Wat is een unique selling point (USP)?

Wat is een unique selling point (USP)?

“Unique Selling Point” is een afkorting die verwijst naar een kenmerk van een product of dienst dat het onderscheidt van concurrenten. Dit moet consumenten overtuigen om het artikel te kopen. U kunt ook “Propositie” gebruikt zien worden in plaats van “Punt” Meestal gelden USP’s voor producten of diensten die te koop zijn, maar soms kunnen ze ook op mensen worden toegepast. Een voorbeeld hiervan zou zijn als u tijdens een sollicitatiegesprek wordt gevraagd naar kwaliteiten die iemand ideaal maken voor de functie. In de marketing van UPS is het nodig om aan te tonen hoe ons product anders – en beter – is dan dat van onze concurrenten. Bovendien kan een product of dienst soms zo uniek zijn dat geen enkele concurrent iets vergelijkbaars aanbiedt; in dat geval wordt het bewijzen van de UPS van uw product nog belangrijker.

Gratis afspraak maken

Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.

Deel deze blog

Marketing automation

Affiliate marketing

Internet marketing

Zoekwoorden onderzoek

Display, shopping, search, performance max, discovery, video, en youtube (alle campagnetypen in Google Ads)

Conversiegericht, snelle laadtijden, SEO-optimised en unieke interactieve designs anno 2023

Omzetgerichte webshops, speciaal ingericht voor Google en platform marketing 

Contact & Support

Wij zijn elke dag bereikbaar, ook in weekenden

085 - 080 54 57

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft