Wat betekent conversie attributie?

Wat betekent conversie attributie?

Met conversie attributie bedoelen we het toekennen van een waarde aan de verschillende marketingkanalen die u gebruikt, zodat u kunt begrijpen welke kanalen het meest effectief zijn in het stimuleren van conversies. Zo kunt u uw mediabudget verstandiger investeren. Met andere woorden, door de toegevoegde waarde van verschillende kanalen en campagnes te begrijpen, kunt u betere beslissingen nemen over de toewijzing van uw middelen.

Als u alleen de “laatste klik”-gegevens meet via Google Analytics, dan krijgt u geen nauwkeurig beeld van welke kanalen conversies aansturen. Door waarde toe te kennen aan het laatst bezochte kanaal worden de eerdere kanalen in het klanttraject niet gewaardeerd. U kunt conversie attributie gebruiken om beter te begrijpen waar potentiële verkopen verloren gaan.

Gratis afspraak maken

Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.

Deel deze blog

Marketing automation

Affiliate marketing

Internet marketing

Zoekwoorden onderzoek

Display, shopping, search, performance max, discovery, video, en youtube (alle campagnetypen in Google Ads)

Conversiegericht, snelle laadtijden, SEO-optimised en unieke interactieve designs anno 2023

Omzetgerichte webshops, speciaal ingericht voor Google en platform marketing 

Contact & Support

Wij zijn elke dag bereikbaar, ook in weekenden

085 - 080 54 57

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft