Wat is Channable?
Channable is een online marketingplatform dat bedrijven helpt hun digitale aanwezigheid te optimaliseren door productcatalogi automatisch te synchroniseren met externe kanalen zoals de markt, vergelijkende
Bent u op zoek naar een Instagram bureau om uw Instagram prestaties te verhogen? Wij helpen u bij het genereren van meer leads, klanten, omzet en winst via Instagram adverteren. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken. Binnen 24 uur reactie van één van onze Instagram specialisten.
Binnen 24 uur contact
Binnen 24 uur contact
Bent u op zoek naar een effectieve manier om uw merk of bedrijf te promoten op Instagram? Digiso kan u helpen. Wij hebben een bewezen staat van dienst als het gaat om het leveren van succesvolle campagnes en het waarborgen van een maximaal bereik. Ons team is goed vertrouwd met het creëren van Instagram campagnes die zijn afgestemd op uw unieke behoeften en die echte resultaten opleveren voor uw merk of bedrijf. Neem vandaag nog contact met ons op.
Gratis afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.
Er staat een volledig team van specialisten voor u klaar, vanaf het allereerste moment dat wij beginnen met onze samenwerking. Zo helpen wij u met SEA (Google Ads), SEO, Social Media marketing, e-mail marketing, vindbaarheid, website-optimalisatie, datarapportages en nog veel meer. Wij zijn zowel gespecialiseerd in de B2B- als B2C markt. Tijdens onze alledaagse werkzaamheden is ons streven om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. Benieuwd hoe wij dit doen? Neem dan contact met ons op.
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!
Channable is een online marketingplatform dat bedrijven helpt hun digitale aanwezigheid te optimaliseren door productcatalogi automatisch te synchroniseren met externe kanalen zoals de markt, vergelijkende
Een GIF (Graphics Interchange Format) is een type afbeeldingsbestand dat zowel statische als geanimeerde afbeeldingen ondersteunt. Het gebruikt een 8-bit palet en wordt het meest
Een klantreis is de weg die een klant aflegt bij zijn interactie met een bedrijf of organisatie. Het begint wanneer ze zich voor het eerst
De linkstructuur van een website is de manier waarop de pagina’s en links zijn georganiseerd. Dit maakt het voor zowel zoekmachines als bezoekers gemakkelijker om
Een SEO kansenonderzoek is een instrument dat wordt gebruikt om mogelijkheden voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) te identificeren en te analyseren. Dit type onderzoek helpt website-eigenaren en
Magento is een open-source e-commerce platform dat online bedrijven een uitgebreide reeks krachtige tools biedt om hun winkel te bouwen en te beheren. Het is
Mailchimp is een alles-in-één marketingplatform voor kleine bedrijven. Het stelt gebruikers in staat om e-mailcampagnes aan te maken, te beheren en te segmenteren, geautomatiseerde klantreizen
On page optimalisatie is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie (SEO). Het verwijst naar het proces van het optimaliseren van verschillende elementen op een specifieke
Paginaweergave is een metriek die wordt gebruikt om te meten hoe vaak een enkele pagina van uw website of webapplicatie door bezoekers is bekeken. Deze
Open source is een term die wordt gebruikt om software of andere soorten werk te beschrijven die zonder beperkingen aan het publiek beschikbaar zijn gesteld.
Toevoegen aan winkelwagentje (ook wel “add-to-cart” of ATC genoemd) is een actie die het winkelend publiek onderneemt wanneer ze klaar zijn om een product van
Een bug is een fout of tekortkoming in een computerprogramma waardoor het onjuiste of onverwachte resultaten oplevert, en kan leiden tot systeemcrashes, geheugenlekken en datacorruptie.
Een conversiepixel is een soort softwarecode die wordt gebruikt om conversies en acties op websitepagina’s bij te houden. Het bestaat meestal uit een HTML of
EAN staat voor European Article Number, een numerieke code van 13 cijfers ter identificatie van producten die op de wereldmarkt worden verkocht. Deze streepjescode is
Een vriendelijke URL, ook bekend als een “mooie” of “schone” URL, is een gemakkelijk leesbaar webadres dat gebruikers- en zoekmachinevriendelijk is. Hij is vrij van
Google Maps is een door Google ontwikkelde kaartendienst. Het biedt satellietbeelden, wegenkaarten, 360° panoramische beelden van straten en real-time verkeersomstandigheden – allemaal handig bij het
Gesponsorde content is een vorm van reclame waarbij een adverteerder betaalt voor de productie en verspreiding van content over zijn merk, product of dienst. Content
Metadata zijn gegevens over andere gegevens. Ze beschrijven en geven context aan de oorspronkelijke gegevens, en helpen ze te classificeren zodat ze toegankelijk zijn en
Paginasnelheid is een maatstaf voor de snelheid waarmee de inhoud van een webpagina wordt geladen. Ze wordt gemeten in seconden en kan een aanzienlijke invloed
Segmentatie is het proces waarbij een markt wordt opgedeeld in verschillende groepen klanten die soortgelijke behoeften, kenmerken of gedragspatronen hebben. Het is een belangrijk onderdeel
Buzzmarketing is een vorm van promotie die klanten aanmoedigt om een product of dienst onder de aandacht te brengen. Buzzmarketing probeert een sfeer van conversatie
Cross device marketing is een technologiegedreven marketingstrategie waarmee bedrijven klantgegevens van meerdere apparaten kunnen vastleggen en benutten. Het stelt marketeers in staat een eenduidig beeld
Dynamische remarketing is een tool van Google Ads waarmee bedrijven advertenties kunnen richten op klanten die eerder interactie hebben gehad met hun website of mobiele
Een attribute set is een groep attributen die specifieke kenmerken van een artikel beschrijven. Een attribute set kan zijn: kleur, grootte, vorm, materiaal, prijs, beschikbaarheid,
Een excerpt is een passage uit een groter werk, zoals een boek, essay, gedicht of film. Excerpt’s zijn meestal gebruikt om lezers kennis te laten
De slug is het stuk tekst dat achter uw domeinnaam komt in een URL. Deze paginatitel wordt automatisch gegenereerd op basis van wat u hebt
Een WordPress thema is een verzameling sjablonen en stylesheets die worden gebruikt om het uiterlijk en de sfeer van een website te bepalen. Thema’s worden
WordPress widgets zijn kleine inhoudsblokken die gemakkelijk kunnen worden toegevoegd aan de zijbalk van een website of een ander gebied dat geschikt is voor widgets.
Woocommerce is een open-source ecommerce plugin voor WordPress. Hiermee kunnen gebruikers hun online winkels creëren, beheren en onderhouden gemakkelijker en efficiënter. Het is ’s werelds
WordPress admin is de administratieve achterkant van een WordPress website. Het is waar admins en gebruikers toegang hebben tot alle functies en instellingen voor hun
Abandoned carts zijn de e-commerce term die wordt gebruikt om te verwijzen naar shoppers die artikelen toevoegen aan hun online winkelwagentje, maar het niet voltooien
Blogs zijn een vorm van online communicatie waarbij regelmatig inhoud wordt gepubliceerd. De inhoud bestaat meestal uit tekst, foto’s, video’s en geluidsopnames. Blogs bieden personen
Product bundels verwijzen naar producten of diensten die als pakket worden verkocht. Een bundel kan twee of meer artikelen omvatten, zoals meerdere softwareprogramma’s, digitale downloads
Een conversietag, ook wel tracking pixel of tag genoemd, is een op internet gebaseerde technologie die wordt gebruikt om de prestaties van online marketingcampagnes te
Een marketingscan is een analyse van de externe omgeving, met inbegrip van economische, sociale, technologische en concurrerende trends. Het helpt bedrijven hun huidige marktpositie te
Een WordPress thema is een verzameling sjabloonbestanden die worden gebruikt om het ontwerp en de algemene lay-out van een WordPress website te bepalen. Thema’s zijn
Budget pricing (budget prijzen) is een vorm van prijsbepaling waarbij de kosten van goederen of diensten zo laag mogelijk worden gehouden. Meestal gaat het om
Bundle pricing (bundelprijzen) zijn een soort marketing- en prijsstrategie waarbij meerdere producten worden verkocht als één gecombineerd product met korting. Bundelprijzen bieden klanten de mogelijkheid
Dynamic pricing (dynamische prijsstelling) is een prijsmodel waarbij de prijzen voor goederen of diensten worden aangepast op basis van de marktomstandigheden, de vraag van de
Een conversiefunnel is een marketingtactiek die wordt gebruikt om de kans te vergroten dat een online bezoeker een betalende klant wordt. Het gaat meestal om
Een marktplaats is een online platform waar kopers en verkopers elkaar kunnen ontmoeten om goederen, diensten of informatie uit te wisselen. Marktplaatsen worden gebruikt door
Click and collect is een dienst die door veel detailhandelaren wordt aangeboden, waarbij klanten online producten kunnen kopen en deze in hun plaatselijke winkel kunnen
Cross channel marketing is een strategie om via meerdere kanalen (zoals e-mail, sociale media, web en mobiel) met klanten in contact te komen met de
Dropshipping betekent dat een winkel de producten die hij verkoopt niet in voorraad houdt. Wanneer de winkel een product verkoopt, koopt hij het van een
Een API-koppeling is een soort software-integratie waarmee twee of meer verschillende toepassingen met elkaar kunnen communiceren en gegevens kunnen uitwisselen. Een applicatieprogrammering interface (API) definieert
Een fulfilment center is een geautomatiseerd magazijn dat wordt gebruikt om de voorraad voor online bestellingen op te slaan en te beheren. De faciliteit verwerkt,
Van een herhalingsaankoop is sprake wanneer een klant terugkeert om hetzelfde product of dezelfde dienst opnieuw te kopen. Het gebeurt meestal met producten die regelmatig
Google Mijn Bedrijf is een gratis tool van Google waarmee bedrijven gemakkelijk hun online aanwezigheid in de zoekmachine kunnen beheren. Het laat bedrijven kunnen hun
Klantretentie (Klantbehoud) verwijst naar het vermogen van een bedrijf om bestaande klanten tevreden te houden en te voorkomen dat zij zich tot concurrenten wenden. Bedrijven
Platform as a Service (PaaS) is een cloud computing-dienstenmodel dat gebruikers de mogelijkheid biedt om toepassingen op een cloudplatform te implementeren zonder de onderliggende infrastructuur,
Software-as-a-Service (SaaS) is een cloud computing-model dat toegang tot softwarediensten via het internet mogelijk maakt. Het biedt gebruikers toegang tot de softwarefunctionaliteit zonder deze op
Een productattribuut is een kenmerk van een product dat helpt om het te onderscheiden van andere producten. Productattributen kunnen kenmerken zijn zoals grootte, kleur, materiaal
Een zachte conversie is een proces waarbij klanten naar een product of dienst worden geleid zonder dat zij noodzakelijkerwijs onmiddellijk tot aankoop overgaan. Het gaat
Een proefperiode is een korte periode waarin een persoon of organisatie een product, dienst of overeenkomst kan uitproberen alvorens zich voor langere tijd vast te
Google PageSpeed Insights is een gratis tool van Google waarmee webontwikkelaars en site-eigenaren de prestaties van hun websites kunnen meten. Deze tool geeft u een
Google Shopping is een online winkeldienst waarmee gebruikers artikelen van verschillende verkopers kunnen zoeken en vergelijken. Het biedt een handige manier om te bladeren door
Orderwaarde (OV) is een term die wordt gebruikt om het geldbedrag te beschrijven dat is verbonden aan een door een klant geplaatste order. Het meet
Retailmarketing is het proces waarbij een product of dienst bij consumenten wordt gepromoot om hen aan te moedigen het te kopen. Het omvat activiteiten zoals
Een verlaten winkelwagentje is een fenomeen waarbij klanten artikelen toevoegen aan hun online winkelwagentje, maar de aankoop niet afronden. Dit type verlaten karretje kan verschillende
Een conversiedoel is een specifieke actie die u wilt dat bezoekers van uw website, app of ander digitaal kanaal ondernemen. Het kan zo eenvoudig zijn
Een conversiewindow is de tijdspanne waarbinnen een bepaalde marketingboodschap een kans heeft om in verkoop te worden omgezet. Het kan variëren van enkele dagen tot
E-mailcampagnes zijn een effectieve manier om uw klantenbestand, potentiële klanten en partners te bereiken. Het is een vorm van direct marketing waarbij e-mails als voornaamste
Een marketing bureau is een bedrijf dat gespecialiseerde diensten verleent aan bedrijven. Deze diensten kunnen variëren van het creëren en beheren van marketingcampagnes tot het
Een marketing consultant is een professional die advies en begeleiding geeft aan bedrijven en organisaties over hoe ze hun doelgroepen het beste kunnen bereiken. Ze
Een gekwalificeerde lead is een contactpersoon of persoon die interesse heeft getoond in de producten en diensten die een organisatie aanbiedt en die voldoet aan
Een SWOT-analyse (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) is een strategisch planningsinstrument om de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van een organisatie
Digitale producten zijn alle soorten digitale content die online kunnen worden verkocht of verhandeld. Hieronder vallen downloadbare eBooks, software en apps, abonnementsdiensten, streaming mediadiensten, lidmaatschappen
De voettekst, of paginavoet, is een gebied onderaan een webpagina dat vaak informatie over het auteursrecht en aanvullende links naar gerelateerde pagina’s. Het kan ook
De header is een stukje code bovenaan een HTML-document dat specifieke informatie over de website bevat. Het wordt meestal gebruikt om de browser informatie te
Domain Authority is een score die aangeeft hoe waarschijnlijk het is dat een website als hoog resultaat in een zoekmachine verschijnt. De score wordt berekend
Een 301 redirect is een HTTP-statuscode die wordt gebruikt om aan te geven dat de gevraagde URL permanent is verplaatst naar een nieuwe locatie. Het
Cache is een tijdelijke gegevensopslagruimte die wordt gebruikt door computers, websites, browsers en toepassingen. Hierin worden vaak geraadpleegde gegevens zoals webpagina’s, afbeeldingen, scripts en andere
Een canonieke tag (ook bekend als de “rel canonical” tag) is een HTML-element dat webmasters helpt problemen met dubbele inhoud te voorkomen. Het werkt door
Een Content Delivery Network (CDN) is een netwerk van geografisch verspreide servers die worden gebruikt om webinhoud op te slaan en af te leveren. CDN’s
Mobile first is een concept dat mobiele apparaten op de voorgrond plaatst bij het ontwerpen en ontwikkelen van producten. Dit betekent dat bij de ontwikkeling
Responsive design is een benadering van het maken van webpagina’s die gebruik maakt van flexibele lay-outs, afbeeldingen en cascading style sheet media queries. Het doel
Een SEO audit is een uitgebreide beoordeling van de technische componenten en de inhoud van een website om mogelijke belemmeringen voor succesvolle zoekmachineoptimalisatie te identificeren.
Een SEO scan is een proces van het analyseren van een website om potentiële gebieden te identificeren die moeten worden verbeterd om de zichtbaarheid in
Een subdomein is een domein dat deel uitmaakt van een groter domein. Het functioneert als een onafhankelijke entiteit, maar is gekoppeld aan het hoofddomein. Subdomeinen
Google Search is een webzoekmachine van Google LLC. Het is de meest gebruikte zoekmachine op het World Wide Web, die dagelijks miljarden zoekopdrachten ontvangt. Het
SEO copywriting is een proces waarbij inhoud wordt gecreëerd met als doel de zichtbaarheid van de website in de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) te verbeteren.
Zoekmachinemarketing (SEM) is het proces van het gebruik van betaalde advertenties om de zichtbaarheid van een website te vergroten en meer bezoekers, leads en verkoop
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een reeks strategieën en technieken die worden gebruikt om de zichtbaarheid van uw website in de resultaten van zoekmachines te vergroten. SEO
Een crawl budget is een limiet aan het aantal pagina’s dat een zoekmachine crawler kan en zal crawlen tijdens elk bezoek. Het budget beperkt de
Een online marketingplan is een strategisch document met de methoden en tactieken die een organisatie of bedrijf zal gebruiken om het gewenste publiek te bereiken
Dubbele inhoud is inhoud van een webpagina die op meer dan één plaats op het internet voorkomt. Het kan opzettelijk of onopzettelijk zijn, en het
Een pictogram dat met een bepaalde website of webpagina wordt geassocieerd, wordt een favicon genoemd. De favicon wordt meestal weergegeven in de adresbalk van de
Een featured snippet is een speciaal soort zoekresultaat dat bovenaan de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP) verschijnt wanneer iemand zoekt op iets specifieks. Het is
Een follow link is een soort hyperlink die zoekmachines opdracht geeft autoriteit door te geven van de bronpagina naar de doelpagina. Dit helpt de doelpagina
Google Trends is een hulpmiddel waarmee gebruikers kunnen onderzoeken hoe vaak bepaalde zoektermen in de loop van de tijd zijn gebruikt. Het geeft inzicht in
Lazy loading is een programmeertechniek die door ontwikkelaars wordt gebruikt om de initialisatie van een object uit te stellen totdat het nodig is. Dit helpt
No index is een HTML-tag die zoekmachines zoals Google en Bing vertelt een pagina of bericht op de website niet te indexeren. Het wordt gebruikt
Een rich snippet is een term die wordt gebruikt om de extra informatie te beschrijven die in een zoekresultaat verschijnt na de hoofdtitel en -beschrijving.
Off-page SEO omvat activiteiten die buiten een website worden gedaan om de positie ervan in de zoekmachineresultaten te beïnvloeden, zoals linkbuilding en sociale media marketing.
On page SEO (Search Engine Optimization), ook bekend als on-site SEO, is de praktijk van het optimaliseren van individuele webpagina’s om het verbeteren van de
Readability is het gemak waarmee een lezer een geschreven tekst kan begrijpen. De readability hangt af van verschillende factoren, zoals de lengte van de zinnen,
Schema.org is een initiatief van grote zoekmachines zoals Google, Microsoft en Yahoo om een standaard voor gestructureerde gegevensopmaak voor webpagina’s te creëren. Door gestructureerde gegevens
Search engine marketing (SEM) is een online marketingstrategie die wordt gebruikt om de zichtbaarheid en het verkeer naar een website of webpagina te vergroten door
Technische SEO verwijst naar het proces van het optimaliseren van een website voor zoekmachine crawlers en het verbeteren van de algemene zichtbaarheid in organische zoekmachineresultaten.
Organische zoekresultaten zijn de vermeldingen op webpagina’s die op basis van relevantie het meest overeenkomen met de zoekopdracht van de gebruiker. Organische zoekresultaten zijn algoritmisch
Ranking factoren zijn de criteria die zoekmachines gebruiken om de relevantie van een website en de inhoud ervan voor een bepaalde zoekopdracht te bepalen. Zij
Lokale SEO (of lokale zoekmachine optimalisatie) is een methode om uw online aanwezigheid te optimaliseren om klanten in een specifiek geografisch gebied te bereiken. Het
Een meta description is een HTML-attribuut dat een korte samenvatting van een webpagina geeft. Het is bedoeld om gebruikers en zoekmachines een idee te geven
De H-tag (HTML) wordt gebruikt om koppen en subkoppen op een webpagina aan te geven. De belangrijkste kop wordt aangeduid met een H1, gevolgd door
Long-tail keywords zijn zoekwoordzinnen die over het algemeen specifieker zijn, langer zijn en meerdere woorden bevatten. Ze worden gebruikt om een meer gerichte benadering van
Een online marketingstrategie is een uitgebreid plan voor het gebruik van digitale kanalen om een bedrijf te promoten en te laten groeien. Het omvat meestal
Google Ads Editor is een gratis te downloaden applicatie waarmee u grote of complexe Google Ads-accounts efficiënter kunt beheren. Hiermee kunt u bulkwijzigingen aanbrengen, acties
Zoekvolume is een maatstaf voor het aantal zoekopdrachten dat wordt uitgevoerd op zoekmachines voor een bepaald trefwoord, term of zin. Het is een belangrijke maatstaf
Gebroken links, ook bekend als dode links of linkrot, verwijzen naar hyperlinks op een website die leiden naar een pagina die niet langer beschikbaar is
Core Web Vitals zijn een reeks door Google gedefinieerde statistieken om de gebruikerservaring op websites te meten. Deze statistieken meten het laden, de interactiviteit en
Een 404-pagina is een foutpagina die verschijnt wanneer een gebruiker probeert toegang te krijgen tot een website of webpagina die niet bestaat. Dit kan gebeuren
Een robots.txt-bestand is een tekstbestand in de hoofddirectory van een website dat zoekmachinerobots (zoals Googlebot) vertelt welke pagina’s en bestanden de robot al dan niet
Een tagline is een korte, memorabele slogan of zin die wordt geassocieerd met een bepaald product, merk of bedrijf. Het dient als uitdrukking van de
HTML is een taal die wordt gebruikt om websites en apps te maken. Het is de standaard opmaaktaal voor documenten die worden weergegeven in een
Ankerlinks, ook wel “page jumps” genoemd, zijn een type HTML-link waarmee gebruikers snel van de ene sectie naar de andere kunnen navigeren op dezelfde pagina.
De zoekpartners van Google zijn een netwerk van websites van derden die met Google samenwerken om hun advertenties weer te geven. Deze sites bieden gebruikers
Plugins zijn softwarecomponenten die extra functionaliteit bieden aan een bestaand programma of toepassing. Ze stellen gebruikers in staat de mogelijkheden en functionaliteit van hun programma’s
Doelgroepen zijn een specifieke groep mensen binnen een grotere populatie waarop marketeers of adverteerders zich richten voor hun boodschap. Ze kunnen worden verkleind op basis
Campagnetypes verwijzen naar de verschillende manieren waarop een marketing- of reclamecampagne kan worden gestructureerd. Verschillende campagnes zijn ontworpen voor verschillende doeleinden, zoals het stimuleren van
Campagnedoelstellingen zijn de doelen die bedrijven stellen om hun marketingcampagnes te sturen. Zij vertegenwoordigen de gewenste resultaten van een campagne, zoals een grotere naamsbekendheid of
U kunt de wijzigingsgeschiedenis in Google Ads gebruiken om te controleren op wijzigingen in voorstellen, voorgestelde regelitems, bestellingen, regelitems, advertentiemateriaal, aangepaste velden, sleutel/waarden voorraadregels doelsegmenten
Verbeterde CPC (ECPC) is een geautomatiseerde biedstrategie die biedingen optimaliseert om meer conversies te krijgen terwijl uw doelrendement op advertentie-uitgaven (ROAS) wordt gerespecteerd. ECPC werkt
TikTok marketing is een nieuwe manier van adverteren met behulp van de video-sharing app TikTok. Je maakt video’s die speciaal zijn voor TikTok-gebruikers en praat
Snapchat marketing is het gebruik van Snapchat, een multimedia messaging app die populair is onder tieners en jonge volwassenen, voor marketingdoeleinden. Het gaat om het
Manual bidding is een online reclamestrategie waarmee adverteerders individuele biedingen kunnen instellen voor elk van hun advertentieplaatsingen. Deze vorm van bieden kan worden gebruikt wanneer
LinkedIn marketing is een vorm van digitale marketing die LinkedIn, ’s werelds grootste professionele netwerk, als primair platform gebruikt. Het omvat het creëren en delen
Instagram marketing is het proces van het gebruik van Instagram om producten, diensten of merkbekendheid te promoten. Het gaat meestal om het creëren en delen
Het Zoeknetwerk is een verzameling websites en zoekmachines die advertenties weergeven die gekoppeld zijn aan Google Ads. Wanneer iemand zoekt naar iets dat relevant is
Gebeurtenissenbeheer op Facebook is het proces van het creëren, promoten en beheren van gebeurtenissen met behulp van de functies die beschikbaar zijn op het sociale
Facebook marketing is een vorm van digitale marketing waarbij inhoud op Facebook wordt gecreëerd en gedeeld om uw bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Dit kan zijn het
Facebook Business Manager is een gratis tool van Facebook waarmee bedrijven hun aanwezigheid op het platform kunnen beheren. Hiermee kunnen bedrijven zakelijke profielen aanmaken, adverteren
Een zoekwoordplanner is een hulpmiddel dat marketeers helpt bij het onderzoeken van zoekwoorden voor hun online campagnes. Het wordt gebruikt om te bepalen welke zoekwoorden
Met de website-informatie extensie kunt u uw aanbod gedetailleerd opsommen. Door gebruik te maken van verschillende categorieën kunt u uw aanbod duidelijker specificeren. U kunt
Een sitelink-extensie is een type advertentie-extensie waarmee adverteerders extra links aan hun advertenties kunnen toevoegen, zodat gebruikers toegang krijgen tot meer specifieke pagina’s op hun
Responsieve zoekadvertentie (RSA’s) zijn een soort geautomatiseerde advertentie-indeling die beschikbaar is in Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords). RSA’s genereren automatisch meerdere variaties van
Een promotie-extensie is een soort extensie die een extra aanwezigheid van een organisatie op het web biedt. Hiermee kunnen bedrijven hun producten en diensten promoten
Prijs-extensies worden veel gebruikt in digitale marketingcampagnes. Een website kan een sectie hebben voor speciale aanbiedingen en kortingen, wat meer klanten kan aantrekken. Het is
Een partnerlocatie-extensie (PLE) is een soort Google Ads-functie waarmee adverteerders een lijst met locaties kunnen maken en weergeven die aan hun bedrijf zijn gekoppeld. De
Het looptijd budget is het meeste dat je bereid bent uit te geven aan je Facebook-advertentieset over de gehele looptijd. Het bedrag dat u selecteert
Een omnichannel strategie is een benadering van klantenservice en marketing die klanten een naadloze ervaring biedt via meerdere kanalen, waaronder in de winkel, online, mobiel
Een locatie-extensie is een advertentiefunctie die beschikbaar is in Google Ads en Microsoft Advertising waarmee adverteerders hun fysieke bedrijfslocaties kunnen promoten. Door een locatie-extensie toe
Een leadformulier extensie is een online marketing tool die bedrijven helpt om leads uit Google Ads campagnes vast te leggen. Hiermee kunnen adverteerders een formulier
Een klantenportefeuille is een verzameling klanten, doorgaans gesegmenteerd volgens verschillende kenmerken zoals demografie, geografie en/of gedrag. Het wordt gebruikt om kansen te identificeren en marketingstrategieën
Highlight-extensies zijn een geweldige manier om je tekstadvertenties te verbeteren, door concurrerende aanbiedingen zoals gratis verzending of 24-uurs klantenservice te benadrukken. Ze verschijnen naast je
Een gedeeld budget in Google Ads is een gemiddeld dagbudget dat door meerdere campagnes in een account wordt gedeeld. Dit type budget kan het budgetbeheer
Het dagbudget is het maximumbedrag dat u bereid bent per dag aan een bepaalde AdWords-campagne uit te geven. Het is belangrijk op te merken dat
Een content management systeem (CMS) helpt u bij het maken en beheren van digitale inhoud. Het ondersteunt meestal meerdere gebruikers, zodat mensen kunnen samenwerken. Het
Een campagne is een georganiseerde inspanning om een product, dienst, zaak of initiatief te promoten. Het omvat activiteiten zoals reclame, public relations, direct marketing en
Bestemmings-URL, ook bekend als definitieve URL, is het eigenlijke webadres van een landingspagina waarnaar een internetgebruiker wordt geleid wanneer hij op een advertentie klikt. Bestemmings-URL’s
Een bel-extensie is een telefoonnummer dat verschijnt bij een Google-zoekmachineadvertentie. Dit telefoonnummer komt rechtstreeks uit de accountgegevens van de adverteerder. Als je op het nummer
Een app-extensie is een programma of stuk code dat functionaliteit toevoegt aan een bestaande toepassing. Het kan worden gebruikt om nieuwe functies te introduceren, bestaande
Een afbeelding-extensie is een reeks tekens die na de naam van een bestand volgt en aan het einde ervan wordt toegevoegd. Het doel van een
Een advertentieset is een onderdeel van Facebook Ads Manager waarmee je leveringsopties voor je advertentiecampagnes kunt definiëren, targeten en beheren. Een advertentieset kan een of
Een advertentiegroep is een verzameling advertenties, trefwoorden en biedingen die samen worden beheerd om een algemeen marketingdoel te bereiken. Met advertentiegroepen kunnen marketeers zich richten
Een advertentieaccount is een online platform waarmee bedrijven hun advertentiecampagnes kunnen beheren. Hiermee kunnen bedrijven advertenties aanmaken en optimaliseren, statistieken bijhouden, rapporten bekijken en meer.
