Waarom elk bedrijf gebruik moet maken van Google Mijn Bedrijf

Google mijn bedrijf
Als u dit nu leest, is de kans groot dat u een bedrijf heeft. En als u een bedrijf heeft, is de kans groot dat u hebt gehoord van Google Mijn Bedrijf (GMB). Maar wat is GMB precies en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf? In dit artikel beantwoorden we al uw vragen over het maken van een Google Mijn Bedrijf-vermelding.

Waarom elk bedrijf gebruik moet maken van Google Mijn Bedrijf

Waarom moet u gebruik maken van Google Mijn Bedrijf?

  • De mogelijkheid om met uw Google Mijn Bedrijf-vermelding in de zoekmachine resultaten te worden getoond, is een enorm voordeel voor elk lokaal bedrijf of vestiging. Een van de eerste dingen die iemand doet wanneer hij online naar een bepaald product/dienst zoekt, is zoeken op Google. Google heeft ontdekt dat 46% van de zoekopdrachten een lokale intentie hebben, en dat de bedrijfslocatie het belangrijkste stuk informatie is in deze lokale zoekopdrachten.
  • Dit geeft aan hoeveel voordeel u kunt halen uit het laten verschijnen van uw bedrijfsvermelding in de zoekresultaten van Google. De eenvoudigste manier om uw bedrijfsvermelding in de zoekresultaten te laten verschijnen is door gebruik te maken van Google Mijn Bedrijf. Hierdoor kunnen klanten gemakkelijk belangrijke informatie over uw bedrijf vinden op verschillende apparaten.
  • Opname in GMB is echter niet genoeg – u moet het ook optimaliseren. Ik ga alles wat u moet weten over het opzetten van een succesvol GMB-account en het optimaliseren zodat je hoger scoort in lokale zoekopdrachten.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een gratis tool van Google waarmee ondernemers hun fysieke locatie kunnen vermelden in de zoekresultaten. Google Mijn Bedrijf wordt weergegeven als een vermelding binnen de resultaten van Google (Maps). Met deze vermelding kunt u uw bedrijfsinformatie aan de zoeker tonen. Dit omvat bijvoorbeeld bedrijfsnaam, adres, contactgegevens, website, openingstijden en foto’s.

GMB speelt een essentiële rol in uw marketingstrategie omdat het klanten makkelijker maakt om informatie over uw bedrijf te vinden. Het is daarom belangrijk dat deze gegevens actueel en volledig zijn.

Hoe werken Google Mijn Bedrijf vermeldingen?

Google Mijn Bedrijf-lijsten zijn een geweldige manier voor lokale bedrijven om zich te profileren als experts in hun vakgebied. GMB-vermeldingen bevatten informatie over uw bedrijf, zoals openingstijden, adres, telefoonnummer en meer. U kunt pagina’s ook gebruiken om foto’s van uw winkel of kantoorruimte op te nemen, en links naar sociale media-accounts. Het is een geweldige plek voor het promoten van speciale aanbiedingen zoals “20% korting op alle producten” die slechts een beperkte tijd beschikbaar zijn. Links naar webpagina’s die volgens u relevant zijn voor mensen die onderzoek doen alvorens te beslissen waar te kopen.

Met een goede Google Mijn Bedrijf-vermelding kunnen mensen u gemakkelijker vinden als ze op Google zoeken. Bijvoorbeeld wanneer iemand in de buurt naar uw producten of diensten zoekt (bijvoorbeeld “loodgieters bij mij in de buurt”). Als uw bedrijf is geverifieerd, verschijnt het hoger in de zoekresultaten dan andere bedrijven die niet zijn geverifieerd. Voor sommige klanten is het gebruik van desktop/laptop computerschermen handig. Maar andere mensen gebruiken mobiele apparaten om sneller te vinden wat ze zoeken.

Wat zijn de voordelen van Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf biedt vele voordelen voor zowel uw bedrijf als de klanten van uw bedrijf. Hieronder volgt een korte uitleg van de voordelen:

  • Informatie verstrekken: U kunt uw bedrijfspagina gebruiken om informatie met klanten te delen.
     Daarnaast kunnen klanten ook elkaar van informatie voorzien door recensies over uw bedrijf te schrijven, zodat u als bedrijf een reputatie opbouwt;
  • Vindbaarheid in Google: Een belangrijk voordeel van Google Mijn Bedrijf is dat het goed is voor de SEO van uw website. Zo kan het verschijnen in Google Maps en de zoekresultaten de zichtbaarheid van uw bedrijf vergroten.
  • Knowledge graph functie: kan u helpen om de klantervaring te verbeteren door rich snippets toe te voegen aan uw content. Knowledge graph helpt Google ook om de relatie tussen mensen, plaatsen en bedrijven te begrijpen.

Google wordt ook steeds beter in het begrijpen van de relatie tussen bedrijven en hun klanten. Als u in de zoekresultaten verschijnt voor trefwoorden die op uw bedrijf van toepassing zijn, gaat Google ervan uit dat u een expert bent. Dit kan u helpen uw rankings voor relevante zoekopdrachten te verbeteren.

Tijdbesparende, bruikbare informatie

Met Google Mijn Bedrijf kunt u uw bedrijf zichtbaar maken wanneer potentiële klanten via Google naar uw praktijk of uw diensten zoeken. Zo komt u direct naar voren zodra de zoeker uw bedrijf Googelt. Daarnaast biedt Google een aantal call-to-action mogelijkheden, zoals een link naar uw website. Ook kunt u direct bellen en doorklikken naar Google Maps om de route naar uw bedrijf uit te stippelen. Allemaal gemakken die positief bijdragen aan de klantervaring. Google waardeert bedrijfspagina’s vanwege wat ze laten zien over het bedrijf – dat het professioneel is.

Als u op zoek bent naar een tandarts in de buurt, zorg er dan voor dat u hun website bekijkt, evenals hun Google My Business-pagina. Hoe meer informatie ze op beide platforms hebben, hoe beter het is voor uw zoekresultaten.

Hoe meer informatie u hebt op Google Mijn Bedrijf, hoe hoger het komt te staan op de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP) van Google. Als u op zoek bent naar een tandartspraktijk bij u in de buurt, zorg er dan voor dat hun bedrijf is opgenomen in G Maps. Zo kunt u zien of ze in de buurt zijn en een routebeschrijving krijgen als dat nodig is.

Wat kunnen bedrijven doen met Google Mijn Bedrijf?

Miljoenen bedrijven over de hele wereld gebruiken Google Mijn Bedrijf om boven de concurrentie uit te steken en meer klanten aan te trekken. Bedrijven gebruiken GMB om interacties met klanten te hebben en meer inzicht in de klant te krijgen. Met GMB kunnen bedrijven inzicht krijgen in de soorten klanten die ze aantrekken, wat ze aantrekkelijk vinden en ook hoe goed het bedrijf presteert.

Een bedrijf kan een persoonlijke pagina aanmaken op Google My Business door een account aan te maken op https://business.google.com/. Zodra u een account hebt gemaakt, kunt u nieuwe pagina’s toevoegen voor alle locaties of servicegebieden binnen uw bedrijf (bijv. locatie Boston, kantoor Cambridge). U kunt foto’s en video’s aan uw profiel toevoegen om potentiële klanten meer informatie te geven over wat u aanbiedt.

Functies Google Mijn Bedrijf

  • Accounts verbinden: U kunt uw Google Mijn Bedrijf-account verbinden met andere Google-diensten zoals Google Maps, YouTube, Ads en meer. Zo kunt u al uw locaties vanuit één scherm beheren.
  • Verzamel beoordelingen: Voor ondernemers kan het verzamelen van klantbeoordelingen lastig zijn, maar het is belangrijk om online geloofwaardig te zijn. de ervaring van uw gebruikers verbeteren, meten hoe goed u het doet op gebieden waar er weinig concurrenten zijn. Met deze update is het verzamelen van beoordelingen eenvoudiger dan ooit. Elk bedrijf dat nog niet is begonnen met het verzamelen van beoordelingen moet daar zo snel mogelijk mee beginnen.
  • Beheer al uw locaties: Dit is een functie die zeer nuttig is gebleken voor bedrijven met meerdere locaties over de hele wereld. Door verschillende websites vanuit hetzelfde dashboard te beheren, kunt u tijd en moeite besparen. Nu kunnen ze al hun gegevens onder één account opslaan, wat het gemakkelijker maakt dan ooit tevoren.

Daarnaast is deze functie ook handig voor bedrijven die net zijn begonnen met hun online aanwezigheid en die hun bedrijf willen uitbreiden naar andere steden of landen. Informatie over de winkeleigenaar: Een andere belangrijke functie waarmee u alle gegevens met betrekking tot uw account kunt beheren. Het dashboard bevat verschillende gegevens, waaronder de tijdzone waarin u werkt en informatie over uw medewerkers. De gids bevat ook contactgegevens van winkeleigenaars, zodat u gemakkelijk contact kunt opnemen als dat nodig is.

Waarom is Google Mijn Bedrijf belangrijk voor lokale marketing?

