Google Ads specialist
Op zoek naar een Google Ads Specialist die u helpt met het optimaliseren van uw campagnes? Voor de beste resultaten met uw Google Ads schakelt u één van de specialisten van Digiso in.
- Meer omzet en winst
- Alle campagnetypen
- Team van Google Ads specialisten
Gratis Google Ads Quikscan
Hulp van onze Google Ads specialisten
- Verbeteringen en kansen inzichtelijk
- Gratis scan t.w.v. € 350
- Binnen 2-3 werkdagen resultaten bespreken
Gratis Google Ads Quikscan
Hulp van onze Google Ads specialisten
- Verbeteringen en kansen inzichtelijk
- Gratis scan t.w.v. € 350
- Binnen 2-3 werkdagen resultaten bespreken
In 3 stappen door de Google Ads Quickscan
Veel bedrijven gebruiken Google Ads, maar behalen niet het gewenste resultaat. Vaak zien zij de kosten stijgen en de resultaten dalen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Google Ads moet namelijk altijd meer geld opleveren dan dat het kost. De Google Ads Quickscan van Digiso doet een audit van uw Google Ads account.
De scan geeft antwoord op onder andere de volgende vragen;
1) Gebruik ik een logische Google Ads account structuur?
2) Kunnen mijn Google Ads campagnes verbeterd worden?
3) Adverteer ik op de juiste zoekwoorden?
4) Is er een match tussen mijn zoekwoorden en landingspagina’s?
5) Zijn mijn advertenties van goede kwaliteit?
6) Sluiten mijn zoekwoorden aan bij de zoekopdrachten van mijn potentiële klanten?
7) Kunnen de kosten per klik worden verlaagd?
8) Hoe kan ik meer klanten krijgen uit Google Ads?
Stap 1
Telefonische introductie en uitleg
Als u zich heeft aangemeld voor de Quickscan, dan belt één van onze Google Ads specialisten u op. In dit gesprek stellen wij ons kort voor en vragen wij u inleidende informatie over uw Google Ads account. Daarna leggen wij u stapsgewijs uit hoe wij de Quickscan gaan uitvoeren. De Quickscan doet een analyse van uw Google Ads account. Dit houdt in dat wij toegang nodig hebben tot uw Google Ads account. Vanzelfsprekend gaan wij hier vertrouwelijk en met uiterste zorgvuldigheid mee om.
Stap 2
Onze specialisten voeren de Quickscan uit
Na de telefonische introductie en uitleg, gaan onze Google Ads specialisten aan de slag. Meestal is dit één specialist die uw account onder de loep neemt. Maar soms ook met meerdere specialisten om zo de analyse te verbeteren. Uiteraard doen wij enkel een analyse van uw Google Ads account en wijzigen wij niks aan uw campagnes. Wij zijn alleen gefocust op hoe het beter kan en waar kansen liggen. De Google Ads Quickscan kunnen wij meestal binnen twee tot drie werkdagen uitvoeren vanaf het moment van aanvraag.
Stap 3
Wij bespreken met u de Quickscan
Wij geven u een seintje zodra wij de scan hebben uitgevoerd. U bent waarschijnlijk benieuwd naar de resultaten. Om de resultaten te bespreken maken wij graag met u een afspraak. Dit kan telefonisch, digitaal (bijvoorbeeld Teams of Google Meet) of op locatie. Onze Google Ads specialisten leggen u graag uit wat de scan heeft laten zien, hoe het beter kan en waar de grootste kansen liggen. Op basis van de scan willen wij u vervolgens graag een voorstel doen hoe de Google Ads specialisten van Digiso u kunnen helpen bij het optimaliseren van uw Google Ads campagnes.
Waarom u een Google AdWords specialist zou moeten inschakelen?
Google Ads biedt verschillende campagnetypes, elk geschikt voor een ander type bedrijf. Bij Digiso, een SEA-bureau, hebben we specialisten die u kunt helpen bij het kiezen van het type dat geschikt is voor uw bedrijf. Ons team van Google Ads specialisten wordt gedreven door een passie voor het creëren van mooie en uitdagende oplossingen. Elke dag werken we aan cases die waarde creëren voor onze klanten. Met de juiste strategie en middelen kunnen we klanten helpen meer inkomsten uit Google Ads te genereren. Neem vandaag nog contact met ons op om een afspraak in te plannen met een van onze Google Ads specialisten.
Kennismaken met Digiso
Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Google Ads te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Google Ads campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden.
Wat is Google Ads precies?
Google Ads is een gratis advertentieplatform waarmee u uw producten en/of diensten kunt adverteren op Google. Het platform helpt potentiële klanten uw producten en/of diensten te vinden wanneer zij daarnaar op zoek zijn. Hoewel Google Ads relatief eenvoudig te gebruiken is, vereist het nog steeds veel kennis om volledig effectief te zijn. Een advertentiecampagne moet correct worden opgezet om goed te kunnen presteren.
Waarom veranderde AdWords zijn naam in Ads?
Google Ads bestaat al enkele decennia, maar in 2018 veranderde Google de naam van zijn naam van Google AdWords in Google Ads. De rebranding is nodig omdat de belangrijkste bron van inkomsten van het bedrijf afkomstig is van zijn advertentieplatform.
Met de ontwikkeling van zijn nieuwe zoekmachine wil Google digitale marketing toegankelijker maken voor alle soorten bedrijven. Innovatieve veranderingen werden doorgevoerd in Google Ads, waar de naam en het logo werden bijgewerkt om de nieuwe interface van het Help Center, de facturerings rapporten en de Tools Settings weer te geven.
De vernieuwde interface van Google Ads is gemakkelijker te navigeren, met een aantrekkelijkere lay-out en visuals die het advertentiebeheer vereenvoudigen. Dankzij slimme inzichten kunnen adverteerders meer te weten komen over de prestaties van hun advertenties en campagnes, zodat ze deze in de loop van de tijd kunnen verbeteren. Zo kunnen adverteerders zien welke kansen er nog zijn. Tegelijkertijd kunnen zij via “Aanbevelingen” eventuele knelpunten opsporen en met een simpele klik op de knop oplossen. Met dit proces kunnen Google Ads-specialisten hun tijd besteden aan de meest veelbelovende campagnes en vermijden dat ze hun inspanningen verspillen aan campagnes die niet goed lopen.
Waar letten specialisten die Google Ads campagnes optimaliseren op?
Google Ads-specialisten optimaliseren voortdurend campagnes. Elke campagne is anders en moet mogelijk op een andere manier worden geoptimaliseerd, dus de experts houden verschillende statistieken in de gaten terwijl ze advertenties of zoekwoorden aanpassen. Een belangrijke metriek voor Google Ads specialisten is het conversiepercentage. Hoe hoger deze is, hoe rendabeler de campagne zal zijn. Dit betekent dat specialisten aandacht besteden aan zoekwoorden met een laag conversiepercentage en zoeken naar manieren om deze te verbeteren. Een andere belangrijke metriek is de gemiddelde kosten per klik (CPC), die specialisten helpt te begrijpen of een zoekwoord of een advertentie winst oplevert of niet.
De inhoud en de kwaliteit van de advertenties
Een campagne kan meerdere advertenties bevatten, die dan in willekeurige volgorde aan de doelgroep worden getoond. Nadat enige tijd is verstreken, kunt u concluderen welke advertentie het beste heeft gepresteerd. Nadat slecht presterende advertenties zijn geschrapt, worden er nieuwe voor in de plaats gemaakt.
Om de kwaliteit van hun advertenties te waarborgen, rekent Google hogere prijzen aan voor zoekadvertenties die zij slecht geconstrueerd of ongeschikt achten. Als het algoritme van Google bepaalt dat een bezoeker een slechte ervaring zal hebben op de opgegeven landingspagina, wordt de CPC verhoogd. Dit verhoogt de kosten dus onnodig.
Optimalisatie van budget
In Google Ads kunt u beslissen hoeveel budget u voor een bepaalde periode aan uw campagne wilt besteden. U moet het budget verstandig gebruiken. Onze Google Ads specialisten zijn experts in het optimaliseren van het budget. Ze kijken voortdurend naar onze CPC’s en biedingen, evenals naar andere biedstrategieën, zodat ze ervoor kunnen zorgen dat we elke dag het meeste waar voor ons geld krijgen.
Optimalisatie van extensies
U kunt verschillende soorten extensies invoegen in uw Google Ads-campagne. Deze extensies geven meer informatie over het product dat u promoot, wat leidt tot betere advertenties – en een grotere kans dat potentiële klanten erop zullen klikken. Hieronder volgt een lijst met beschikbare extensies:
- Sitelinks extensies toont links direct onder de advertentie. Deze opgestelde “Sitelinks” brengen gebruikers naar specifieke pagina’s op uw website.
- Prijs extensies geven een indicatie van de prijs van een product of de kosten van de aankoop van meerdere artikelen.
- Highlight extensies geven extra informatie over uw bedrijf in de vorm van tekst. Dit kan u helpen om USP’s of verschillende modellen te benadrukken die de aandacht van een klant kunnen trekken in de zoekresultaten.
- Locatie-extensies tonen de locatie van uw fysieke bedrijfspand. Voor fysieke winkels kan dit een geweldige aanvulling zijn.
- Beeld extensies ondersteunen afbeeldingen die naast een advertentie kunnen verschijnen. Dit biedt een manier om producten of diensten op uw site visueel af te beelden.
Door verschillende advertentie-extensies te gebruiken, verhoogt u uw kansen om de veiling te winnen en potentiële klanten te bereiken.
Google Ads Quickscan
Niet tevreden over het huidige presteren van uw Google ads? Vraag dan een gratis Google Ads Quickscan aan. Wij kijken hoe uw Google Ads campagnes verbeterd kunnen worden en identificeren kansen.
Een Google Ads expert kan u helpen uw doelen te bereiken
Met Google Ads campagnes kunt u bedrijfsdoelstellingen bereiken zoals meer verkoop of meer websiteverkeer. Deze campagnes moeten correct worden opgezet en geoptimaliseerd voor succes – iets waar de specialisten van Digiso dagelijks mee bezig zijn.
Daarom hebben Google Ads-specialisten de nodige ervaring om uw bedrijf te helpen zijn doelen te bereiken. Er zijn veel verschillende soorten doelen die u met een Google Ads-campagne kunt nastreven:
- Verkopen: er zijn veel verschillende soorten Google Ads-campagnes die u kunnen helpen meer omzet te genereren. Dit is belangrijk voor zowel online winkels als fysieke bedrijven die hun omzet willen verhogen. De meest gebruikte campagnetypes voor het bereiken van verkoop, of het nu gaat om een website of een winkel, zijn shopping (voor e-commerce) en zoekadvertenties (om potentiële klanten te trekken die niet bekend zijn met uw merk). De Google Ads experts van Digiso weten hoe ze uw webshop of fysieke winkel meer omzet kunnen laten genereren, door middel van een campagne.
- Merkbekendheid en bereik: met een display- en videocampagne kunt u uw naamsbekendheid en bereik vergroten door uw eigen beelden aan een specifieke doelgroep te tonen. Met visueel aantrekkelijke advertenties kunt u de doelgroep aantrekken en vervolgens hun interesse wekken.
- Websiteverkeer: het belangrijkste bij de marketing van een website is het genereren van relevant verkeer. Door middel van zoekcampagnes, bijvoorbeeld – waarbij u adverteert op zoekwoorden en ervoor zorgt dat uw advertenties alleen worden getoond tijdens zoekopdrachten van mensen die geïnteresseerd zijn in wat u verkoopt/promoot – kunt u op die manier in contact komen met potentiële klanten in plaats van ze op willekeurige momenten op uw site te laten opduiken (en weer vertrekken).
Wij halen resultaat voor onze klanten
Voor één van onze klanten in de food-industrie hebben wij de volgende resultaten behaald in Google Ads
- 1.950% stijging in conversies tegen hetzelfde budget
- 1.850% daling van de kosten per conversie
- 3.100% stijging in ROI

Advertentiebeleid en advertentiekosten van Google Ads
Google Ads heeft een eenvoudige en transparante kostenmodel: u betaalt alleen voor doorkliks. Dus als uw advertentie geen kliks genereert, bent u Google niets verschuldigd. Als u bijvoorbeeld een dagelijks budget van 10 euro instelt en de gemiddelde kosten per klik (CPC) bedragen 1 euro, dan betekent dit dat u in totaal tien klikken voor die dag kunt genereren. Aangezien elke veiling uniek is, is het moeilijk om de kosten van een klik te kwantificeren. Maar dit vereenvoudigde voorbeeld kan helpen de dingen te verduidelijken: Google kan dagelijkse budgetplafonds per advertentie opheffen, maar zal nooit uw maandelijkse factuurbedrag verhogen als u eenmaal een maximaal biedingspercentage hebt vastgesteld. Er zijn meer biedstrategieën en kostenmodellen dan alleen het gebruik van de hoogst mogelijke CPC. Neem contact op met een van onze Google Ads-specialisten als u meer wilt weten over andere mogelijkheden. Google wil een betrouwbaar advertentie-ecosysteem creëren dat transparant is voor alle gebruikers. Door te voldoen aan de wettelijke vereisten en te zorgen voor een veilige, positieve omgeving voor gebruikers, hoopt Google een online ruimte te creëren die aan ieders behoeften voldoet. Medewerkers van Google beoordelen advertenties om ervoor te zorgen dat deze voldoen aan het beleid en de procedures. Gebruikers geven ook feedback over de advertenties die ze zien in de zoekresultaten van Google.
Google Ads veiling
De veiling van Google Ads vindt plaats tussen een zoekopdracht en de getoonde zoekresultaten. Google bepaalt of en op welke positie uw advertentie wordt getoond op basis van verschillende factoren, waaronder click-through rate (CTR), kosten per klik (CPC) en andere; een manier om uw kansen op het winnen van dit belangrijke onroerend goed te maximaliseren is door het gebruik van lange titel beschrijvingen die zoekwoorden bevatten die waarschijnlijk relevant verkeer opleveren. Dit werkt als volgt:
- Wanneer iemand iets zoekt in Google, vindt het systeem alle advertenties die met die zoekwoorden overeenkomen.
- Als een advertentie niet relevant is voor de gebruiker of niet voldoet aan de redactionele richtlijnen, wordt deze door dit systeem genegeerd.
- De overige advertenties worden gesorteerd op advertentie rangorde, waarbij alleen de hoogst gerangschikte worden getoond. De rangschikking van advertenties wordt bepaald door verschillende factoren, waaronder de zoekcontext en de impact die extensies hebben op een advertentie.
Aangezien Google waarde hecht aan relevantie, kan daarom een lager bod uw advertentie bovenaan de veiling zetten ten opzichte van die van concurrenten. Google Ads-specialisten kunnen u helpen om uw advertentie bovenaan de lijst van een zoekmachine te laten verschijnen.
Wat is het werk van een Google Ads specialist?
Ons team van Google Ads specialisten richt zich op het opzetten en beheren van campagnes voor onze klanten. Onze specialisten werken dagelijks aan het maximaliseren van het rendement van campagnes. De mogelijkheden binnen Google Ads zijn enorm, en het inschakelen van een Google Ads specialist is dan ook geen luxe – het is een essentieel onderdeel van elke succesvolle campagne. Google Ads-specialisten gebruiken hun expertise om voor elke klant een passende strategie te creëren op basis van de doelstellingen en kenmerken van de klant. De Google Ads specialist werkt aan het optimaliseren van campagnes op basis van inkomende resultaten, altijd gericht op rendement.
Voordelen van het inhuren van een Google Ads specialist
Wanneer u een ervaren Google Ads-specialist inhuurt in plaats van uw campagne zelf te beheren, bespaart u tijd en krijgt u een beter rendement op uw investering. Om de vruchten van Google Ads te plukken, is het essentieel om een succesvolle campagne op te zetten. Een Google Ads specialist kan u helpen bij het opzetten van een effectieve advertentiestrategie die uw bedrijf naar blijvende winstgevendheid zal leiden. Een Google Ads-specialist voorziet uw bedrijf van hulpmiddelen en strategieën die geschikt zijn voor een bepaald bedrijf. Ze hebben een brede kennis van Google Ads, zodat ze weten welke campagnetypes ze moeten aanbevelen op basis van de behoeften van elke individuele klant. Het opzetten en beheren van Google Ads-campagnes is een tijdrovend proces. Vooral als u geen ervaring heeft met Google Ads, kan het moeilijk zijn om uw focus op de bedrijfsvoering te houden – daarom kunt u baat hebben bij het inhuren van een consultant die ervaring heeft met het opzetten en uitvoeren van succesvolle advertentiecampagnes.
Meer weten over hoe Digiso u kan helpen uw Ads doelen te bereiken?
Adverteren op Google kan leiden tot meer verkeer naar uw website. Maar als u het meeste wilt halen uit uw Google Ads campagnes, is het raadzaam om de hulp van een specialist in te roepen bij het opzetten en beheren van die campagnes. Door een Google Ads specialist in de armen te nemen, kunt u profiteren van uw beschikbare budget om de hoogst mogelijke resultaten te behalen. Het opzetten van een succesvolle Google Ads campagne is niet eenvoudig; het vergt vaardigheid om uw campagnes goed te monitoren en te analyseren en vervolgens actie te ondernemen op basis van wat u leert. De Google Ads experts van ons bedrijf hebben jarenlange ervaring met het beheren en optimaliseren van tal van verschillende campagnes.
Omdat Google Ads-specialisten zoveel ervaring en kennis hebben, kunnen zij u helpen een succesvolle campagne te voeren. Zoals gezegd biedt Google adverteerders van elke omvang – of ze nu nieuw of ervaren zijn met adverteren – de mogelijkheid om aan de slag te gaan in hun platform. Wij van Digiso verwelkomen klanten die advies willen over hoe ze dit marketinginstrument het beste kunnen gebruiken voor op inhoud gebaseerde advertentiecampagnes. Maar in de praktijk blijkt dat de meeste mensen al snel een specialist nodig hebben. Aarzel dus niet om contact met ons op te nemen – onze Google Ads specialisten analyseren en optimaliseren graag uw campagnes! Heeft u nog geen Google Ads account, dan kunnen wij u helpen met het opstartproces. Neem gerust contact met ons op en laat ons vertellen over Digiso’s expertise in het helpen van bedrijven bij het opzetten van effectieve campagnes.
Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze Google Ads specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!
Waar wij u nog meer bij kunnen helpen
Naast onze expertise in Google Ads, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website, technische SEO en conversie optimalisatie.
Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment.
Tot slot bieden wij ondersteuning bij social marketing, zoals het adverteren op Facebook en Instagram. Eigenlijk komt dit neer op de gehele marketingstrategie wanneer wij alle online kanalen combineren.
Gratis Google Ads Quikscan
Hulp van onze Google Ads specialisten
- Verbeteringen en kansen inzichtelijk
- Gratis scan t.w.v. € 350
- Binnen 2-3 werkdagen resultaten bespreken