Het SMART-doelensysteem is een acroniem dat uit vijf verschillende onderdelen bestaat: specifiek, meetbaar, acceptabel, relevant en tijdgebonden. Met deze techniek kunt u betere doelen stellen en een nuttigere strategie ontwikkelen om uw kansen te vergroten om projecten op tijd af te ronden. Alle betrokkenen moeten deze doelen gemakkelijk kunnen begrijpen, zodat er later geen verwarring ontstaat. SMART doelstellingen kunnen worden gebruikt in marketing en projectmanagement om de efficiëntie en effectiviteit te verbeteren. De SMART-methode werd voor het eerst beschreven door Peter F. Drucker in 1945 in zijn boek “The Practice of Management” Door SMART-doelen te stellen, kunnen bedrijven geld, tijd en energie besparen en potentiële problemen aanpakken voordat ze te groot worden. In zijn boek besprak hij hoe belangrijk het is om zowel kwantitatieve als kwalitatieve doelen te stellen binnen een redelijk tijdsbestek. Hij merkte ook op hoe cruciaal werknemers zijn voor succes en dat door SMART-doelen voor hen vast te stellen, zij hun tijd beter kunnen benutten terwijl de voortgang wordt bewaakt.
Wat zijn SMART doelen?
Wat zijn SMART doelen?
Gratis afspraak maken
Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.
Deel deze blog
Contact
Bedrijfsgegevens
Over ons
Leads genereren
Snapchat
TikTok
Youtube
E-mail marketing
Marketing automation
Affiliate marketing
Internet marketing
Zoekwoorden onderzoek