De kwaliteitsscore is een metriek die door zoekmachine marketing (SEM) platforms wordt gebruikt om de relevantie en kwaliteit van de advertentie creatives van een adverteerder te evalueren. Het is een onderdeel van het biedingsproces en helpt te bepalen hoeveel een adverteerder betaalt voor elk trefwoord. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe lager de kosten per klik voor adverteerders en hoe beter de adverteerder scoort. Kwaliteitsscores zijn gebaseerd op factoren zoals relevantie, gebruikerservaring en match tussen trefwoord en advertentietekst. De score wordt berekend voor elke advertentiegroep of trefwoord in een account en kan variëren van 1 tot 10, waarbij 10 de hoogst mogelijke score is. Stappen ondernemen om uw kwaliteitsscore te verbeteren kan door ervoor te zorgen dat uw zoekwoord, advertentietekst en landingspagina allemaal relevant voor elkaar zijn, en door te focussen op de gebruikerservaring.
Wat is de kwaliteitsscore?
Wat is de kwaliteitsscore?
Gratis afspraak maken
Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.
Deel deze blog
Contact
Bedrijfsgegevens
Over ons
Leads genereren
Snapchat
TikTok
Youtube
E-mail marketing
Marketing automation
Affiliate marketing
Internet marketing
Zoekwoorden onderzoek