De term vertoning staat bij online marketing voor het aantal keren dat een advertentie wordt weergegeven. Hoewel dit kan worden verward met de gelijknamige term, zijn ze niet helemaal hetzelfde; elke vertoning is een impressie, maar niet elke impressie is een vertoning. Het aantal vertoningen geeft aan hoe vaak een advertentie is bekeken. Er zijn twee soorten display-advertenties: banners en zoekmachine-advertenties. Wanneer een advertentie voor potentiële klanten staat, spreken we van een vertoning. In theorie zou dit gelijk moeten staan aan een impressie, maar dat is niet altijd het geval. Als een SEO-bureau het heeft over vertoning, verwijst het waarschijnlijk naar organische resultaten van Google. Aan de andere kant, als een SEA-specialist het heeft over uw advertentie-vertoningen, verwijzen ze waarschijnlijk specifiek naar Google Ads.
Wat is een vertoning?
Home » Wat is een vertoning?
Wat is een vertoning?
Gratis afspraak maken
Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.
Deel deze blog
Contact
Bedrijfsgegevens
Over ons
Leads genereren
Snapchat
TikTok
Youtube
E-mail marketing
Marketing automation
Affiliate marketing
Internet marketing
Zoekwoorden onderzoek