  • Google Mijn Bedrijf is een geweldige manier om meer bekendheid te krijgen op de zoekresultaten pagina’s van Google.
  • Het is gratis om een bedrijfsvermelding te maken op GMB, en u kunt uw bedrijf zelfs laten opnemen in zoekmachines zoals Bing, Yahoo en Yandex met slechts één klik.
  • Aangezien de meeste mensen Google gebruiken om bedrijven te vinden, is het logisch dat ze GMB ook gebruiken. Omdat de vermelding van uw bedrijf bovenaan de zoekresultaten verschijnt, kunnen klanten u gemakkelijker vinden. Dit betekent dat u meer verkeer krijgt van potentiële klanten dan wanneer u helemaal niet aanwezig zou zijn op de Google Search Results Pages (SERP’s).
  • Wanneer potentiële klanten zoeken naar iets dat verband houdt met wat uw bedrijf doet – vooral als ze op zoek zijn naar specifieke producten of diensten – wilt u dat ze informatie kunnen vinden over wat u uniek maakt, zodat ze kunnen beslissen of samenwerking met u voor hen voordelig zou zijn.

Hoe wordt een Google Mijn Bedrijf-account aangemaakt?

  • Maak een Google Mijn Bedrijf account aan
  • Controleer uw bedrijfsnaam
  • Voer uw bedrijfsgegevens in
  • Verifieer uw bedrijfsvermelding bij Google door een telefoonnummer, e-mailadres en link naar een website op te geven waar we kunnen zien dat deze gekoppeld is aan de geverifieerde bedrijfsnaam (als u nog geen van deze dingen heeft, geen zorgen.)
  • Update of voeg indien nodig meer informatie toe (bijvoorbeeld adres, openingstijden)

Gegevens uitlezen van Google my Business dashboard

  • Posts: Google Posts worden zowel in de zoekresultaten als op Google Maps weergegeven. Ook kunt u uw eigen post direct bovenaan in Google weergeven voor elke bezoeker. Zo’n post bestaat uit een beschrijving, een afbeelding en een link. Een Google post duurt 1 week en vervalt dan, maar u kunt ervoor kiezen om deze te verlengen.
  • Insights: Dit zijn statistieken over de zichtbaarheid van uw bedrijfsprofiel. Denk bijvoorbeeld aan het aantal mensen dat op uw websitelink klikt of hoe vaak u op een trefwoord bent gevonden. Dit kunt u ook gebruiken om uw SEO (Search Engine Optimization) te verbeteren.
  • Google reviews: Met reviews krijgt u een overzicht te zien van alle geplaatste reviews. U moet reageren op alle beoordelingen, zowel positieve als negatieve. Dit geeft u de kans om de zorgen van uw gasten aan te pakken en te leren van hun ervaringen.

Google Mijn Bedrijf is een geweldig hulpmiddel waarmee u een sterke online aanwezigheid voor uw bedrijf kunt opbouwen. Hiermee kunt u vertrouwen opbouwen bij uw klanten en extra informatie over uzelf communiceren. Als u nog geen Google Mijn Bedrijf-account hebt ingesteld, moet u dat vandaag nog doen.

Google Mijn Bedrijf is een nuttig platform voor bedrijven

  • Gebruik zoektermen in uw bedrijfsnaam: neem uw product of dienst op in de naam van uw Google my Business vermelding, zodat u goed gevonden wordt op relevante zoekwoorden. Bestudeer wat mensen zoeken wanneer zij een zoekmachine gebruiken en maak uw vermelding dienovereenkomstig.
  • Heeft uw bedrijf meerdere locaties?Als uw bedrijf bijvoorbeeld meerdere locaties heeft (werkplek Rotterdam en Maastricht), zorg er dan voor dat u onder ‘Website’ de juiste landingspagina voor die locatie vermeldt. Zo kun je bezoekers gemakkelijk naar de juiste URL leiden zonder dat ze hoeven uit te zoeken wat ze moeten gebruiken.
  • Optimaliseer elk detail op deze pagina’s, Dit is waar we maar al te vaak fouten zien gebeuren. Enkele veel voorkomende fouten zijn onjuiste telefoonnummers of openingstijden; geen website adres vermeld; onjuiste informatie zoals straatadres versus stad/staat (of omgekeerd).
  • Hoe meer specifieke details u hier geeft – zoals waar klanten 24/7 ondersteuning kunnen krijgen – hoe groter de kans dat ze er gebruik van maken.

Conclusie
Google Mijn Bedrijf is een geweldig hulpmiddel om uw bedrijf op de markt te brengen. Hiermee kunt u ervoor zorgen dat potentiële klanten u kunnen vinden wanneer ze zoeken naar producten en diensten zoals die van u.

Gratis afspraak maken

Heeft u hulp nodig met uw online marketing campagnes of website/webshop? Laten wij samen dan kosteloos en vrijblijvend de mogelijkheden besprekenen.

Deel deze blog

Marketing automation

Affiliate marketing

Internet marketing

Zoekwoorden onderzoek

Kies uit één van onze diensten

Alle campagnetypen

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft

Gerealiseerde resultaten voor bedrijven

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft