Wat is een SWOT-analyse?

Wat is een SWOT-analyse?

Een SWOT-analyse (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) is een strategisch planningsinstrument om de sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen van een organisatie of onderneming te evalueren. Zij wordt gewoonlijk uitgevoerd vóór de lancering van een nieuw bedrijf of project en kan helpen bij het identificeren van potentiële strategieën voor succes. De analyse kan ook worden gebruikt om verbeterpunten in een bestaande organisatie of project vast te stellen. Door de sterke en zwakke punten van een bedrijf te identificeren, is het mogelijk strategieën te ontwikkelen om de sterke punten te maximaliseren en de zwakke punten te minimaliseren. Inzicht in externe kansen en bedreigingen helpt bedrijven zich beter voor te bereiden op mogelijke veranderingen in de omgeving die hun succes kunnen beïnvloeden.

Gratis afspraak maken

Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.

Deel deze blog

Marketing automation

Affiliate marketing

Internet marketing

Zoekwoorden onderzoek