CTR meet het percentage mensen dat op een advertentie of zoekmachineresultaat klikt en vervolgens naar een website wordt doorverwezen. Het wordt gebruikt als indicator van hoe succesvol een advertentie of zoekmachineresultaat is om mensen een bepaalde site te laten bezoeken. Een hogere CTR betekent dat meer mensen de inhoud bekijken en ermee bezig zijn, wat meestal leidt tot betere prestaties voor SEO en online marketing campagnes. Bovendien kan een hogere CTR aangeven dat de inhoud relevant is voor het publiek, wat kan leiden tot betere conversies. Een hogere CTR leidt over het algemeen ook tot een beter rendement op investering (ROI) voor online campagnes. Inzicht in en optimalisatie van uw CTR kan het succes van elke digitale campagne verbeteren.
De CTR is een belangrijke metriek om te overwegen voor elke advertentie. Een hoger doorklikpercentage betekent dat meer mensen die de advertentie hebben gezien erop zullen klikken. De kwaliteitsscore in AdWords is een ander gebied dat wordt beïnvloed door de CTR; een manier om het aantal klikken en dus deze score te verhogen is uw advertentie aantrekkelijker te maken voor de doelgroep.