Adverteren op Facebook

Facebook is het grootste en populairste social media platform. Dit maakt adverteren op Facebook erg interessant. U kunt uw merk, producten en diensten adverteren bij een zeer groot publiek. Onze Facebook specialisten helpen u graag.

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een Facebook specialist u op

Gratis afspraak maken

Binnen 24 uur belt een Facebook specialist u op

In 3 stappen Facebook adverteren uitbesteden aan Digiso

Veel bedrijven maken gebruik van Facebook advertenties. Zij behalen echter niet het gewenste resultaat. In de meeste gevallen zien zij hun kosten stijgen en de resultaten afnemen. Dit is zonde en verspilling van het budget. Facebook campagnes leveren altijd meer op dan dat het kost, mits de campagnes goed worden opgezet en onderhouden.

Herkent u zich in onderstaande situaties? Besteed dan uw Facebook campagnes uit aan Digiso.

1) De Facebook advertentie kosten nemen alleen maar toe
2) Ik heb het gevoel dat er meer resultaat uit Facebook gehaald kan worden
3) Bereik ik wel de juiste doelgroep op Facebook?
4) Zijn mijn advertenties wel goed afgestemd op mijn doelgroep?
5) Zijn mijn advertenties van goede kwaliteit?
6) Kunnen de kosten worden verlaagd?
7) Hoe kan ik meer leads, klanten en omzet genereren uit Facebook campagnes?
8) Hoe kan ik meer klanten krijgen uit mijn Facebook campagnes?

Stap 1

Telefonische inventarisatie

Nadat u kosteloos een afspraak heeft gemaakt door het formulier in te vullen, nemen wij binnen 24 uur contact met u op. Tijdens dit gesprek stellen wij ons voor en bespreken met u uw huidige wensen voor het adverteren op Facebook. Wij stellen u vragen, bijvoorbeeld wat uw doelen zijn met Facebook adverteren, wat uw advertentiebudget is en of u al aan het adverteren bent op Facebook.

Stap 2

Plan van aanpak

Na het telefonische gesprek, gaan onze Facebook specialisten aan de slag met het maken van een plan van aanpak voor u. Dit plan geeft antwoord op hoe wij uw Facebook campagnes gaan verbeteren. Wij zijn ongeveer 3 werkdagen bezig om dit plan te maken, nadat het eerste telefonische gesprek heeft plaatsgevonden. Zodra het plan af is, nemen wij contact met u op voor een afspraak. Wij leggen graag het plan aan u voor.

Stap 3

Wij bespreken samen met u het plan en doen een voorstel

Wij laten het weten zodra wij het plan hebben uitgevoerd en maken met u een afspraak om het plan te bespreken. Hieraan gekoppeld doen wij u gelijk een op maat gemaakt voorstel voor een samenwerking. Als u akkoord gaat met het voorstel, kunnen wij direct beginnen met het optimaliseren van uw Facebook campagnes.  

Hoe maakt u een Facebook-advertentiecampagne?

Om met uw Facebook-campagne te beginnen, heeft u eerst een soort advertentieaccount nodig. U kunt er gratis een aanmaken via uw Facebook Business Manager of door een persoonlijke advertentieaccount aan te maken (niet doen).

U hebt twee opties als het gaat om het opzetten van een advertentie:

  • U kunt de bekende automatische advertentie optie gebruiken die u zomaar te zien krijgt na het plaatsen van een bericht. Deze worden automatisch gegenereerd door Facebook, maar houden absoluut geen rekening met uw doelen of uw doelgroep en ze zijn vaak te algemeen. Maak uw advertenties altijd aan via de Facebook Ads Manager. Begin dan met laserprecisie te adverteren op facebook.
  • U kunt in de rubriek “Een advertentie maken” onder het tabblad “Ads Manager” een advertentie vanaf nul zelf aanmaken door te kiezen welke plaatsing en creatief u voor de campagne wilt.

