Instagram marketing expert

Instagram is een aantrekkelijk advertentieplatform voor bedrijven. Bereik uw klanten via dit kanaal. Heeft u hier hulp bij nodig? Schakel dan de Instagram experts van Digiso in. 

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een Instagram specialist u op

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een Instagram specialist u op

In 3 stappen Instagram marketing uitbesteden aan Digiso

Veel bedrijven maken gebruik van Instagram advertenties. Zij behalen echter niet het gewenste resultaat. In de meeste gevallen zien zij hun kosten stijgen en de resultaten afnemen. Dit is zonde en verspilling van het budget. Instagram campagnes leveren altijd meer op dan dat het kost, mits de campagnes goed worden opgezet en onderhouden.

Herkent u zich in onderstaande situaties? Besteed dan uw Instagram campagnes uit aan Digiso.

1) De Instagram advertentie kosten nemen alleen maar toe
2) Ik heb het gevoel dat er meer resultaat uit Instagram gehaald kan worden
3) Bereik ik wel de juiste doelgroep op Instagram?
4) Zijn mijn advertenties wel goed afgestemd op mijn doelgroep?
5) Zijn mijn advertenties van goede kwaliteit?
6) Kunnen de kosten worden verlaagd?
7) Hoe kan ik meer leads, klanten en omzet genereren uit Instagram campagnes?
8) Hoe kan ik meer klanten krijgen uit mijn Instagram campagnes?

Stap 1

Telefonische inventarisatie

Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen voor het adverteren op Instagram. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn met Instagram adverteren, wat uw advertentiebudget is en of u al aan het adverteren bent op Instagram.

Stap 2

Plan van aanpak

Na het telefonische gesprek, gaan onze Instagram specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw Instagram campagnes gaan verbeteren. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.

Stap 3

Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel

Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met het optimaliseren van uw Instagram campagnes.  

De waarde van een Instagram marketing expert

Als u geïnteresseerd bent in de groei van uw bedrijf op Instagram, kan het de moeite waard zijn om een social media-expert in te schakelen om u te helpen. Met zo veel andere bedrijven die online om de aandacht van klanten vechten, is het geen wonder dat meer bedrijven voor deze aanpak kiezen. Bovendien voegt Instagram voortdurend nieuwe functies toe, waardoor het voor gebruikers moeilijk is om alle veranderingen bij te houden als ze niet genoeg tijd hebben.

Wilt u het bereik van uw Instagram account vergroten, maar weet u niet waar u moet beginnen of heeft u geen tijd om zelf te posten, schakel dan een Instagram marketing expert van Digiso in. 

Kennismaken met Digiso

Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Instagram campagnes te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Instagram campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden. 

Instagram organisch uitbesteden

Als u content hebt, maar niet genoeg tijd om op Instagram te posten, is het uitbesteden van uw Instagram marketing een goede keuze. Met de hulp van Digiso maken we een strategie om de doelen te bereiken met een e-commerce account dat inkomsten genereert. Wat hoopt u te bereiken via Instagram? Is het meer volgers, verkoop of een combinatie van bereik en kwalitatieve leads? Er zijn veel manieren om voordeel te halen uit Instagram. Onze Instagram specialisten adviseren een pakket posts per maand die zij op uw pagina plaatsen en reageren op reacties onder die posts. U ontvangt ook maandelijks een rapport van de resultaten.

Introductie: Instagram Ads

Instagram is zo populair geworden dat de meeste mensen erop zitten: 5,6 miljoen Nederlanders gebruiken de app en brengen vele uren per dag door met anderen door middel van foto’s en video’s. Het is dan ook geen verrassing dat adverteren op Instagram snel groeit: adverteerders weten dat consumenten er veel tijd doorbrengen. Met 500 miljoen mensen die de site dagelijks gebruiken, biedt Instagram een kosteneffectieve manier om een groot publiek te bereiken.

