Facebook adverteren mogelijkheden
Benieuwd naar de mogelijkheden van Facebook marketing? Het is een effectief advertentieplatform voor meer klanten en naamsbekendheid. Maak gratis een afspraak voor de mogelijkheden.
- Meer omzet en winst
- Snel resultaat op Facebook
- Team van Facebook specialisten
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een Facebook specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een Facebook specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
In 3 stappen Facebook adverteren uitbesteden aan Digiso
Veel bedrijven maken gebruik van Facebook advertenties. Zij behalen echter niet het gewenste resultaat. In de meeste gevallen zien zij hun kosten stijgen en de resultaten afnemen. Dit is zonde en verspilling van het budget. Facebook campagnes leveren altijd meer op dan dat het kost, mits de campagnes goed worden opgezet en onderhouden.
Herkent u zich in onderstaande situaties? Besteed dan uw Facebook campagnes uit aan Digiso.
1) De Facebook advertentie kosten nemen alleen maar toe
2) Ik heb het gevoel dat er meer resultaat uit Facebook gehaald kan worden
3) Bereik ik wel de juiste doelgroep op Facebook?
4) Zijn mijn advertenties wel goed afgestemd op mijn doelgroep?
5) Zijn mijn advertenties van goede kwaliteit?
6) Kunnen de kosten worden verlaagd?
7) Hoe kan ik meer leads, klanten en omzet genereren uit Facebook campagnes?
8) Hoe kan ik meer klanten krijgen uit mijn Facebook campagnes?
Stap 1
Telefonische inventarisatie
Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen voor het adverteren op Facebook. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn met Facebook adverteren, wat uw advertentiebudget is en of u al aan het adverteren bent op Facebook.
Stap 2
Plan van aanpak
Na het telefonische gesprek, gaan onze Facebook specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw Facebook campagnes gaan verbeteren. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.
Stap 3
Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel
Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met het optimaliseren van uw Facebook campagnes.
Facebook marketing in het kort
Adverteren op Facebook is een geweldige manier om uw doelgroep te bereiken. Facebook Ads zijn wat anders dan organische Facebook posts. Facebook Ads zijn interessant omdat u uw publiek heel precies kunt targeten. Facebook Ads zijn een geweldige manier om uw boodschap over te brengen.
Digiso helpt u uw bedrijf te laten groeien met behulp van Facebook advertenties. We zetten een campagne op die een verschil maakt voor uw bedrijf en laten u zien hoe uw er bij elke stap het maximale uit kunt halen. Wij hebben de expertise die nodig is om succesvolle Facebook Ads campagnes op te zetten. Ons team heeft jarenlange ervaring met het helpen groeien van bedrijven via Facebook Ads, en we werken graag met klanten om hun online aanwezigheid op te bouwen – zo graag dat ze vaak terugkomen voor meer.
Kennismaken met Digiso
Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Facebook campagnes te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Facebook campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden.

Instagram marketing: wat is het precies?
Facebook advertenties is een vorm van online adverteren waarmee u uw doelgroep kunt bereiken met relevante content. Facebook advertenties is een effectieve manier om leads te genereren en verkeer naar uw website te leiden. Het kan worden gebruikt om uw bedrijf, producten of diensten te promoten. Het is een social media kanaal dat nog steeds veel gebruikt wordt door particulieren, maar ook door bedrijven. Facebook heeft meer dan 2 miljard maandelijks actieve gebruikers (MAU’s). Dat is bijna een kwart van de wereldbevolking. Bovendien worden er elke maand meer dan 1 miljoen nieuwe bedrijven geregistreerd op Facebook.
Mensen gebruiken dit platform niet alleen om te socialiseren, maar ook als een bron van informatie waardoor ze nieuwe dingen te weten komen over hun vrienden of familieleden en over zichzelf via posts die door anderen zijn gedeeld, zoals nieuwsartikelen die door andere gebruikers zijn geplaatst enzovoorts.
Niet tevreden over uw Facebook campagnes?
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw Facebook campagnes door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de Facebook specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.
Facebook advertenties
Facebook Ads of Facebook advertenties zijn een vorm van online adverteren waarmee u uw bedrijf op Facebook kunt promoten. U kunt uw bedrijf, producten of diensten op Facebook promoten door Facebook Ads te gebruiken. U kunt uw advertenties richten op een specifiek publiek, zoals mensen die in een bepaalde stad wonen of interesse hebben in huisdieren.
Wat zijn de verschillen tussen organische en betaalde Facebook posts?
Als u zich afvraagt hoe dit verschilt van organische Facebook posts, is dat omdat organische posts niet gericht zijn. Ze worden verzonden en getoond aan alle gebruikers die uw pagina volgen of uw post leuk hebben gevonden.
