Instagram adverteren mogelijkheden

Instagram is een slim advertentieplatform. Uitstekend voor het genereren van nieuwe klanten, extra omzet en winst. Benieuwd hoe u dit het beste kan doen? Neem dan contact met ons op.

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een Instagram specialist u op

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een Instagram specialist u op

In 3 stappen Instagram marketing uitbesteden aan Digiso

Veel bedrijven maken gebruik van Instagram advertenties. Zij behalen echter niet het gewenste resultaat. In de meeste gevallen zien zij hun kosten stijgen en de resultaten afnemen. Dit is zonde en verspilling van het budget. Instagram campagnes leveren altijd meer op dan dat het kost, mits de campagnes goed worden opgezet en onderhouden.

Herkent u zich in onderstaande situaties? Besteed dan uw Instagram campagnes uit aan Digiso.

1) De Instagram advertentie kosten nemen alleen maar toe
2) Ik heb het gevoel dat er meer resultaat uit Instagram gehaald kan worden
3) Bereik ik wel de juiste doelgroep op Instagram?
4) Zijn mijn advertenties wel goed afgestemd op mijn doelgroep?
5) Zijn mijn advertenties van goede kwaliteit?
6) Kunnen de kosten worden verlaagd?
7) Hoe kan ik meer leads, klanten en omzet genereren uit Instagram campagnes?
8) Hoe kan ik meer klanten krijgen uit mijn Instagram campagnes?

Stap 1

Telefonische inventarisatie

Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen voor het adverteren op Instagram. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn met Instagram adverteren, wat uw advertentiebudget is en of u al aan het adverteren bent op Instagram.

Stap 2

Plan van aanpak

Na het telefonische gesprek, gaan onze Instagram specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw Instagram campagnes gaan verbeteren. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.

Stap 3

Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel

Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met het optimaliseren van uw Instagram campagnes.  

Instagram marketing: een introductie

Instagram is een geweldige tool voor bedrijven om hun producten en diensten te promoten. Dankzij het visuele karakter worden mensen gemakkelijk aangetrokken door foto’s en video’s die op Instagram worden geplaatst. Sterker nog: de meerderheid van de gebruikers die een bedrijfspagina volgen, doen dat omdat ze het leuk vinden wat ze zien in de beelden die door dit bedrijf of merk worden gedeeld. Als zodanig is Instagram ideaal om advertenties te maken voor uw goederen of diensten als u mensen wilt bereiken die daarin geïnteresseerd zijn. U kunt Instagram advertenties gebruiken als onderdeel van uw marketingstrategie om de verkoop te verhogen – maar alleen als u weet hoe u het goed moet doen.

De basis
Voor degenen onder u die nieuw zijn met Instagram advertenties, is hier een snelle inleiding:

Instagram is een gratis mobiele app waarmee gebruikers foto’s en video’s kunnen delen met hun volgers. Vanaf januari 2019 heeft Instagram 1 miljard maandelijks actieve gebruikers (MAU). Het eerste wat u moet weten over Instagram adverteren is dat het erg lijkt op Facebook-advertenties. In feite zijn ze vrijwel identiek in termen van hoe ze op technisch niveau functioneren. Het belangrijkste verschil tussen de twee platforms ligt in de typen content die beschikbaar zijn voor advertentiecampagnes op elk platform.

Terwijl de meeste social media-platforms een optie bieden voor het weergeven van advertenties op basis van alleen tekst (zonder ondersteuning voor afbeeldingen), stelt Instagram adverteerders in staat om zowel tekst als afbeeldingen te gebruiken in hun advertenties – wat het gemakkelijker maakt voor marketeers die dit type visuele weergave willen voor hun brand posts; als u echter op zoek bent naar iets creatievers of uitgebreider dan alleen een basis lay-out in de vorm van een ansichtkaart, dan is Facebook misschien beter geschikt voor uw behoeften vanwege de mogelijkheid om meer opties te bieden als het gaat om het ontwerpen van de lay-outs/lay-outs van advertenties.

Kennismaken met Digiso

Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Instagram campagnes te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Instagram campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden. 

De voordelen van Instagram marketing

  • Instagram is een visueel platform: Een beeld spreekt duizend woorden. De beelden die u deelt op Instagram hebben de kracht om uw verhaal op een authentieke manier te vertellen. Mensen kunnen zien wie u bent, wat u anders maakt en waarom ze u zouden moeten kiezen boven andere bedrijven.
  • Instagram heeft een groot publiek: Er zijn wereldwijd meer dan 400 miljoen actieve gebruikers op Instagram. Dit publiek bestaat uit zowel consumenten als bedrijven van allerlei aard, variërend van grote merken als Coca Cola of Nike tot kleine bedrijven als vlooienmarkt handelaren en ambachtslieden.
  • Instagram heeft hoge engagement rates: Gemiddeld besteden mensen in totaal 25 minuten per dag aan Facebook; 15 minuten aan Pinterest; 4 minuten aan Twitter; 3 minuten aan LinkedIn; 1 minuut aan Google+ (Google Plus), 0,5 minuut per dag aan Tumblr en 0 uur & 30 minuten per dag besteed aan het gebruik van Reddit. Het is dus niet verrassend dat er ook veel interactie plaatsvindt in de app zelf – wat logisch is als u bedenkt hoeveel tijd we tegenwoordig toch allemaal naar ons scherm staren.

Instagram advertenties opzetten

U kunt op drie manieren een Instagram advertentie instellen:

  • Promoot een Instagram post via de Instagram app. Dit is alleen beschikbaar als u Facebook Business Manager gebruikt om uw Page- en Ads-accounts te beheren. Het proces is vergelijkbaar met het promoten van een Facebook-post, maar in plaats van “Promoot nu” te kiezen, selecteert u “Adverteren op Instagram.
  • Maak video- en fotoadvertenties voor Instagram in de Facebook Ads Manager. Wanneer u een advertentie maakt, selecteert u de plaatsing die u wilt gebruiken (Video of Foto) en kiest u vervolgens “Instagram” onder Platforms.
  • Maak Instagram Story-advertenties in de Facebook Ads Manager. Als uw bedrijf een Story content strategie heeft, dan werkt deze optie misschien wel het beste voor u. U kunt deze campagnes vanuit het niets aanmaken of vanuit bestaande campagnes die al in uw account zijn aangemaakt door erop te klikken in het dropdownmenu van “Campagnes maken vanuit bestaande creativiteit”.

Waarom Digiso inschakelen als uw Instagram specialist?

Digiso heeft jarenlange ervaring met het adverteren op Instagram. Gedurende deze tijd hebben wij zeer succesvolle marketing campagnes op Instagram gedraait. Deze ervaring heeft ons team een schat aan kennis opgeleverd over hoe de verschillende platforms werken, wat voor soort content het beste werkt op elk platform en hoe u de beste resultaten uit uw campagne kunt halen. We gebruiken deze expertise om slimme en goed doordachte social mediastrategieën voor onze klanten te creëren, waaronder Instagram marketing campagnes.

Goed uitgevoerde Instagram marketing is een belangrijk onderdeel van de algemene digitale marketingstrategie van elk bedrijf omdat het hen in staat stelt hun doelgroep te bereiken tegen een fractie van de kosten in vergelijking met andere vormen van advertenties zoals televisiecommercials of billboards. Als u wilt zien wat voor impact een effectieve Instagram campagne kan hebben op uw naamsbekendheid en omzetgroei, neem dan vandaag nog contact met ons op.

Niet tevreden over uw Instagram campagnes?
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw Instagram campagnes door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de Instagram specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.

Instagram is een entertainment platform

Instagram draait om foto’s en video’s. Het platform wordt vooral gebruikt: ter inspiratie, om te zien wat vrienden en influencers doen en als afleiding. Niemand opent de app met de bedoeling iets te kopen. Daar moet u zich als adverteerder bewust van zijn. Het is dan ook moeilijk om verkoop te genereren met alleen een foto van het product en een link naar de productpagina. Hoewel Instagram misschien niet de eerste plaats is waar mensen aan denken als het gaat om winkelen, is het toch een goed marketingkanaal voor acquisitie. Vaak zien wij dat remarketing (bijvoorbeeld het opnieuw targeten van websitebezoekers) heel krachtig is.

Een aantal tips om Instagram marketing goed in te zetten

Zoals eerder beschreven, is Instagram een goed marketingkanaal. Echter, het succes van Instagram marketing hangt af van meerdere factoren. Hieronder geven wij een aantal tips om succesvol te adverteren op Instagram.

Maak advertenties die klanten aantrekkelijk vinden
Het klinkt vrij logisch, maar helaas wordt het nog steeds genegeerd door veel adverteerders. Zorg ervoor dat uw advertenties aantrekkelijk zijn vormgegeven en goed geformuleerd. U zult geen goede zaken doen als u een jong publiek serieus wilt aanspreken als u bijvoorbeeld skateboards verkoopt. Evenmin zult u hondenbezitters verleiden met kattenfoto’s. Advertenties die niet relevant zijn voor de doelgroep werken gewoon niet. U merkt heel snel of uw advertenties aanspreken of niet. Want hoe minder aantrekkelijk uw advertentie is, hoe minder mensen hem zullen zien en hoe duurder uw advertentie daardoor wordt. Advertenties die goed in de smaak vallen bij uw doelgroep zullen eerder verschijnen in de feeds van Instagram gebruikers.

Instagram neigt naar visuele, snelle content.
De sleutel tot Instagram adverteren is ervoor te zorgen dat uw doelgroep aandacht besteedt aan uw advertentie. Anders bent u gewoon geld aan het verspillen aan een medium dat niet voor u werkt. Om dit te laten gebeuren, is het essentieel dat de afbeeldingen die in de advertentie worden gebruikt er goed uitzien en weergeven wat ze moeten voorstellen.

Het eerste wat mensen zien wanneer ze Instagram bezoeken is een raster van foto’s waar ze doorheen kunnen vegen. Deze afbeeldingen moeten uit zichzelf de aandacht trekken: als ze dat niet onmiddellijk en op natuurlijke wijze doen, is het niet nodig om later over conversies te praten.

Gebruik hashtags
Hashtags kunnen op verschillende manieren worden gebruikt, van het toevoegen van meer context aan uw posts (bijv. hashtags als #tbt of #throwbackthursday) tot het koppelen van al uw content aan elkaar door een unieke hashtag voor uzelf te maken en die vervolgens in elke post te gebruiken.

Het gebruik van hashtags kan merken helpen om hun bereik over verschillende sociale mediaplatforms te vergroten en diepere banden met gebruikers te creëren. Wanneer u een advertentiecampagne op Instagram maakt, moet u hashtags opnemen die relevant zijn voor uw merk, zodat mensen ernaar kunnen zoeken en meer te weten kunnen komen over wat u te bieden hebt. Als kijkers op een van deze links klikken, worden ze naar een ander stuk content geleid dat specifiek gerelateerd is aan de hashtag waar ze naar zochten – wat betekent dat ze uiteindelijk misschien iets ontdekken waar ze niet eens naar op zoek waren.

Gebruik de ‘20% tekst regel’
Als u Facebook gebruikt om uw online winkel te promoten, kent u waarschijnlijk de regel “maximaal 20% tekst”.Facebook vindt dat een advertentieafbeelding maximaal 20% tekst mag bevatten. Aangezien Facebook eigenaar is van Instagram, geldt deze regel ook daar.

Om uw doelgroep duidelijk te maken waar de advertentie over gaat, zijn er twee opties: 1. Een korte en bondige tekst in de foto. Met uitgebreide tekst onder de advertentie of een duidelijke Call-to-Action (CTA). 2. Een afbeelding zonder tekst, en een oproep tot actie onderaan de advertentie die mensen aanzet tot kopen. 