Instagram is een visueel medium waar foto’s en video’s van hoge kwaliteit opvallen. De advertenties die u plaatst zijn geen uitzondering: ze staan recht in het gezicht van uw volgers wanneer ze door hun feed scrollen. Er is veel content op Instagram, maar mensen verwerken visuele informatie sneller dan tekst. Dit biedt een kans voor merken om te adverteren op het platform. Hoe zorgt u ervoor dat uw campagne de juiste mensen bereikt en ook converteert? Digiso legt het u graag allemaal uit.

Waarvoor dienen Instagram Ads

Instagram ads zijn een steeds populairdere vorm van marketing. Met visuele advertenties kunnen bedrijven en particulieren een groter publiek bereiken met een afbeelding in plaats van woorden. Ze kunnen zeer specifiek worden gericht, zodat alleen gebruikers die geïnteresseerd zijn in het product of de dienst ze te zien krijgen. U kunt ook besluiten uw marketinginspanningen te richten op een bepaald demografisch segment.

Gesponserde posts vs. organisch op Instagram
Net als Facebook advertenties lijken betaalde posts op Instagram veel op organische posts. Eén groot zichtbaar verschil: het label “gesponsord” dat aangeeft dat u met een advertentie te maken hebt.

Waarom u Instagram advertenties zou moeten gebruiken

  • Het bereiken van een groot aantal (nieuwe) mensen is mogelijk.
  • Kunt u zich precies richten op uw ideale klant.
  • Heeft u de vrijheid om te experimenteren met uw marketinginspanningen, zodat u uw doelen snel kunt bereiken.

Zoals u ziet overlappen de voordelen van organische en betaalde posts elkaar vaak, waardoor het verstandig is om op meerdere manieren op Instagram te posten. Hoewel organische berichten gratis zijn, duurt het lang om een aanhang op te bouwen en het juiste publiek te bereiken. Betaalde advertenties bereiken dit sneller en efficiënter door zich te richten op uw ideale doelgroep.

U kunt organische posts op Instagram promoten door gebruik te maken van het Ads-programma van het platform. Selecteer een bericht dat u al hebt gemaakt en kies vervolgens uw doelgroep, doelstelling en budget om het zo lang als u wilt onderaan de feeds van andere accounts weer te geven. Klik op ‘Advertentie maken’, en het bericht dat u oorspronkelijk hebt gepubliceerd wordt een advertentie.

Het is belangrijk om een balans te hebben tussen organische content en betaalde posts op uw Instagram pagina. Wanneer iemand op een van uw advertenties klikt, wilt u wel dat ze zien dat het account vol staat met geweldige foto’s of video’s – op deze manier, als ze besluiten u te volgen om meer van dit soort geweldige content te blijven bekijken (en hopelijk op een gegeven moment iets te kopen), dan zullen ze niet teleurgesteld zijn wanneer er niets anders dan andere advertenties op hen wachten.

Niet tevreden over uw Instagram campagnes?
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw Instagram campagnes door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de Instagram specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.

Instagram adverteren: hoe werkt het?

Als u weet hoe u Instagram gebruikt, dan komt het maken van advertenties u misschien bekend voor. Leer hier de termen die u helpen bij uw eerste betaalde posts op Instagram.

Belangrijke termen in Instagram adverteren zijn:

Ads Manager: een tool waarmee u uw advertenties kunt aanmaken en beheren en waarmee u inzicht krijgt in hun prestaties.

Boosted post: een organische post die u betaalt om veel meer mensen te bereiken dan normaal. Dit is hetzelfde als een promoted (of boosted) post – het verschil met een advertentie is dat het is gebouwd op uw eigen organische content en niet gepaard gaat met het draaien van advertenties via Ads Manager.

Business Manager: een tool van Facebook waarmee u meerdere advertentieaccounts kunt beheren, mensen die aan uw advertenties of pagina’s werken. U kunt deze verschillende accounts koppelen en vervolgens rollen (zoals admin) toewijzen aan personen, zodat zij toegang hebben tot specifieke functies binnen uw advertentieaccount. Daarnaast geeft het uw inzicht in de advertenties die u hebt lopen. U kunt zien hoeveel volgers uw kanaal heeft en een paar andere interessante statistieken, maar anders dan bij Ads Manager kunt u hier geen advertenties aanmaken of bewerken.

Instagram Feed: waar uw Instagram advertenties op ziet. Dit is de nieuwsfeed op Instagram. Hier krijgen gebruikers zowel betaalde als organische posts te zien, gebaseerd (voor de meeste accounts) op wie ze volgen – niet anders dan Facebooks catalogus van producten of Pages voor merken/bedrijven die op een aparte plaats bestaan naast hun persoonlijke feeds.

Impressies: het aantal keren dat een advertentie aan gebruikers is getoond. In tegenstelling tot bereik kan deze metriek zelfs worden berekend wanneer een enkele gebruiker de advertentie meerdere keren ziet.

Reels: een vorm van content waarop uw korte video’s van maximaal 60 seconden kunt plaatsen. Deze worden getoond in de reels feed; hier kunnen ook advertenties worden geplaatst.

Stories: 24-uurs verhalen zijn een geweldige manier om gesprekken met uw doelgroep te beginnen en relaties op te bouwen. U kunt de interactieve stickers in deze verhalen gebruiken als springplank voor een dialoog over wat belangrijk is op hun levensreis, zoals gezondheid, rijkdom of spiritualiteit; zaken waar uw producten/diensten van zouden kunnen profiteren. U kunt bijvoorbeeld een Poll of Quiz maken. U kunt ook adverteren op Stories.

Dit is hoe u Instagram advertenties kunt gebruiken

Voordat u uw advertentie maakt, helpt het om te weten dat Instagram-advertenties in wezen organische berichten zijn die als advertenties op de markt worden gebracht.U kunt hiermee een groot publiek bereiken zonder veel geld uit te geven.

Voordat we een campagne voor u opzetten, leest u hier hoe we dat bij Digiso doen.

    1. Om een bepaald publiek aan te spreken, moeten we eerst bepalen wie die groep is
    2. Daarna onderzoeken we hoe we content voor hen kunnen creëren.
    3. Nadat we onze doelgroep hebben geanalyseerd, kunnen we een marketingstrategie bedenken. Welke content moet ik creëren voor mijn klanten in welke fase van de marketing funnel?
    4. Vragen over doelgroep, budget en andere details worden aan het eind van ons proces beantwoord.

Optimalisatiemogelijkheden met adverteren op Instagram

Hoe om te gaan met advertentie moeheid:

Wanneer een advertentie te vaak wordt getoond, kunnen gebruikers deze verbergen of als hinderlijk rapporteren. Heeft u die ervaring ooit gehad met uw eigen advertenties? Als uw advertentie niet voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker, kan Instagram deze als spam beschouwen.

Dit vermindert de impact van uw campagne. Wanneer u dus ziet dat de kolom Display “advertentie moeheid” bevat, betekent dit dat uw advertentie te vaak aan één gebruiker werd getoond. Om dit te verhelpen, werkt u uw advertenties bij door nieuw materiaal te creëren. Maak een nieuwe afbeelding, video of verhaal om een groter publiek aan te spreken. Een manier om advertentie moeheid voor te zijn is door de frequentie te controleren waarmee u advertenties voor uw klanten weergeeft.

Dus hoe vaak moet u uw advertentie laten lopen om te voorkomen dat gebruikers adsickness krijgen? Ongeveer drie tot acht keer tijdens de campagne.

Als een gebruiker niet geïnteresseerd is in een advertentie, verhoogt het herhaaldelijk tonen ervan niet de kans dat hij erop zal klikken. Die strategie werkt averechts. Het omschakelpunt is wanneer een zogenaamd koud publiek de advertentie drie keer ziet; als u daarna geen actie onderneemt, zullen de resultaten van uw advertenties kelderen. Als u retargeting gebruikt, is de frequentie van de advertenties die aan een individuele gebruiker worden getoond geen goede manier om het succes te meten. Een advertentiecampagne met een hoge frequentie kan nog steeds uitstekende resultaten opleveren als ze gericht is op mensen die blijk hebben gegeven van affiniteit met uw bedrijf of merk.

De voordelen van adverteren op Instagram:

  • Betaalde advertenties op Instagram worden op dezelfde manier opgemaakt als organische posts, waardoor ze er naadloos uitzien. Ze gaan naadloos op in hun omgeving en komen voor gebruikers net zo natuurlijk over als gewone content – wat leidt tot een hoge betrokkenheid.
  • Veel mensen openen links van advertenties direct in de Instagram app in plaats van op een landingspagina. Dit komt Instagram ten goede, omdat het adverteerders aanmoedigt om deze vorm van adverteren te gebruiken. Als u echter wel uw eigen landingspagina opzet, worden gebruikers, wanneer ze op een link binnen een advertentie klikken, in plaats daarvan doorgestuurd naar de website van die adverteerder.

Wanneer is het de moeite waard om Instagram advertenties te gebruiken?

Veel Nederlanders maken gebruik van Instagram, een sociaal netwerk voor het delen van foto’s en video’s. U kunt het platform gebruiken om een grotere groep te bereiken – en uw doelgroep aan te spreken – door uw merk erop te promoten. U gebruikt Instagram advertenties om uw publiek in elke fase van de customer journey te targeten. Via deze advertenties bereikt u meer gebruikers die net geïnteresseerd zouden kunnen zijn in wat u te bieden hebt. Instagram advertenties kunnen u helpen uw bedrijf te laten groeien door te adverteren op een manier die gemakkelijk te beheren en kosteneffectief is. Hoewel het voor nieuwe bedrijven moeilijk kan zijn om met Instagram advertenties te beginnen, kunt u ze ook gebruiken als u een groot gevestigd bedrijf hebt en meer mensen wilt bereiken.

In een notendop, wanneer gebruikt u Instagram advertenties? Op elk punt in het See-Think-Do Care-model – zodat uw klanten kunt bereiken en aantrekken; ze overhalen om te converteren; hun business behouden als ze eenmaal aan boord zijn; en uw bedrijf of merknaam aanbevelen. Als u meer wilt weten over wanneer het gepast is om elk type advertentie te gebruiken, geven we u de lowdown daarover in ons artikel over Facebook Advertising. Aangezien ze allebei van dezelfde maker zijn, hebben deze twee social media kanalen veel overeenkomsten.

Een analyse door een Instagram specialist

Probeert u uw bedrijf op de kaart te zetten via Instagram, maar komt het nog niet echt van de grond? Een Instagram specialist van Digiso analyseert gratis uw pagina en geeft concreet advies. Ze brengen mogelijkheden in kaart – en dat geheel vrijblijvend. Het doel van de analyse is om te bepalen welke richting u met uw Instagram account op moet. Ze geven advies over hoe u uw profiel kunt optimaliseren, of dat nu is door nieuwe content te plaatsen of door interactie met andere gebruikers om uw volgers te laten groeien. Of laat onze online marketers uw Instagram ads managen en campagnes. Onze experts helpen u bij het creëren van een effectieve marketingstrategie die uw doelgroep bereikt en resultaten genereert. We bieden een breed scala aan diensten voor alle niveaus van Instagram marketing expertise.

Gratis Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze Instagram specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op. 

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!

Waar wij u nog meer bij kunnen helpen

Naast Instagram adverteren, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website, technische SEO en conversie optimalisatie. 

Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment. 

Display, shopping, search, performance max, discovery, video, en youtube (alle campagnetypen in Google Ads)

Conversiegericht, snelle laadtijden, SEO-optimised en unieke interactieve designs anno 2023

Omzetgerichte webshops, speciaal ingericht voor Google en platform marketing 

Contact & Support

Wij zijn elke dag bereikbaar, ook in weekenden

085 - 080 54 57

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft