volgen is meestal kostenbesparing. Bij een wereldwijde marketingcampagne is het essentieel om medewerkers van verschillende vestigingen en locaties te betrekken, zodat u geen belangrijke culturele nuances over het hoofd ziet.
- De aanpassingsstrategie is een breed opgezette strategie die wereldwijde standaardisatie toepast, maar tegelijkertijd aanpassingen maakt om beter te kunnen inspelen op lokale omstandigheden. Dit kan zich uiten in een reclamecampagne waarbij het algemene idee en de boodschap constant blijft op verschillende markten, maar waarbij kleine wijzigingen worden aangebracht om specifiek de demografie van elke regio aan te spreken.
- De differentiatiestrategie is de eerste waarbij wij rekening houden met culturele en economische verschillen tussen verschillende landen. Met dit plan passen wij onze communicatie aan zodat deze voor de plaatselijke bevolking vertrouwder aanvoelt. Ook al blijven de branding en de reclame hetzelfde, de manier waarop wij die campagnes uitvoeren zal verschillen.
- Een “lokale strategie”, of cultuurspecifieke strategie, is een perfect voorbeeld van het gangbare gezegde: “think global, act local”. Bedrijven die dit gebruiken, zijn meestal bedrijven die de verschillen tussen landen (h)erkennen en inzien hoe dit hun branding en reclame negatief kan beïnvloeden als er geen rekening mee wordt gehouden. Hoe een lokale strategie precies wordt uitgevoerd, hangt af van de vraag of het bedrijf een gecentraliseerde of gedecentraliseerde organisatievorm heeft. De gecentraliseerde organisatievorm neemt beslissingen over reclamestrategie, -concepten en -uitvoering vanuit één punt. De decentrale organisatievorm daarentegen schetst slechts kaders waarbinnen uitvoering, strategie en concept moeten vallen. De uiteindelijke campagne wordt uitgevoerd door het lokale bedrijf.
Internationale marketing kan moeilijk zijn. Er zijn veel verschillende factoren om rekening mee te houden, en het is gemakkelijk om een misstap te maken die uw bedrijf duur kan komen te staan. Daarom is het belangrijk om samen te werken met een bedrijf als Digiso dat gespecialiseerd is in internationale marketing. Wij kunnen u helpen uw campagnes specifiek af te stemmen op elke markt, zodat u zeker weet dat u uw middelen zo efficiënt mogelijk gebruiken.
Doe het niet alleen – laat Digiso u helpen met uw internationale marketingbehoeften. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over onze diensten.
Gratis Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!