Wat is A/B testing?

Wat is A/B testing?

De A/B-testmethode vergelijkt twee opties om te zien welke effectiever is. Deze methode wordt vaak in marketing gebruikt om te begrijpen wat er gebeurt als er veranderingen worden aangebracht. Om te testen strijden variant A en B van een webpagina of advertentie tegen elkaar – met als doel een verhoging van het conversiepercentage. Variant A en B worden aan verschillende groepen getoond; 50% ziet variant A terwijl de anderen variant B bekijken.

Hoewel de webpagina (of advertentie) varianten grotendeels op elkaar lijken, is er vaak maar een klein verschil. Bij het uitvoeren van tests is het cruciaal om hooguit één element te veranderen. Een nauwelijks andere tekst, het toevoegen van een alternatieve afbeelding, het veranderen van het ontwerp van een contactformulier of de kleur van een knop kunnen leiden tot een boost in conversies.

Gratis afspraak maken

Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.

Deel deze blog

Marketing automation

Affiliate marketing

Internet marketing

Zoekwoorden onderzoek

Kies uit één van onze diensten

Alle campagnetypen

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft

Gerealiseerde resultaten voor bedrijven

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft