Conversie betekenis

Wat betekenen conversies? Conversies zijn relevante acties die bezoekers op uw website uitvoeren. Neem contact op met onze conversie specialisten om de conversie op uw website te verhogen.

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur contact

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur contact

Conversie betekenis

Als een website geen conversies kan opleveren, dan is hij nutteloos. Misschien heeft u dit onlangs iemand horen zeggen, maar wat betekent het?

Hier bij Digiso vinden we het cruciaal dat onze klanten zelfstandig aan hun website en online marketing kunnen werken. Onafhankelijkheid is alleen mogelijk als we alles vereenvoudigen. Zodra u begrijpt hoe iets werkt, kunt u aan de slag.

Om ervoor te zorgen dat u de term conversie kent, zullen wij niet alleen de betekenis ervan uitleggen, maar ook verschillende soorten conversie. Aan het einde van deze uitleg zou u moeten begrijpen waarom conversies cruciaal zijn.

De onderwerpen die zullen worden besproken zijn de volgende:

  • De definitie van conversie.
  • Soorten conversies die uw website kan hebben.
  • Conversie gebruiken als voordeel.
  • Hoe u ervoor zorgt dat uw website gericht is op conversies.

Meer over conversies

De meeste mensen vertalen conversie als het verkrijgen van resultaten van uw websitebezoekers. Een synoniem voor conversie: turnaround, suggereert echter dat er meer gebeurt dan alleen maar gegevens verzamelen. Wat er gebeurt is dat een bezoeker een omslag maakt naar een potentiële klant. Zij kunnen bijvoorbeeld een contactformulier invullen met hun naam en e-mailadres in ruil voor een eBook of een offerteaanvraag. Op deze manier verzamelen wij niet alleen gegevens, maar zetten wij leads om in conversies door relaties te ontwikkelen met onze doelgroep

Soorten conversies:

Er zijn verschillende manieren om bezoekers te converteren, waaronder de volgende gangbare methoden:

Het eerste conversiedoel is dat websitebezoekers het contactformulier invullen

Hoewel websitegebruikers die een contactformulier invullen potentiële klanten zijn, vinden veel mensen contactformulieren ongenaakbaar. Te veel informatie vragen kan mensen afschrikken, dus is het belangrijk om alleen essentiële gegevens te vragen zoals naam, telefoonnummer en e-mailadres.

Het tweede doel is het aantal mensen dat zich inschrijft op e-maillijsten te verhogen

Ondernemers hebben opt-ins nodig om namen en e-mailadressen van potentiële klanten te verzamelen in ruil voor een e-book, videocursus of uitdaging. Dit is een manier om in contact te komen met uw publiek zonder vooraf te veel informatie te vragen. Wanneer iemand het formulier invult, wordt hij lid van uw e-mailmarketinglijst, zodat u hem waardevolle inhoud kunt blijven sturen. Het is gunstig om hier een autoresponder (een systeem dat om de paar dagen automatisch berichten verstuurt) aan te koppelen, zodat potentiële klanten regelmatig waardevolle informatie van u ontvangen. Zo kunnen zij kennismaken met wie u bent als ondernemer, met uw expertise en met uw werkwijze. Na verloop van tijd kunt u dan proberen de potentiële klant om te zetten in een daadwerkelijk betalende klant door middel van speciale aanbiedingen, webinars of seminars.

Ons derde doel is het openstellen van de inschrijving voor onze seminar- of webinarseries

Een webinar of seminar promoten is eenvoudig en gemakkelijk wanneer u een open inschrijvingsbeleid op uw website hanteert. Op die manier kan iedereen een van uw seminars of webinars bijwonen zonder te betalen. Zo heeft u meer kans op klanten die geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft.

Het is van cruciaal belang te onthouden dat als u een zo hoog mogelijk conversiepercentage wilt, u iets waardevols moet aanbieden in ruil voor contactinformatie. Vragen om een offerte is bijvoorbeeld minder effectief dan het aanbieden van een gratis strategiegesprek ter waarde van 75 euro. Mensen worden gedreven door waarde; dit principe staat bekend als zaaien en oogsten.

Om de conversies te verhogen, moet u uw oproep tot actie zinvol maken

Als u uw conversies wilt verhogen, begin dan met ze meetbaar te maken. Als u bijvoorbeeld 100 bezoekers per maand hebt en een conversiepercentage van 1% op uw contactformulier, betekent dit dat u één aanvraag per maand krijgt. Maar als u het conversiepercentage verhoogt tot 2%, krijgt u plotseling twee aanvragen met hetzelfde aantal bezoekers. Stel nu dat het aantal bezoekers stijgt van 100 naar 200; bij een conversiepercentage van 2% krijgt u ineens vier aanvragen per maand.

Als u een trainer of coach bent die 5 aanvragen nodig heeft om 4 klanten te werven, dan kunt u berekenen hoeveel bezoekers u nodig hebt en wat uw conversiepercentage moet zijn om uw bedrijf aanzienlijk uit te breiden. Als u dit begrijpt, verklaart dit waarom het zo belangrijk is om uw website op conversies te richten – als u het goed doet, kan dit betekenen dat u van 500 maandelijkse bezoekers met een conversiepercentage van 1% gaat

naar 1500 met een conversiepercentage van 3%. Kunt u zich voorstellen welk verschil dat zou maken voor zowel uw bedrijf als de kwaliteit van uw leven?

Je website conversiegericht inrichten

Nu we weten hoe belangrijk websiteconversies zijn, nemen we de zeven meest cruciale factoren voor een optimale conversie door:

  1. 1. Uw website moet er professioneel uitzien om vertrouwen te wekken bij potentiële klanten.
  2. 2. U moet duidelijk zijn over wat u aanbiedt en alle barrières wegnemen die mensen ervan kunnen weerhouden contact met u op te nemen.
  3. 3. Gebruik calls-to-action (knoppen, formulieren) om mensen naar actie te leiden.
  4. 4 Bied veel waarde in ruil voor een laagdrempelig contactmoment; geef bijvoorbeeld een gratis strategiesessie weg waarbij je de persoon helpt zonder vooraf iets terug te verwachten….
  5. – Deel uw kennis om uw positionering als expert te verbeteren.
  6. – Zorg ervoor dat bezoekers gemakkelijk persoonlijk contact met u kunnen leggen (een goede Over Ons pagina met persoonlijke foto’s is hierbij cruciaal) en breng uw ervaring prominent in beeld.
  7. – Zorg ervoor dat uw website goed werkt op elk apparaat en dat pagina’s snel laden. Niets is frustrerender dan technologie die niet goed werkt.

Als u meer wilt weten over conversie betekenis en hoe het uw bedrijf kan helpen, neem dan vandaag nog contact op met Digiso. We bespreken graag uw specifieke behoeften en conversiedoelen. Bel ons nu of vul ons online formulier in om aan de slag te gaan.

Gratis Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!