Advertenties daarentegen zijn specifiek gericht op specifieke doelgroepen en kunnen effectiever zijn om uw boodschap over te brengen. Ze kunnen ook effectiever zijn om mensen door te laten klikken naar uw website of app als dat is wat u zoekt.
Bijna elk bedrijf heeft wel eens een Facebook post geplaatst (ook dat van u). Misschien was het gewoon uzelf voorstellen als onderdeel van een introductiereeks; misschien was het een blog delen over wat u doet of zelfs gewoon iemand bedanken die een bestelling deed bij Amazon.
Maar Facebook Ads kunnen vele vormen aannemen: u kunt alles doen van het tonen van advertenties op Facebook zelf (of zelfs Instagram), maar ook in Messenger of het Audience Network van het bedrijf waar veel meer opties beschikbaar zijn dan het simpelweg plaatsen van iets als een advertentie anders mogelijk zou maken.
Waarom is adverteren op Facebook zo aantrekkelijk?
Er zijn verschillende redenen waarom Facebook adverteren zo aantrekkelijk is. Ten eerste is het heel gemakkelijk om een groot publiek te bereiken met Facebook-advertenties. U kunt gebruikers targeten op basis van hun interesses en demografische gegevens, wat betekent dat u uw boodschap kunt overbrengen aan mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in wat u verkoopt.
Ten tweede, omdat elke advertentie op Facebook meetbaar is, is het meten van de effectiviteit ervan eenvoudig: het platform biedt allerlei statistieken zoals klikken of weergaven voor elke advertentiecampagne. Dit maakt het gemakkelijker voor adverteerders om te beoordelen of hun geld goed besteed is of niet.
In de derde en laatste plaats hebben adverteerders vanwege de datagestuurde aard – met name die van de interesses van de gebruikers – toegang tot meer informatie dan wanneer zij adverteren op andere platforms zoals Google Ads of YouTube-video’s (waarvoor geen persoonsgegevens nodig zijn). Daardoor kunnen ze advertenties maken die specifieker op hun publiek zijn gericht.
Facebook Ads: een aantal belangrijke begrippen
Facebook Pixel is een stukje code dat u op uw website zet. Hiermee kunnen we gebruikers die uw website bezoeken volgen en die informatie terugsturen naar Facebook. We gebruiken deze gegevens zodat we weten welke advertenties wel of niet werken op onze pagina’s, en kunnen onze targeting daarop aanpassen.
Facebook Custom Audiences zijn een manier om mensen op Facebook te bereiken die al interesse in uw bedrijf hebben getoond door hun acties buiten de site (bv. uw site bezoeken of een e-book downloaden).
Met Facebook Lookalike Audiences kunnen we mensen vinden die lijken op degenen die al interactie hebben gehad met ons merk of onze producten/diensten, waardoor we nieuwe doelgroepen met vergelijkbare interesses kunnen bereiken en de betrokkenheid van bestaande doelgroepen kunnen vergroten. Het is een geweldige manier voor zowel kleine als grote bedrijven.
Met Conversion Tracking kunnen we zien hoe vaak iemand op een advertentie klikt tot aan de aankoop die direct uit die advertentie komt.
De beste manier om uw Facebook advertentiecampagne op te zetten
De eerste stap in het maken van een geweldige Facebook advertentie is het structureren van uw campagne. De drie lagen van deze structuur zijn als volgt:
- Campagnes: het overkoepelende deel van alle individuele advertenties. Als u hier iets verandert, verandert het ook alles voor de advertenties die onder deze campagne vallen. Hier definieert u:
- Een naam voor uw campagne
- Een maximaal bedrag dat u aan de campagne wilt besteden (dit geldt echter alleen als u het niet op ad set niveau wilt doen).
- Een doelstelling. We willen bijvoorbeeld dat mensen content downloaden of een formulier invullen, dat is ons doel op dit moment. We zullen het later in deze tutorial hebben over wat andere doelstellingen kunnen zijn.
Adverteren op Facebook biedt vele mogelijkheden
- Algemene advertenties: Dit zijn eenvoudige posts die u door veel mensen gedeeld of geliked wilt zien.
- CTA-knoppen: U kunt deze knoppen gebruiken om mensen op bepaalde dingen te laten klikken, zoals u een chatbericht sturen of iets kopen van uw website. Dit zou het meest voorkomende type advertentie zijn, als al die andere opties er niet waren.
- Pagina’s promoten: Dit helpt het aantal likes en opmerkingen op een pagina te verhogen, evenals shares, die anders niet beschikbaar zouden zijn als u er geen toegang toe had via Facebook advertenties.
- Bedrijven lokaal promoten: Als het relevant is voor uw bedrijf, dan zal deze optie ervoor zorgen dat iedereen binnen de straal ervan op de hoogte is, zonder dat er ergens anders nadrukkelijk iets wordt opgeschreven, afgezien van wat ze in deze advertenties zelf zouden kunnen zien (die zowel positief als negatief zouden kunnen zijn, afhankelijk van hoe ze eruit zien). In feite, indien correct gedaan dan dit type lijkt alsof het kan gewoon uit te werken beter dan elke andere vorm, want er is niet veel anders.
Campagnes en advertenties
Op dit niveau is Facebook gaan werken met zes doelstellingen: Awareness, Traffic, Engagement, Leads, App Promotion, Sales. Campagnes zijn de algemene structuur van uw Facebook advertentie strategie en dienen als een manier voor u om al uw advertenties op één plek te organiseren.
Advertenties zijn individuele advertenties die u maakt binnen een bepaalde campagne. Elke advertentie bestaat uit een afbeelding of video en wat tekst. Advertenties zijn meestal opgedeeld in twee delen: de kop en de tekst (of beschrijving). U kunt ook productinformatie, zoals prijs en beschikbaarheid, opnemen in de hoofdtekst, indien dit van toepassing is op de advertentie zelf.
Facebook core audiences
Het kernpubliek van Facebook is een groep mensen die uw pagina al leuk hebben gevonden. U kunt een advertentiecampagne maken die zich richt op dit kernpubliek op basis van leeftijd, geslacht, locatie en interesses. De mogelijkheden zijn eindeloos. U gebruikt zogenaamde “regels” om te bepalen wie uw doelgroep is en aan wie uw advertentie zal worden getoond. Dit kan zo breed of zo specifiek zijn als u wilt:
- Locatie: plaatsen, gemeenschappen, landen, provincies enz.
- Demografie: leeftijd (sluit ouderen uit), geslacht (sluit vrouwen of mannen uit), opleidingsniveau (sluit mensen met een middelbare schooldiploma uit), type baan (sluit werklozen uit).
- Interesses: hobby’s zoals koken of sport enz.
Facebook custom audiences
Om een aangepast publiek te creëren, moet u de Facebook Pixel gebruiken. Dit is een code die u in u website of webshop integreert om het gedrag van gebruikers nauwkeuriger te kunnen analyseren. Door dit te doen, kunt u lijsten maken van mensen die al eerder interactie hebben gehad met u bedrijf en hen dus direct bereiken met retargeting advertenties.
U kunt aangepaste doelgroepen maken van:
- Contactlijsten: voeg contacten toe uit u eigen klantenbestand.
- Sitebezoekers: via Facebook Pixel kunt u een doelgroep ontwerpen op basis van de gegevens van gebruikers die uw website al hebben bezocht. Dit geeft u meteen de mogelijkheid om mensen die u website al hebben bezocht, maar niet hebben geconverteerd, te retargeten met een nieuwe advertentie.
- App-gebruikers: als ontwikkelaar kunt u zelfs een Facebook SDK (software development kit) opzetten om advertenties vorm te geven die u doelgroep aanmoedigen om terug te keren naar uw app. Bijvoorbeeld om een nieuwe aankoop te doen in de app.
Facebook lookalike audiences
Ook kunt u op Facebook vergelijkbare doelgroepen (lookalike audiences) maken op basis van aangepaste doelgroepen die u eerder al heeft gemaakt. Hierbij vertrouwt u op het algoritme van Facebook.
Het algoritme van Facebook gaat op zoek naar vergelijkbare Facebook gebruikers zoals:
- Geconverteerde websitebezoekers (uw klanten)
- Mensen die eerder interactie hebben gehad met uw bedrijf
Het gebruik van lookalike audiences op Facebook is krachtig. Dit werkt goed en is sterk aan te raden om te gebruiken wanneer u goede resultaten ziet op Facebook. Het is een slimme manier om op te schalen.
Wat kost Facebook adverteren precies?
De kosten van Facebook advertenties zijn afhankelijk van het type advertentie dat u wilt uitvoeren en het soort campagne dat u kiest. Bijvoorbeeld, als u een advertentie wilt uitvoeren die uw producten of diensten promoot, zal het minder kosten dan het uitvoeren van een video-advertentie.
U kunt uw eigen budget bepalen en zo veel of zo weinig uitgeven als u wilt met Facebook advertenties omdat ze betaalbaar zijn, zelfs voor kleine bedrijven. Houd er ook rekening mee dat er geen minimale uitgaven zijn: U kunt op elk moment beginnen met slechts een paar euro.
Wanneer is het slim om gebruik te maken van Facebook marketing?