Kennismaken met Digiso

Het team van Digiso hecht veel waarde aan haar klanten. Bij ons staat u centraal en houden wij van heldere communicatie. Wij zijn meedenkend, proactief en handelen transparant. Als u besluit om uw Facebook campagnes te laten beheren door ons, dan zorgen wij ervoor dat u een vast contactpersoon binnen onze organisatie krijgt. Deze contactpersoon staat nauw met u in contact en zorgt ervoor dat uw Facebook campagnes optimaal presteren. Wij bespreken graag met u de mogelijkheden. 

Hoeveel kost Facebook adverteren?

Adverteren op Facebook is uitgebreid, dus we zijn hier om te helpen uitleggen hoe het werkt.

De prijs van een Facebook-advertentie bepaalt u zelf: dus als u €1 CPM (kosten per duizend vertoningen) wilt, dan kost dat ook. Het belangrijkste is dat u bij het aanmaken van uw advertentiecampagne uw maximale kosten hebt opgegeven. Het advertentie-algoritme van Facebook toont uw advertentie aan mensen met de meest gelijkende kenmerken. Dat zijn de mensen die de meeste interesse in uw advertentie zullen tonen, dus nogmaals: geen verspilling. U betaalt alleen voor kliks en weergaven, niet voor advertenties die mensen op hun eigen tijdlijn zien. Het enige wat u niet kunt controleren is waar mensen uw advertentie zien. Facebook doet dat op basis van de targeting die u kiest, en het is meestal vrij goed in het tonen van uw advertenties aan mensen die geïnteresseerd zullen zijn.

Kies uw advertentiedoelstelling

Wanneer u een advertentie maakt, is het belangrijk dat u weet welke actie (indien van toepassing) u wilt dat uw doelgroep onderneemt wanneer zij de advertentie zien. Wilt u dat ze doorklikken en uw website bezoeken? Naamsbekendheid opbouwen door het bericht te “liken” of te delen op sociale media? Er zijn negen verschillende advertentiedoelstellingen beschikbaar; de meest voorkomende staan hieronder vermeld. U kunt advertentiedoelstellingen ook combineren voor één campagne:

  • Betrokkenheid bij pagina posts: breng de aandacht van mensen en krijg meer likes, reacties en shares voor een specifieke post op uw Facebook-pagina.
  • Meer interacties (like, reactie of share) met een post op mijn Pagina of tijdlijn.
  • Verhoog het bereik van posts van mijn Pagina of tijdlijn.
  • Website conversies: meer bestellingen, inschrijvingen of aanvragen genereren op mijn website (directe respons).
  • Doe nu aankopen. Klik hier om te beginnen.
  • Meldt u vandaag nog aan en bespaar €20 op een aankoop van €100+. Gebruik coupon code “SPEEDY20” bij het afrekenen.

Bepaal uw ‘target audience’

  • De eerste methode is aangepaste targeting. Hiermee kunt u een aangepast publiek creëren op basis van uw websitebezoekers en klanten. U kunt deze methode gebruiken om u te richten op specifieke groepen mensen die bepaalde pagina’s op uw Facebook-pagina hebben bezocht of die aankopen hebben gedaan in een van uw winkels – bijvoorbeeld bij de klantenservice tijdens werkuren of tijdens het bezoeken van specifieke productcategorieën.
  • De tweede methode is soortgelijke targeting: Hier kunt u een bestaande interessegroep selecteren om een heel specifiek publiek te bereiken met advertenties. Een merk kan bijvoorbeeld zijn eigen Facebook-fans (of websitebezoekers) targeten met advertenties voor soortgelijke producten. Louis Vuitton is een merk dat mensen aanspreekt die geïnteresseerd zijn in mode en luxegoederen.
  • De derde methode is lookalike audiences: Hiermee kunt u een nieuw publiek creëren op basis van de bestaande klanten van uw merk. Als u bijvoorbeeld al een groot klantenbestand hebt opgebouwd in de Verenigde Staten en u wilt uitbreiden naar Europa, dan zal Facebook vergelijkbare kenmerken zoals leeftijd, geslacht en locatie gebruiken om potentiële klanten voor u te identificeren.
  • De vierde methode is custom audiences: Hiermee kunt u een e-maillijst uploaden naar Facebook en u alleen op die klanten richten met advertenties.
  • De vijfde methode is het aangepaste publiek van de mobiele app: Hiermee kunt u een lijst met e-mailabonnees of telefoonnummers op Facebook maken en vervolgens alleen die mensen targeten met advertenties.
  • De zesde methode is conversie tracking: Hiermee kunt u bijhouden welke advertenties het meest effectief zijn in het stimuleren van conversies, zoals het inschrijven voor uw nieuwsbrief of het doen van een aankoop.

Niet tevreden over uw Facebook campagnes?
Wilt u hulp bij het verbeteren van uw Facebook campagnes door gebruik te maken van een marketingbureau? Kies dan voor de Facebook specialisten van Digiso. Maak kosteloos een afspraak om de mogelijkheden te bespreken.

Stel uw advertentie(s) samen

  • Wat wilt u precies communiceren aan uw doelgroep? Uw boodschap hangt sterk samen met uw gekozen advertentie doelstelling. Deze zullen elkaar moeten versterken voor een optimaal resultaat. Facebook-advertenties bevatten altijd een afbeelding en een korte boodschap.
  • Uit verschillende studies is gebleken dat het imago de belangrijkste factor is voor het succes van een advertentie.
  • Gebruik verschillende afbeeldingen in één advertentie, zodat Facebook-gebruikers verschillende versies van je advertentie te zien krijgen. Hier zijn enkele tips voor het maken van een opvallende advertentie:
  1. Kies afbeeldingen die relevant zijn voor uw product of dienst
  2. Gebruik afbeeldingen die de aandacht trekken (grappig, schokkend etc.)
  3. Vermeld indien mogelijk enkele USP’s (voordelen) in tekstvorm in plaats van ze alleen via afbeeldingen te tonen; zorg er wel voor dat ze kort en bondig zijn.

Budget- en biedopties

Er zijn verschillende soorten biedopties op Facebook:

  • Kosten per klik (CPC): In dit model betaalt u voor elke klik op uw advertentie. U moet deze optie alleen kiezen als u wilt dat mensen actie ondernemen nadat ze op uw advertentie hebben geklikt. Het voordeel is dat het gemakkelijk te berekenen is hoeveel een adverteerder moet investeren omdat er geen onzekerheid is over het aantal weergaven of klikken per dag of week. Het kan echter moeilijk zijn voor adverteerders die niet weten waar hun leads vandaan komen en geen idee hebben hoeveel potentiële klanten zij hebben verloren door hogere kosten op bepaalde tijdstippen van de dag waarop zij liever zouden slapen.
  • Kosten per duizend vertoningen (CPM): Met dit model, adverteerders betalen op basis van hoe vaak hun advertenties werden bekeken door consumenten binnen 1k eenheden (1k = 1000). Deze optie lijkt aantrekkelijk omdat het niet vereist extra tracking, maar garandeert geen interacties met consumenten. Dus CPM kan resulteren in het betalen van te veel geld, afhankelijk van de vraag of consumenten daadwerkelijk interactie met hen of niet.

Analyseren (Rapporten)

In tegenstelling tot offline adverteren kunt u online veel statistieken vinden.U kunt de statistieken van uw campagnes op twee plaatsen binnen AdWords bekijken. Ga eerst naar Campagnes en klik dan linksboven op ‘Advertentiebeheer’. Deze omvatten: weergaven, bereik, kosten klikken, en inkomsten, conversies en pagina-likes.

In de sectie rapporten onder advertentiebeheer kunt u aangepaste gegevensweergaven maken. Daar kunt u gegevens filteren die u belangrijk vindt. Via ‘kolommen’ kunt u relevante gegevens aan de weergave toevoegen en niet-relevante gegevens verwijderen. Met ‘filters’ kunt u specifieke campagnes, advertentiesets of advertenties bekijken. U kunt ook rapporten opslaan om ze later te bekijken en een schema toevoegen zodat hetzelfde rapport op gezette tijden wordt uitgevoerd (bijvoorbeeld eenmaal per dag). De volgende opties zijn beschikbaar:

  • Campagnes met vertoningen of klikken.
  • Advertentiesets met vertoningen of klikken.
  • Advertenties met vertoningen, klikken en conversies.
  • Impressies, kliks en conversies voor specifieke campagnes.
  • De best presterende advertenties in de laatste zeven dagen.
  • De best presterende advertenties in de laatste 28 dagen.
  • Een overzicht van alle impressies, kliks en conversies per dag.
  • Prestatiegegevens voor campagnes, advertentiesets en advertenties.
  • De best presterende advertenties van de laatste zeven dagen.
  • De best presterende advertenties van de laatste 28 dagen.
  • Een overzicht van alle vertoningen, kliks en conversies per dag.

Veilingsysteem Facebook

U hebt waarschijnlijk wel eens gehoord van de term “veilingsysteem”. Het veilingsysteem van Facebook werkt op dezelfde manier als veilingen in het echte leven, waarbij de hoogste bieder het slot wint en betaalt wat het geboden bedrag is (plus eventuele extra kosten).

Bijvoorbeeld, als u ervoor kiest om mensen te targeten die uw website hebben bezocht, zult u concurreren met andere adverteerders die ook bieden op deze zelfde groep mensen. In dit scenario kan uw advertentie worden weergegeven als een van de vele advertenties in de Newsfeed van een gebruiker, of misschien helemaal niet. Als een andere adverteerder meer geld aan zijn bod heeft besteed dan u, zal hij meer ruimte innemen en een grotere kans hebben om door gebruikers te worden opgemerkt dan degenen die minder geld hebben uitgegeven of een lager bod hebben uitgebracht.

Facebook-veilingen gebruiken drie factoren om te beslissen welke advertenties worden getoond: relevantie, omvang van het publiek en hoogte van het bod.

Dit betekent dat de advertentie met de hoogste relevantiescore de veiling wint, zelfs als deze geen groot publiek of hoog bod heeft. U kunt uw kansen om te winnen verbeteren door ervoor te zorgen dat uw advertentie zo relevant mogelijk is voor gebruikers; dit zal uw relevantiescore verhogen en u een betere kans geven om een veiling te winnen.

Facebook adverteren in de praktijk

Bijna elk bedrijf of organisatie ervaart positieve resultaten van adverteren op Facebook. Het grote voordeel van Facebook advertenties is dat je met een relatief kleine investering een aanzienlijk rendement kunt behalen. Onze klanten kiezen er vaak voor om klein te beginnen en hun budget later uit te breiden.

Een groot voordeel van Facebook-reclame is de mogelijkheid om voortdurend aanpassingen te maken. Als een bepaalde doelgroep of advertentie niet goed presteert, kunt u dat deel van uw campagne met één klik wijzigen of volledig uitschakelen. Dit geeft u enorme controle over uw marketinginspanningen!

Facebook is een geweldige plek om te adverteren. Het is echter belangrijk op te merken dat u niet zomaar een advertentiecampagne moet starten en het vervolgens moet vergeten. U moet uw resultaten regelmatig controleren en zo nodig bijsturen.

Facebook adverteren voor bedrijven

Als u het maximale uit uw Facebook advertenties wilt halen, is het belangrijk dat u samenwerkt met een bedrijf dat expertise heeft op dit gebied. Bij Digiso hebben we jarenlange ervaring met het helpen van bedrijven bij het bereiken van hun doelstellingen door middel van social media marketing. Ons team van professionals zal met u samenwerken om een strategie te creëren en vervolgens uw campagnes beheren en optimaliseren totdat ze resultaten opleveren.

Facebook advertenteren is geschikt voor veel verschillende soorten bedrijven, of ze nu lokaal of wereldwijd, B2C of B2B zijn. Het kan worden gebruikt als onderdeel van een grotere merkbekendheids campagne of als integraal onderdeel van een acquisitie strategie (door bezoekers rechtstreeks van Facebook-advertenties naar aankooppagina’s te sturen). U kunt Facebook-advertenties ook gebruiken voor het genereren van leads door u te richten op mensen die specifieke pagina’s of interesses volgen die verband houden met uw product of dienst. Daarnaast kunnen adverteerders hun producten promoten binnen groepen, zodat leden ze zien wanneer ze foto’s of updates over zichzelf plaatsen – geweldig voor het opbouwen van merkentrouw bij bestaande klanten.

Adverteren op Facebook is een geweldige manier om uw doelgroep te bereiken en uw bedrijf te promoten. Met de krachtige targetingopties en robuuste analyses van Facebook kunt u uw advertentiebudget verstandig besteden om het meeste te halen uit elke euro die aan advertenties wordt besteed.

Gratis Afspraak maken

Kosteloos de mogelijkheden bespreken? Vul het formulier in en één van onze Facebook specialisten neemt binnen 24 uur contact met u op. 

Meer over Digiso

Digiso is een full-service online marketingbureau dat haar bestaansrecht ontleent aan diensten als Google Ads, Facebook/Instagram Ads, Webdesign en nog veel meer. Eigenlijk alles wat met online marketing en webdesign te maken heeft. Door onze jarenlange ervaring met online marketing en het maken van websites/webshops, hebben wij flink wat autoriteit kunnen opbouwen. Dit gebruiken wij in onze alledaagse werkzaamheden om onze klanten op een excellente manier te kunnen bedienen voor de best mogelijke resultaten. 

Digiso staat bekend om haar hands-on mentaliteit. Wij praten niet veel, maar doen gewoon. Wij helpen bedrijven die niet beschikken over de expertise om de online kanalen in goede banen te leiden. Zelf intern die expertise organiseren in de organisatie is vaak een tijdrovende klus. Om die reden kiezen bedrijven vaak om haar marketing uit te besteden. Dit is precies waarom Digiso bestaat!

Waar wij u nog meer bij kunnen helpen

Naast Facebook adverteren, bieden wij nog meer aan. Ook kunt u bij ons terecht voor bijvoorbeeld het optimaliseren van uw website. Bent u bijvoorbeeld niet tevreden over het presteren van uw huidige website en vindt u dat het beter kan? Dan kunnen onze webspecialisten een audit doen van uw website. Hierbij gaan zij een check doen naar bijvoorbeeld de laadtijd van de website, elementen van de website, technische SEO en conversie optimalisatie. 

Naast bovengenoemde, maken wij ook websites en webshops. Hierbij zorgen wij ervoor de dat uw website of webshop functioneel, snel en gebruiksvriendelijk is. Meestal leveren wij websites en webshops op binnen 5 werkdagen. Ons team bestaat uit verschillende discplines, van Google Ads tot aan webdevelopment. 

Display, shopping, search, performance max, discovery, video, en youtube (alle campagnetypen in Google Ads)

Conversiegericht, snelle laadtijden, SEO-optimised en unieke interactieve designs anno 2023

Omzetgerichte webshops, speciaal ingericht voor Google en platform marketing 

Contact & Support

Wij zijn elke dag bereikbaar, ook in weekenden

085 - 080 54 57

Kies uit één van onze diensten

Meer halen uit Google Ads

Online marketing mix voor succes

Unieke conversiegerichte websites

Webshops die uw omzet een boost geeft