Google Display campagnes
Het Google Display Netwerk is een collectie van websites waarop advertenties van adverteerders worden getoond. Het voordeel is dat u uw advertenties kunt richten op specifieke doelgroepen door de websites te kiezen waarop zij zullen verschijnen. Onze Google Ads specialisten helpen u graag.
- Meer omzet en winst
- Team van Google Ads specialisten
Gratis Google Ads Quikscan
Hulp van onze Google Ads specialisten
- Verbeteringen en kansen inzichtelijk
- Gratis scan t.w.v. € 350
- Binnen 2-3 werkdagen resultaten bespreken
Gratis Google Ads Quikscan
Hulp van onze Google Ads specialisten
- Verbeteringen en kansen inzichtelijk
- Gratis scan t.w.v. € 350
- Binnen 2-3 werkdagen resultaten bespreken
In 3 stappen door de Google Ads Quickscan
Veel bedrijven gebruiken Google Ads, maar behalen niet het gewenste resultaat. Vaak zien zij de kosten stijgen en de resultaten dalen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Google Ads moet namelijk altijd meer geld opleveren dan dat het kost. De Google Ads Quickscan van Digiso doet een audit van uw Google Ads account.
De scan geeft antwoord op onder andere de volgende vragen;
1) Gebruik ik een logische Google Ads account structuur?
2) Kunnen mijn Google Ads campagnes verbeterd worden?
3) Adverteer ik op de juiste zoekwoorden?
4) Is er een match tussen mijn zoekwoorden en landingspagina’s?
5) Zijn mijn advertenties van goede kwaliteit?
6) Sluiten mijn zoekwoorden aan bij de zoekopdrachten van mijn potentiële klanten?
7) Kunnen de kosten per klik worden verlaagd?
8) Hoe kan ik meer klanten krijgen uit Google Ads?
Stap 1
Telefonische introductie en uitleg
Als u zich heeft aangemeld voor de Quickscan, dan belt één van onze Google Ads specialisten u op. In dit gesprek stellen wij ons kort voor en vragen wij u inleidende informatie over uw Google Ads account. Daarna leggen wij u stapsgewijs uit hoe wij de Quickscan gaan uitvoeren. De Quickscan doet een analyse van uw Google Ads account. Dit houdt in dat wij toegang nodig hebben tot uw Google Ads account. Vanzelfsprekend gaan wij hier vertrouwelijk en met uiterste zorgvuldigheid mee om.
Stap 2
Onze specialisten voeren de Quickscan uit
Na de telefonische introductie en uitleg, gaan onze Google Ads specialisten aan de slag. Meestal is dit één specialist die uw account onder de loep neemt. Maar soms ook met meerdere specialisten om zo de analyse te verbeteren. Uiteraard doen wij enkel een analyse van uw Google Ads account en wijzigen wij niks aan uw campagnes. Wij zijn alleen gefocust op hoe het beter kan en waar kansen liggen. De Google Ads Quickscan kunnen wij meestal binnen twee tot drie werkdagen uitvoeren vanaf het moment van aanvraag.
Stap 3
Wij bespreken met u de Quickscan
Wij geven u een seintje zodra wij de scan hebben uitgevoerd. U bent waarschijnlijk benieuwd naar de resultaten. Om de resultaten te bespreken maken wij graag met u een afspraak. Dit kan telefonisch, digitaal (bijvoorbeeld Teams of Google Meet) of op locatie. Onze Google Ads specialisten leggen u graag uit wat de scan heeft laten zien, hoe het beter kan en waar de grootste kansen liggen. Op basis van de scan willen wij u vervolgens graag een voorstel doen hoe de Google Ads specialisten van Digiso u kunnen helpen bij het optimaliseren van uw Google Ads campagnes.
Google Display campagnes versus zoek campagnes
Via uw Google Ads-account hebt u rechtstreeks toegang tot het Google Display Network. Dit is een van de twee verschillende advertentiemethoden die Google Ads aanbiedt:
Wanneer u adverteert via het Google Zoeknetwerk, wordt uw (tekst)advertentie weergegeven wanneer gebruikers zoeken naar een bepaalde term – bijvoorbeeld: “hondenkennels in Amsterdam”. Deze betaalde zoekopdrachten worden getoond boven de organische resultaten. Het optimaliseren van uw website om bovenaan de resultatenpagina’s van zoekmachines te verschijnen, kan de verkoop en het aantal doorkliks verhogen.
Voorbeeld: u zoekt online naar nieuwe broek en typt een zoekterm in. U krijgt onmiddellijk een lijst met opties waar u het product kunt kopen – keuze genoeg!
Het zoeknetwerk is een effectieve manier om klanten te bereiken, maar u kunt er alleen tekstadvertenties gebruiken. Afbeeldingen of video’s zijn niet toegestaan.
Google Display Netwerk (Display campagnes)
Wanneer u adverteert via het Google Display Network, worden uw advertenties geplaatst op websites die ermee hebben ingestemd om reclame toe te staan. Bij display-campagnes betalen adverteerders om hun advertenties te plaatsen naast relevante inhoud die gebruikers graag willen zien. Het is een manier om grote aantallen mensen te bereiken met uw merkboodschap, maar met minder controle over de resultaten dan zoekmarketing biedt. Via het displaynetwerk kunt u adverteren met tekst, afbeeldingen en video. Veel adverteerders gebruiken banneradvertenties op het displaynetwerk.
Kennismaken met Digiso
Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Google Ads te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Google Ads campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden.
Voor-en nadelen van Google Display campagnes
De voordelen:
- Het potentiële publiek voor uw advertentiecampagne is enorm.
- Bijzonder uitgebreide targeting mogelijkheden.
- Gebruik video en foto’s i.p.v. alleen tekst.
- Toon uw advertenties op de websites waar uw doelgroep waarschijnlijk is.
De nadelen:
- Lagere conversie percentage dan bij zoekcampagnes.
- Het is moeilijk om uw advertentie te laten opvallen tussen alle anderen.
Wat zijn de voordelen van het gebruik van Google's Display Netwerk?
Het Google Display Network is enorm, en het is belangrijk om te weten wie u met uw advertenties wilt bereiken. Met targeting kunt u zich richten op specifieke groepen mensen die passen bij de niche behoeften van uw bedrijf.
- Zoekwoorden targeting: Adverteren op zoekwoorden werkt vergelijkbaar met zoekcampagnes, behalve dat het gebaseerd is op zoekwoorden in plaats van zoekopdrachten.
- Domein targeting: u kiest zelf welke zoekwoorden u aan uw advertenties koppelt.
- Interesse targeting: Google richt zich op het afstemmen van zijn producten en diensten op mensen op basis van hun interesses.
- Publiek retargeting: u richt zich op vroegere bezoekers van uw website door te adverteren op de sites die zij eerder hebben bezocht.
- Onderwerp targeting: u kunt een groep gerelateerde websites selecteren.
- Demografie targeting: u kunt uw advertentie richten op mensen van een bepaalde leeftijd, geslacht, enz.
De beste manier om te leren wat voor soort advertenties het meeste verkeer krijgen is door te testen, maar eerst moet u uitzoeken welke opties het proberen waard zijn.
Hoeveel kost het om te adverteren op Google Display?
U kunt kiezen welke betalingsmethoden het best bij uw campagne passen:
- Zichtbare vertoningen: u betaalt per 1.000 vertoningen. De advertentie moet minstens één seconde of langer op het scherm verschijnen.
- Klikken: Wanneer iemand op uw advertentie klikt, betaalt u een bepaald bedrag.
- Conversie: Hier kunt u de dienst gratis gebruiken totdat deze inkomsten genereert. Zodra dat gebeurt, moet u pas een vergoeding betalen (een percentage van de totale kosten).
Google Ads Quickscan
Niet tevreden over het huidige presteren van uw Google ads? Vraag dan een gratis Google Ads Quickscan aan. Wij kijken hoe uw Google Ads campagnes verbeterd kunnen worden en identificeren kansen.
Meer klanten bereiken via banner Ads
Wat nu volgt, zal vooral interessant zijn voor gevorderde Ads gebruikers.
De bekendste advertentie van Google Ads is de tekstadvertentie die bovenaan de pagina met zoekresultaten verschijnt. Met het Display Netwerk van Google kunt u maar liefst 80% van alle internetgebruikers bereiken en uw advertenties ook op relevante websites laten plaatsen! Als u echter meer controle over uw marketingcampagnes en een groter bereik in het Google Display Network wilt, is het misschien beter om met banners te werken. Wij kunnen adviseren over de meest effectieve bannercampagnes die in ons hele netwerk worden ingezet.
1: Maak segmenten voor verschillende groepen gebruikers
Als u wilt beginnen met adverteren met banners in het Google Display Netwerk, moet u uw campagnes zorgvuldig plannen. U kunt een campagne alleen aanpassen als u zich op minder zoekwoorden, onderwerpen en doelgroepen richt. Aan de andere kant, als u begint met het targeten van te weinig zoekwoorden in een campagne, is het moeilijk om een conversiegeschiedenis op te bouwen voor die campagne. En zonder opgebouwde zoekwoord gegevens kunt u niet profiteren van geavanceerde Ads-functies zoals “slim bieden”. De grootte van uw budget, het bereik dat u wilt bereiken en hoe nauw de zoekcampagnes voor uw merk zijn afgestemd, spelen allemaal een rol bij de beslissing waar te adverteren.
- Bereik: Hoe breder uw doelgroep, hoe waarschijnlijker het is dat u een display-campagne moet opsplitsen in meerdere campagnes.
- Budget: Hoe meer budget, hoe effectiever het is om meerdere campagnes te voeren.
- Conversie: Een groot aantal klanten in korte tijd omzetten is winstgevender dan kleinere aantallen over een langere periode.
Dus als u zich richt op een klein publiek met een bescheiden budget en niet meteen conversies ziet, breek uw Google Display-campagne dan niet te veel op. U kunt mogelijk gebruik maken van tijdbesparende functies binnen dezelfde campagne, zoals “enhanced cpc” en “target roas.” Dit vereist een minimum van 15 conversies per maand.
2: Kies relevante zoekwoorden
Als u een Google Display campagne gaat maken met zoekwoorden, plaats de banners dan op websites die deze woorden bevatten. Het is verstandig om gerelateerde woorden te groeperen in uw advertentiegroepen. Zo maakt u binnen een Google Display-campagne advertentiegroepen aan op basis van zoekwoorden die goed bij elkaar passen. Zo kunt u uw campagnes op termijn efficiënter beheren.
3: Kies relevante onderwerpen
U kunt ook een Google Display-campagne maken met vooraf gedefinieerde onderwerpen. Google Ads heeft lijsten met onderwerpen samengesteld die u kunt gebruiken. Een onderwerp vertegenwoordigt een grote verzameling nauw verwante websites. Omdat u zich kunt richten op grote groepen websites, zijn onderwerpen een geweldige manier om uw advertentie bij de juiste mensen te krijgen. Het is verstandig om aparte advertentiegroepen te maken voor elk onderwerp waarop u zich richt; zo kunt u gemakkelijk zien wat goed werkt en wat niet! Onderwerpen zijn te vinden onder ‘Onderwerpen’ in Google Ads.
4: Kies relevante doelgroepen
Met Google Display-campagnes kunt u zich ook richten op relevante doelgroepen, die in drie categorieën kunnen worden onderverdeeld: affiniteit (op basis van gemeenschappelijke interesses), onderzoek (gebruikers die een zoekopdracht hebben uitgevoerd over een specifiek onderwerp) en remarketing.
- Affiniteitsdoelgroepen: Google Ads kan zich richten op doelgroepen die interesse hebben getoond in bepaalde onderwerpen door te kijken naar hun browsegeschiedenis. Deze advertenties verschijnen op sites in het hele Google Display Netwerk.
- Aangepaste affiniteitsdoelgroepen: u kunt dit publiek targeten door interesse-, locatie- en app-gegevens te combineren.
- In-market doelgroepen zijn doelgroepen van mensen of organisaties die waarschijnlijk een product zullen kopen.
- Aangepaste intentiedoelgroepen Zijn segmenten van mensen die u definieert op basis van hun interessegebied, locatie en/of app-gebruik. Specificeer de zoekwoorden met betrekking tot uw producten en diensten die zij actief onderzoeken.
- Remarketing lijsten: Die kunt u uw eigen doelgroep opbouwen door een stukje code op een of meer pagina’s van uw site te plaatsen. Elke bezoeker van die pagina’s wordt dan in Google Ads (anoniem) opgeslagen als onderdeel van een doelgroeplijst die later kan worden gebruikt. U kunt remarketinglijsten gebruiken om gebruikers te targeten in het Google Display Netwerk.
Het is een goed idee om voor elke doelgroep aparte advertentiegroepen in te stellen, zodat u snel kunt zien hoe goed uw advertenties presteren bij verschillende doelgroepen. Vooraf gedefinieerde doelgroepen en het maken van aangepaste lijsten met mensen die uw website hebben bezocht, zogenaamde “remarketinglijsten”, vindt u in Google Ads onder het tabblad “Audiences”.
5. Slim bieden
Een manier om het succes van Google Ads banner campagnes te meten is het importeren van conversies in Google Analytics via de koppeling tussen dat programma en Ads. Door met Google Display-campagnes een conversiegeschiedenis op te bouwen, kunt u deze informatie later gebruiken om te bepalen waar de meeste en goedkoopste conversies vandaan komen. Met Google Ads kunt u verschillende slimme biedstrategieën gebruiken om het aantal conversies of de waarde ervan te optimaliseren.
- Verbeterde CPC: Campagnes kunnen worden ingesteld om volgens een schema te lopen zonder dat er voorwaarden worden opgelegd. Met de ‘Verbeterde cpc’-optie kunt u biedingen met maximaal 30% worden verhoogd of verlaagd om te proberen de best mogelijke conversie te behalen.
- Doel-CPA: Bij deze strategie wordt gestreefd naar een kosten per acquisitie (CPA) van bijvoorbeeld € 10. Real-time signalen zoals locatie en tijd van de dag worden gebruikt om biedingen te wijzigen op basis van hoe ze de prestaties van de advertentieveiling beïnvloeden. Mogelijk betaalt u soms meer voor klikken dan de opgegeven doelkosten per acquisitie (CPA) en op andere momenten minder.
- Doel-ROAS: Met deze strategie laat je Google Ads het werk doen door biedingen in te stellen op basis van wat het denkt dat je conversies zal maximaliseren. Dit is geschikt voor adverteerders die in de afgelopen 30 dagen al minstens 15 conversies hebben gegenereerd.
- Aantal conversies maximaliseren: Deze strategie probeert conversies te maximaliseren door op zoekwoorden te bieden op een niveau dat uw advertenties genoeg keer kan laten zien voor het gewenste aantal verkopen. De campagne waarvoor u dit instelt moet een eigen budget hebben. Als uw campagne een budget deelt met andere campagnes, dan is het niet mogelijk om deze strategie van slim bieden te gebruiken.
6: Opvallende, maar simpele banners
Naast het opzetten van een goede structuur en de juiste instellingen is het heel belangrijk om serieus aandacht te besteden aan de keuze van de banners die u gaat inzetten in het Display Netwerk van Google. De juiste plaatsing is essentieel, want wanneer een gebruiker uw advertentie in het displaynetwerk ziet, ziet hij deze niet echt als een advertentie. In plaats daarvan zien ze het alleen als onderdeel van hun nieuwsfeed. Daarom moet u ervoor zorgen dat uw banners in het oog springen en zich onderscheiden van andere advertenties. Vergeet niet dat het algoritme van Google deze factoren evalueert voordat het beslist of uw advertentie in de nieuwsfeed wordt geplaatst of niet.
Enkele tips:
- Maak banners die één boodschap duidelijk overbrengen.
- Gebruik oproepen tot actie die uw doelgroep het sterkst aanspreken.
- In het algemeen moet een direct-response banner eenvoudig en statisch zijn.
- Maak goed gebruik van uw eigen branding als er een sterk merk is.
- Gebruik knoppen in uw banners om gebruikers door een webpagina te leiden.
- Zorg ervoor dat uw banners passen bij het uiterlijk van uw landingspagina.
- Verander de look en feel van uw banners regelmatig zodat uw doelgroep niet verveeld raakt met wat u te bieden heeft.
Google Ads biedt verschillende mogelijkheden om eenvoudige, maar opvallende banners te maken:
- Responsieve display-advertenties: Bij deze advertenties voert u zelf de tekst, afbeeldingen, het logo en de verwijzende URL in. Uit die informatie kan Google dan alle mogelijke formaten banners creëren- en dat is een goede zaak, want zo ziet uw advertentie er altijd mooi uit!
- Geüploade beeldadvertenties: u kunt uw eigen banners uploaden, en het is de moeite waard om verschillende formaten te uploaden als u er zeker van wilt zijn dat ten minste één ervan er goed uitziet. HTML5-banners zijn ook een goede optie om interactiviteit aan uw website toe te voegen.
Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze Google Ads specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!
Waar wij u nog meer bij kunnen helpen
Naast onze expertise in Google Ads, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website, technische SEO en conversie optimalisatie.
Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment.
Tot slot bieden wij ondersteuning bij social marketing, zoals het adverteren op Facebook en Instagram. Eigenlijk komt dit neer op de gehele marketingstrategie wanneer wij alle online kanalen combineren.
Gratis Google Ads Quikscan
Hulp van onze Google Ads specialisten
- Verbeteringen en kansen inzichtelijk
- Gratis scan t.w.v. € 350
- Binnen 2-3 werkdagen resultaten bespreken