Een goede call to action/CTA (oproep tot actie)
Het is belangrijk op te merken dat er verschillende soorten CTA’s zijn:

  • Product CTA: Een oproep tot actie die een gebruiker aanmoedigt om een product of dienst te kopen of zich aan te melden. Bijvoorbeeld: “Klik hier om nu te kopen.”
  • Service CTA: Een call-to-action die gebruikers aanmoedigt zich aan te melden voor een e-maillijst of informatie in te voeren die nodig is voor de aangeboden dienst. Een voorbeeld is “Vul nu dit formulier in en wij sturen u meer informatie.”
  • Gebeurtenis CTA: Een call-to-action die kijkers/klanten leidt naar een evenement, zoals een seminar, concert of conventie waar meer details over het evenement op een later tijdstip worden gedeeld (bijvoorbeeld: “Koop vandaag nog uw tickets”).

Genereer likes en reacties
Er zijn veel manieren om likes en reacties te krijgen met Instagram. Door de juiste hashtags en bijschriften te gebruiken, kunt u likes en reacties van uw volgers ontlokken.

Hieronder hebben we een aantal tips op een rijtje gezet hoe u likes en reacties kunt ontlokken:

  • Gebruik de juiste hashtags – u moet altijd zoekwoorden gebruiken die relevant zijn voor de content van uw post, maar zorg er ook voor dat ze actief zijn door hun aantallen in realtime te bekijken op Tweetdeck of Hootsuite.
  • Gebruik een goed bijschrift – Een goed bijschrift kan helpen de betrokkenheid te verbeteren en ook het verkeer terug naar uw website of landingspagina te verhogen door waarde te creëren voor degenen die u volgen op Instagram (en andere sociale platforms). Bijvoorbeeld: “Vind deze foto leuk als…” of “Reageer hieronder als…”. Het kan ook iets subtielers zijn als “Laat ons zien wat er onder uw bed ligt. Het punt is dat het persoonlijk genoeg moet zijn zodat mensen daadwerkelijk zullen willen reageren met iets meer dan alleen “like”.

Maak een account aan met uw persoonlijke profiel
Het is raadzaam om ook als privégebruiker een Instagram account te hebben. Ook als u geen interesse hebt in het plaatsen van foto’s of video’s, kan een privéaccount over het algemeen toch lonend zijn.

Volg u (internationale) concurrenten en merken die jaarlijks een enorm budget in social media marketing steken of een eigen Instagram team hebben. Laat u inspireren door hoe deze organisaties inspelen op Instagram en pas de succesvolle strategie ook toe op uw eigen branche. Dit geeft u enig inzicht in hoe het is om Instagram te gebruiken vanuit het oogpunt van een klant, en helpt u te leren welke soorten advertenties gebruikers aanspreken. Dit geeft u een klantbeeld van Instagram, waardoor u weet welke soorten advertenties werken en welke niet.

Meer volgers kan leiden tot meer verkoop
De focus van uw advertentiecampagne moet niet liggen op omzetverhoging op korte termijn, maar op het binnenhalen van nieuwe klanten of het zoveel mogelijk vergroten van u volgerw door nieuwe gebruikers aan te trekken die vervolgens hun vrienden meenemen of u opnieuw volgen nadat ze hun inschrijving via e-mailmarketing hebben gereactiveerd. Zo creëert u een groep mensen die geïnteresseerd zijn in uw product of online winkel- of ze nu direct iets bij u kopen of niet.

Zoals u kunt zien, zijn er genoeg manieren om Instagram te gebruiken als hulpmiddel om advertenties te maken voor uw bedrijf. Laat Digiso uw Instagram ads campagne verzorgen. We zullen de kennis die we hebben opgedaan in onze jarenlange ervaring met social media marketing gebruiken om advertenties te maken die converteren. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over hoe Digiso u kan helpen met uw Instagram advertentiecampagne.

Gratis Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze Instagram specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op. 

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!

Waar wij u nog meer bij kunnen helpen

Naast Instagram adverteren, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website, technische SEO en conversie optimalisatie. 

Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment. 

Kies uit één van onze diensten

Alle campagnetypen

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft

Gerealiseerde resultaten voor bedrijven

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft