Google Ads uitbesteden?
Veel bedrijven gebruiken Google Ads, maar behalen niet het gewenste resultaat. Vaak zien zij de kosten stijgen en de resultaten dalen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Google Ads moet namelijk altijd meer geld opleveren dan dat het kost. De Google Ads specialisten van Digiso behalen gemiddeld een rendement van 1.200 % op elk uitgegeven euro. Wilt u dit ook? Maak direct een afspraak.
Google Ads uitbesteden?
Veel bedrijven gebruiken Google Ads, maar behalen niet het gewenste resultaat. Vaak zien zij de kosten stijgen en de resultaten dalen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Google Ads moet namelijk altijd meer geld opleveren dan dat het kost. De Google Ads specialisten van Digiso behalen gemiddeld een rendement van 1.200 % op elk uitgegeven euro. Wilt u dit ook? Maak direct een afspraak.
Google Ads hulp nodig?
Neem contact op met onze Google Ads specialisten voor advies. Heeft u al een bestaand Google Ads account? Dan kunnen wij voor u vrijblijvend een gratis quickscan uitvoeren.
In 3 stappen door de Google Ads Quickscan
Veel bedrijven gebruiken Google Ads, maar behalen niet het gewenste resultaat. Vaak zien zij de kosten stijgen en de resultaten dalen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Google Ads moet namelijk altijd meer geld opleveren dan dat het kost. De Google Ads Quickscan van Digiso doet een audit van uw Google Ads account.
De scan geeft antwoord op onder andere de volgende vragen;
1) Gebruik ik een logische Google Ads account structuur?
2) Kunnen mijn Google Ads campagnes verbeterd worden?
3) Adverteer ik op de juiste zoekwoorden?
4) Is er een match tussen mijn zoekwoorden en landingspagina’s?
5) Zijn mijn advertenties van goede kwaliteit?
6) Sluiten mijn zoekwoorden aan bij de zoekopdrachten van mijn potentiële klanten?
7) Kunnen de kosten per klik worden verlaagd?
8) Hoe kan ik meer klanten krijgen uit Google Ads?
Stap 1
Telefonische introductie en uitleg
Als u zich heeft aangemeld voor de Quickscan, dan belt één van onze Google Ads specialisten u op. In dit gesprek stellen wij ons kort voor en vragen wij u inleidende informatie over uw Google Ads account. Daarna leggen wij u stapsgewijs uit hoe wij de Quickscan gaan uitvoeren. De Quickscan doet een analyse van uw Google Ads account. Dit houdt in dat wij toegang nodig hebben tot uw Google Ads account. Vanzelfsprekend gaan wij hier vertrouwelijk en met uiterste zorgvuldigheid mee om.
Stap 2
Onze specialisten voeren de Quickscan uit
Na de telefonische introductie en uitleg, gaan onze Google Ads specialisten aan de slag. Meestal is dit één specialist die uw account onder de loep neemt. Maar soms ook met meerdere specialisten om zo de analyse te verbeteren. Uiteraard doen wij enkel een analyse van uw Google Ads account en wijzigen wij niks aan uw campagnes. Wij zijn alleen gefocust op hoe het beter kan en waar kansen liggen. De Google Ads Quickscan kunnen wij meestal binnen twee tot drie werkdagen uitvoeren vanaf het moment van aanvraag.
Stap 3
Wij bespreken met u de Quickscan
Wij geven u een seintje zodra wij de scan hebben uitgevoerd. U bent waarschijnlijk benieuwd naar de resultaten. Om de resultaten te bespreken maken wij graag met u een afspraak. Dit kan telefonisch, digitaal (bijvoorbeeld Teams of Google Meet) of op locatie. Onze Google Ads specialisten leggen u graag uit wat de scan heeft laten zien, hoe het beter kan en waar de grootste kansen liggen. Op basis van de scan willen wij u vervolgens graag een voorstel doen hoe de Google Ads specialisten van Digiso u kunnen helpen bij het optimaliseren van uw Google Ads campagnes.
Google Ads campagnes uitbesteden?
Zoekt u hulp van een marketingbureau bij het verbeteren van uw Google Ads campagnes? Wij beheren een tal van Google Ads campagnes voor bedrijven die wij dagelijks optimaliseren. Onze Google Ads specialisten zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het online landschap. Wij begrijpen dat het adverteren in Google Ads soms complex kan zijn. U kan namelijk zoveel kanten op in Google Ads en er zijn verschillende benaderingen mogelijk. Dit kan het nogal verwarrend maken. Daarom staan de Google Ads specialisten van Digiso voor u klaar. Wij hebben jarenlange ervaring met het adverteren in Google Ads. Diverse bedrijven hebben hun online prestaties omhoog zien gaan door het werk van Digiso. En dat doen wij nog steeds elke dag. Bent u de volgende? Wij helpen u graag met uw Google Ads campagnes. Maak direct kosteloos een afspraak voor de mogelijkheden of vraag een gratis Google Ads Quickscan aan.
Kennismaken met Digiso
Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Google Ads te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Google Ads campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden.

Waarom Google Ads uitbesteden?
Veel bedrijven zijn actief met Google Ads, maar hebben niet de benodigde kennis en expertise in huis om Google Ads op een optimale manier te laten functioneren. Dit is één van de belangrijkste redenen waarom er niet het maximale resultaat behaald wordt uit Google Ads campagnes. Vaak wordt budget opgeslokt aan zaken die voorkomen hadden kunnen worden in Google Ads. Hoewel het maken van fouten niet erg is, betekent dit wel dat u lesgeld betaalt.Het slim inzetten van Google Ads en dit rendabel maken kost veel tijd, zeker als u hier nog geen ervaring mee hebt.
Daarnaast zijn steeds meer bedrijven toegetreden tot het online speelveld, omdat zij bewust zijn worden van de kansen die online biedt. De toegenomen marktspelers hebben gevolgen gehad met betrekking tot het adverteren middels Google Ads. De concurrentie op zoekwoorden neemt toe en daarmee gelijk ook de kosten-per-klik.
Wanneer u de Google Ads campagnes niet juist opbouwt, zal u zien dat de kosten per klik (CPC) zal toenemen in plaats van verlagen. Hierdoor bent u sneller door het dagelijkse budget heen en daarom zal u dus uiteindelijk minder resultaat behalen.
Als u zich in bovenstaande herkent, is het handig om de Google Ads specialisten van Digiso in te schakelen. Wij beschikken namelijk over de kennis en kunde om uw Google Ads beter te laten presteren.
Kortom, wilt u beter resultaat behalen met Google Ads met een online marketingbureau die actief meedenkt op marketing-en strategisch niveau? Dan biedt het onderbrengen van uw Google Ads bij Digiso de oplossing.
Wat zijn de kosten van Google Ads uitbesteden?
De kosten van het uitbesteden van Google Ads zijn variabel en situatieafhankelijk. Allereerst moeten wij inzichtelijk krijgen wat uw doelstellingen zijn met Google Ads. Wilt u bijvoorbeeld meer omzet en dus meer winst? Of wilt u enkel meer naamsbekendheid of een combinatie? Dit is belangrijk voor de opzet van uw Google Ads account en alle campagnes die wij zullen ontwikkelen.
Ook is het belangrijk om uw Google Ads budget te bepalen. Hoe meer budget u vrijmaakt, hoe sneller de campagnes zullen leren en resultaat gaan genereren. Eigenlijk bestaat uw Google Ads budget uit twee delen. U betaalt natuurlijk aan Google voor elke klik op uw advertentie, maar ook het marketingbureau voor het maken en optimaliseren van uw Google Ads campagnes.
De Google Ads specialisten van Digiso bespreken graag tijdens een kosteloze afspraak de mogelijkheden met u. U kunt ook een gratis Google Ads Quickscan aanvragen.
Google Ads uitbesteden of zelf doen?
Bedrijven gebruiken Google Ads voornamelijk om te groeien in leads, omzet en winst. De vraag hierbij is of u zelf de expertise in huis heeft om het maximale uit Google Ads te halen of dat u Google Ads wilt uitbesteden. Het is handig om bewust te zijn van het feit dat het maken en optimaliseren van Google Ads campagnes een tijdrovende klus is en dat hier expertise voor nodig is. De Google Ads specialisten van Digiso zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rondom Google Ads. Wij zijn er altijd het eerste bij om de beste resultaten te behalen.
Besteed uw Google Ads uit als u zich herkent in de volgende situaties:
- De kosten van uw campagnes lopen steeds verder op
- De resultaten van uw campagnes nemen af
- Uw campagnes genereren helemaal geen resultaat
- Uw concurrenten staan hoger in Google dan u
- Uw huidige bureau belooft veel dingen maar maakt niks waar
Bovenstaande situaties komen vaak voor. Veel bedrijven gebruiken Google Ads, maar onderhouden en optimaliseren hun campagnes slecht. Hierdoor dalen de prestaties, waardoor er veel klanten en omzet wordt misgelopen. Als uw concurrent Google Ads wel op een goede manier Google Ads gebruikt, dan kiezen uw klanten waarschijnlijk voor hem.
Dat is natuurlijk niet prettig en dat betekent dat er snel actie ondernomen moet worden. In dat geval is het handig om uw Google Ads uit te besteden aan Digiso. Onze Google Ads specialisten staan altijd voor u klaar. Wij willen u graag uitnodigen om kosteloos een afspraak te maken om de mogelijkheden te bespreken. U kunt natuurlijk ook gebruikmaken van onze gratis Google Ads Quickscan.
Google Ads Quickscan
Niet tevreden over het huidige presteren van uw Google ads? Vraag dan een gratis Google Ads Quickscan aan. Wij kijken hoe uw Google Ads campagnes verbeterd kunnen worden en identificeren kansen.
Een aantal tips bij het uitbesteden van Google Ads
Als u erover nadenkt om Google Ads uit te besteden aan een marketingbureau, dan zijn er een aantal aspecten waar u over na mag denken. Bij een bekwaam marketingbureau dat actief meedenkt zit u altijd goed. Helaas zijn er veel marketingbureaus die niet over de kennis en expertise beschikken, waardoor de resultaten niet optimaal zijn. Wij geven u graag een aantal tips mee wanneer u Google Ads wilt uitbesteden. Hier kan u dan opletten bij het kiezen van een marketingbureau.
Is het de investering waard?
Google Ads kan veel opleveren. Meer klanten, omzet en dus meer winst. Het tegenovergestelde is ook waar. Google Ads kan ook een kostenpost zijn als de campagnes slecht beheert worden. Vaak zien wij dat bedrijven twijfelen tussen Google Ads uitbesteden of een Google Ads specialist in dienst nemen die de Google Ads beheert. Er zitten risico’s vast aan een Google Ads specialist in dienst nemen.
- Wat als diegene langdurig ziek wordt. Wie pakt de campagnes dan op?
- Bieden de Google Ads campagnes voldoende werk voor een fulltime dienstverband?
- Beschikt deze specialist over voldoende kennis en kunde?
Het in dienst nemen van een Google Ads specialist brengt risico’s met zich mee. Bedenkt u dat bij het marketingbureau van Digiso er altijd een Google Ads specialist aanwezig is en dat wij over de juiste expertise beschikken. Eigenlijk zijn wij uw Google Ads specialist in dienst in vorm van een marketingbureau.
Controle
Wij kunnen ons voorstellen dat Google Ads uitbesteden aan een marketingbureau u aan het twijfelen kan zetten. Wat als ik grip verlies en daarmee de controle? Digiso weet dit maar al te goed en daarom hebben wij dit opgelost. Wij zorgen ervoor dat er vertrouwen wordt gekweekt door transparant en eerlijk te handelen. Daarnaast geven wij u wekelijkse updates over de voortgang van uw Google Ads campagnes. Standaard zenden wij hierbij rapportages over de resultaten van. Ook zorgen wij regelmatig voor contactmomenten zoals wekelijkse belafspraken.
Vraag wat het bureau voor u kan betekenen
Iedereen kan mooie beloftes maken. Deze beloftes waarmaken is een ander verhaal. Helaas beloven veel marketingbureaus gouden bergen, maar komt hier niks van terecht. In Nederland heeft u de keuze uit een flink aantal marketingbureaus. Deze bureaus zijn de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond geschoten. Dit maakt het lastig om een marketingbureau te beoordelen.
In die zin is er ook een groot voordeel voor u. U kan meerdere marketingbureaus naast elkaar vergelijken. Waarom rekent het ene marketingbureau hogere tarieven dan het andere marketingbureau? Komt dit door de expertise of puur de hoge kosten die de organisatie maakt? En waarom besteed het ene marketingbureau de helft van de uren van het andere marketingbureau?
U heeft dus punten waarop u marketingbureaus kunt vergelijken. Hoe kunt u dit doen? U kan bijvoorbeeld concreet aan een aantal marketingbureaus vragen wat voor campagnes zij gaan ontwikkelen, met welk doelen en met welke beoogde resultaten? Naast deze punten gaat het natuurlijk ook om gevoel. Welk marketingbureau geeft u het beste gevoel? Vaak is naar uw gevoel luisteren in combinatie met het vergelijken de oplossing.
Wij halen resultaat voor onze klanten
Voor één van onze klanten in de food-industrie hebben wij de volgende resultaten behaald in Google Ads
- 1.950% stijging in conversies tegen hetzelfde budget
- 1.850% daling van de kosten per conversie
- 3.100% stijging in ROI

Wat zijn de mogelijkheden van Google Ads?
Adverteren via Google Ads biedt enorm veel mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken. Zo heeft u de keuze uit Search Ads, Display Ads, Youtube Ads en Shopping Ads.
Search Ads
Met Search Ads adverteert u op Google met als doel een zo hoog mogelijke positie in de zoekresultaten. Onze Google Ads Specialist helpt u graag om hogere posities in de zoekresultaten te behalen ten opzichte van uw concurrentie en om kwalitatieve bezoekers naar de website te genereren.
Display Ads
Display Ads gaat om online adverteren met banners en links in de tekst. Deze advertenties worden geplaats op websites die door uw doelgroep worden bezocht. Google heeft namelijk een zeer groot display netwerk met miljoenen websites. Daarnaast lenen Display Ads zich uitstekend voor remarketing doeleinden. U kan bijvoorbeeld websitebezoekers opnieuw benaderen via Display Ads.
Youtube Ads
Bereik potentiële klanten wanneer ze naar video’s op YouTube kijken of naar een video zoeken. Met videoadvertenties kan u de bekendheid van uw merk vergroten onder een brede doelgroep.
Shopping Ads
Heeft u een webshop en kan deze wel wat marketing gebruiken? Adverteren via Google Shopping biedt hier een goede oplossing voor. Hier bereikt u gemakkelijk potentiële klanten die op zoek zijn naar één van uw producten. Google Shopping vergelijkt producten van diverse aanbieders en is hiermee eigenlijk een vergelijker.
De voordelen van Google Ads
Google Ads is het online advertentieprogramma waar bijna elk bedrijf zijn succes vandaan haalt. Geen enkel bedrijf kan zonder het gebruik van Google Ads. Via dit programma kan u op een effectieve manier gericht uw doelgroep bereiken die interesse hebben in uw producten of diensten. U betaalt per klik op uw advertentie, dit noemt men kosten per klik (CPC) ofwel PPC (pay-per-click). Elke keer als een bezoeker op uw advertentie klikt, betaalt u dus aan Google. De uitdaging voor elk bedrijf en haar marketeers zit hem in de balans tussen de kosten-per-klik, conversiepercentage en het advertentiebudget. Bijna elk bedrijf maakt gebruik van Google Ads, omdat het veel voordelen biedt.
Het grote bereik van Google Ads
Google is de grootste zoekmachine wereldwijd en daarmee gelijk ook marktleider. In Nederland zien wij ook een soortgelijk patroon. De meeste Nederlanders zoeken via Google naar producten, diensten en informatie. Meer dan 95% van de Nederlanders zoeken via Google, ruim 2% via Bing. Het restant via overige zoekmachines. Google is dus een zoekmachine waar mensen wereldwijd actief gebruik van maken. Hierdoor is het voor bedrijven interessant om te adverteren via dit platform. Door te adverteren via Google heeft u een groot bereik. Naast het adverteren in de zoekresultaten van Google, kunt u ook adverteren via het enorme Display Netwerk van Google. Het Google Display Netwerk beslaat meer dan twee miljoen websites, video’s en apps.
Betaal per klik in plaats van vertoning
De voordelen van Google ten opzichte van Facebook of Instagram is dat u meestal betaalt in Google per klik op uw advertentie. Bij Facebook, een ander populair adverteerplatform, is dit per vertoning. Bij Google betaalt u dus op basis van resultaat en bij Facebook op basis van vertoning. Doordat u alleen betaalt per klik betaalt u alleen voor bezoekers op uw website die geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten.
Direct uw doelgroep bereiken
Het adverteren in Google Ads kan direct resultaat opleveren. U kan gemakkelijk gericht uw doelgroep bereiken door Google Ads campagnes slim in te stellen. Door op relevante zoekwoorden te adverteren weet u zeker dat u de juiste doelgroep bereikt. Naast het adverteren op relevante zoekwoorden kunt u uw doelgroep specificeren op basis van demografie, interesses of levensgebeurtenissen. Ook is het mogelijk om websitebezoekers opnieuw te bereiken met advertenties door middel van retargeting.
Duidelijke inzichten in prestaties van Google Ads
Google Ads wordt gezien als een transparant advertentieplatform. De prestaties van Google Ads campagnes komen meestal direct binnen in het Google Ads dashboard. Zo kan u direct zien in hoeverre uw campagnes presteren of geoptimaliseerd moeten worden.
Zelf het budget instellen
Google Ads stelt adverteerders in staat om zelf de controle te behouden. U kan namelijk zelf budgetten instellen voor alle campagnes afzonderlijk. Ook kunt u gedeelde budgetten instellen voor alle campagnes samen. U bepaalt vooraf het budget en betaalt alleen per klik op uw advertentie.
Snel resultaat in vergelijking met SEO
U kunt bovenaan in de zoekresultaten komen in Google via twee methoden, via Google Ads en via SEO (Search Engine Optimization). Via SEO kunt u hoog in de zoekresultaten komen zonder te betalen door uw website te optimaliseren. Echter, het kan lang duren voordat de effecten van SEO zichtbaar worden. Dit kan zelfs maanden duren. Via Google Ads kunt u direct hoog in de zoekresultaten komen door te adverteren op een bepaald zoekwoord. Hiermee haalt u sneller resultaat dan via de methode van SEO.
Integratie met Google Analytics
Google Analytics is de tool om uw website statistieken te meten. Google Ads en Google Analytics kunnen met elkaar gekoppeld worden. Hierdoor kunnen veel resultaten inzichtelijk worden gemaakt. Door deze extra informatie is het makkelijker om uw huidige Google Ads campagnes te optimaliseren. Blijven bezoekers bijvoorbeeld heel kort op uw landingspagina vanuit een advertentie? Dan is de kans groot dat uw landingspagina niet relevant genoeg is.
Wat voor campagnetypen heeft Google Ads?
De bekendste vorm van adverteren in Google Ads is via het zoeknetwerk. Hierbij adverteert u op zoekwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf en zo komt u hoog in de zoekresultaten. Google Ads heeft naast het zoeknetwerk nog een tal van mogelijkheden. Google Ads is als het ware veel meer dan alleen het zoeken via de zoekmachine. Naast adverteren in het zoeknetwerk zijn er nog 5 andere campagnetypen in Google Ads.
Campagnetype 1: Zoek campagne
Dit is waar Google Ads voornamelijk om bekend staat. Adverteren in de zoekmachine van Google op relevante zoekwoorden. Dit zijn betaalde tekstadvertenties die in de resultaten van Google’s zoekmachine worden weergegeven. Hierbij kunt u ook van de optie gebruik maken om te worden vertoond op verschillende websites van Google zelf, maar ook op websites van aangesloten partners. Tekstadvertenties in het zoeknetwerk van Google hebben maar één doel; mensen leiden naar uw website. Hierbij wordt er op uw advertentie geklikt en hier betaalt u voor. Dit wordt ook wel kosten per klik (CPC) genoemd. Door op relevante zoekwoorden te adverteren en uw landingspagina’s hierop aan te passen, zorgt u ervoor een goede match tussen:
1) de zoekopdracht die een gebruiker invoert
2) het zoekwoord waar u op adverteert
3) de landingspagina waar u de gebruiker naar toestuurt
Voor het adverteren op zoekwoorden in Google Ads gebruikt Google een veilingsysteem. Dit houdt in de basis in dat de adverteerder met het hoogste bod de hoogste positie in de zoekresultaten krijgt.
Voor dit campagnetype kiest u als u mensen wilt bereiken die actief via Google zoeken naar uw producten, diensten of uw bedrijfsinformatie. Als u succesvol adverteert in Google Ads, dan kan u hier veel nieuwe klanten mee aantrekken en meer omzet.
Campagnetype 2: Display campagne
U ziet vast weleens banners voorbijkomen wanneer u op websites surft. Deze banners komen vaak uit Google Ads. Via het Display Netwerk van is het mogelijk om visuele advertenties uit te zetten via websites van aangesloten partners van Google. Marketeers kiezen voor deze vorm van adverteren wanneer zij bijvoorbeeld in een korte tijd veel vertoningen willen genereren voor een bepaald merk. Dit wordt ook wel branding genoemd. Ook werkt het Display netwerk goed voor remarketing. Remarketing houdt in dat bezoekers die al eens op uw website zijn geweest, opnieuw advertenties te zien krijgen. Remarketing advertenties komt u bijvoorbeeld tegen als u op een bepaald product heeft geklikt in het verleden en vervolgens herhaaldelijk op diverse websites te zien krijgt.
Campagnetype 3: Shopping campagne
De naam shopping zegt het eigenlijk al. Dit zijn productadvertenties die bestaan uit; een titel, prijs, afbeelding en soms een stukje tekst. Shopping campagnes zijn ideaal voor webshops die op een slimme manier hun assortiment willen verkopen. Via shopping heb je namelijk een zeer groot bereik en heeft vele voordelen ten opzichte van een fysieke winkel. Consumenten kunnen gemakkelijk vanaf de bank een product bestellen zonder naar de winkel te hoeven gaan. Bijna alle webshops in Nederland hebben wel een shopping campagne draaien.
Campagnetype 4: Video campagne
Via Google Ads is het ook mogelijk om videoadvertenties in te zetten. Deze advertenties worden weergegeven op Youtube en op de websites van aangesloten partners van Google. Videoadvertenties zijn vooral geschikt wanneer;
1) Een bedrijf meer merkbekendheid wilt genereren
2) Een bedrijf haar producten en diensten onder de aandacht wilt brengen
Campagnetype 5: Discovery campagne
De discovery campagne in Google Ads zijn visuele advertenties die vertoond worden op 3 verschillende kanalen:
1) op de homepage van Youtube en de Watch Later Feed
2) in Gmail, onder de tabbladen van reclame en sociaal
3) in Google Discover
Via de Discovery advertenties van Google is het mogelijk om miljoenen potentiële klanten te bereiken. Het is mogelijk om gepersonaliseerde advertenties te maken gericht op uw doelgroep die echt interesse heeft in uw producten of diensten.
Campagnetype 6: Performance Max campagne
Voor alle adverteerders in Google De Performance Max Campagne is een relatief nieuwe campagnetype binnen Google Ads. Performance Max is een combinatie van display, videoadvertenties, tekstadvertenties, Google shopping en staat als een nieuwe campagnetype in Google Ads. Performance Max campagnes worden vertoond op de onder andere:
- Het zoeknetwerk van Google en haar zoekpartners
- Google Display Netwerk
- Discover
- Gmail
- Youtube en andere videokanalen
- Google Maps
Performance Max heeft iets vernieuwends, het maakt voornamelijk gebruik van automatisering. Het algoritme van Google pakt automatisch signalen op. Hierdoor kan Google zelfstandig uw advertenties optimaliseren en automatisch doelgroepen benaderen met een grote nauwkeurigheid. Door deze optimalisaties levert dit geautomatiseerde campagnetype nog meer op voor het advertentiebudget dat u heeft ingesteld.
Welke advertentie extensies heeft Google Ads?
Bij het draaien van Google Ads campagnes, is het belangrijk om te optimaliseren. Als marketeer bent u hier dan ook dagelijks mee bezig. U wilt immers het beste resultaat tegen zo laag mogelijke kosten. Het succes van een Google Ads campagne wordt bepaald door menig variabelen, zoals advertentiekwaliteit, doelgroep bepaling, biedstrategieën enzovoorts. Wat ook goed werkt in een Google Ads campagne, zijn advertentie extensies. Met advertentie extensies kunt u uw huidige advertentie uitbreiden met extra informatie. Zo wordt uw advertentie nog aantrekkelijker.
Er zijn meerdere extensies beschikbaar om uw advertentie aantrekkelijker te maken. U kunt kiezen uit 11 extensies.
Sitelink-extensie
Hierbij kunt u een bepaald deel van uw website extra benadrukken. Wilt u extra vertrouwen opwekken bij de gebruiker? Voeg dan de over ons pagina toe als sitelink-extensie onderaan uw advertentie.
Highlight-extensie
De highlight-extensie is bedoelt om de sterke punten van uw bedrijf te belichten. Dit worden ook wel USP’s genoemd. Deze extensie is niet klikbaar.
Extensie voor website-informatie
Hierbij kunt u waardes toevoegen die meer vertellen over uw bedrijf. Als u bijvoorbeeld een kledingwebshop heeft, dan kunt u uw merken promoten. Dan kunt u bijvoorbeeld een extensie aanmaken met Merken: Merk A, Merk B, Merk C enzovoorts.
Beeld-extensie
U kunt ook afbeeldingen toevoegen aan uw advertenties. Zorg dat deze advertenties relevant zijn aan de zoekwoorden.
Bel-extensie
De bel-extensie stelt gebruikers in staat om gelijk met u contact op te nemen. Er wordt als het ware een belknop toegevoegd aan de advertentie.
Leadformulier-extensie
Google Ads maakt leads genereren makkelijker. U kunt een leadformulier toevoegen aan uw advertentie en op die manier potentiële klanten genereren.
Locatie-extensie
De naam zegt het al. Dit is vooral nuttig wanneer u de lokale advertenties plaatst in een bepaalde regio. Deze extensie laat in de advertentie de locatie zien waar uw bedrijf is gevestigd. Dit is ideaal als u een fysieke winkel heeft.
Locatie-extensie voor partners
Hiermee kunt u aangeven bij welke bedrijven/locaties uw product te koop is.
Prijs-extensie
Via de prijsextensie kunt u op eenvoudige wijze uw producten of service onder de aandacht te brengen. U kunt maximaal 8 soorten prijzen naast elkaar plaatsen in één prijs-extensie.
App-extensie
Heeft u een applicatie? Dan kan het handig zijn om een app-extensie toe te voegen aan uw advertentie. Deze kan direct linken naar uw app in de App-store.
Promotie-extensie
De promotie-extensie leent zich uitstekend voor het communiceren van acties, zoals Black Friday. Via deze weg kunt u makkelijk kortingen communiceren.
Digiso, uw Google Ads beheerder
Het uit handen geven van uw Google Ads account aan een marketingbureau is niet makkelijk. Vaak is er enige twijfel of het uitbesteden van Google Ads wel een slim idee is. Het is goed om te weten dat het uitbesteden van Google Ads een investering is. In de meeste gevallen verdient dit zich terug, mits u bij een marketingbureau zit met gedegen kennis en kunde.
U mag verwachten van een marketingbureau dat zij zorgdragen voor uw Google Ads account. De Google Ads specialisten van Digiso weten dit maar al te goed. Met onze kennis en kunde behalen wij keer op keer de gewenste resultaten voor bedrijven. Wij zorgen ervoor dat bedrijven beter vindbaar zijn in Google en genereren op die manier potentiële klanten naar hun website. Dit zorgt voor meer omzet en winst.
Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Google Ads te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Google Ads campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden. Maak kosteloos een afspraak of vraag een Google Ads Quickscan aan.
Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze Google Ads specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!
Waar wij u nog meer bij kunnen helpen
Naast onze expertise in Google Ads, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website, technische SEO en conversie optimalisatie.
Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment.
Tot slot bieden wij ondersteuning bij social marketing, zoals het adverteren op Facebook en Instagram. Eigenlijk komt dit neer op de gehele marketingstrategie wanneer wij alle online kanalen combineren.
Gratis Google Ads Quikscan
Hulp van onze Google Ads specialisten
- Verbeteringen en kansen inzichtelijk
- Gratis scan t.w.v. € 350
- Binnen 2-3 werkdagen resultaten bespreken