FAQ betekent Frequently Asked Questions, en deze pagina is bedoeld om vragen te beantwoorden die vaak door klanten of bezoekers van de website worden gesteld. Naast antwoorden kan op deze pagina allerlei informatie worden gedeeld.
Wat is FAQ?
Wanneer een bedrijf of organisatie regelmatig vragen krijgt van (potentiële) klanten en andere bezoekers, beginnen soortgelijke vragen vaak op te duiken. In plaats van herhaaldelijk dezelfde vragen te beantwoorden, is het efficiënter om deze vragen met hun antwoorden op de website te vermelden. Daartoe maken bedrijven vaak een FAQ of Frequently Asked Questions-pagina. De uitdrukking “veelgestelde vragen”, of FAQ, is zo populair dat de meeste mensen de betekenis ervan begrijpen zodra ze hem zien. Maar wanneer een vraag daadwerkelijk vaak wordt gesteld, is een eenvoudig antwoord op een FAQ-pagina misschien niet voldoende. Dit kan wijzen op een groter probleem, zoals slechte communicatie of onjuiste informatie. In dat geval moet het probleem worden opgelost in plaats van alleen maar beantwoord.