Een adset is een verzameling advertentiecampagnes met verwante doelstellingen die op dezelfde manier worden beheerd. Elke adset bestaat uit een of meer advertenties en is
Een ad account is een online tool die wordt gebruikt om advertentiecampagnes te beheren en te automatiseren. Hiermee kunt u de prestaties van uw advertenties
Hoe vaker een advertentie wordt getoond, hoe beter ons advertentiesysteem in staat is de beste mensen en plaatsen te vinden om die specifieke advertentie te
De kwaliteitsscore is een metriek die door zoekmachine marketing (SEM) platforms wordt gebruikt om de relevantie en kwaliteit van de advertentie creatives van een adverteerder
De Facebook pixel is een stukje code waarmee u de activiteit van websitebezoekers op uw website kunt volgen en de doeltreffendheid van uw advertenties kunt
De bedrijfsmanager is een functie op Facebook waarmee bedrijven gemakkelijk hun pagina’s, advertentieaccounts en mensen die eraan werken kunnen beheren. Het biedt één gecentraliseerde plaats
Brick and mortar is een type bedrijf dat een fysieke locatie heeft, in plaats van alleen een online aanwezigheid. Brick and mortar bedrijven bieden goederen
Biedstrategie om klikken te maximaliseren is een geautomatiseerde biedstrategie die adverteerders helpt het meeste uit hun budgetten te halen door biedingen te optimaliseren om klikken
Advertentiebeheer is een proces dat bedrijven helpt bij het beheren, targeten en optimaliseren van hun online reclamecampagnes. Dit omvat het selecteren van de juiste advertentienetwerken
Een attributiemodel is een reeks regels waarmee marketeers krediet kunnen toekennen voor conversies en andere gewenste resultaten over verschillende kanalen, zoals zoekmachinemarketing (SEM), sociale media,
SEM, of Search Engine Marketing, is een vorm van online marketing die specifiek gebruik maakt van zoekmachines om de doelgroep te bereiken. Het doet dit
De CPL wordt vaak gebruikt om te bepalen hoe effectief een advertentie was in vormen van marketing waar de adverteerder betaalt voor elke persoon die
Het gebruik van te veel trefwoorden op een webpagina om hoger te scoren bij organische zoekmachines wordt keyword stuffing genoemd, en het wordt beschouwd als
Cross selling is eenvoudigweg upselling aan een bestaande klantenkring. Nadat iemand bij u heeft gekocht, kan hij worden benaderd en soortgelijke of verwante producten/diensten worden
Een loyaliteitsprogramma is een marketingstrategie die beloningen biedt aan klanten die vaak bij het bedrijf kopen. Het doel is klanten te binden en hen aan
Een productfeed is gewoon een bestand met informatie over producten en hun kenmerken. Deze gegevens kunnen dan worden gebruikt voor andere doeleinden, zoals het weergeven
Met een salestrechter kunt u van potentiële klanten terugkerende kopers maken door hen door een reeks stappen te leiden die bedoeld zijn om hen over
“Unique Selling Point” is een afkorting die verwijst naar een kenmerk van een product of dienst dat het onderscheidt van concurrenten. Dit moet consumenten overtuigen
Upselling is een verkooptactiek waarbij de klant wordt aangemoedigd om een verbeterde of vernieuwde versie van een product of dienst te kopen. Het gebeurt wanneer
Yield management is een term voor technieken die worden gebruikt om het meeste rendement te halen uit wat beschikbaar is. Dit betekent vaak dat op
Bulkkortingen zijn door de verkoper aangeboden prijsverminderingen die klanten belonen die grote hoeveelheden artikelen kopen. Er zijn twee belangrijke redenen waarom een verkoper kortingen aanbiedt:
Met conversie attributie bedoelen we het toekennen van een waarde aan de verschillende marketingkanalen die u gebruikt, zodat u kunt begrijpen welke kanalen het meest
Bij een uitverkoop worden artikelen voor een beperkte tijd tegen een lagere prijs aangeboden. Het wordt vaak gedaan om van oude voorraad af te komen,
De adviesprijs is de door de fabrikant of leverancier vastgestelde basisprijs van een product vóór kortingen. Dit veelgebruikte getal in de marketing is bedoeld om
Nederland staat bekend om het gebruik van afroomprijzen. Bij deze strategie wordt een product op de markt gebracht tegen een hoge introductieprijs, die vervolgens wordt
De customer journey (klanttraject) is een manier om alle contactmomenten die uw potentiële klanten met uw organisatie hebben visueel weer te geven, vanaf de eerste
“Referral’ betekent precies hoe het klinkt – aanbevolen worden door iemand. In marketing kan dit komen van vrienden, familie of websites. Doorverwijzingen kunnen plaatsvinden zonder
Een salespijplijn is een essentieel hulpmiddel voor elke verkoopprofessional, net zoals een kaart onmisbaar is voor ontdekkingsreizigers. Het geeft inzicht in de huidige fase van
Een staffel is een percentage of bedrag dat afhankelijk is van een andere variabele, in de handel vaak gebruikt als kwantumkorting. De korting is van
Vertoningsaandeel is een term die wordt gebruikt om het bereik van een bepaalde display-advertentie of campagne te meten. Meestal verwijst het naar het percentage gebruikers
Het vertoningspercentage verwijst naar het aantal potentiële kandidaten dat voorafgaand aan het selectieproces wordt gescreend. Dit is een belangrijk onderdeel van elke wervingsstrategie omdat het
Ecommerce, of elektronische handel, verwijst naar elk soort zakelijke transactie die online plaatsvindt. Dit omvat alles van webwinkels tot digitale transacties. Ecommerce verwijst naar elk
Marktleider zijn betekent dat uw organisatie voorop loopt in een bepaald marktsegment. Meestal verwijst dit naar het hebben van het grootste marktaandeel, maar soms kan
De A/B-testmethode vergelijkt twee opties om te zien welke effectiever is. Deze methode wordt vaak in marketing gebruikt om te begrijpen wat er gebeurt als
Google’s AdSense is een populair platform waarmee website-eigenaren geld kunnen verdienen door gerichte advertenties op hun websites weer te geven. AdSense biedt advertenties van een
Een benchmark is gewoon een referentiepunt dat u gebruikt om te vergelijken met iets anders. Veel bedrijven gebruiken deze methode, en bij SEO in het
Een biedstrategie die conversies maximaliseert is een geautomatiseerde biedmethode die door adverteerders wordt gebruikt om hen te helpen hun conversiedoelstellingen te bereiken. Dit type biedstrategie
De biedstrategie ‘Conversiewaarde maximaliseren’ is een onderbenutte maar interessante optie in Google Ads. Dus, wanneer gebruik je het en hoe verschilt het van de meer
De biedstrategie doelvertoningspercentage is een uitstekende manier om uw PR te verhogen.Topvertoningen helpen u enorm bij het gebruik van deze strategie, omdat het Google vertelt
Handmatige CPC (Cost-Per-Click) is een biedstrategie waarbij adverteerders handmatig het maximumbedrag bepalen dat zij bereid zijn te betalen voor elke klik op hun advertentie. Met
Branded content is een vorm van marketing waarbij content wordt gecreëerd en gedeeld die een specifiek product of dienst vertegenwoordigt om het te promoten. Deze
Commissie is een vorm van vergoeding die een agent, makelaar of andere tussenpersoon ontvangt voor het verlenen van diensten om transacties tussen twee partijen te
De Net Promoter Score is een KPI die aangeeft hoe loyaal en tevreden klanten zijn. Een hoge score betekent dat klanten het bedrijf of merk
Met direct marketing kunnen fabrikanten een band opbouwen met klanten en rechtstreeks aan hen verkopen zonder een beroep te doen op intermediaire kanalen. Dit maakt
Display marketing is een vorm van digitale reclame waarbij visuals, zoals afbeeldingen, video’s en banners, worden gebruikt om producten of diensten te promoten. Het wordt
E-marketing, of internetmarketing, is het communiceren van een boodschap aan uw doelgroep via digitale kanalen. Het doel van e-marketing is vaak om nieuwe klanten te
Een biedstrategie verwijst naar de aanpak die adverteerders gebruiken bij het instellen van biedingen voor hun gerichte advertenties. Er zijn verschillende soorten biedstrategieën beschikbaar die
Een buyer persona is een uitgebreid overzicht van iemand die mogelijk uw product of dienst zou kopen. Door een buyer persona te creëren, kunt u
Een custom intent audience is een doelgroepsegment dat door een marketeer in Google Ads is gemaakt om zich te richten op gebruikers die een hoge
Een fee is vergoeding of een geldbedrag dat in rekening wordt gebracht voor verleende diensten. Bedrijven, personen of organisaties kunnen fees vragen om de kosten
Een impressie is een interactie die wordt geregistreerd wanneer een gebruiker inhoud, zoals een online-advertentie, bekijkt of ermee interageert. Indrukken helpen adverteerders de doeltreffendheid van
Een nichemarkt is een kleinere deelverzameling van een grotere markt. Hij bestaat uit een zeer gerichte groep klanten met specifieke behoeften en voorkeuren die niet
De term vertoning staat bij online marketing voor het aantal keren dat een advertentie wordt weergegeven. Hoewel dit kan worden verward met de gelijknamige term,
Google Merchant Center is een tool die Google heeft ontworpen om winkeliers te helpen hun online aanwezigheid te beheren. Het helpt hen te adverteren en
Mond-tot-mondreclame is een informele manier van marketing aan consumenten waarbij de persoon die informatie deelt over een product of dienst geen financiële band heeft met
Pagerank is een algoritme dat Google gebruikt om websites te rangschikken in zijn zoekmachineresultaten. Het kent een numerieke weging toe aan elk element van een
Telemarketing is de marketing van producten en diensten via de telefoon. Dit werk wordt uitgevoerd door telemarketeers, telefonische verkopers of ook wel agenten genoemd Telemarketing
Aftersales is een term voor de acties die een verkoper onderneemt nadat een transactie is afgerond. Het kan gaan om klantenservice, technische ondersteuning, iemand leren
Presales is het proces waarbij een product of dienst wordt verkocht voordat het beschikbaar is voor het publiek. Deze activiteit omvat doorgaans interactie met potentiële
WordPress is een geweldig Content Management Systeem voor iedereen die op een eenvoudige manier een website wil bouwen en onderhouden. U kunt het overal voor
Beschouw een zoekmachine als een online bibliotheek. U voert enkele trefwoorden in die verband houden met wat u zoekt, en de zoekmachine geeft u een
Een website is een groep webpagina’s die met elkaar zijn verbonden en op het internet kunnen worden bekeken. Deze pagina’s staan op een server die
Een sitemap schetst de interne links van uw website op een duidelijke en georganiseerde manier. Het is vergelijkbaar met de inhoudsopgave in boeken, en het
E-mail, of elektronische post, is een manier om informatie via het internet te versturen. Dit kan bestaan uit tekst, afbeeldingen, documenten en bijlagen. E-mail werkt
Een e-boek is een digitaal document dat kan worden weergegeven op een e-reader, computer of smartphone. E-books omvatten zowel teksten die eerder op papier zijn
Een contentkalender is een cruciaal instrument voor elke bedrijfseigenaar of marketingmanager. Het helpt u bij het plannen van nieuwe content op alle kanalen die u
Search Engine Optimization, of SEO, is de praktijk van het verbeteren van een website om hoger te scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoe
SEA staat voor Search Engine Advertising, en het is een manier om online marketing toe te passen door te betalen om uw website als topresultaat
Online marketing is een brede term die elke vorm van marketingtechniek omvat waarbij gebruik wordt gemaakt van het internet. Dit kan van alles zijn, van
Uw advertentie wordt getoond aan klanten die een exact trefwoord of een nauw verwante variant gebruiken wanneer ze zoeken, met meer woorden voor of na
Uitsluitingszoekwoorden, ook wel negatieve zoekwoorden genoemd, zijn termen die u aan uw Google Ads-campagne kunt toevoegen waardoor uw advertentie niet wordt getoond aan gebruikers die
De term “suspect” wordt gebruikt in CRM, modellen voor verkooptrechters en andere bedrijfsscenario’s. Als we zeggen dat iemand verdacht is, betekent dat alleen maar dat
Het SMART-doelensysteem is een acroniem dat uit vijf verschillende onderdelen bestaat: specifiek, meetbaar, acceptabel, relevant en tijdgebonden. Met deze techniek kunt u betere doelen stellen
Een prospect voldoet aan uw doelcriteria, heeft het geld om te kopen wat u verkoopt en is in staat een aankoopbeslissing te nemen. Het is
Voor wie het niet weet, een lookalike audience is een automatisch gegenereerd publiek op verschillende social media platforms zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Ook Google
Ter verduidelijking: een “exact zoekwoordtype” is een term die Google gebruikt om te bepalen welke advertentie voor een bepaalde klant wordt getoond. Exacte zoekwoorden komen
Custom audiences bieden gerichte advertenties aan specifieke personen binnen een gekozen groep. Marketeers verzamelen gegevens over hun gebruikers, die kunnen variëren van e-mail en telefoonnummer
Brede zoekwoorden zijn zoektermen die soortgelijke betekenissen hebben. In plaats van een groot aantal verschillende zoekopdrachten op te geven, worden doelwoorden en -zinnen automatisch aan
Branded search is een algemene term voor zoekopdrachten naar specifieke merken of bedrijven. Het is geclassificeerd als navigatie zoeken omdat het individu al weet wat
Voorbeelden van branded keywords zijn keywords die de bedrijfsnaam bevatten, zoals “Zalando” of “‘Zalando schoenen” Met Zalando specifiek, enkele andere branded keywords die mensen zouden
Bij warme acquisitie levert u diensten en/of producten aan klanten die al een aankoop bij u hebben gedaan. Dit is te onderscheiden van koude acquisitie
Het belang van sociaal proof is alleen maar toegenomen met de opkomst van sociale media. Wat is sociaal proof? Het is een concept dat zo
Retargeting is een manier voor adverteerders om potentiële klanten advertenties op andere websites te tonen nadat zij de website van de adverteerder hebben bezocht en
Als u niet bekend bent met remarketing (of retargeting), is het een vorm van gerichte reclame waarmee u uw bedrijf, producten of diensten opnieuw kunt
Wanneer marketeers het over merkwaarde hebben, hebben zij het over de “waarde” van een merk zoals bepaald door de perceptie van de consument. Dit is
Media-inkoop gaat niet alleen over het promoten van uw merk – het gaat ook over het vergroten van uw geloofwaardigheid. Bovendien kan media-inkoop uw SEO-strategie
Met Google Ads maakt u advertenties en biedt u op trefwoorden waar gebruikers naar zoeken op Google. Het beste deel is dat u uw advertenties
Google Ads is het advertentieprogramma van Google, de grootste zoekmachine. Door dit te gebruiken, adverteert u bij gebruikers die al zoeken naar termen die verband
Betrokkenheid wordt als volgt gedefinieerd: “een situatie waarin een persoon zich betrokken voelt” In marketingtermen betekent betrokkenheid de mate waarin uw klant zich betrokken voelt
Het woord “funnel” betekent in het Nederlands “trechter” Een salesfunnel is een term die bedrijven gebruiken om de verschillende stappen in hun verkoopproces te beschrijven,
Een lead is een persoon die misschien wil kopen wat u verkoopt. Bijvoorbeeld, als iemand naar uw website gaat en een formulier invult waarin u
Een heatmap is eenvoudigweg een grafische weergave van gegevens. Aan de hand van kleuren wordt getoond welke delen van het scherm het meest worden bekeken.
Een Customer Data Platform (CDP) vereenvoudigt de zaken voor marketingteams door alle interne en externe klantgegevens op één digitale plaats onder te brengen. Alles van
Een oproep tot actie is gewoon een techniek om uw websitebezoekers aan te sporen een specifieke, gewenste actie te ondernemen. U kunt bijvoorbeeld een CTA
Het pad dat een websitebezoeker aflegt om het gestelde doel te bereiken, wordt een conversiepad genoemd. Hoe deze paden zijn opgezet, verandert het aantal bezoekers
Als u uw online vooruitgang wilt meten en verbeteren, moet u conversies bijhouden via een statistiekenprogramma. De meest bekende optie is Google Analytics. Nu gaan
U vraagt u dus misschien af waarom een content planner belangrijk is of waarom degenen die er een gebruiken deze zo sterk aanbevelen. Een content
Advertentieplanning is een vorm van campagne-instellingen in Google Ads waarmee u kunt aangeven in welke periode betaalde advertenties worden weergegeven. Het doel ervan is tweeledig:
CRM, of Customer Relationship Management, is de manier waarop een bedrijf zijn interacties en relaties met potentiële en huidige klanten beheert. Veel bedrijven gebruiken CRM-systemen
De customer acquisition cost (CAC) voor uw bedrijf is het totale bedrag dat nodig is om gedurende een bepaalde periode een nieuwe klant aan te
De term “conversie attributie” wordt gebruikt om het proces te beschrijven waarbij wordt vastgesteld welke website, zoekmachine of advertentie een bezoeker ertoe bracht een aankoop
Cold calling is een term die gebruikt wordt in marketing en persoonlijke verkoop en die verwijst naar het benaderen van potentiële klanten die geen relatie
Churn rate is een term voor het aantal klanten die hun lidmaatschap of abonnement bij een bedrijf beëindigen. Het is ook bekend als verlooppercentage, en
Bij branded content versmelten we de merkuiting met de inhoud (of dat nu video, tekst of activering is) om waarde toe te voegen via entertainment
Positionering geeft aan hoe consumenten een merk zien in vergelijking met andere merken binnen dezelfde sector. De perceptie van een merk kan zich in de
Veel mensen zijn bekend met de term marktpenetratie, maar niet iedereen weet wat het betekent. Marktpenetratie is eenvoudigweg de mate waarin een product of dienst
Het marktaandeel van een bedrijf is het percentage van de totale inkomsten of omzet van een bedrijfstak dat het genereert. Het bedrijf met het grootste
Hoewel klantwaarde meestal wordt vastgesteld aan de hand van financieel rendement, kiezen wij ervoor ons te richten op de waarde die u uw klant biedt.
Net zoals uw bedrijf een levenscyclus heeft, hebben uw klanten dat ook. Zij hebben voortdurend interactie met de goederen en diensten die u aanbiedt. Dit
CTR meet het percentage mensen dat op een advertentie of zoekmachineresultaat klikt en vervolgens naar een website wordt doorverwezen. Het wordt gebruikt als indicator van
CRM, of Customer Relationship Management, is de term die wordt gebruikt om te beschrijven hoe een bedrijf zijn relatie en interactie met klanten beheert. Met
Gewone tekst kan moeilijk te interpreteren zijn, vooral wanneer het om veel gegevens gaat. Dit is waar XML van pas komt. XML, of Extensible Markup
Een URL is een gestructureerde verwijzing naar gegevens, zoals het unieke adres dat wordt gebruikt om een webpagina op het internet te vinden. Het kan
UX heeft betrekking op de gebruikerservaring, of hoe iemand een product gebruikt en ervaart. Als het gaat om design, richten UX Designers zich op het
Secure Sockets Layer (SSL) technologie wordt gebruikt om gegevens tussen de browser en de server te versleutelen. Dit houdt de informatie veilig. Tegenwoordig wordt echter
SERP is een acroniem voor Search Engine Result Page. Deze naam verwijst naar de pagina die verschijnt nadat een gebruiker trefwoorden invoert in een zoekmachine
Het AIDA-model is een raamwerk dat kan worden gebruikt om conversies te verhogen. Het staat voor Aandacht, Interesse, Verlangen en Actie.
Een CSV-bestand, wat staat voor comma-separated values, is een tekstdocument waarin gegevens op een georganiseerde manier worden opgesomd. Deze bestanden worden gemaakt zodat grote hoeveelheden
Google Tag Manager is een gratis dienst waarmee u precies kunt zien welke gebeurtenissen op uw website plaatsvinden. U kunt het ook gebruiken om al
Het werven van klanten die nog geen relatie hebben met uw bedrijf staat bekend als koude acquisitie. Dit kan worden gedaan door personen of bedrijven
Het verkrijgen van links van andere websites die verwijzen naar uw eigen website wordt linkbuilding genoemd, wat tot doel heeft meer bezoekers naar uw website
Technologie die automatisch uw marketingprocessen en cross-functionele campagnes over meerdere kanalen beheert, wordt marketingautomatisering genoemd. Met deze tool kunt u klanten bereiken via geautomatiseerde berichten
Een testimonial (of referentie) is een uitspraak van een tevreden klant over zijn positieve ervaring met uw bedrijf. Testimonials kunnen korte citaten zijn, maar ook
Een zoekwoordenonderzoek is een overzicht van zoekwoorden waarop uw (potentiële) klanten zoeken. Dit zijn dus de termen die u op uw website moet opnemen wanneer
Met het Google Ads programma kunt u adverteren op de grootste zoekmachine, Google. U kunt kiezen welke campagnes u wilt voeren en waar u ze
Met Google Analytics is de activiteit op een website meetbaar en biedt het zelfs gedetailleerde inzichten. Door gebruik te maken van deze software kunt u
Het hele doel van Google Optimize is om het verkeer naar uw website te verhogen en tegelijkertijd de conversies te maximaliseren. Elke wijziging die u
Google Search Console is een gratis en handig hulpmiddel van Google dat u informatie geeft over de technische prestaties en vindbaarheid van uw website in
Een deeplink brengt bezoekers rechtstreeks naar een specifiek deel van uw website, in plaats van alleen de homepage. Dit kan uiterst nuttig zijn wanneer u
Een domeinnaam is de identificatie van een computer in het Domain Name System, waarmee websites en andere doeleinden op het internet worden aangeduid. De domeinnaam
Externe links zijn hyperlinks die naar een andere website leiden. Dus, als er een link is op uw online winkel die bezoekers naar uw Facebook-pagina
Een beïnvloeder is iemand die het koopgedrag van anderen beïnvloedt. De naam verraadt het al: hoe bekender ze zijn en hoe sterker hun reputatie binnen
Een landingspagina is een webpagina waarop een bezoeker terechtkomt na het klikken op een advertentie of het volgen van een link op de resultatenpagina van
Een redirect is een hyperlink waarmee webgebruikers van de ene naar de andere pagina van de website kunnen navigeren. Een URL is het webadres waar
Ook wel: dmu of buying center Een decision making unit is een groep mensen binnen een organisatie die verantwoordelijk is voor aankoopbeslissingen. De term werd
Een cookie is een minibestandje dat websites op uw computer, telefoon of tablet plaatsen. Het bevat informatie zoals inloggegevens voor een site, welke items zich
Op een blog worden nieuwe berichten in omgekeerd chronologische volgorde gepubliceerd – met het meest recente stuk altijd bovenaan. Vaak hebben artikelen een persoonlijke insteek,
Ankertekst, ook wel linktekst of gewoon verwijzende tekst genoemd, is de test die wordt gebruikt om een hyperlink aan te duiden. Hierdoor zijn ankerteksten altijd
In lekentaal is een algoritme een wiskundige vergelijking die wordt gebruikt om een probleem op te lossen. In programmeertaal is het een instructie, of een
Ook wel: affiliate network Een affiliatenetwerk werkt als tussenpersoon tussen adverteerders en uitgevers van websites. Adverteerders creëren online campagnes die vervolgens door het affiliatenetwerk aan
Webhosting, in lekentaal, is het verhuren van een deel van de serverruimte en snelheid (CPU/processor) om bestanden op te slaan. Deze bestanden omvatten webpagina’s, foto’s,
Search Engine Optimization, kortweg SEO, is een tak van zoekmachinemarketing. Het kan worden gedefinieerd als de reeks stappen die worden ondernomen om een webpagina hoger
Als u Google AdWords gebruikt, bent u bekend met het veilingproces voor advertenties dat veel websites gebruiken. Verschillende adverteerders schrijven zich in voor advertentieruimte op
De adviesprijs is de normale prijs die de fabrikant of de officiële importeur voor een product heeft vastgesteld. Detailhandelaren zijn niet wettelijk verplicht deze adviesprijzen
Outbound marketing bereikt proactief potentiële klanten in plaats van te wachten tot ze naar u toe komen. Deze vorm van marketing omvat meer traditionele methoden
Met ROAS kunt u berekenen hoeveel geld uw marketingcampagne oplevert (hoeveel euro hij oplevert voor elke euro die aan advertenties wordt besteed). Als u 10
Een ROAS (return on ad spend) meet hoe efficiënt uw advertenties de verkoop stimuleren – en het is een vrij eenvoudige formule: deel de inkomsten
PPC is een internet marketing techniek waarbij de adverteerder een kleine vergoeding betaalt, telkens wanneer op zijn advertentie wordt geklikt. PPC kan bestaan uit banners
ROI, of Return On Investment, is een methode om de productiviteit van een investering te meten. Om de ROI te berekenen, g verschil inkomsten en
Opt-out is een methode om zich af te melden voor informatie die zonder uitdrukkelijke toestemming wordt verzonden. Veel mensen associëren deze term met digitale nieuwsbrieven
Het marktpotentieel zijn de mensen, van de totale bevolking, die geïnteresseerd zouden zijn in de aankoop van uw product. Dit kan niet met zekerheid worden
Een persoon moet zijn toestemming geven om gecontacteerd te worden om zich aan te melden. Zij kunnen er bijvoorbeeld mee instemmen dat er telefonisch of
Marktsegmentatie is een cruciaal onderdeel van marketing, omdat het organisaties in staat stelt zich doeltreffender te richten op specifieke groepen. Door de behoeften en wensen
De term “no cure no pay” is een type verdienmodel waarbij de dienstverlener alleen wordt betaald als de opdracht correct wordt uitgevoerd. Met andere woorden,
Het openingspercentage, ook wel open rate of confirmed open rate (COR) genoemd, vertelt u welk percentage van de mensen die uw e-mailbericht hebben ontvangen het
Marktaandeel is het percentage van de gehele markt dat een product, dienst of bedrijf bezit. Het doel van marketing en andere activiteiten is het vergroten
Discounters zijn winkels die koopwaar onder de gemiddelde marktprijs aanbieden. Zij bereiken dit door intensieve inkoop, huismerken of producten die gedurende een beperkte tijd tegen
Advertentienetwerken fungeren als tussenpersoon tussen adverteerders en uitgevers. Hun primaire verantwoordelijkheid is het koppelen van beschikbare advertentieruimte aan geïnteresseerde bedrijven, en zij ontvangen een commissie
Een link naar uw website vanaf een andere site wordt een backlink genoemd. Zoekmachines, zoals Google, gebruiken backlinks als een manier om te bepalen hoe
De term “klantenbinding” in marketing kan verwijzen naar twee verschillende dingen: hoe vaak een klant terugkomt, of hoe lang een klant blijft. Het hangt allemaal
Elektronische handel, of kortweg e-commerce, omvat alle vormen van commerciële transacties die online plaatsvinden. Dit omvat meer dan alleen webwinkels en strekt zich uit tot
Direct marketing ook wel: direct response, dialoogmarketing of push marketing. Direct marketing houdt in dat een bedrijf rechtstreeks in contact treedt met potentiële klanten. Dit
De kosten per order (CPO) zijn het gemiddelde bedrag dat per order aan marketing wordt besteed. U kunt deze key performance indicator (KPI) berekenen door
Cost Per Sale (CPS) is de totale kostprijs om een nieuwe klant te winnen via een specifiek kanaal of een specifieke campagne. CPS verwijst vaak
Kosten per klik (CPC) is een prijsmodel dat meestal wordt gebruikt in online marketing. Bij CPC worden advertenties, banners en links geprijsd op basis van
Crawlers zijn software bots van zoekmachines die uw site verkennen en de inhoud ervan indexeren. Door te crawlen wordt de relevante informatie in de zoekmachine
Wat is de customer lifetime value? Het is een metriek die voorspelt hoeveel inkomsten de gemiddelde klant voor uw bedrijf zal genereren. Hoe langer een
CPM, of “Cost Per Mille,” is een metriek die wordt gebruikt in online marketing die verwijst naar de kosten per duizend weergaven. Dit kan worden
De conversieratio is een manier om te begrijpen hoe succesvol uw website is in het omzetten van bezoekers in klanten of verkopen. Om dit te
Cost Per Engagement is een methode om de waarde van een actie van een gebruiker te bepalen. Het gaat ervan uit dat de actie bewust
Hoewel copywriting voor verschillende doeleinden kan worden gebruikt, zijn niet alle soorten effectief om hetzelfde doel te bereiken. Het schrijven van website- of brochureteksten is
Het gemiddelde bedrag dat een bedrijf uitgeeft om een consument op een advertentie te laten klikken en een gewenste actie te laten uitvoeren, worden de
CPC, of kosten per klik, is een betalingsmodel via Google AdWords waarbij u alleen betaalt voor het aantal keren dat uw advertentie door gebruikers wordt
Het conversiepercentage is de verhouding van bezoekers die een gewenste actie ondernemen, zoals het doen van een aankoop, gedeeld door het totale aantal bezoekers. U
Het Content Marketing Institute definieert contentmarketing als een techniek die bedrijven helpt relevante, waardevolle inhoud te creëren en te verspreiden. Het doel van contentmarketing is
Clickbait betekent met andere woorden “click bait”: een middel om kliks te lokken. Clickbait verwijst meestal naar de titel van een artikel of bericht. Een
Het doorklikpercentage (CTR) is een metriek die wordt gebruikt om de doeltreffendheid van zoekresultaten, advertenties, e-mails en CTA’s te bepalen. Het laat zien hoeveel mensen
De cashflow voor een bepaalde periode is het verschil in geld dat u ontvangt en geld dat u uitgeeft in diezelfde periode. Als we bijvoorbeeld
Bij Business to Consumer, of B2C, verkopen bedrijven hun producten en diensten rechtstreeks aan de klant, zonder tussenpersoon. Deze vorm van verkoop is niet meer
Business to business, of “b2b”, is een economische term die verwijst naar de transacties tussen bedrijven. Dit zijn bedrijven die goederen en diensten leveren in
WordPress is een geweldig Content Management Systeem voor iedereen die op een eenvoudige manier een website wil bouwen en onderhouden. U kunt het overal voor
Beschouw een zoekmachine als een online bibliotheek. U voert enkele trefwoorden in die verband houden met wat u zoekt, en de zoekmachine geeft u een
Een website is een groep webpagina’s die met elkaar zijn verbonden en op het internet kunnen worden bekeken. Deze pagina’s staan op een server die
Een sitemap schetst de interne links van uw website op een duidelijke en georganiseerde manier. Het is vergelijkbaar met de inhoudsopgave in boeken, en het
E-mail, of elektronische post, is een manier om informatie via het internet te versturen. Dit kan bestaan uit tekst, afbeeldingen, documenten en bijlagen. E-mail werkt
Een e-boek is een digitaal document dat kan worden weergegeven op een e-reader, computer of smartphone. E-books omvatten zowel teksten die eerder op papier zijn
Een contentkalender is een cruciaal instrument voor elke bedrijfseigenaar of marketingmanager. Het helpt u bij het plannen van nieuwe content op alle kanalen die u
Search Engine Optimization, of SEO, is de praktijk van het verbeteren van een website om hoger te scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoe
SEA staat voor Search Engine Advertising, en het is een manier om online marketing toe te passen door te betalen om uw website als topresultaat
Online marketing is een brede term die elke vorm van marketingtechniek omvat waarbij gebruik wordt gemaakt van het internet. Dit kan van alles zijn, van
Hebt u zich ooit afgevraagd wat het JPEG-bestandsformaat is en hoe het werkt? JPEG, ofwel Joint Photographic Experts Group, is een type beeldbestand dat bijzonder
Internetmarketing, ook wel online of web marketing genoemd, is een term die alle marketingmethoden omvat die via het internet verlopen. Het valt onder digitale marketing,
FAQ betekent Frequently Asked Questions, en deze pagina is bedoeld om vragen te beantwoorden die vaak door klanten of bezoekers van de website worden gesteld.
Op de meeste online nieuwsbrieven kunt u zich gratis abonneren. U kunt zich ervoor aanmelden door uw e-mailadres op te geven en ermee in te
Interne links zijn hyperlinks die het ene deel van een website met het andere verbinden. Door op een interne link te klikken, kunnen bezoekers verschillende
Een externe link is een hyperlink naar een ander domein. Als u dus op site “A” bent en op een link klikt die u naar
E-mailmarketing is een commerciële promotie die via e-mail naar potentiële klanten wordt gestuurd. Het verschilt van andere vormen van marketing omdat de ontvanger rechtstreeks wordt
Conversie betekent het aantal mensen dat klant wordt. Dit kan ook betekenen dat iemand iets wilde kopen, maar stopte, en vervolgens besloot het te kopen
De term “weigeringspercentage” wordt ook gebruikt. Het percentage bezoekers dat tijdens hun bezoek aan een website slechts één pagina bekijkt, wordt het bouncepercentage genoemd. Als
Affiliates zijn mensen die producten of diensten promoten. Zij verdienen alleen geld als zij iemand met succes kunnen overtuigen het product of de dienst te
Landingspagina’s zijn een belangrijk onderdeel van uw marketingstrategie. Ze kunnen op verschillende manieren worden gebruikt: om leads te verzamelen, om verkeer naar een specifieke site of product te leiden, of gewoon als een manier om uw merkbekendheid te vergroten. Er zijn veel verschillende soorten landingspagina’s, maar ze hebben allemaal één ding gemeen. Het doel is namelijk klanten een bepaalde actie laten uitvoeren. Hier leest u hoe u effectieve landingspagina’s kunt maken die u helpen dit doel te bereiken.