Er zijn diverse gevallen waarin Facebook adverteren ideaal is:
- Wanneer u een product of dienst wilt verkopen. Wilt u snel verkopen, dan is de beste manier via dit type advertentie omdat mensen online altijd op zoek zijn naar nieuwe producten en diensten. U kunt ze op elk moment en op elke plaats uitzenden met relatief lage kosten per klik of indruk omdat er geen behoefte is aan langetermijnplanning of uitgebreid onderzoek voor het maken van een advertentiecampagne.
- Wanneer u een specifiek publiek wilt bereiken. Bijvoorbeeld als uw bedrijf meer volgers wil krijgen op Instagram of zichzelf wil promoten onder tieners van 18 jaar door zijn advertenties alleen te richten op die platforms waar zij het grootste deel van hun tijd doorbrengen.
- Wanneer u zich wilt richten op specifieke personen. Targeting geeft adverteerders met behulp van Facebook Analytics gegevens & inzichten in gedragspatronen van klanten (geslacht) waar ze anders misschien geen toegang toe hebben. Het geeft bedrijven ook meer controle over hun advertentiebudget door verspilde impressies te verminderen en de ROI te verhogen door zich alleen te richten op relevante gebruikers in plaats van geld te verspillen aan irrelevante gebruikers.
- Bij het promoten van campagnes & evenementen zoals vakantieaanbiedingen etc., die meestal plaatsvinden in één bepaalde periode gedurende het jaar. In plaats van een maandelijkse campagne te moeten opzetten voor elke nieuwe productlancering, kunnen we content uit het verleden hergebruiken.
De belangrijkste facetten van Facebook adverteren
De veiling
Bij een advertentieveiling bepaalt Facebook welke gebruikers uw advertentie te zien krijgen op basis van de gegevens die u bij het maken ervan hebt verstrekt. Dus in plaats van uw geld te verspillen aan advertenties die mensen bereiken die niet geïnteresseerd zijn in wat u verkoopt, toont Facebook uw advertentie aan het soort mensen dat het meest waarschijnlijk zal reageren. En dat is een koopje voor elke prijs!
De prijs die u ervoor biedt, is uw budget. Het bedrag dat u per dag of over de totale duur van de advertentie (maandelijks) aan de advertentie wilt besteden. U kunt het zien als het bedrag dat u bereid bent uit te geven voor een gewenste actie (denk: doorklikken naar uw website, invullen van een contactformulier of downloaden van een whitepaper).
Frequentie en bereik
Adverteren op Facebook heeft veel voordelen voor bedrijven die hun bereik willen vergroten en in contact willen komen met nieuwe klanten. U kunt uw advertenties richten op basis van locatie, leeftijd, geslacht en interesses van gebruikers in een bepaald gebied of land. Met deze informatie kunt u advertenties maken die relevant zijn voor uw ideale klantenbestand.
Facebook Ads zijn ook flexibel als het gaat om het formaat van de advertentie zelf (afbeelding/ video/ link/ tekst). Dit betekent dat u veel meer controle hebt over wat voor soort boodschap u daar via social media kanalen zoals Facebook of Instagram wilt uitzenden.
Het meten van de resultaten
Het is belangrijk om uw resultaten te meten. U kunt uw campagnes verbeteren door ze te analyseren en te zoeken naar manieren waarop u ze kunt verbeteren, maar ook door ze te vergelijken met andere kanalen, eerdere campagnes en de concurrentie.
U kunt dit doen door conversiedoelen in te stellen (bijvoorbeeld een video bekijken, zich registreren of aanmelden). U kunt deze doelen ook instellen als “trechters” die mensen door verschillende stappen of acties leiden op weg naar het kopen van iets. Hoe meer u hier hebt gedefinieerd, hoe beter u een idee krijgt van hoe effectief u advertenties zijn.
Facebook adverteren is een uitstekende manier om u doelgroep te bereiken, maar het werkt niet voor alle bedrijven. Het is een goed idee om na te denken over de vraag of u dit type marketing echt nodig hebt voordat u beslist of u wel of niet geld investeert in Facebook Ads. Echter, als u besluit om uw Facebook advertenties uit te besteden dan is Digiso een van de beste opties beschikbaar. We hebben een team van specialisten met jarenlange ervaring in Facebook adverteren, en we kunnen u helpen meer uit uw budget te halen. We zorgen voor alles, van de eerste opzet tot de rapportage over de prestaties van de campagne. Als u geïnteresseerd bent om met ons aan de slag te gaan, neem dan hier contact met ons op.
Gratis Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze Facebook specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!
Waar wij u nog meer bij kunnen helpen
Naast Facebook adverteren, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website, technische SEO en conversie optimalisatie.
Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment.