E-mail marketing
E-mail marketing uitbesteden? Digiso heeft e-mail marketing specialisten in huis die uw bedrijf kunnen helpen met de inzet van succesvolle e-mail. Meer omzet en winst uit e-mail. Benieuwd hoe? Neem dan contact met ons op.
- Meer halen uit e-mail
- Snel resultaten te zien
- Team van e-mail marketing specialisten
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een e-mail marketing specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
Gratis afspraak maken
Binnen 24 uur belt een e-mail marketing specialist u op
- Binnen 24 uur reactie
E-mail marketing
E-mail is nog steeds een goede manier om te communiceren met mensen die van u willen horen. Sociale media zijn minder betrouwbaar omdat mensen uw bericht misschien niet zien. Zoekmachines zijn alleen nuttig als mensen iets specifieks zoeken. Een e-mail wordt bijna altijd gezien door de persoon aan wie u hem stuurde.
E-mailmarketing is een manier om in contact te komen met potentiële klanten. Het is bij veel bedrijven een onderbenutte bron. “We hebben het altijd zo gedaan”, horen we vaak. Na verzending wordt weinig of geen aandacht besteed aan de resultaten. En heel weinig marketeers innoveren binnen e-mailmarketing. Terwijl een paar slimme trucs u nog zichtbaarder maken voor uw ontvangers.
Bij Digiso willen we u helpen door uw e-mailmarketing uit handen te nemen. Wij bedenken creatieve ideeën, ontwerpen prachtige e-mails en versturen ze voor u naar uw lijst. Wij houden de resultaten bij en rapporteren aan u, zodat u kunt zien hoe uw e-mailmarketingcampagnes presteren.
E-mail marketing uitbesteden?
1: Testen
Als u uw e-mailmarketingstrategie wilt verbeteren, is testen essentieel. Veel e-mailtools bieden de mogelijkheid om onderwerpregels, afzender informatie, tijdstip van verzending en inhoud te testen. Wij constateren echter vaak dat mensen geen gebruik maken van deze functie of dat zij dit doen zonder een echte strategie. Om het meeste uit het testen te halen, kunt u proberen twee verschillende versies van uw e-mail naar een deel van uw doelgroep te sturen en vervolgens de winnende variant naar de rest van uw lijst. Wat wilt u meer? De dingen blijven doen zoals ze zijn, of echt leren van uw fouten zodat uw nieuwsbrieven beter worden? Leer van uw tests! Stel een hypothese op, test die, en gebruik dan de variant die het beter doet in de volgende nieuwsbrief.
Test het minstens twee keer om te zien of de resultaten opvallend genoeg zijn of gewoon op toeval berusten. Pas dan kunt u het openingspercentage (afzender, onderwerpregel, tijdstip) en het doorklikpercentage (tijdstip en inhoud) optimaliseren.
2: Zichtbaar zijn op verschillende clients en op mobiele apparaten.
Met de komst van de technologie openen veel mensen hun nieuwsbrieven nu via een smartphone in plaats van een computer. Het is dan ook belangrijk om op te letten hoe uw nieuwsbrief eruit ziet op mobiele apparaten. Staat alles nog op zijn plaats? Of ziet hij er rommelig en moeilijk leesbaar uit? E-mailmarketingtools, zoals Outlook en Gmail, hebben interne controles voor apparaten en clients. Daarnaast zijn er externe tools zoals E-mail on Acid en Litmus die uw nieuwsbrief controleren voor alle mogelijke scenario’s van uw abonnees.
3: E-mailflows bedenken en opzetten
Als u wekelijks e-mails verstuurt, zullen uw ontvangers ze uiteindelijk gaan negeren omdat ze repetitief worden. Met een geautomatiseerde campagne kunt u echter uw ontvangers bereiken zonder onpersoonlijk over te komen.
Een e-mailflow is een reeks e-mails. De verjaardagsmail die je van bedrijven ontvangt is een voorbeeld van een eenvoudige e-mail flow. We hebben ook een campagne gedaan voor een organisatie in baby- en kinderproducten. Deze campagne was complexer. Het stuurde elke 3 maanden nieuwsbrieven met tips over het kind op basis van de leeftijd op dat moment.
Het ontwikkelen van een dergelijke campagne kost tijd, maar als hij eenmaal is gemaakt, kan hij een tijdje ongewijzigd blijven. Het is alleen nodig de inhoud periodiek te herzien en ervoor te zorgen dat de producten actueel en beschikbaar zijn indien nodig.
4: Bij marketing is frequentie niet alles.
De periodieke nieuwsbrief van de afdeling Marketing & Communicatie kan vaak een pijnpunt zijn. Met artikelen en input die altijd te laat binnenkomen, is het moeilijk bij te houden. En net als je denkt dat alles klaar is, verschijnt er een dringend bericht dat in de nieuwsbrief moet. Klinkt dat bekend? Hoewel het misschien lijkt alsof uw ontvangers elke vrijdag om 14.00 uur met ingehouden adem wachten op uw nieuwsbrief, is dat waarschijnlijk niet het geval.
Als u betere resultaten wilt bereiken, kunt u soms beter minder vaak mailings versturen. Probeer ook, waar mogelijk, uw mailings te timen rond momenten waarop er actueel nieuws of iets noemenswaardigs te melden valt. Houd het effect van deze methode in de gaten door uw resultaten op de voet te volgen.
5: Maak relevante nieuwsbrieven of artikelen door segmentatie
De beste e-mailmarketingtools hebben een geweldige functie: variabele inhoudsblokken. Hiermee kunt u bepaalde inhoud alleen tonen als aan bepaalde voorwaarden is voldaan.
Als je bijvoorbeeld veel weet over je ontvangers, dan kun je een inhoudsblok alleen tonen aan mensen met “eigenschap X” of “interesse Y” Hondenbezitters hoeven bijvoorbeeld geen aanbieding voor kattenvoer in de nieuwsbrief te zien. U kunt uw mailings relevanter maken voor de ontvangers en de kans op positieve resultaten en een goed merkimago vergroten door deze stappen te volgen. Verzamel eerst specifieke informatie van de meerderheid van uw doelgroep. Maak vervolgens een speciale nieuwsbrief over een bepaald onderwerp, evenement of product dat hen interesseert. Als je bijvoorbeeld 500+ mensen hebt die geïnteresseerd zijn in onderwerp X, maak dan een nieuwsbrief met “Alles over interesse X.”
Het thema dat u kiest, moet zowel in het onderwerp als in de inhoud van uw e-mail worden weerspiegeld. Dit zal uw openingspercentage en CTO (click-to-open ratio) voor dit specifieke publiek helpen verbeteren. Hoewel het totale bereik misschien kleiner is, zullen de ontvangers uw bericht als zeer relevant beschouwen.
6: Gebruik een professionele tool
De wereld van e-mailmarketing verandert voortdurend, en het gaat sneller dan ooit tevoren. Mensen openen e-mails op meer apparaten, mobiel is het populairst, links worden beter en klanten letten beter op spam. Bovendien betekenen innovaties zoals de dynamische structuur van e-mails en afbeeldingen dat e-mailtools moeten blijven evolueren.
Nederlandse bedrijven hebben veel te bieden als het gaat om professionele e-mailmarketingtools. Met Spotler, Clang en Copernica als enkele van de belangrijkste aanbieders, vindt u zeker een tool die aan al uw eisen voldoet (nu en in de toekomst). Niet alleen beschikken deze tools over uitgebreide mogelijkheden, ze worden ook voortdurend verder ontwikkeld – wat betekent dat er altijd wel iets nieuws te ontdekken valt.
Zorg er wel voor dat u regelmatig bekijkt of uw huidige tool nog voldoet aan uw behoeften, want die kunnen in de loop der tijd veranderen. Waarom Mailchimp? Het wordt wereldwijd gebruikt omdat het gratis is en een eenvoudige interface heeft. Voor grote professionele organisaties biedt het echter te weinig mogelijkheden en wordt het snel ingewikkeld als je wijzigingen wilt aanbrengen. Ook omdat de tool uit Amerika komt met zijn focus op dat continent, is overstappen naar een Nederlands bedrijf (bijvoorbeeld vanwege de AVG-wetgeving) vaak veel prettiger.
Gratis Afspraak maken
Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze e-mail marketing specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op.
Meer over Digiso
Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten.
Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!