Google Ads: Campagne Google Ads campagnes zijn de kern van uw Google Ads account. U moet een campagne opzetten om te kunnen adverteren, dus het
Google Ads is een ongelooflijk krachtige tool voor uw bedrijf. Het stelt u in staat om potentiële klanten op het juiste moment en op de juiste plaats te bereiken, terwijl u ook uw naamsbekendheid of uw merk vergroot en leads genereert. Het kan echter een flinke klus zijn om met Google Ads aan de slag te gaan. Daarom is het belangrijk om een Google Ads quick scan te laten doen voordat u aan deze reis begint, zodat u weet wat het beste werkt voor uw bedrijf. In dit artikel leest u waarom dit zo nuttig is en hoe het u kan helpen om betere resultaten te behalen in Google Ads.
Er zijn honderden manieren om uw bedrijf online aan de man te brengen. Helaas is de overgrote meerderheid van deze methoden niet effectief en een verspilling van tijd, geld en middelen. Een van de manieren hoe de beste resultaten kunt krijgen is door middel van content marketing. Een nog betere methode zou zijn om content marketing uit te besteden aan een ervaren online marketing bedrijf. Wij leggen uit waarom.
Als u wilt dat meer van uw websitepagina’s en blogs worden gezien en gedeeld door Google, dan heeft u domein autoriteit nodig. Als u een website hebt met content die relevant is voor wat mensen zoeken en met de juiste zoekwoorden erin, dan is de kans groot dat uw site hoger scoort dan andere in zijn categorie. Hier zijn enkele tips over hoe u meer domein autoriteit kunt krijgen met uw eigen website.
Als u een WordPress website hebt, weet u hoe belangrijk het is om deze snel te houden. Als uw website er te lang over doet om te laden, zullen gebruikers meestal afhaken voordat ze hebben gezien wat er op uw pagina of site staat. In dit artikel leggen wij uit hoe u uw WordPress website sneller maakt door middel van plugins.
Als u uw bedrijf serieus wilt laten groeien, is het tijd om een online marketingstrategie op te stellen. Dit zal u helpen doelen te stellen en manieren te bedenken om deze te bereiken. Een online marketingstrategie geeft u de kennis en hulpmiddelen om te slagen in uw branche. Wij hebben dit artikel geschreven om u informatie te geven over wat een online marketingstrategie is en hoe deze werkt.
Wat heeft u aan een mooie website als deze websitebezoekers niet aanzet tot een actie? Denk bijvoorbeeld aan het doen van een aanvraag, het invullen van een contactformulier of een aankoop. In dit artikel geven wij tips hoe u van uw website een conversiemachine maakt.
Conversie optimalisatie – in het Engels Conversion Rate Optimization (CRO) – zorgt ervoor dat u meer uit uw website haalt. Door slim uw website te optimaliseren voor conversies, kunt u meer klanten en omzet genereren. In dit artikel vertellen wij hier meer over.
Als ondernemer heeft u vast wel eens gehoord van “SEO” en “SEA”. Maar wat betekenen deze termen nu eigenlijk, en hoe moet u SEO en SEA inzetten om meer winst te genereren? We beantwoorden het in dit artikel.
De strijd tussen Google Ads en Bing Ads woedt al enige tijd. Er zijn velen die geloven dat het ene netwerk beter is dan het andere, en elke kant heeft zijn argumenten. De waarheid is dat beide netwerken hun voor- en nadelen hebben, maar uiteindelijk hangt het af van wat u wilt bereiken met uw campagne.
On page SEO is een term die verwijst naar alle activiteiten die u uitvoert op uw website pagina’s om beter vindbaar te worden. In dit artikel leggen wij hier u alles over uit.
Google Ads Experimenten is een functie waarmee u uw advertenties tegen elkaar kunt testen. Door A/B-testen kunt u bepalen welk type advertentie het beste presteert voor verschillende doelgroepen en apparaten. In dit artikel leggen we uit hoe Google Ads Experimenten werken en wat ze voor u kunnen doen.
Het doel van dit artikel is uit te leggen hoe Google PageSpeed Insights werkt en u te laten zien wat er echt toe doet: de werkelijke snelheid van uw site, niet alleen de score.
Elementor is de beste gratis websitebouwer die er is. Het is gemakkelijk te gebruiken, ongelooflijk krachtig, en het heeft een enorme bibliotheek van elementen en sjablonen. De Pro-versie biedt nog meer mogelijkheden voor wie die nodig heeft. U kunt gratis aan de slag met Elementor of upgraden naar de Pro-versie als u meer flexibiliteit wilt.
Adverteren via zoekmachines helpt u potentiële klanten te bereiken die op zoek zijn naar producten of diensten zoals de uwe. Dit type van reclame is een geweldige manier voor zowel kleine bedrijven als grote bedrijven om mensen online te bereiken. Zoekmachines zijn een van de populairste manieren voor mensen om online te vinden wat ze zoeken. Als u gevonden wilt worden door potentiële klanten, is adverteren in zoekmachines een belangrijk hulpmiddel.
Een productfeed is een bestand dat informatie bevat over producten en de attributen die bij die producten horen. Deze gegevens kunnen dan ergens anders worden weergegeven, bijvoorbeeld in een webwinkel of in advertenties van een andere site. Standaardinformatie over een product omvat gewoonlijk de naam, de afbeelding, de algemene kenmerken en de beschrijving.
Wanneer een bedrijf geld probeert te verdienen, is het belangrijk om gegevens over klanten te verzamelen. U moet weten waar ze vandaan komen en wat ze doen als ze uw site bezoeken- en of ze al dan niet terugkeren. Om een succesvol bedrijf te zijn in de huidige markt is het niet genoeg om te vertrouwen op buikgevoel. Veel bedrijven beginnen op die manier, maar komen er uiteindelijk achter dat hun omzet niet zo snel groeit als zou moeten: Dat komt omdat ze de conversiepercentages niet goed bijhouden.
Als u dit nu leest, is de kans groot dat u een bedrijf heeft. En als u een bedrijf heeft, is de kans groot dat u hebt gehoord van Google Mijn Bedrijf (GMB). Maar wat is GMB precies en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf? In dit artikel beantwoorden we al uw vragen over het maken van een Google Mijn Bedrijf-vermelding.
Bij de aankoop van webhosting moet u verschillende factoren overwegen voordat u een aankoop doet. Het kiezen van een webhostingbedrijf is een complex proces, en u moet de tijd nemen om te beslissen met wie u in zee gaat. Omdat het kiezen van een hostingpakket verwarrend kan zijn, is het belangrijk om te weten waar u op moet letten bij het rondkijken. Als u uw keuzeproces wilt vergemakkelijken, blijf dan lezen en bekijk enkele belangrijke aspecten die u kunnen helpen.
Wat kunt u doen om het doorklikpercentage van uw advertenties te verhogen? Een hoger doorklikpercentage betekent niet noodzakelijk dat u meer geld verdient. Hoewel CTR niet altijd direct correleert met verkoop, geeft het de potentiële belangstelling van klanten voor uw product aan. In dit artikel geven we verschillende tips waarmee u zonder veel extra moeite het doorklikpercentage kunt verhogen.
Shopping campagnes zijn een geweldige manier om uw online verkopen te verhogen. In dit artikel leggen we de basisbeginselen uit van Google Shopping campagnes voor uw online winkel en hoe u ze gemakkelijk zelf kunt maken. We laten u ook enkele tools zien waarmee u de prestaties kunt verbeteren zodra ze live zijn.
Een trage website zal door veel bezoekers worden verlaten. Een website die traag is kan mensen ervan weerhouden te blijven en geld uit te geven aan uw producten of diensten. Dat willen we niet. Hier leest u hoe u uw site sneller kunt laten laden en enkele voorbeelden van bedrijven die hun websites snel hebben gemaakt door deze technieken toe te passen.
Een succesvolle webshop is meer dan alleen een manier om koopwaar te verkopen: het is een online bestemming met een eigen, unieke identiteit. Een succesvolle webshop biedt goede producten en diensten, maar ook een gebruiksvriendelijke interface of app. En vooral: U moet er een sterke community omheen bouwen. Een sterke community schept vertrouwen, waardoor klanten eerder trouwe “fans” worden die steeds weer terugkomen.
Een call to action (CTA) is een belangrijk onderdeel van elke website. Het is wat bezoekers aanzet tot actie, of dat nu het inschrijven op uw e-maillijst is, het doen van een aankoop of gewoon doorklikken naar een andere pagina. U kunt een CTA gebruiken om bezoekers om te zetten in klanten, zodat ze een actie ondernemen die u wilt. Dit artikel laat zien hoe u dat kan doen.
De voordelen van online marketing voor bedrijven zijn talrijk. Echter, veel ondernemers zijn overweldigd door de hoeveelheid informatie die ze moeten leren om effectief gebruik te maken van online marketing technieken. Dus hoe beslist u welke opties geschikt zijn voor uw bedrijf? In dit artikel bespreken we wat precies onder online marketing valt, waarom u vindbaar moet zijn en of het voor uw bedrijf zinvol is om online marketing uit te besteden.
Zoekmachineoptimalisatie, of SEO, is een marketingtactiek waarbij verschillende strategieën worden gebruikt om websites hoger te laten scoren in zoekmachines, zoals Google. Dit artikel legt uit waarom het belangrijk is te investeren in de SEO van uw website en geeft u enkele tips om aan de slag te gaan.
Het runnen van een eigen bedrijf vereist constante marketing en promotie, wat vermoeiend kan zijn. Gelukkig staan er enkele geweldige marketingtools tot uw beschikking die u kunnen helpen om meer klanten te bereiken en het proces voor jou gemakkelijker te maken. Als u LinkedIn advertenties nog niet hebt gebruikt voor dit doel nu is het tijd om te beginnen.
Hoewel er stevige concurrentie is voor de topresultaten van zoekmachines, kunt u uw positie verbeteren door een aantal dingen te doen. In dit artikel onderzoeken we 5 manieren om uw positie in de zoekresultaten van Google te verbeteren.
Heeft u zich ooit afgevraagd hoeveel verkeer uw website krijgt? Zo ja, dan bent u niet de enige. De Google Search Console (vroeger bekend als Google Webmaster Tools) laat precies zien hoeveel mensen uw site zien als ze zoeken op Google of ernaar doorklikken vanaf een andere website. In deze blog bekijken we de basisbeginselen van het gebruik van GSC en enkele van de meer geavanceerde functies waarmee u uw SEO-strategie en prestaties in de loop der tijd kunt verbeteren.
U hebt de term “leadgeneratie” waarschijnlijk al eerder gehoord, maar wat is dat eigenlijk?Leadgeneratie is een manier om vooraf gekwalificeerde leads te krijgen die u vervolgens kunt omzetten in verkoop. In deze blog vertellen wij alles over leadgeneratie.
Bloggen als bedrijf is niet langer een trend, maar eerder een essentiële marketingstrategie. Blogs zijn uitgegroeid tot een van de meest effectieve manieren voor bedrijven om hun doelgroep te bereiken. Dus als u nog niet bent begonnen met bloggen, is dit het moment. In deze blogpost leggen we uit waarom het zo belangrijk is voor bedrijven om te beginnen met bloggen en hoe u het effectief kunt gebruiken in uw eigen bedrijf.
Als content management systeem (CMS) bestaat WordPress al sinds 2003. Vandaag gebruikt meer dan de helft van alle websites op het internet dit platform. Dat is een ongelooflijk aantal als u bedenkt hoeveel andere CMS-opties er zijn. De vraag is: waarom kiezen zoveel mensen voor WordPress? Laten we eens kijken naar 12 redenen waarom iedereen deze software gebruikt.
Adverteren op Facebook is een geweldige manier om uw merk te verspreiden en nieuwe klanten te krijgen, maar er komt wel het een en ander bij kijken. U moet advertenties maken, landingspagina’s creëren die uw publiek aanspreken en zich op die gebruikers richten en vervolgens betalen wanneer mensen uw advertentie zien. Dit kan moeilijk zijn als u net begint.
Daarom hebben we dit artikel geschreven. Alle informatie die u nodig heeft zodat u aan de slag kan gaan met Facebook adverteren. Van het maken van advertenties en het kiezen van de juiste doelgroepen tot het optimaliseren van de campagne en het meten van de resultaten.
Google Ads is razend populair als het gaat om zoekmachine adverteren. Het leuke aan Google Ads is dat het altijd bezig is met ontwikkeling. Zo is er een tijd geleden een nieuw campagnetype bijgekomen in Google Ads; Performance Max. In deze blog vertellen wij u alles over dit nieuwe campagnetype.
Google Ads is een veelzijdig advertentieprogramma. Het heeft veel functionaliteiten. Zo kunt u bijvoorbeeld uit type campagnes kiezen, maar ook uit biedstrategieën. In Google Ads bepaalt de biedstrategie van een campagne mede het succes. In deze blog leggen wij u alle biedstrategieën aan u uit.
ROAS staat voor return on ad spend en POAS staat voor profit on ad spend. ROAS heeft betrekking op het rendement uit advertentie uitgaven. Hierbij wordt de omzet gedeeld door de kosten. POAS gaat echter een stap verder. Hierbij wordt er gekeken hoeveel er onder aan de streep wordt overhouden (winst voor belasting). Alle kosten en advertentie uitgaven zijn hierbij van de omzet afgetrokken.
Er zijn talloze manieren om een website te bouwen. Dit gebeurt via een CMS wat staat voor een Content Management Systeem. WordPress is verreweg het meest gebruikte CMS van de wereld. Waarom? Simpelweg omdat WordPress vele voordelen biedt ten opzichte van andere Content Management Systemen. In deze blog belichten wij de voordelen van het bouwen van websites in WordPress.
Zowel een fysieke winkel als een webshop kennen voor-en nadelen. Een fysieke winkel wint het van een webshop als het gaat om dat een product eerst uitgeprobeerd moet worden. Een webwinkel, op haar beurt, is 24 uur per dag geopend. Ook kunt u kiezen voor een fysieke winkel in combinatie met een webshop. Aan de hand van dit artikel weet u na het lezen precies wat de voor-en nadelen zijn van een fysieke winkel en webshop.
Iedereen die een website heeft, is natuurlijk benieuwd hoe goed de website het doet met betrekking tot gebruikers. Hiervoor zijn een aantal handige tools. De meest populaire tool om websitestatistieken te meten is Google Analytics. Deze tool helpt u bij het interpreteren van uw online performance. Google Analytics meet hoeveel gebruikers u per dag heeft, vanuit welke bronnen zij komen enzovoorts. In deze blog leggen wij u uit hoe u Google Analytics instelt en hoe u deze tool optimaal kunt gebruiken.
Het doel van een webshop is om zoveel mogelijk producten te verkopen. De webshop moet er voor zorgen dat websitebezoekers converteren naar daadwerkelijke klanten. Om meer uit uw webwinkel te halen, is het handig om de conversie te verhogen. In deze blog bespreken wij 10 tips om meer uit uw webshop te halen.
Schrijven lijkt eenvoudig. Echter, het schrijven van goede websiteteksten niet. In de praktijk komt hier het een en ander bij kijken. Het ultieme doel van websiteteksten is dat het natuurlijk van begin tot eind gelezen wordt. Om die reden dienen uw websiteteksten goed geschreven te worden. Hoe u sterke websiteteksten kan schrijven, leest u in deze blog.
U zit er al een tijdje mee in uw hoofd, u wilt een webshop laten maken. Gelijk schieten de volgende vragen door uw hoofd; wat kost het en wat zijn de mogelijkheden? Als u verschillende webdesign bureaus gaat vergelijken, ziet u dat de prijzen enorm verschillen. Maar ook de mogelijkheden. In deze blog vertellen geven wij u graag inzicht in de kosten en mogelijkheden van het laten maken van een webshop.
U kent het vast wel. U heeft net een website bezocht en plots ziet u alleen nog maar advertenties van hen. Dat noemt men remarketing. Het woordje remarketing zegt het al. Het is het opnieuw (re) targeten van een doelgroep (marketing). In deze blog vertellen wij u alles over remarketing in Google Ads. Wij vertellen onder andere waarom remarketing vaak succesvol kan zijn. Ook vertellen wij u hoe eenvoudig remarketing kan toepassen voor uw bedrijf.
Als u online zichtbaar wilt zijn met uw bedrijf, dan moet u weten waar uw potentiële klanten op zoeken in Google. Een goed verzorgd zoekwoorden onderzoek biedt hierbij uitkomst. Dit onderzoek biedt het fundament voor de algehele online marketingstrategie. In deze blog leggen wij u alles uit over het zoekwoorden onderzoek en geven u hierbij praktische tips. Wij beperken ons in dit artikel tot het optimaliseren van zichtbaarheid in Google.
Bij het draaien van Google Ads campagnes, is het belangrijk om te optimaliseren. Als marketeer bent u hier dan ook dagelijks mee bezig. U wilt immers het beste resultaat tegen zo laag mogelijke kosten. Het succes van een Google Ads campagne wordt bepaald door menig variabelen, zoals advertentiekwaliteit, doelgroep bepaling, biedstrategieën enzovoorts. Wat ook goed werkt in een Google Ads campagne, zijn advertentie-extensies. Met advertentie-extensies kunt u uw huidige advertentie uitbreiden met extra informatie. Zo wordt uw advertentie nog aantrekkelijk. In deze blog vertellen wij u alles over extensies in Google Ads en hoe u dit toepast in de praktijk.
Als u al een tijdje een Google Shopping campagne heeft lopen, dan bent u vast benieuwd hoe u dit kan optimaliseren. Er zijn namelijk enorm veel mogelijkheden. Het begint al bij een goede productfeed. In dit artikel vertellen wij u alles over het optimaliseren van uw Google Shopping campagne. Daarnaast geven wij een aantal interessante tips mee.
Iedere ondernemer wilt uiteindelijk weten wat het rendement is van elk marketingkanaal. Zo ook bij Google Ads. Heeft u een webshop, dan wilt u weten hoeveel verkopen er zijn gegenereerd door Google Ads. Als u een adviesbureau heeft, dan wilt u leads genereren in de vorm van bijvoorbeeld een adviesgesprek. Om te kunnen meten in hoeverre Google Ads succesvol is, moeten er conversies worden ingesteld. Vaak zijn deze conversies gekoppeld aan (bedrijfs)doelen.
In deze blog vertellen wij meer over het instellen van conversies in Google Ads. Daarnaast leggen wij stapsgewijs uit hoe u een Google Ads conversie kan aanmaken.
Een website maken gaat niet over één nacht ijs. Dit wordt daarom vaak uitbesteed aan webdesign bureaus. Waarom? Om de simpele reden dat het maken van een website best lastig kan zijn, zeker als u dit nog nooit heeft gedaan. In dit artikel geven wij een mini-handleiding in de vorm van praktische tips over waar u op moet letten bij het laten maken van een website.
Wilt u Google Tag Manager instellen? Google Tag Manager is een tool om de online performance van uw bedrijf te meten op een gemakkelijke manier. Zonder tussenkomst van een webdeveloper of een extern bureau die de hoofdprijs vraagt. Via Google Tag Manager krijgt u inzichtelijk wat elk marketingkanaal oplevert aan uw algemene bedrijfsdoelen welke hoofdzakelijk betrekking hebben op meer omzet en winst. Dit in het kader van de continuïteit van uw onderneming. In deze blog vertellen wij u alles over Google Tag Manager en hoe u dit instelt.
Google Shopping is een mooie uitkomst voor webshops die graag meer willen verkopen. Bedrijven die gebruik maken van Google Shopping worden bovenaan in de zoekresultaten van Google vertoond. Zij gebruiken hiervoor productadvertenties. Om een Google Shopping Campagne op te zetten, moet er eerst wat voorbereidend werk worden gedaan. In deze blog vertellen wij stapsgewijs wat u moet doen om een Google Shopping campagne op te zetten.
Contact
Bedrijfsgegevens
Over ons
Leads genereren
Snapchat
TikTok
Youtube
E-mail marketing
Marketing automation
Affiliate marketing
Internet marketing
Zoekwoorden onderzoek
Display, shopping, search, performance max, discovery, video, en youtube (alle campagnetypen in Google Ads)
Conversiegericht, snelle laadtijden, SEO-optimised en unieke interactieve designs anno 2023
Omzetgerichte webshops, speciaal ingericht voor Google en platform marketing
Meer halen uit Google Ads
Online marketing mix voor succes
Unieke conversiegerichte websites
Webshops die uw omzet een boost geeft