Wat betekent cost per click (cpc)?

Wat betekent cost per click (cpc)?

CPC, of kosten per klik, is een betalingsmodel via Google AdWords waarbij u alleen betaalt voor het aantal keren dat uw advertentie door gebruikers wordt aangeklikt, in tegenstelling tot het aantal keren dat ze wordt weergegeven. Een klik betekent dat een gebruiker uw website bezoekt; dit garandeert echter niet dat hij uw dienst zal gebruiken.

Kosten per klik is een geweldig betalingsmodel omdat u alleen wordt afgerekend als er een kans is dat de persoon die op uw advertentie klikt een betalende klant wordt. Met andere Google AdWords betalingsopties, zoals kosten per actie (CPA) en kosten per lead (CPL), wordt u zelfs in rekening gebracht als de kans op conversie klein is.

Gratis afspraak maken

Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.

Deel deze blog

Marketing automation

Affiliate marketing

Internet marketing

Zoekwoorden onderzoek

Display, shopping, search, performance max, discovery, video, en youtube (alle campagnetypen in Google Ads)

Conversiegericht, snelle laadtijden, SEO-optimised en unieke interactieve designs anno 2023

Omzetgerichte webshops, speciaal ingericht voor Google en platform marketing 

Contact & Support

Wij zijn elke dag bereikbaar, ook in weekenden

085 - 080 54 57

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft